Skoda Roomster?
Fra : Torben

Dato : 10-01-07 20:34

Hejsa,

er der nogen der har været ude at prøvekøre Skoda Roomster? Hvis ja, hvordan
var oplevelsen?

mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 21:10

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> er der nogen der har været ude at prøvekøre Skoda Roomster? Hvis ja,
> hvordan var oplevelsen?
>
> mvh
> Torben

Nej!
Jeg kan ikke nærme mig den uden at tænke på at det er 2 biler sat sammen af
forskellig størrelse... MEN..! tror det er en fantastisk praktisk bil til
familien osv..
På dette link kan man se, at sidde på bagsædet jo nærmest er som at sidde i
en bus.

http://www.autobild.dk/Premiere/Skoda_Roomster.aspx

/HB

Fra : Torben

Dato : 10-01-07 21:30

"HB" <nomail(snabela)service.dk> wrote in message

> Nej!
> Jeg kan ikke nærme mig den uden at tænke på at det er 2 biler sat sammen
> af forskellig størrelse... MEN..! tror det er en fantastisk praktisk bil
> til familien osv..

Jeg kører Skoda (Fabia) i forvejen, og er rigtig godt tilfreds. Denne nærmer
sig dog de 4 år og konen planlægger barn nr. tre. Der er ikke plads til tre
i en Fabia, og den samme kone har sådan lige umiddelbart forelsket sig i
Roomsteren. I mine øjne ser den sgu også en smule sjov ud - men når det er
sagt, så må jeg også indrømme at det er det praktiske der trækker.

Nå jeg må ud og kigge i weekenden

mvh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 22:14

Torben skriver:

> Jeg kører Skoda (Fabia) i forvejen, og er rigtig godt tilfreds. Denne nærmer
> sig dog de 4 år og konen planlægger barn nr. tre. Der er ikke plads til tre
> i en Fabia

Er der det i en roomster ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Torben

Dato : 10-01-07 22:20

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Er der det i en roomster ?

Hmm, ja det er jo et godt spørgsmål. Det havde jeg faktisk forventet - men
undersøges skal det da

mvh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-01-07 22:33

Torben skriver:

> Hmm, ja det er jo et godt spørgsmål. Det havde jeg faktisk forventet - men
> undersøges skal det da

Den er 1 mm længere end en Golf V
75 mm smallere
40 mm længere akselafstand
100 mm smallere sporvidde foran og 28 mm smallere bagpå
Er 120 mm højere

Må laste det samme eller mindre end en Golf V (motor og
udstyrsafhængigt)

Så jeg må jo have plads nok til 3 børn i min Golf.....eller?

Fra : Torben

Dato : 11-01-07 07:08

> Så jeg må jo have plads nok til 3 børn i min Golf.....eller?

Det aner jeg ikke, men det kan du jo selv finde ud af

mvh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-07 16:02

Torben skriver:

> Det aner jeg ikke, men det kan du jo selv finde ud af

Næh, nej...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-01-07 19:55

> Næh, nej...

Kylling, op på lillemor ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-07 20:15

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Kylling, op på lillemor ;).

Det er jeg så tit, det sker der ikke noget ved...

Fra : Torben

Dato : 11-01-07 21:24

> Det er jeg så tit, det sker der ikke noget ved...

Nej, det nævnte hun!

mvh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-07 22:07

Torben skriver:

> Nej, det nævnte hun!

ROFL, det var vidst en af elskerinderne du har mødt....

Fra : Anders Majland

Dato : 11-01-07 01:34

> Hmm, ja det er jo et godt spørgsmål. Det havde jeg faktisk forventet - men
> undersøges skal det da

Det bliver ihvertfald ikke til 3 autostole bag i den. Min kone var før hjul
ude hos skoda (kontrol af bremser efter at kontrollampen tændte i fabian) og
hun var ikke imponeret over pladsen i den. Hun havde inden set
reklamematerialet på den hvor den så "stor" ud, men hun syntes ikke den
virkede større end fabia'en. Så forelskede hun sig i octavia scout indtil
hun så de forventede priser ...(Den ekstra frihøjde kan vi godt bruge. Den
er alt for lille på fabiaen på en sporkørt grusvej - og der skal ikke meget
sne til at den ligger på bunden.)

Fra : Lars [6710]

Dato : 10-01-07 23:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Er der det i en roomster ?

NOPE

Jeg lånte en Roomster en week-end hos SMC i Esbjerg for lige at teste
den ordentligt, og trillede en "pæn" tur i den med familien

Der er god plads til en familie på 4. # børn skal man ikke proppe i den
hvis man skal på langfart idet det midterste sæde ikke er full-size.
Men der er endda rigtig rigtig god benplads på bagsæderne.
Selv for personer over 185 cm, vel og mærke mens der sidder en af samme
størrelse på forsædet

Den største gevinst synes jeg er at poderne på bagsædet lige pludselig
får et kanon udsyn både til siden og opad (Glastag). Måske det kunne
dæmpe køresygen lidt ??

Den kører kanon godt, ihvertfald i 1.9 TDI udgaven.
Hvordan den lige er med de mindre motorer kan jeg ikke udtale mig om, da
jeg kun har prøvet den ene
Temmelig stram undervogn og ikke mere sidevindsfølsom end eksempelvis
Octavia I.

VAG's 105 HK diesel "knævrer" lidt i tomgang, men i drift er
støjniveauet lidt lavere end i min Octavia 90 HK TDI.
Den siger så lige lidt mere end den nye Octavia med samme motor.
De har nok sparet lidt på støjdæmpningen.

Om man kan li' designet er en smagssag. Det har vist været oppe at vende
her i gruppen et par gange

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen