/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
MB privatleasing
Fra : Ole Thomsen


Dato : 05-01-07 20:12

Inspireret af en artikel i Børsens biltillæg og kommende udskiftning af
konebil, hentede jeg lige nogle priser hos den lokale Mercedes-pusher på en
privatleaset A160 CDI 5d metallic.

24 måneders kontrakt, 15.000km/år:

Ekstraordinær førstegangsydelse: 25.000
Månedlig ydelse: 2.053

3.095/md lyder billigt i mine ører, mindre end afskrivningen over 2 år på en
traditionelt handlet ny A160 CDI så vidt jeg kan regne mig til på
Bilbasen/Bilpriser.

Overser jeg noget?

Ole Thomsen



 
 
Morgan Jones (05-01-2007)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 05-01-07 21:22



> Overser jeg noget?

Nøh. Privatleasing er rimeligt billigt så lang tid man vælger billige eller
kampagne modeller. Jo mindre ekstra udstyr jo bedre, da man selv afskriver
det over de 2 år.

mvh Morgan



Ole Thomsen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 06-01-07 09:00

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message
news:Urynh.82$qt.8@news.get2net.dk...
>
> Nøh. Privatleasing er rimeligt billigt så lang tid man vælger billige
> eller kampagne modeller. Jo mindre ekstra udstyr jo bedre, da man selv
> afskriver det over de 2 år.

Det er jeg blevet klar over. Fastmonteret ekstraudstyr afskrives over
leasingperioden, som i hvert fald hos MB er mest fordelagtig på 24md.

Indtil videre ser det for mig ud til at de mest agressive spillere på
privatleasingmarkedet er Mercedes og BMW. Og priserne kan slet ikke udledes
af listeprisen, men må være dannet ud fra hvilke modeller fabrikanten af
forskellige årsager gerne vil have pushet ud på markedet.

Ole Thomsen



Ukendt (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-07 02:18

Ole Thomsen wrote:
> Inspireret af en artikel i Børsens biltillæg og kommende udskiftning
> af konebil, hentede jeg lige nogle priser hos den lokale
> Mercedes-pusher på en privatleaset A160 CDI 5d metallic.
>
> 24 måneders kontrakt, 15.000km/år:
>
> Ekstraordinær førstegangsydelse: 25.000
> Månedlig ydelse: 2.053
>
> 3.095/md lyder billigt i mine ører, mindre end afskrivningen over 2
> år på en traditionelt handlet ny A160 CDI så vidt jeg kan regne mig
> til på Bilbasen/Bilpriser.

Du skriver 2 priser: 2.053 og 3.095. Hvilken en passer?

> Overser jeg noget?

Det tror jeg ikke du gør. En C-klasse kostede 3.975/md. med 25.000 i
engangsydelse.
Men har du prøvet en A-klasse? Måske en god idé lige at prøve bilen inden
man binder sig for 2 år.
Og om motoren er til at leve med osv.

MVH Ole



Morten Fruergaard (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-01-07 06:17

Ole Sørensen wrote:
> Du skriver 2 priser: 2.053 og 3.095. Hvilken en passer?

25.000 kr. / 24 måneder = 1041,67 kr. + 2.053 kr. = 3.094,67 afrundet til
2.095 kr.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Mureren (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 06-01-07 07:25

> 25.000 kr. / 24 måneder = 1041,67 kr. + 2.053 kr. = 3.094,67 afrundet til
> 2.095 kr.

Arrrrh vel

Mvh.
Mureren



Klaus D. Mikkelsen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-01-07 07:58

Mureren skriver:
>
> > 25.000 kr. / 24 måneder = 1041,67 kr. + 2.053 kr. = 3.094,67 afrundet til
> > 2.095 kr.
>
> Arrrrh vel

Sådan ville jeg godt afrunde mine betalinger.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Morten Fruergaard (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 06-01-07 12:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mureren skriver:
>>
>>> 25.000 kr. / 24 måneder = 1041,67 kr. + 2.053 kr. = 3.094,67
>>> afrundet til
>>> 2.095 kr.
>>
>> Arrrrh vel
>
> Sådan ville jeg godt afrunde mine betalinger.....

Det gør du bare og se, hvad der sker...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Ole Thomsen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 06-01-07 08:44

"Ole Sørensen" <-> wrote in message
news:459ef8e1$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> 3.095/md lyder billigt i mine ører, mindre end afskrivningen over 2
>> år på en traditionelt handlet ny A160 CDI så vidt jeg kan regne mig
>> til på Bilbasen/Bilpriser.
>
> Du skriver 2 priser: 2.053 og 3.095. Hvilken en passer?

Førstegangsydelsen skal jo regnes med ind i det månedlige gennemsnit for at
få den sande omkostning til finansieringen

> Men har du prøvet en A-klasse? Måske en god idé lige at prøve bilen inden
> man binder sig for 2 år.
> Og om motoren er til at leve med osv.

Klart.

Men inden jeg spilder tid på at trække konen ud at prøve bil er det rart at
vide om konceptet holder, og om det virkelig er så fordelagtigt som det
umiddelbart ser ud til.

