flabet parkering
Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 15:27

Hej gruppe!

er det kun et fænomen i det nordjyske?
Min kæreste har 2 gange på en uge oplevet at holde på en pakeringsplads og
vente på en plads. Idet der så er en anden bil bakker ud fra en plads og
kører.. kommer der en f...... billist bagfra og rundt om hende og tager
pladsen! Efterføgende blev hun mødt af et overlegent smil fra
vedkommende!...Det er så det mest flabede.
Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men på
den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til
vedkommende?

Godt nytår

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 15:49

"HB" <mail(snabela)hbejendomsservice.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men på
> den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til

Oplevede det samme i denne uge ved Føtex. FCK og jeg gider besøge sådan en
lortebutik igen med alt for få p-pladser og overskruede priser og egentlig
også alt for smalle p-båse. Det indbyder ligefrem til buler
Det med at folk snupper den plads man har ventet på er bare med til at
bekræfte at her gider man ikke sætte sine ben igen.
Så fænomenet er også kendt i det sønderjyske. Heldigvis er der nok andre
supermarkeder med bedre parkering.
Ville ønske at butikschefen til føtex læste med her. MIG har det i hvert
fald mistet som kunde.

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 30-12-06 16:16

On Sat, 30 Dec 2006 15:48:41 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>lortebutik igen med alt for få p-pladser og overskruede priser og egentlig

At de er smalle, er vel et udtryk for at man har forsøgt at have så
mange p-pladser som muligt. God kundeservice.

>--

> Det indbyder ligefrem til buler

>--

Gør som jeg. Send lillemor ind for at handle, og hold selv øje med
bilen. Det er min erfaring at der er mere kaotisk inde i butikken, end
ude på p-pladsen.

>--

>Det med at folk snupper den plads man har ventet på er bare med til at
>bekræfte at her gider man ikke sætte sine ben igen.

>--

Hvad synes du Føtex skulle gøre ved det?

> [...]

>supermarkeder med bedre parkering.
>Ville ønske at butikschefen til føtex læste med her. MIG har det i hvert

Næh, han har ikke tid til at læse med her. Han har allerede lyttet til
dig, og fiser rundt ude på p-pladsen og skammer de uvorne bilister ud.

Jeg synes ærligt talt at du har fejlbedømt denne situation noget.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 16:46

> At de er smalle, er vel et udtryk for at man har forsøgt at have så
> mange p-pladser som muligt. God kundeservice.

Kører du i en gammel bil siden bilkabuler ikke er noget tema

> Gør som jeg. Send lillemor ind for at handle, og hold selv øje med
> bilen. Det er min erfaring at der er mere kaotisk inde i butikken, end
> ude på p-pladsen.

Jeg tager slet ikke med, hun kan køre derud i sin egen bil

> Hvad synes du Føtex skulle gøre ved det?

Der er flere muligheder.
1. Ingenting
2. Bygge en etage mere på bygningen- P pladser er i forvejen på taget
3. Lave et elektronisk skilt ned på gaden "Alle pladser optaget"
4. Flytte ud af centrum

Valget bliver utvivlsomt nr 1

> Næh, han har ikke tid til at læse med her. Han har allerede lyttet til
> dig, og fiser rundt ude på p-pladsen og skammer de uvorne bilister ud.

Bilister (danske) kan pr. definition ikke opdrages. ALLE ved bedst selv
hvordan en kage skal skæres

> Jeg synes ærligt talt at du har fejlbedømt denne situation noget.

Fejlbedømt at en anden tager den plads man har ventet på og at det er svært
at få sin bil ind i de små båse??
Jeg gider slet ikke stå model til sådan noget, så hellere handle ind i
FõrdePark i Flensborg hvor der er plads og hvor tyskerne frivilligt viser
hensyn
Det er nu også der vi plejer at handle

--
Tom

Fra : KxT

Dato : 30-12-06 15:58

Hun har vel bare været for langsom på aftrækkeren. Den anden bilist kan da
ikke sidde og vente på, at hun bestemmer sig til hvor hun vil ind.
Jeg havde gjort det samme, hvis chancen var der.

Knud

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 16:45

On Sat, 30 Dec 2006 15:57:52 +0100, "KxT" <xkt.blipt@baat.dk> wrote:

>Hun har vel bare været for langsom på aftrækkeren. Den anden bilist kan da
>ikke sidde og vente på, at hun bestemmer sig til hvor hun vil ind.
>Jeg havde gjort det samme, hvis chancen var der.

I og med at hun venter på at en anden bakker ud, ja så er der nok ikke
så forb..... mange andre pladser at vælge mellem.

Hvis du seriøst ville gøre det samme, ja så fortæller det jo bare lidt
om din egocentrerede væremåde, samt en yderst begrænset manddom.

/Kent Glerup

Fra : KxT

Dato : 30-12-06 17:12

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du seriøst ville gøre det samme, ja så fortæller det jo bare lidt
> om din egocentrerede væremåde, samt en yderst begrænset manddom.

Det har vist ikke noget med manddom at gøre - derimod at finde et tomt sted
at parkere sin bil - og den var der åbenbart foran pågældendes bil.

Knud

Fra : Bo Velschow

Dato : 30-12-06 17:35

"KxT" <xkt.blipt@baat.dk> skrev i en meddelelse

> "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Det har vist ikke noget med manddom at gøre - derimod at finde et tomt
> sted at parkere sin bil - og den var der åbenbart foran pågældendes bil.

- hvilket jo er symptomatisk for et stigende antal danske bilisters væremåde
i trafikken: Et totalt sociopatisk fokus på egen vinding og en tilsvarende
total mangel på hensyntagen til andre og deres behov! Båtnakke! :-/

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 17:57

On Sat, 30 Dec 2006 17:11:34 +0100, "KxT" <xkt.blipt@baat.dk> wrote:

>Det har vist ikke noget med manddom at gøre - derimod at finde et tomt sted
>at parkere sin bil - og den var der åbenbart foran pågældendes bil.

Hvad er det ellers??

En pige/kvinde holder pænt og venter på at en plads bliver ledig,
hvilket burde være synligt for enhver.
Men du er så lidt mand at du finder det værdigt at stjæle pladsen for
næsen af hende... Fy for s.... :(

/Kent Glerup

Fra : KxT

Dato : 30-12-06 18:07

> [...]
> hvilket burde være synligt for enhver.
> Men du er så lidt mand at du finder det værdigt at stjæle pladsen for

Stjæle nej!
Jeg ser en tom plads og jeg mangler en plads. Hvem der i øvrigt sidder rundt
om på P-pladsen og pudser næse eller taler i mobil er da mig uvedkommende.

Knud

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 18:23

On Sat, 30 Dec 2006 18:06:34 +0100, "KxT" <xkt.blipt@baat.dk> wrote:

>Stjæle nej!
>Jeg ser en tom plads og jeg mangler en plads. Hvem der i øvrigt sidder rundt
>om på P-pladsen og pudser næse eller taler i mobil er da mig uvedkommende.

Bravo!

Meld endelig tilbage når dine boller er faldet ned på plads, såfremt
dette mod forventning skulle ske...

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 19:13

> Bravo!
>
> Meld endelig tilbage når dine boller er faldet ned på plads, såfremt
> dette mod forventning skulle ske...

Som jeg skrev tidl. Man kan ikke opdrage andre mennesker. Det som vi fik med
fra vores forældre er stort set det vi oplever i dagligdagen.
Ovenstående taler for sig selv

--
Tom

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 19:31

On Sat, 30 Dec 2006 19:13:19 +0100, "Tom"
> [...]

>Som jeg skrev tidl. Man kan ikke opdrage andre mennesker. Det som vi fik med
>fra vores forældre er stort set det vi oplever i dagligdagen.

Ved det godt..
Det er bare godt jysk træls at prøve at være hjælpsom i trafikken, når
der er snotskovle som Knud til at spolere det hele....

Godt nytår :)
/Kent Glerup

Fra : KxT

Dato : 30-12-06 19:36

> Det er bare godt jysk træls at prøve at være hjælpsom i trafikken, når
> der er snotskovle som Knud til at spolere det hele....

Hvad begrunder dig til at kalde en god solid jyde som mig for en snotskovl?
Jeg sidder bare ikke og sover bag rattet - som visse andre åbenbart gør.

Knud

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 19:59

On Sat, 30 Dec 2006 19:35:49 +0100, "KxT" <xkt.blipt@baat.dk> wrote:

>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Hvad begrunder dig til at kalde en god solid jyde som mig for en snotskovl?
>Jeg sidder bare ikke og sover bag rattet - som visse andre åbenbart gør.

Når en bil bakker ud, og der allerede holder en bil der tydeligvis
venter på pladsen, ja så er den plads altså optaget. Simple as that!
Så må du ganske enkelt kigge dig om efter en anden plads.
Der er ikke lagt op til en manøvreprøve der skal vise hvem der er
hurtigst på kobling/speeder/rat/gear!

Om pigen så laver sine manøvrer stille og roligt, ja det skal en skovl
som dig bare være glad for! Så er sansynligheden for parkeringsskader
minimal.

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 20:13

> [...]
>
> Om pigen så laver sine manøvrer stille og roligt, ja det skal en skovl
> som dig bare være glad for! Så er sansynligheden for parkeringsskader

Ja forestillingsevnen går åbenbart ikke længere end til at konkludere at
nogen er for langsom.

I mit tilfælde holder jeg ca. 1 vognlængde fra ham som bakker ud for netop
at give ham plads. Da han så er bakket ud og vil til at sætte sin bil
fremad, ja så kommer der en fra den anden side og napper pladsen.....da jeg
jo ikke kan SKUBBE bilen foran mig væk.
Men hvad, JEG overlever da nok at skulle vente endnu en gang et par min. og
så bare finde en anden butik næste gang.
Denne "venlighed" er sgu en tand for meget til mit temprament i
længden....så er det bedre jeg finder et andet sted. Men det overrasker mig
ikke at læse en gang i mellem om personer der ligefrem kommer op og slås om
pladsen

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 19:59

> [...]
> snotskovl?
> Jeg sidder bare ikke og sover bag rattet - som visse andre åbenbart gør.

Lad os bare sige "du kom først ind i p-båsen" ......lovmæssigt er der jo
intet galt i dette
Der er jo mange måder at komme frem på

--
Tom

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 20:05

On Sat, 30 Dec 2006 19:58:56 +0100, "Tom"
> [...]

>"KxT" <xkt.blipt@baat.dk> skrev i en meddelelse

>Lad os bare sige "du kom først ind i p-båsen" ......lovmæssigt er der jo

He he!
Knud har vundet rettet til at tage hjem og lave sit eget fine diplom,
som han kan hænge i bagruden.
Så kan alle se hvilket fremragende eksemplar på racen MAND han er

/Kent Glerup

Fra : KxT

Dato : 30-12-06 20:38

> [...]
> som han kan hænge i bagruden.
> Så kan alle se hvilket fremragende eksemplar på racen MAND han er

Tak - men er det ikke lidt for plat at lave sine egne diplomer. Det er da
noget man tildeles.

