Autostol, hvad skal man vælge?
Fra : Dan

Dato : 05-01-07 19:35

Hej NG,
Vi leder efter en autostol til purken på 1½ år (ca. 12kg), men er blevet i
tvivl om hvad vi skal vælge og vil selvfølgelig gerne have en, som holder
lidt tid..
Vi har kigget i Bilka, men de ligner hinanden til forveksling, og "lover"
forskellige ting (specielt E godkendelserne og vægt).
Hvad er forskellen på E? sikkerhedsgodkendelserne?
Er der så vigtigt med vægtangivelsen, sålænge at knægten "sidder fornuftigt"
i stolen.

/Dan

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 05-01-07 19:57

Dan skrev:
> [...]
> Hvad er forskellen på E? sikkerhedsgodkendelserne?
> Er der så vigtigt med vægtangivelsen, sålænge at knægten "sidder fornuftigt"

Jeg har ingen erfaring med barnestole overhovedet, men jeg vil da tror
at der er en grund til at de er til forskellige vægtklasser.

FDM har lavet nogle test af dem, men jeg ved ikke om man skal være
medlem for at se dem, men prøv dette link.
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/71A4D70E-4A07-4C8A-AB7D-E66ECD046A68/0/3039.pdf

Mikael

Fra : hanzen

Dato : 05-01-07 19:58

"Dan" <d@n.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er forskellen på E? sikkerhedsgodkendelserne?
> Er der så vigtigt med vægtangivelsen, sålænge at knægten "sidder

Jeg tror ikke jeg kunne lade være med at købe denne her
http://www.atu.de/welcome.jsp øverst til højre til 99 Europapenge.

--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : hanzen

Dato : 05-01-07 20:04

"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse

> "Dan" <d@n.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke jeg kunne lade være med at købe denne her
> http://www.atu.de/welcome.jsp øverst til højre til 99 Europapenge.

Det ser ud til der er flere forskellige produkter der skiftes om den
placering. Tryk på den og en liste kommer frem rul ned til 3.sidste
(ArtikelNr: TA9750)
En ægte Ferrari.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-01-07 20:04

Dan skriver:

> Vi har kigget i Bilka, men de ligner hinanden til forveksling, og "lover"
> forskellige ting (specielt E godkendelserne og vægt).

De fleste billige modder Bilka har er noget lort rent ud sagt, de dumper
i diverse tests.

Det er ikke særligt fedt at spare 1500 kr og så knægten kommer til
skade, hvis der sker et uheld.

Jeg har selv en lille møgunge på 1 år og et par måneder, vi valgte at
købe en Maxi Cosi Tobi til ham. Ikke med ISOFIX, men til gengæld er den
let at spænde ham rigtig fast i, hvilket også gør meget.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-01-07 20:38

> [...]
> Hvad er forskellen på E? sikkerhedsgodkendelserne?
> Er der så vigtigt med vægtangivelsen, sålænge at knægten "sidder

Du kan starte med at leje en stol, indtil han kan opgraderes til en større
vægtklasse.
http://www.jalsoe.dk/ udlejer eksempelvis

Michael

Fra : TDN

Dato : 05-01-07 21:11

> [...]
> Hvad er forskellen på E? sikkerhedsgodkendelserne?
> Er der så vigtigt med vægtangivelsen, sålænge at knægten "sidder

Du må ikke købe dem fra Bilka og COOP, de er dumpet og forbrugerstyrelsen
har bedt om at få dem fjernet fra markedet, men de har åbenbart valgt at
sælge deres lagre ud.

Gå ind på www.taenk.dk og log på med brugernavn t70 og adgangskode rob og
find den sidste test af autostole.

Man skal ikke spare nogle få hundrede på sikkerheden på barnestole....

Mvh
Thomas

Fra : Kim Malchau

Dato : 05-01-07 21:13

On Fri, 5 Jan 2007 19:34:35 +0100, Dan wrote:

> [...]
> tvivl om hvad vi skal vælge og vil selvfølgelig gerne have en, som holder

En af min kones kollegers kone (er du med??) kørte galt kort før jul, dvs.
et tågehorn båttede op i hende bagfra.

Da Falck kom spurgte de hvilken barnestol drengen sad i. Svaret var Römer,
og herefter var Falckfolkene ikke længere interesserede i barnet. De var
sikre på at der ikke var sket noget.

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Gi' - og du skal få. http://Vibration.dk - gratis artikler

Fra : TDN

Dato : 05-01-07 21:26

"Kim Malchau" <news@malchau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og herefter var Falckfolkene ikke længere interesserede i barnet. De var

Enig, Römer, Britax og Maxi Cosi plejer at ligge i top i test.

Jeg bruger selv en Maxi Cosi til min datter.