Hun vil iøvrigt helst have en Yaris (igen).

Ole Thomsen



Morgan Jones (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 06-01-07 09:03



Jeg har selv lige fundet noget bmw leasing til min kone. Det er igrunden
rimelige priser. Man financierer jo reelt set kun sit værditab istedet for
bilens pris. Personligt syntes jeg ikke det er sjovt at have 2-3-400k bundet
op i en bil, så er det bedre at kende prisen up front. Herudover er der jo
en masse parametre der kan ændre bilens pris, som f.eks. Citroen's brandbils
rygte, en nye faceliftet model, eller en skade. Så er det lidt federe at
have en fixed pris. Herudover ved vi jo at de biler der bliver solgt til
leasingselskabet af fabrikken (oftest samme gruppe, men selskab oprettet i
dk) nok får nogle rabatter vi andre kun kan drømme om.

Ulempen ved leasing er ubetinget at du er låst til de 24 måneder. Og meget
ekstraudstyr er uforholdsmæssigt dyrt. BMW leasing lader dig "slippe ud af
aftalen" mod 6 mdrs ydelse, hvis det skulle være nødvendigt af een eller
anden grund.

Vi har så valgt at have en leasing bil (konens) og en købt - (min) - så kan
jeg gå og skifte bil når jeg vil. ;)

M

> Men inden jeg spilder tid på at trække konen ud at prøve bil er det rart
> at vide om konceptet holder, og om det virkelig er så fordelagtigt som det
> umiddelbart ser ud til.
>
> Hun vil iøvrigt helst have en Yaris (igen).
>
> Ole Thomsen
>
>



Ole Thomsen (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 07-01-07 12:42

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message
news:aJInh.10$tH6.9@news.get2net.dk...
>
> Jeg har selv lige fundet noget bmw leasing til min kone. Det er igrunden
> rimelige priser. Man financierer jo reelt set kun sit værditab istedet for
> bilens pris. Personligt syntes jeg ikke det er sjovt at have 2-3-400k
> bundet

Nu har jeg kun undersøgt og regnet på omtalte MB A-model, og det tegner til
at leasingomkostningerne er noget mindre end værditabet ved traditionelt
køb. Yderligere er service inkluderet.

Så mit oprindelige indlæg var ligesåmeget et forsøg på at finde ud af hvor
hunden ligger begravet.

Men det ser ud til at prisen fremkommer ved at leverandøren sætter sin egen
internt beregnede scrapværdi, og priskalkulationerne bygger på et grundlag
vi andre dødelige ikke har adgang til.

> Ulempen ved leasing er ubetinget at du er låst til de 24 måneder. Og meget
> ekstraudstyr er uforholdsmæssigt dyrt. BMW leasing lader dig "slippe ud af
> aftalen" mod 6 mdrs ydelse, hvis det skulle være nødvendigt af een eller
> anden grund.

Man kan osse sige at det er en luxus at kunne skifte bil hver 2. år,
normalen her i huset er at beholde biler i mindst 3 år

Afskrivning af ekstraudstyr over 24md er derimod ret ærgerligt.

Ole Thomsen



Karsten Feddersen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 06-01-07 10:46

Hej

Ole Thomsen wrote:
> Overser jeg noget?

Måske. Problemet er, at der ikke rigtigt er noget grundlag endnu for at
udtale sig om hvad der sker når leasingperioden er ovre og bilen skal
afleveres.

Afhængig af hvem man er, så er en bil mere eller mindre medtaget efter
to år. Foreskriver de noget om _hvordan_ bilens stand skal være efter to
år? For eksempel at forruden skal være 100% intakt eller om stenslag i
lakken skal udbedres hos maler osv? Hvem betaler dine bilkabuler? Må
bilen fragte hunden i bagagerummet osv? Ekstraordinært slid på dæk osv,
osv.

Vi kender jo alle til de forskellige historier om at et indskud til en
lejlighed er forsvundet ved udflytning fordi lejligheden skulle
istandsættes.

Leasing er jo blot leje i en kortere eller længere periode. Ser man på
brugtprisen af 2 år gamle og identiske biler, så svinger prisen
til tider voldsomt.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg bede Mercedes eller hvem du ønsker at
lease hos om at få en kopi af kontrakten, så du kan være sikker på om
det i sidste ende stadig er en god ide. Hvis du risikerer at skulle
udbedre ting og sager for 15.000 ved aflevering, så ser regnestykket jo
ikke så fast og godt ud mere.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Morgan Jones (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 06-01-07 18:14


> Måske. Problemet er, at der ikke rigtigt er noget grundlag endnu for at
> udtale sig om hvad der sker når leasingperioden er ovre og bilen skal
> afleveres.

Arh, hvis vi kigger uden for Danmark er der ret meget grundlag.

> udbedre ting og sager for 15.000 ved aflevering, så ser regnestykket jo
> ikke så fast og godt ud mere.

Jeg er fast overbevist om at med mindre man er overordentligt lemfældig med
køretøjet vil der ikke være nogen problemer. Store bilkabuler skal
natrurligvis fikses af forsikringen.