Knud

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 20:43

On Sat, 30 Dec 2006 20:38:20 +0100, "KxT" <xkt.blipt@baat.dk> wrote:

>Tak - men er det ikke lidt for plat at lave sine egne diplomer. Det er da
>noget man tildeles.

Det kræver vist at man laver noget beløningsværdigt...
Så det er nok bedst at du bare selv smutter ind til PC'en og starter
fabrikationen

Godt nytår
/Kent Glerup

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-12-06 20:25

> [...]
> snotskovl?
> Jeg sidder bare ikke og sover bag rattet - som visse andre åbenbart gør.

Formentlig på grund af det du skriver.

Du kunne godt forveksles med ham som troede at fordi jeg næsten altid bakker
ind i en p. bås kunne han lige snyde mig og smutte ind bag mig. Nu var jeg
heldigvis klar hvad han pønsede på, så når jeg gør det satrter jeg altid
harveriblinket, resultat - jeg er ret overbevist om at han tænker sig
grundigt om inden han forsøger det stunt igen, kunne faktisk følge hans
ansigtsudtryk da han blev klar over at han nu kom i klemme. Da han så
hamrede kadetten i bakgear kom han derved til at smadre gesrkassen. Jo jeg
er ret overbevis om at han overvejer sådan et stunt en anden.

Han var sgu' slem tam da han holdt der uden gearkasse.

--
MVH Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-12-06 20:32

Hans L. Jørgensen skrev:

> [...]
> over at han nu kom i klemme. Da han så hamrede kadetten i bakgear kom
> han derved til at smadre gesrkassen. Jo jeg er ret overbevis om at

Kan du ikke lige uddybe situationen for mig - kan sq ikke helt se for mig
hvad der er foregået?

Lyder interessant!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-12-06 21:26

> Kan du ikke lige uddybe situationen for mig - kan sq ikke helt se for mig
> hvad der er foregået?
>
> Lyder interessant!

Medmindre jeg jeg skal have varer ind i bagenden bakker jeg _altid_ ind i en
parkeringsbås.

Jeg havde set fyren i kadetten og havde spottet hvad han pønsede på.

Når jeg venter på at en p.bås bliver ledig placer jeg mig i forhold til
hvordan ham jeg skal afløse holder, bakket ind eller kørt forlæns ind i
båsen.
Er han ligesom jeg gør bakket ind i båsen holder jeg mig altid tæt ved de
andre parkerede, når han så kører kan jeg umiddelbart komme ind bag ham og
dreje alt det jeg kan til venstre (min bil er en 14 personer Ducato) her
drejer jeg altid såden at jeg skal korigere med en enkelt fremkørsel 1-1½
meter frem for at komme rigtigt ind i båsen, finessen er så at jeg faktisk
meget tidligt stopper og begynder bakningen tilbage mod båsen, fyren troede
så åbenbart at han sådan umiddelbart kunne vride hans kadet rundt om den
parkerde tilhøjre for ham og i et hug kunne nå at smutte på plads bag mig,
surt for ham at han formentlig ikke var rutineret nok til at erkende det
umulige i hans forehavende og derfor går i panik, hvilket resulterede i en
ødelagt gesrkasse.

Håber forklaringen forståes...

--
MVH Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-12-06 01:01

Hans L. Jørgensen skrev:

> Håber forklaringen forståes...

Fik et bedre billede af det nu, tak.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus G.

Dato : 30-12-06 20:59

> Hvad begrunder dig til at kalde en god solid jyde som mig for en
> snotskovl?
> Jeg sidder bare ikke og sover bag rattet - som visse andre åbenbart gør.
Hvor lang tid er så for lang tid for dig? F.eks. er det snart forbudt at
holde i frigear ved et lyskryds, og så først sætte i gear når lyset skifter
fra rødt til gult, og så koble til. Det tager vel 1sek mere, men fandme om
folk ikke går agurk hvis bilen ikke triller i samme sekund der skiftes fra
gult til grønt.

Helt ærlig mand, tag den lidt mere med ro. Og hvis du virklig har SÅ travlt
at du vil opføre dig som en idiot, ja så får du sikkert snart stress. For
med det tempo du ræser afsted med, ja det kan den normale verden altså ikke
hamle op med.

Og som andre nævner, når der tydeligt holder en og venter på at en person
lige får bakket ud, hvordan kan man så retfærdiggøre at nuppe den plads? Og
nej, at damen lige skal have sat bilen i gear, og orienteret sig om der
kommer folk gående, og så bruger måske 5sek på det, det er ikke nogen
undskyldning!

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : KxT

Dato : 30-12-06 21:47

> [...]
> Og nej, at damen lige skal have sat bilen i gear, og orienteret sig om der
> kommer folk gående, og så bruger måske 5sek på det, det er ikke nogen

Hun skal vel ikke bruge mere tid på den orientering og tekniske forberedelse
end jeg skal - så hvis hun vil have pladsen må hun se at få lettet røven.

Knud

Fra : Klaus G.

Dato : 30-12-06 22:03

> Hun skal vel ikke bruge mere tid på den orientering og tekniske
> forberedelse end jeg skal - så hvis hun vil have pladsen må hun se at få
> lettet røven.
Bare fordi du er god til een ting, gør det jo ikke alle andre lige så gode.
Det skulle ikke undre mig at du selv har været ny i trafikken engang, men nu
hvor du er såå god til det hele, har du lige har glemt hvordan det er at
være ny. Det er da lidt sørgeligt? Så tør jeg slet ikke tænke på hvordan du
opføre dig på apoteket når du ikke gider at vente på at rolator-ronni kommer
hen til disken, og du så bare maser dig ind foran? :)

Nogle folk tager lidt længere tid om at orientere sig, mens andre gør det
lyn hurtigt.

F.eks. jeg stopper meget sjældent ved en rundkørsel, jeg timer det så jeg
lige suser ind, mens andre skal holde helt stille, selv om der kun er een
bil i rundkørslen, helt over på den anden side.

Eller folk der skal dreje til højre, først kigger efter cykler når lyset
skifter til grønt, eller når de kommer hen til et kryds og skal dreje til
højre. Hvor jeg f.eks. kigger længe inden. osv osv..

Når det så er sagt, så siger jeg ikke at der ikke også skal være plads til
dem som gerne liiige vil kigge en ekstra gang, eller folk som ikke helt kan
overskue alle ting på een gang.

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 23:09

On Sat, 30 Dec 2006 21:46:55 +0100, "KxT" <xkt.blipt@baat.dk> wrote:

>Hun skal vel ikke bruge mere tid på den orientering og tekniske forberedelse
>end jeg skal - så hvis hun vil have pladsen må hun se at få lettet røven.

Du er bare _så_ macho når du skriver sådan

Du spurgte mig hvad der beretigede mig til at kalde dig en snotskovl.
Læs det citerede! Der findes ingen bedre begrundelse!

/Kent Glerup

Fra : Bo Velschow

Dato : 31-12-06 00:14

> Hun skal vel ikke bruge mere tid på den orientering og tekniske
> forberedelse end jeg skal - så hvis hun vil have pladsen må hun se at få
> lettet røven.
>
> Knud

Troll

*PLONK*

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-12-06 11:19

> [...]

> Hun skal vel ikke bruge mere tid på den orientering og tekniske
> forberedelse end jeg skal - så hvis hun vil have pladsen må hun se at få

Det kan sagtens være, at HUN skal bruge dobbelt så meget tid, som du skal!

Jeg futtede i mange år rundt i en lille bil, som jeg kunne parkere på
splitsekunder - uanset hvordan den skulle vende, uanset hvor lille en plads
jeg ville klemme den ind i. Jeg blev så ferm til at parkere den, at jeg
kunne få passagerer til at gyse, når jeg parallelparkede på en mikroskopisk
plads. (Jeg lavede aldrig en skramme på den!)

Så fik jeg en større bil. Og pludselig tog det meget længere tid at parkere.
Til tider bande jeg højt af irritation, fordi jeg havde mistet tawet, som vi
siger her i Jylland.

Mange gange måtte jeg helt opgive en parallelparkering, fordi jeg endnu ikke
havde udviklet fornemmelsen for bilens størrelse og placering i forhold til
omgivelserne og var bange for at skramme både min egen og andres bil.

Men det kom igen. Så nu parkerer jeg den nye/større bil med præcis samme
let- og hurtighed som den gamle/lille.

Men altså. Det kan sagtens være, at kvinden vi taler om HAR brug for mere
tid til at orientere sig, vurdere indkørselsvinkel, komme i omdrejninger og
få spaden flyttet ind! Vi har heller ikke samme rumlige fornemmelse!

Jeg kan med andre ord sagtens forstå, at man kan have mere brug for tid end
den, der har fuld fornemmelse for og kontrol over sin bil under parkering!

Men jeg kan altså også fint sætte mig ind i, at man på en travl
parkeringsplads kan komme til at "røvrende" en meget langsomt reagerende
bilist, der er langsom til at komme ind i hullet!

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 11:56

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så fik jeg en større bil. Og pludselig tog det meget længere tid at
> parkere. Til tider bande jeg højt af irritation, fordi jeg havde mistet

hehe jeg har i mine unge dage lavet en del buler i min bil når jeg skulle
parkere. Bilen var gammel så jeg tog det ikke så nøje bare det ikke gik ud
over andre biler. Så adskillige sten, blomsterkummer, træer og indkøbsvogne
har måtte lide dengang

Nu er jeg vel derhenne at jeg max laver en bule for hver 10. år, men på 0
buler er den nok ikke på :o|
Jeg laver aldrig mere parallelparkeringer eller begynder at dreje før bilen
er helt ude af p-båsen. Jeg VED med mig selv at begynder jeg at sjuske, så
laver jeg buler igen

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-12-06 13:15

Tom wrote:

> Jeg laver aldrig mere parallelparkeringer eller begynder at dreje før
> bilen er helt ude af p-båsen. Jeg VED med mig selv at begynder jeg at
> sjuske, så laver jeg buler igen

Sjuske?

Jeg kører gerne et ekstra stykke vej for at lave en parallelparkering - og
jeg holder selvfølgelig øje med relevant side når jeg kører ud af en bås.

Sjuske??

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 14:45

> [...]
> jeg holder selvfølgelig øje med relevant side når jeg kører ud af en bås.

