personbil 4x4
Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 04-01-07 14:41

Hej
hvad ville være det bedste køb af 4x4 eller 4x2 familiebil.
Honda cr-v, chevrolet captiva, RAV4, Ssangyong Kyron/rexton,
eller andet. Jeg har et budget på ca max 400.000.
Jeg foretrækker automatgear og en god benzin/diesel økonomi, min. 10
km/l

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-01-07 15:37

Hej

Erik Kirkegaard (slet 0W21F) wrote:
> [...]
> eller andet. Jeg har et budget på ca max 400.000.
> Jeg foretrækker automatgear og en god benzin/diesel økonomi, min. 10

Hvad skal du med den? Skal den være funktionsdygtig i terræn? Have
"her-kommer-jeg-med-stor-bil"-blærerøvseffekt? Rummelig familiekasse?
Pendle langt? Trække stor anhænger osv?

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-01-07 17:47

> "her-kommer-jeg-med-stor-bil"-blærerøvseffekt?

For 400k ? Smid 1,4 af de lange for en ML63 AMG, på gule plader, så er du
dér.

;)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-01-07 19:40

Hej

Morgan Jones wrote:

> For 400k ? Smid 1,4 af de lange for en ML63 AMG, på gule plader, så er du
> dér.

Niks. Blær er når man tager den på hvide plader

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-01-07 20:55

> Niks. Blær er når man tager den på hvide plader

Uden valutaplader

Fra : KASO

Dato : 04-01-07 16:48

"Erik Kirkegaard (slet 0W21F)" <erik@0W21Fsurfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet. Jeg har et budget på ca max 400.000.
> Jeg foretrækker automatgear og en god benzin/diesel økonomi, min. 10

4x4, automatgear - og god benzin/dieseløkonomi?!?!??
Det hænger ikke sammen!

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-01-07 17:37

KASO skrev:
> "Erik Kirkegaard (slet 0W21F)" <erik@0W21Fsurfmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> 4x4, automatgear - og god benzin/dieseløkonomi?!?!??
> Det hænger ikke sammen!

Jo jo, for små værdier af god

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-01-07 18:18

In article <459d21a6$0$826$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
"KASO" <a@b.dk> wrote:

> "Erik Kirkegaard (slet 0W21F)" <erik@0W21Fsurfmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> 4x4, automatgear - og god benzin/dieseløkonomi?!?!??
> Det hænger ikke sammen!

Jo...

Det hænger da fint sammen når manden snakker om at 10 eller derover er
fint til ham.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-01-07 19:02

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jo...
>
> Det hænger da fint sammen når manden snakker om at 10 eller derover er
> fint til ham.

over 10L pr. 100km... Hehe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-01-07 20:15

In article <459d411d$0$49208$14726298@news.sunsite.dk>,
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

> over 10L pr. 100km... Hehe

hehe..

Vi ligger over 10 km/l i vores diesel med automatkasse.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Erik Kirkegaard

Dato : 04-01-07 20:35

Tak for alle kommentarer
Jeg har en Audi A6 2,4 med auto/tip med v6 motor...den kører 10
på ltr, og det er fint.
Jeg har brug for bagsæde til børn og den skal også trække en
båd.Min kone ønsker at sidde højt og den skal være sort.Vi havde
en lejebil MB 320 cdi og det var lige os, men det er prisen
ikke.. Erik Kirkegaard <erik@0W21Fsurfmail.dk> (slet

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-01-07 21:00

In article <11679396140.0267694689394631@dtext.news.tele.dk>,
Erik Kirkegaard <erik@HPPT8surfmail.dk> (slet HPPT8) wrote:

> [...]
> båd.Min kone ønsker at sidde højt og den skal være sort.Vi havde
> en lejebil MB 320 cdi og det var lige os, men det er prisen

Nu ved jeg ikke om du kan finde en Santa Fe NewGen for under 400kilo i
brugt tilstand, men prøv.. den har en af markedets bedste maskiner (se
Auto Bild fx.) og så er den nogenlunde økonomisk og så fåes den som en
af de få med diesel og automatgear - hverken toyota eller Suzuki kan
finde ud af det...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Jens

Dato : 05-01-07 00:51

"Erik Kirkegaard (slet HPPT8)" <erik@HPPT8surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> båd.Min kone ønsker at sidde højt og den skal være sort.Vi havde
> en lejebil MB 320 cdi og det var lige os, men det er prisen

Hvad med en Touran TDI med 170hk og DSG gear, den må trække 1800kg(8%
påhængsvægt) og skulle ca kunne fås til den ønskede pris, du skal dog så
give afkald på 4x4 men så kører den til gengæld dobbelt så langt på literen
og har en lav afskrivning.
Der er jo heller ikke nogle af de nævnte 4x4 der må trække mere end 2 tons,
den nuværende CR-V kun 1500kg.
MVH
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-07 21:23

"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> literen og har en lav afskrivning.
> Der er jo heller ikke nogle af de nævnte 4x4 der må trække mere end 2
Diesel må trække over 2 tons læste jeg den anden dag i en test.

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-07 04:06

"LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse

> "Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Diesel må trække over 2 tons læste jeg den anden dag i en test.

Sorry.... det var en anden bil. Jeg huskede forkert!

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-01-07 07:02

Hej

Erik Kirkegaard (slet HPPT8) wrote:
> båd.Min kone ønsker at sidde højt og den skal være sort.Vi havde
> en lejebil MB 320 cdi og det var lige os, men det er prisen
> ikke..

Den er her næsten MB ML:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=109300674
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1033017

Eller en X5
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1111496

Eller Jeep Grand Cherokee
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1082816

Eller Land over som faktisk dækker alle dine krav/ønsker:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1095651

Eller en Subaru Forester:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1101495

God fornøjelse og held og lykke.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-01-07 21:34

> [...]
> eller andet. Jeg har et budget på ca max 400.000.
> Jeg foretrækker automatgear og en god benzin/diesel økonomi, min. 10

Hvis du skal have rigtig bil, så skal du have en Jeep Grand Cheroke...
Den kan dog ikke prale af god brændstof økonomi...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-01-07 23:27

> [...]
> eller andet. Jeg har et budget på ca max 400.000.
> Jeg foretrækker automatgear og en god benzin/diesel økonomi, min. 10

Jeg skal ikke kunne sige hvilken er det bedste valg for jer. Kan nå at
sparre 20.000 mere sammen på en måned, så har du lige pengene parat til den
nye Honda CR-V 2,0 Elegance med automatgear og metallak (12,2 km/l) kommer
på markedet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-07 21:26

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den
> nye Honda CR-V 2,0 Elegance med automatgear og metallak (12,2 km/l) kommer

Ja den ser rigtig spændende ud og den skulle også have et system til at
sikre at traileren aldrig kommer til at slingre så det bliver farligt.