Husk på at du er potentiel køber til en ny leasing bil bagefter, og de
mærker der pt. leaser har generelt et godt rygte som omfatter rimelig
kundeservice mv.
Herudover skal man huske at bilerne der leases ved BMW og Mercedes bliver
reeksporteret til Tyskland eller 3'e land efter deres tjeneste i Danmark.
Dermed betaler T&S jo en del afgiften tilbage. Derfor bliver vædien af
sliddet jo også en del mindre. Hvis du f.eks. kigger i tyskland er
bilkabuler og slidt interiør ikke et kæmpe issue, da bilen jo ikke
repræsenterer så stor en værdi, som i dk. (mao. man er ikke så bekymret over
en dør bule på en bil til 150k som på en til 500k).

Det bliver som i tyskland, england, usa og andre lande hvor leasing har
været normen i mange år, der vil være få skrækhistorier (som naturligvis
bliver blæst op i foriddagspressen), men 98% af leasingtagerne vil ikke
opleve nogen problemer.

mvh Morgan



Ole Gaarde Kristense~ (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 06-01-07 17:49

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:enm7tc$r8j$1@news.net.uni-c.dk...
> Inspireret af en artikel i Børsens biltillæg og kommende udskiftning af
> konebil, hentede jeg lige nogle priser hos den lokale Mercedes-pusher på
> en privatleaset A160 CDI 5d metallic.
>
> 24 måneders kontrakt, 15.000km/år:
>
> Ekstraordinær førstegangsydelse: 25.000
> Månedlig ydelse: 2.053
>
> 3.095/md lyder billigt i mine ører, mindre end afskrivningen over 2 år på
> en traditionelt handlet ny A160 CDI så vidt jeg kan regne mig til på
> Bilbasen/Bilpriser.
>
> Overser jeg noget?
>
Gætter på at det er deres ServiceLeasing-koncept du har kigget på (der er
mig bekendt ikke andre)
Hvis det er det så husk at der i ovenstående pris er indregnet service og
rep.
Eneste du selv skal betale er dæk, forsikring, sprinklervæske og brændstof.
Med 15.000 km om året er det dog ikke service der er mest af, men det bør
regnes med alligevel. Også de uforudsete ting der kan komme - som dog er
meget svære at regne med.
Husk også lige at tjekke hvordan "slutprisen" på bilen regnes ud.
I nogen leasing-koncepter regner man med at bilen har en bestemt værdi når
leasingperioden er overstået. Har den en mindre værdi er det leaseren der
hænger på forskellen.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Ole Thomsen (06-01-2007)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 06-01-07 18:47

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote in message
news:459fd301$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> Gætter på at det er deres ServiceLeasing-koncept du har kigget på (der er
> mig bekendt ikke andre)
> Hvis det er det så husk at der i ovenstående pris er indregnet service og
> rep.
> Eneste du selv skal betale er dæk, forsikring, sprinklervæske og
> brændstof.
> Med 15.000 km om året er det dog ikke service der er mest af, men det bør
> regnes med alligevel. Også de uforudsete ting der kan komme - som dog er
> meget svære at regne med.
> Husk også lige at tjekke hvordan "slutprisen" på bilen regnes ud.
> I nogen leasing-koncepter regner man med at bilen har en bestemt værdi når
> leasingperioden er overstået. Har den en mindre værdi er det leaseren der
> hænger på forskellen.

Du har ret i at service og rep. er indregnet, men der er ikke tale om
afregning af scrapværdi på bagkanten.

Som jeg har fået det forklaret er grunden, at hvis der er nogensomhelst
opsparing bundet i bilen vil det opfattes som en købslignende aftale som
falder ind under købeloven - med krav om mindst 20% udbetaling osv.

Så førstegangsydelse og månedlig leje er hvad man betaler, til gengæld har
man brugsret til bilen mens aftalen løber. Skader står selvfølgelig for
lejers regning.

Ole Thomsen



Ole Gaarde Kristense~ (07-01-2007)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 07-01-07 17:18

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:enonb1$8l9$1@news.net.uni-c.dk...
[KLIP]
>
> Du har ret i at service og rep. er indregnet, men der er ikke tale om
> afregning af scrapværdi på bagkanten.
>
Godt at få det på plads så der ikke kommer en måske ubehagelig overraskelse
der.

> Som jeg har fået det forklaret er grunden, at hvis der er nogensomhelst
> opsparing bundet i bilen vil det opfattes som en købslignende aftale som
> falder ind under købeloven - med krav om mindst 20% udbetaling osv.
>
Lyder rimeligt. Der sidder sikkert nogen jurister der har regnet den ud.
Er mig bekendt forskelligt fra erhvervsleasing, men købeloven ændrer sig jo
også fra erhverv til privat så vel egentlig logisk nok at der også er en
forskel i aftalen.

> Så førstegangsydelse og månedlig leje er hvad man betaler, til gengæld har
> man brugsret til bilen mens aftalen løber. Skader står selvfølgelig for
> lejers regning.
>
Jeps - det skulle da også være så det var til at forholde sig til

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste