En fartbølle med 13% overskridelse!
Fra : Thomas H.

Dato : 07-01-07 09:20

http://ekstrabladet.dk/112/article258188.ece

<ironi>
Så fik politichaufføren sin bøde og bliver hængt ud som en FARTBØLLE fordi
han har kørt 13% for hurtigt på en motorvej - ak ja.
Han får oven i købet lov til at beholde sit job, nej det er sgu da for galt,
13% !! Ja det får ikke engang disciplinære følger, det er sgu da 17 km/t,
det er altså 1½ streg på speedometret!!!
</ironi>

Nå, men jeg håber sgu ikke, at det nu bliver populært at alle folk kører
rundt og filmer hinanden og sender til deres advokater, for tilsyneladende
behøver man jo ikke engang at kunne se nummerpladen, man kan bare påstå at
det var ham og ham der kørte 56,5 km/t hvor der var 50 km/t (13% igen)

....gad vide hvor mange tusinde kroner de 225 dages efterforskning det har
kostet samfundet?

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 07-01-07 10:36

Thomas H. skrev:
> [...]
> det var ham og ham der kørte 56,5 km/t hvor der var 50 km/t (13% igen)
>
> ...gad vide hvor mange tusinde kroner de 225 dages efterforskning det har

Havde jeg været chauffør på den bil, havde jeg nægtet og var gået
i retten med den, jeg tror ikke på at beviset vil holde i en retsag.

Det er iøvrigt ligegyldigt hvad den efterforskning har kostet,
retfærdigheden skal ske fyldest.

Men mon ikke at EB søger agtindsigt i nogle regnsskaber og bliver
forarget over et eller andet i den retning, for de fik jo ikke deres
vilje, den sag handlede kun om at svine Rigspolitichefen til og ikke
andet. EB ville jo gerne have haft at det var ham der fik bøden og en
disciplinærsag. Men sådan gik det heldigvis ikke.

De har jo engang haft en overskrift hvor de synes det var vildt så
mange penge der skulle bruges på at undersøge deres "fremragende"
beviser.
http://ekstrabladet.dk/112/article232117.ece

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 07-01-07 11:08

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Havde jeg været chauffør på den bil, havde jeg nægtet og var gået
>i retten med den, jeg tror ikke på at beviset vil holde i en retsag.

Nej det forstår jeg heller ikke.
Kom med bedre beviser, ligesom politiet også er nødt til, ellers hold jer
væk.

Fra : BJ

Dato : 07-01-07 11:44

<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>i retten med den, jeg tror ikke på at beviset vil holde i en retsag.

>Det er iøvrigt ligegyldigt hvad den efterforskning har kostet,

Det er jo ganske latterlig, når man betænker, hvilken "retfærdighed" der
tilfalder i langt mere alvorlige sager med personskade.

Længe leve de navlebeskuende. De holder møllen i gang.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Niels Pein

Dato : 07-01-07 14:22

<MikLarsen@gmail.com> skrev ...

> Havde jeg været chauffør på den bil, havde jeg nægtet og var gået
> i retten med den, jeg tror ikke på at beviset vil holde i en retsag.

På den anden side, chaufføren ved jo godt han har kørt for stærkt, og
sikkert også en del mere end 147, som vist bare var et gennemsnit over en
længere strækning.
Så hvorfor ikke bare være en mand og tage ansvar for sine handlinger og tage
den bøde? Er det så galt?

I mange af livets forhold må man tage sit ansvar og stå til regnskab, uden
at forsøge at smyge sig udenom, blot fordi det tilfældigvis ikke kan
bevises.

Den der med at "vi spiller til dommeren fløjter" og man kan bryde reglerne
bare det ikke bliver opdaget, det er ikke en holdning jeg bifalder.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-01-07 23:12

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Så hvorfor ikke bare være en mand og tage ansvar for sine handlinger og
> tage den bøde? Er det så galt?

Vi lever i et retssamfund, og Rigspeters chafut har ligeså meget ret til en
fair retssag som dig.

Hvis chaufføren nægter, skal anklageren også kunne løfte bevisbyrden i
retten. Med det lorteklip jeg har set, undrer det mig ikke, at det har taget
så meget tid & mange ressourcer at gøre sagen klar.