Mvh
Thomas

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-01-07 21:54

On Fri, 5 Jan 2007 19:34:35 +0100, "Dan" <d@n.dk> wrote:

> [...]
>Hvad er forskellen på E? sikkerhedsgodkendelserne?
>Er der så vigtigt med vægtangivelsen, sålænge at knægten "sidder fornuftigt"

Vi bruger en Römer Duo Isofix Plus (tror jeg nok den hedder..)
Du skriver ikke om I har mulighed for Isofix-montering. Hvis I har vil
jeg klart anbefale Römer'en. Den er virkelig solidt bygget.
Selesystemet virker godt og hurtigt.
Hvis I ikke har Isofix-beslag, vil jeg stadig anbefale Römer. Vi har
en Römer næsten magen til, dog uden Isofix, til brug i andre biler.
Dens fastspænding til bilens selesystem virker også rigtig godt.

/Kent Glerup

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 06-01-07 05:54

Dan skrev:

> [...]
> Hvad er forskellen på E? sikkerhedsgodkendelserne?
> Er der så vigtigt med vægtangivelsen, sålænge at knægten "sidder fornuftigt"

Spar evt. penge her:
http://www.babyandtoys.com/

Vi købte en Rømer:
http://www.baby-markt.de/lshop,showdetail,1168059054-3231,e,1168059121-3329,babyartikel.autositze.15kg36kg,roemerkidplustrend06-h,,Tshowrub--babyartikel.autositze.15kg36kg,.htm

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup
"Seicento Racing"

Fra : Dan

Dato : 06-01-07 09:21

Problemet ligger lidt i at det er en autostol, som skal bruges, når vi fx
skal køre med svigermekanikken eller aftaler at vi får et lift med nogle
andre (vi har ikke selv bil).
Svigermekanikkens bil's første ejer hed vist Holger Danske, så selvom det
lyder ret smart med Isofix, så kan vi desværre ikke regne med det.
/Dan

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-01-07 09:37

> [...]
> Svigermekanikkens bil's første ejer hed vist Holger Danske, så selvom det
> lyder ret smart med Isofix, så kan vi desværre ikke regne med det.

Kig efter en brugt Römer King. Vi har lige købt en for 400 kr., til
farmorens bil. Vi har selv købt en fra ny hos Babysam Esbjerg (de er af en
eller anden grund billigere end andre babysam) for 1100 kr.

- Martin

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-01-07 10:01

Helt enig!
Den er nem/hurtig at montere.

/Kent Glerup

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-01-07 11:55

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig!
> Den er nem/hurtig at montere.

Det kan jeg også kun tilslutte mig. Derudover sidder den _rigtig_ godt fast
(taget i betragtning af, at det ikke er Isofix). Ydermere har den vist altid
været blandt de øverste 2-3 autostole i diverse tests.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Henrik B.

Dato : 07-01-07 00:59

> [...]
> Hvad er forskellen på E? sikkerhedsgodkendelserne?
> Er der så vigtigt med vægtangivelsen, sålænge at knægten "sidder

Hej Dan.

Vi var ikke ét sekund i tvivl - vi valgte denne:
http://www.recaro.com/index.php?id=564®ion=1&L=2

Den danske importør:
http://www.interseats.dk/

Jeg er enig i, at f.eks. Römer laver nogle gode sæder. MEN! det er tydeligt,
at en Römer King, ikke når Recaro Young Sport til sokkeholderne, når det
gælder sidekollision. Se bl.a. den seperate skulderbeskyttelse, samt
hovedbeskyttelsen, som sidder meget tættere på hovedet, end hos f.eks.
Römer. Dét betyder noget, når en evt. påkørsel sker fra siden, eller skråt
for- eller bagfra.

Det er forøvrigt samme stol som Storchenmühle Starlight SP.

Stolen kan typsik fåes for små 2.000,- og kan benyttes fra 9 mdr. og op til
12 år (36 kg). Den er utrolig nem at fastspænde.

M.v.h.

Fra : Kenneth

Dato : 07-01-07 15:09

RECARO er en god stol, fås med indbygget højtalere.
Den kan justeres både ved hofte og skuldre til barnet er oppe på 22 kilo
(mener jeg)
Den er i to farvet Alcantara og er total lækker !

Min unge har den og hun er den der sidder bedst af alle i bilen ( som har
lædersæder)
Vi købte den dyre af dem og de nkoster 1895,- ... pengene værd !

http://www.bilspectra.no/hella1.htm

Kenneth

Fra : Dan

Dato : 08-01-07 19:01

Hej NG,
Tak for hjælpen, nu har jeg en ide om hvad jeg skal holde mig til og fra.
God jul og godt Tuborg.
/Dan