Bagklapsproblemer
Fra : ums[3460]

Dato : 10-01-07 16:19

Min V70-01 har nu fået et nyt problem..
Jeg fik skiftet bærekuglerne selv. Fint nok. Nu vil bagklappen pludselig
ikke låse/tage ved når jeg lukker den... Det er nok elektronisk styret for
umiddelbart virker det som om svingtappen (eller hvad den hedder i
bagklappen) er fint smurt og godt kan tage ved. Er der nogen der har et
forslag til hvad det kan være, inden jeg begynder at åbne hele klappen for
at finde en løs ledning (som jeg tror det kan være...)

Fra : alexbo

Dato : 10-01-07 16:27

"ums[3460]" skrev

> Er der nogen der har et forslag til hvad det kan være, inden jeg begynder
> at åbne hele klappen for at finde en løs ledning

Start med at prøve med en skruetrækker om svingtappen kan lukke.
Med klappen åben leger du modpart til svingtappen.

mvh
Alex Christensen

Fra : ums[3460]

Dato : 10-01-07 16:53

> "ums[3460]" skrev

> Start med at prøve med en skruetrækker om svingtappen kan lukke.
> Med klappen åben leger du modpart til svingtappen.

God ide :D

Fra : ums[3460]

Dato : 10-01-07 17:12

> "ums[3460]" skrev

> Start med at prøve med en skruetrækker om svingtappen kan lukke.
> Med klappen åben leger du modpart til svingtappen.

Svingtappen vil ikke låse hver gang men hver 20. gang eller lign..

Fra : ums[3460]

Dato : 10-01-07 18:51

> "ums[3460]" skrev

> Start med at prøve med en skruetrækker om svingtappen kan lukke.
> Med klappen åben leger du modpart til svingtappen.

Det endte med at jeg fjernede afdækningen, fik låsen ud. Har fundet miseren.
Den fjedermekanisme der gør at låsen åbner ville ikke helt slå tilbage
igen.. Smurte fjederen og låsen virker fint nu. Nu skal jeg så bare samle
det hele igen.. det tager vel 15mins tid.

Fra : alexbo

Dato : 10-01-07 20:43

"ums[3460]" skrev

> Smurte fjederen og låsen virker fint nu.

Godt, tillykke med det.

mvh
Alex Christensen

Fra : ums[3460]

Dato : 10-01-07 22:53

> "ums[3460]" skrev

> Godt, tillykke med det.

Takker for skruetrækkertricket.. det havde jeg ikke lige overvejet ;)