mazda 323f
Fra : jacob johansen

Dato : 07-01-07 21:22

Hejsa Ng.

Er der nogen som erfaringer med mazda 323F 1,8i fra 1989?

hvis det er tilfældet vil jeg gerne hjælpes lidt
bare lidt generelt omkring hvad der kan/er galt med denne model og ellers
lidt tips ville være godt.

på forhånd tak.
MVH
Jacob

Fra : Brian Sørup

Dato : 07-01-07 21:27

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvis det er tilfældet vil jeg gerne hjælpes lidt
> bare lidt generelt omkring hvad der kan/er galt med denne model og

Rust, rust, rust og rust.....
--
Brian Sørup - tidl. Mazda626-ejer '84 + '88

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-01-07 21:29

jacob johansen skriver:

> bare lidt generelt omkring hvad der kan/er galt med denne model og ellers
> lidt tips ville være godt.

RUST !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Nicolaj C.

Dato : 07-01-07 22:20

"jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> hvis det er tilfældet vil jeg gerne hjælpes lidt
> bare lidt generelt omkring hvad der kan/er galt med denne model og ellers

Dejlig bil. 140hk.
1989 er første årgang. Den eller de første årgange var uden kat. Jeg savner
stadig min.
Lidt senere er de med kat og har kun 131hk.
Der er ikke noget galt med den bil.

Fra : FJ

Dato : 08-01-07 16:57

> [...]
>
> hvis det er tilfældet vil jeg gerne hjælpes lidt
> bare lidt generelt omkring hvad der kan/er galt med denne model og ellers

www.mazda-style.dk

Her kan du få masser af seriøse svar.

Mvh
Frank (Mazda-ejer)

Fra : jacob johansen

Dato : 08-01-07 21:34

> www.mazda-style.dk
>
> Her kan du få masser af seriøse svar.
>
> Mvh
> Frank (Mazda-ejer)

Mange tak for svaret.

MVH
Jacob

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-01-07 21:58

"FJ" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "jacob johansen" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> www.mazda-style.dk
>
> Her kan du få masser af seriøse svar.

Vi har da givet seriøse svar - en Mazda's fjende nr.1 er - voila -
*rust* - mekanikken er jo nærmest ikke til at splitte ad.....
Min '88 626'er gik som en mis, brugte ingen olie, men var tæret væk i
undervognen - og den havde kun gået 330K.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : FJ

Dato : 08-01-07 22:43

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min '88 626'er gik som en mis, brugte ingen olie, men var tæret væk i
> undervognen - og den havde kun gået 330K.

Og min fars Volvo V40 fra 2002 bobler af rust forneden på døre og bagklap.
Min Mazda fra 2000 står som en ny bil overalt.

Efter mange år med 3 forskellige Mazda 626 (dog ingen så gamle som den du
omtaler) uden rustproblemer må jeg jo konstatere at det er som med masser af
andre biler. Ganske simpelt et spørgsmål om pleje og vedligehold af bilen.

Mvh
Frank