Med mit kendskab til systemet ville sagen have været afvist allerede ved
anmeldelsen - hvis ikke det lige havde drejet sig om rigspolitichefens
chauffør og et "krav" om undersøgelser, redegørelser etc. fra en flok
medieliderlige politikere.

/Caspersen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-01-07 10:56

On Sun, 7 Jan 2007 09:19:41 +0100 "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> sent the following smoke signals:

>...gad vide hvor mange tusinde kroner de 225 dages efterforskning det har
>kostet samfundet?

Næppe meget, da de vel kun har "arbejdet" med sagen når EB blev for
nærgående, for så derefter at lægge den fra sig igen...

På den anden side: Hvorfor var de 225 dage om at stikke en bøde ud, når
de ellers kan gøre det meget hurtigere når det drejer sig om den gemene
hob?

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 07-01-07 11:02

Hr. Jensen skrev:

> På den anden side: Hvorfor var de 225 dage om at stikke en bøde ud, når
> de ellers kan gøre det meget hurtigere når det drejer sig om den gemene
> hob?

Måske fordi det er et usædvanligt ringe bevismateriele der er til
rådighed?

Mikael

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-01-07 11:14

On 7 Jan 2007 02:02:05 -0800 MikLarsen@gmail.com sent the following
smoke signals:

>Måske fordi det er et usædvanligt ringe bevismateriele der er til
>rådighed?

Så kunne de jo bare gå til statsadvokaten og få et brugbart svar. Og mon
ikke at denne ville vælge at sige nej pga. bevismaterialet?

Og hvis EB brokkede sig, kunne de jo fortælle dem at 20% af fartbøllerne
ikke får en bøde pga. for ringe billedkvalitet fra fotofældernes
kameraer.

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-01-07 11:50

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ...gad vide hvor mange tusinde kroner de 225 dages efterforskning det har
> kostet samfundet?

Ja, fuldstændig latterligt. Politiet ville under ingen omstændigheder bruge
de ressourcer på enhver anden borger - især ikke med de elendige beviser.

Man kan så vende den om. Chaufføren er så og sige blevet "frikendt" for du
uhyrlige anklager om dødskørsel, så det er jo godt nok for ham.

Men hold k... et samfund vi har. Vi har mere travlt med at pege fingre ad
andre end et kigge ind på os selv.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-07 16:41

C. Caspersen wrote:

> Men hold k... et samfund vi har. Vi har mere travlt med at pege
> fingre ad andre end et kigge ind på os selv.

Mjah, det kan man sige, men det bunder mere i at politiet bruger så mange
resourcer på at uddele bøder til alm. bilister for noget så ligegyldigt som
at køre 6 km/t for stærkt. Det er DET folk er sure overog det er derfor EB
overhovedet gider lave en historie om det. Da jeg tog kørekort var 160 km/t
en god cruiserhastighed på motorvejen. Trafikken flød ganske glimrende ved
den hastighed. I dag koster det kortet.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 09-01-07 19:21

C. Caspersen wrote:
> Men hold k... et samfund vi har. Vi har mere travlt med at pege fingre ad
> andre end et kigge ind på os selv.

Ja, det er fandme noget svineri at der er lighed for loven - lad os få
det afskaffet. Politiet er jo "de gode" og kan se forskel på rigtigt og
forkert, så lad dem bare efterforske sig selv. Hov, det gør de allerede...

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-01-07 20:39

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

> Ja, det er fandme noget svineri at der er lighed for loven - lad os få
> det afskaffet. Politiet er jo "de gode" og kan se forskel på rigtigt og
> forkert, så lad dem bare efterforske sig selv. Hov, det gør de allerede...

Lighed ? Ham der anmeldte chaufføren fik ingen bøde. På trods af, at han
selv legede politi....

/Caspersen

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-07 08:19

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Lighed ? Ham der anmeldte chaufføren fik ingen bøde. På trods af, at han
> selv legede politi....

Jo da, det har han fået, allerede en måned efter han anmeldte det - det står
i Ekstra Bladet.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 07-01-07 21:26

Niels Pein skrev:
> [...]
> længere strækning.
> Så hvorfor ikke bare være en mand og tage ansvar for sine handlinger og tage

Det der er galt er at det er en tilfældig mand som kommer med en
påstad som han dybest set ikke kan bevise. Det kan man ikke dømme
folk efter.

Havde det været politiet der havde målt ham og standset ham, jamen
så er det da bare at betale. Sådan er det.

Mikael