= Overstadig. At jeg ikke gør mig umage, men bare smider bilen ind ellerud
af p-båsen uden at være ekstremt påpasselig, så går det galt....jeg har
prøvet det så mange gange

--
Tom

Fra : Torben

Dato : 01-01-07 13:02

"KxT" <xkt.blipt@baat.dk> wrote in message

> Hun skal vel ikke bruge mere tid på den orientering og tekniske
> forberedelse end jeg skal - så hvis hun vil have pladsen må hun se at få
> lettet røven.

I mine øjne er du ynkelig! Fy for søren...

mvh
Torben

Fra : Sættenissen

Dato : 01-01-07 13:06

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I mine øjne er du ynkelig! Fy for søren...

Du har nogen dårlige øjne!

Knud

Fra : Hr. Jensen

Dato : 01-01-07 14:15

On Mon, 1 Jan 2007 13:05:42 +0100 "Sættenissen" <sattenissen@bat.lk>
sent the following smoke signals:

>Du har nogen dårlige øjne!
>
>Knud

Og din ISP har fået en nytårshilsen...

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Sættenissen

Dato : 01-01-07 14:44

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Mon, 1 Jan 2007 13:05:42 +0100 "Sættenissen" <sattenissen@bat.lk>
> sent the following smoke signals:

> Og din ISP har fået en nytårshilsen...
>
> --

Yderst pænt af dig - men at du er på nytårskort med dem vedrører da vist
ikke mig.

Knud

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-01-07 15:06

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On Mon, 1 Jan 2007 13:05:42 +0100 "Sættenissen" <sattenissen@bat.lk>
> sent the following smoke signals:

> Og din ISP har fået en nytårshilsen...

Tror du, det hjælper?? Det er mit indtryk, at troll'en har været på usenet i
laang tid...

Så vidt jeg kan se skal man blot smide klovnen i kill-filteret, og i øvrigt
undlade at besvare hans tåbelige indlæg..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Sættenissen

Dato : 01-01-07 16:04

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så vidt jeg kan se skal man blot smide klovnen i kill-filteret, og i
> øvrigt undlade at besvare hans tåbelige indlæg..

For lige at få det på det rene - hvad pokker er det konkret i klager over?
At I ikke er enig med mig er da ikke mit problem - men hvilken lov
overtræder jeg ved at være her?

Knud

Fra : Hr. Jensen

Dato : 01-01-07 18:54

On Mon, 1 Jan 2007 15:06:14 +0100 "Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid>
sent the following smoke signals:

>Så vidt jeg kan se skal man blot smide klovnen i kill-filteret, og i øvrigt
>undlade at besvare hans tåbelige indlæg..

Problemet er at Knuden bliver ved med at skifte nick, og min ellers så
udmærkede Agent kan ikke diskriminere på IP-adresse...

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-07 19:02

"Hr. Jensen" skriver:

> Problemet er at Knuden bliver ved med at skifte nick, og min ellers så
> udmærkede Agent kan ikke diskriminere på IP-adresse...

Den skiftede han samtidig med....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sættenissen

Dato : 01-01-07 19:10

> [...]
>
> Problemet er at Knuden bliver ved med at skifte nick, og min ellers så
> udmærkede Agent kan ikke diskriminere på IP-adresse...

Det var dog et utroligt sygeligt argument, at du har tekniske problemer med
at cencurere. Det kan da ikke blive mit problem.

Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-07 19:29

"Sættenissen" skriver:

> Det var dog et utroligt sygeligt argument, at du har tekniske problemer med
> at cencurere. Det kan da ikke blive mit problem.

Det er vidst dig der har et sygeligt problem, sådan at skifte nick hver
anden dag.

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-01-07 19:48

> [...]
>
> Problemet er at Knuden bliver ved med at skifte nick, og min ellers så
> udmærkede Agent kan ikke diskriminere på IP-adresse...

Ja, men den slags båtnakker er jo lidt ligesom skvalderkål - idet det
stikker hovedet op, så kapper man det af! Dvs. idet narrehatten dukker op,
så må han fluks i filteret..

Det er dog alligevel utroligt hvad nogle typer vil gå til af yderligheder
for at få lidt opmærksomhed.... sikke dog et fattigt og patetisk liv, de må
leve!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Deaster

Dato : 31-12-06 00:49

Klaus G. skrev:
> Hvor lang tid er så for lang tid for dig? F.eks. er det snart forbudt at
> holde i frigear ved et lyskryds,

Snart forbudt?

--
NY godbid fra Knud Thomsen: Pjat med dig
- at udfylde en pasanmodning,aflevere et billede

Fra : Klaus G.

Dato : 31-12-06 00:55

> Snart forbudt?
Ja, forstået på den måde, at folk ikke kan vente de 1-2sek ekstra det tager
at komme afsted. Forbudt af folk, ikke af lov :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Deaster

Dato : 31-12-06 03:02

Klaus G. skrev:
> Ja, forstået på den måde, at folk ikke kan vente de 1-2sek ekstra det tager
> at komme afsted. Forbudt af folk, ikke af lov :)

Ahh puha, jeg troede du mente det helt seriøst.

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-12-06 03:31

Deaster wrote:

> Ahh puha, jeg troede du mente det helt seriøst.

Det er mig bekendt allerede forbudt at holde for grønt.

Mvh Rune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-12-06 09:26

Rune Larsen skriver:

> Det er mig bekendt allerede forbudt at holde for grønt.

Lovmæssigt, eller folkets dom ?

Der findes situationer hvor du skal holde for grønt.

Fra : Deaster

Dato : 31-12-06 13:06

Rune Larsen skrev:

> Det er mig bekendt allerede forbudt at holde for grønt.

Uha, det lyder ikke godt, hvad gør man så når man holder i kø, eller der
ikke er plads til en på den anden side af krydset?

Har du evt. noget lovgivning at hænge din påstand op på?

PS.
Jeg tror der blev talt om når man holdt for rødt i lyskryds og at man så
holdt i frigear når der blev skiftet til grønt.

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 13:39

On Jan 2, 12:49 pm, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJ...@hotmail.com> wrote:
> Det er også velkendt i sundhedsvæsenet, at mænds smertetærskel generelt
> betragtet er mindre end kvinders.

Fløden kan godt blive sur.

Ja, tærsklen ligger forskelligt hos forskellige mennesker. Derfor kan
man da godt opføre sig pænt.

> NOGLE andre! *S*

Jeg sagde ikke "alle andre".

> Hvorfor skulle han og jeg og andre lade være med at skrive noget, der
> irriterer DIG?

Hvis du skal forsvare ham, må du følge med i hvad det er, han gør
galt. Det folk bliver sure over er, at han skifter identitet, så det
er besværligt at ignorere ham, mekanisk (med killfilter) eller manuelt
(ved at kigge på afsenderen).

> Er andre ansvarlige for, hvor lidt eller meget du lader dig provokere?

De er ansvarlige for, om de ER provokerende.

> Hvad irriterer dig i en sådan grad, at du ikke kan tackle det?

Jeg kan godt tackle det, ellers var jeg skredet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Sættenissen

Dato : 02-01-07 13:50

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betragtet er mindre end kvinders.

Fløden kan godt blive sur.

Ja, tærsklen ligger forskelligt hos forskellige mennesker. Derfor kan

Godt at du accepterer der er forskellig tærskel - måske kan det få dig til
at stoppe udfaldene mod mig. Jeg opfører mig da altid pænt men jeg vil ikke
tvinges til at være enig med dig.

> [...]

galt. Det folk bliver sure over er, at han skifter identitet, så det
er besværligt at ignorere ham, mekanisk (med killfilter) eller manuelt

Hvorfor blive sur over mine nicknames / signatur eller hvad du kalder det.
Du anvender da med stor sandsynlighed heller ikke dit rigtige navn / email
her på usenet. Hvis du gør bliver du jo spammet øjeblikkeligt.
Hvad jeg vil kalde mig i de forskellige perioder er vel op til mig mere end
det er dit problem.
Dine mekaniske udrensninger og problemerne med det kan jeg slet ikke tage
seriøst - så det må du finde din egen løsning på - eventuelt ved at bruge
din sunde fornuft og lidt selvkritik - alstås lad vær at læse mine indlæg.

Knud

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-01-07 13:52

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, tærsklen ligger forskelligt hos forskellige mennesker. Derfor kan
> man da godt opføre sig pænt.

Hvad er det Knud gør, der ikke er pænt?

> Hvis du skal forsvare ham,

Jeg aner ikke, hvad han har gjort, sagt, skrevet. Men jeg har fulgt med i
denne gruppe i årevis og har IKKE opdaget nogen eller noget, der irriterer
mig i bemærkelsesværdig grad.

> må du følge med i hvad det er, han gør
> galt. Det folk bliver sure over er, at han skifter identitet,
> så det er besværligt at ignorere ham, mekanisk
> (med killfilter) eller manuelt (ved at kigge på afsenderen).

Det er vel ikke forbudt? Og det irriterer ikke mig.

Men hvad er det han gør, der er SÅ irriterende, at det overhovedet er
nødvendigt at bruge killfilter på ham?

(Det er heldigt, at vi ikke kan gøre irriterende bilister usynlige i
trafikken - de mest irriterende og generende er jo ikke dem, vi skal være
mindst opmærksomme på. *S*)

> De er ansvarlige for, om de ER provokerende.

Der er ikke nogen, der ER provokerende. Der er noget, der provokerer dig,
mig og andre *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 16:11

On Jan 2, 2:26 pm, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJ...@hotmail.com> wrote:
> Hvad generer han dem med?

Det kan du da umuligt stadig være i tvivl om.

> Har "de andre" i øvrigt bedt dig om at handle på deres vegne, eller har du
> selv udnævnt dig som talsmand for Knuds ofre?

Jeg fortæller dig hvad der foregår, ud fra mine observationer.
Herunder tommelfingerreglen om at for hver gang nogen siger noget på
nettet, er der 100 mere der mener der samme, eller har oplevet det
samme.

> Hvordan det?

Det kan du da umuligt stadig være i tvivl om.

> Jeg har ikke set dem! Hvor er de?

Så læser du tilsyneladende ikke svarende på hans indlæg.

> Du kan sagtens fortælle idioten, hvad du mener. Men jeg har indtryk af, at
> det har du gjort tit og nu pisser det dig af, at det ikke har den ønskede
> effekt? Tager jeg fejl?

Ja. Jeg svarer på hans indlæg af og til, som et forum er beregnet
til. Og ja, det handler vel nok mest om at jeg er ganske uenig (hvilket
er naturligt i et forum), eller at jeg synes han er en idiot
(selfølgelig med begrundelse, det er ikke ment som mudderkastning).
Sidstnævnte kan være en del af diskutionen, eller det kan (som du var
inde på) være noget som burde foregå privat (email).

> Ja.. jeg kan ignorere både dig og Knud, hvis jeg ikke kan lide det I
> skriver.

Du er vel ligesom alle andre nødt til at læse hans indlæg, før du
ved det er hans. Så kan du i min terminologi ikke ignorere ham.
Ligesom jeg ikke kan ignorere en telefon-sælger, når jeg er nødt til
at tage telefonen, for at finde ud af at det er endnu en sælger.

> Men selv efter mindst 12 år på Usenet har jeg kun sat ét menneske i
> killfilter. Og det er fordi vedkommende poster for mange, lange og
> uinteressante indlæg.

Hurra for dig.

> Det er nemmere at overskue, når de er sorteret fra.

Og det er vel netop derfor, der er så mange, der gerne vil filtrere
Knud fra.

> Er det forbudt eller i strid med nogen regler?

Ikke mere end at give dig en fuck-finger. Efter nogle gange om dagen
vil du nok kunne se det forkerte i det, selv om det ikke ligefrem er
forbudt.

> Kan du ikke bare nøjes med at blive irriteret - men lade være med at
> reagere. Lad være med at henvende dig til ham og undlad at involvere vi
> andre i det. Vil det være umuligt?

"Hvorfor dog det, når jeg ikke generer dig?"

Jeg (og mange andre der svarer Knud) bør nok være mere påpasselige
med at blive off-topic. Af samme årsag (og at vi løber i cirkler)
slutter denne debat fra min side her.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Sættenissen

Dato : 02-01-07 16:38

Jeg (og mange andre der svarer Knud) bør nok være mere påpasselige
med at blive off-topic. Af samme årsag (og at vi løber i cirkler)
slutter denne debat fra min side her.

Hvor er du genial - jeg har også længe undret mig over, hvordan en tråd om
parkering kan blive til en lang række personlige angreb mod min person.

Knud

Fra : Hr. Jensen

Dato : 31-12-06 10:27

On Sat, 30 Dec 2006 16:44:43 +0100 Kent Glerup
<kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> sent the following smoke signals:

> [...]
>
>Hvis du seriøst ville gøre det samme, ja så fortæller det jo bare lidt
>om din egocentrerede væremåde, samt en yderst begrænset manddom.

Don't feed the troll...

Med Knud Thomsen er der kun en vej....skraldespanden.

--
Thomas

Happy New Year 2006/07

Fra : Roland Lyngvig

Dato : 31-12-06 15:15

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> wrote in message

> I og med at hun venter på at en anden bakker ud, ja så er der nok ikke
> så forb..... mange andre pladser at vælge mellem.

Bruger hun blinklyset, mens hun holder og venter, så andre kan se, at hun
har tænkt sig at dreje ind på den snart ledige plads?

Godt nytår og lad 2007 være året, hvor vi alle gør en ekstra indsats for at
sænke antallet af kvæstede og dræbte i trafikken!

-- roland

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 12:25

On Jan 2, 11:45 am, "Lisbeth Jacobsen"
> Problemet er vel, at DU lader dig irritere?
> Jeg har eksempelvis ikke ladet mig irritere af vedkommende.
> Personen er med andre ord kun irriterende, hvis man lader sig irritere.

Jeg kender eksempelvis én, som brækkede benet. Han syntes ikke det
gjorde specielt ondt.
Jeg kender også én som ikke får bedøvelse hos tandlægen. Han synes
dog det er ubehageligt, når der bliver boret i en nerve.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-01-07 12:49

> Altså gør det kun ondt, hvis man lader det gøre ondt.

Man kan faktisk til en vis grad kontrollere smerter *S*
Det er også velkendt i sundhedsvæsenet, at mænds smertetærskel generelt
betragtet er mindre end kvinders.

Man har med andre ord forskellig smertertærskel. Og forskellig
irritationstærskel. Det kan du tydeligt opleve i trafikken.

> Og hvor er katten så begravet? *S*

At selv om du ikke bliver irriteret, så gør andre.

NOGLE andre! *S*

Og hvad er årsagen til, at NOGLE lader sig irritere af forhold, som andre
ikke ligefrem hidser sig op over?

Kig engang her i gruppen. Snupper andre din parkeringsplads, er vi nogle,
der finder en anden plads og bander for os selv. Mens andre hidser sig op
til en nøgle hen ad siden.....

> [...]

irriterer DIG?

Er andre ansvarlige for, hvor lidt eller meget du lader dig provokere?

Nogle hidser sig op i trafikken over folk, der følger reglerne.
Andre hidser sig først op, når folk overtræder reglerne.
Og så er der dem, der stort set aldrig lader sig irritere.

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 14:01

On Jan 2, 1:05 pm, "Lisbeth Jacobsen"
> Eller også er der hundredevis af folk, der har et problem!
> For der er vel samtidig tusindevis, der IKKE har problemet med vedkommende?

Du kunne også nævne de mange millioner sulte afrikanere, som er
bedøvende ligeglad. Det er ikke dem, det handler. Det hanlder om de
mange, mange mennesker som han generer.

> Love regulerer objektive forhold.

Ting som er ulovlige i ét land, er lovlige og accepterede i et andet.
Det bliver først objektivt, når vi skal se om loven bliver overholdt,
og selv der kniber det ofte.
Ting som er ulovlige, bunder vel i ting som er så uhøflige, at vi
bruger magt for at standse det, med politisk opbakning.

Men nu er det ikke jura vi diskuterer, det er Knud.

> Men nu taler vi om subjektive oplevelser og reaktioner på ting, der er alt
> andet end objektivt.

Han træder på folk. Det er ikke bogstaveligt, men det er da svært at
sige at det ikke passer. Se blot hvor mange der føler sig trådt på.
Spørgsmålet er ikke om han træder på folk, spørgsmålet er om man
skal finde sig i det.

> Og så er der dem, for hvem selv det at køre efter reglerne, kan få ders pis
> bragt i kog, for hvis man nu kører på en lang og lige landevej med vid
> udsigt og ingen trafik, hvad fanden ligner det så at ligge med 80 km/t og
> blokere for mig, der synes det er aldeles passende at køre mere? *S*

Og så er der folk, der kun sætter farten ned, fordi der er nogen
bagved, der ikke kan komme forbi. Men det må man jo bare lære at
tackle, det nytter jo ikke noget at benytte en eventuel lejlighed til
at fortælle idioten hvad man mener om ham. Er det det, du prøver at
sige? Det er i hvert fald hvad jeg hører.

> Jeg vil hellere sige, at i sådanne tilfælde er der nogle, der iskoldt og
> roligt anmelder sagen til politiet. Andre går i spåner, hidser sig op,
> bliver voldsomt frustrerede, kan ikke sove om natten, fåpr traumer, skal til
> psykolog.....

....men der er vel ingen der bare finder sig i det? Jeg snakker ikke om
følelser, jeg snakker om Knud.

> Udover det er ulovligt og kan håndteres rent praktisk, er der den
> følelsesmæssige reaktion. Og her taler vi om følelsesmæssige reaktioner på
> noget, der absolut ikke er ulovligt, men som tilfældigvis pisser dig af.

Skal vi leve i et samfund, hvor der SKAL være en lov, før vi kan
finde ud af at lade være? Nej tak!

> Han har ikke irriteret mig. Ikke det fjerneste heller.

Og hvad så? Man frikender da heller ikke en morder, bare fordi der er
en masse han ikke har myrdet.

> [...]

Og det er jo netop DET, der er problemet med Knud.

> Måske du slet og ret har vendt den forkerte kind til fra start *S*
Så han skal sparke mig i røven, i stedet for at slå mig i ansigtet?

Jeg holder på at det bedste må være at jeg lader ham være i fred,
og han lader mig være i fred. Det er alt, hvad jeg ønsker.

> Hvilken opførsel? Jeg spørger, fordi jeg ikke ved, hvad det konkret er, du
> ikke kan acceptere. Husk nu... jeg har ikke bemærket, at Knud er
> irriterende. Det udelukker ikke, at jeg vil være enig, hvis jeg blot bliver
> opmærksom på, hvad han gør.

Han skifter ID (navn og email-adresse), så man ikke kan ignorere ham.
Man genkender ham først på hans skrivestil, og får det så
bekræftet når man når til signaturen.

> Hvis han har for vane at chikanere i trafikken og konstant køre 100 km/t i
> motorvejens yderspor, så hører han til dem, der også vil irritere mig. Men
> taler vi kun om hans meninger i indlæg på usenet, så er det ikke nok til at
> kunne irritere mig. Poster han spam, vil det måske irritere mig. Men hans
> meninger...... nej!

....og når man så har opgivet at "flytte" ham ved at blinke, dytte
osv, så forsøger man at overhale indenom, og SÅ trækker han ind.
Når man så prøver at overhale korrekt, så trækker han ud igen.

> Møder du mange narrehatte? Der findes nemlig mennesker, der er så uheldige,
> at de tit støder på narrehatte. Måske er jeg bare heldigere end dig?

Egentlig ikke. Hvis der er nogen jeg ikke vil snakke med, eller høre
på, så plejer jeg bare at ignorere dem. Hvert forum plejer at have
hver sin, ved ikke hvorfor det lige netop er én.

> Du bestemmer selv, om du vil læse og reagere på Knuds indlæg.

Det er netop det jeg ikke gør, når han skifter ID.

> Overse ham! Eller ignorer ham.

Det er netop det, der ikke kan lade sig gøre.

> Men behøver du delagtiggøre alle vi andre i din irritation?

Se nu kommer du så ind på noget, der kunne være relevant at
diskutere. Men ærligt talt, så skulle jeg blive overrasket, hvis han
læser email på de adresser han skriver på. Det er såmen muligvis
andres adresser. Men selvfølgelig, han kunne sagtens overraske mig.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-01-07 14:27

> [...]

selv udnævnt dig som talsmand for Knuds ofre?

> Ting som er ulovlige i ét land, er lovlige og accepterede i et andet.

Gør Knud noget, som er ulovligt eller i strid med regler?

> [...]

> Og det er jo netop DET, der er problemet med Knud.

Ja.. jeg kan ignorere både dig og Knud, hvis jeg ikke kan lide det I
skriver. Men selv efter mindst 12 år på Usenet har jeg kun sat ét menneske i
killfilter. Og det er fordi vedkommende poster for mange, lange og
uinteressante indlæg. Det er nemmere at overskue, når de er sorteret fra.

Så jeg tror, at jeg kan leve med både dig og Knud *S*

> Han skifter ID (navn og email-adresse), så man ikke kan ignorere
> ham.

Er det forbudt eller i strid med nogen regler?

> Det er netop det jeg ikke gør, når han skifter ID.

Du bestemmer selv, om du vil reagere og lade dig påvirke. Men du har
tydeligvis gjort det til en magtkamp og jeg er ikke i tvivl om, hvem der har
tabt og til evig tid vil tabe.

Fra : Il Duce

Dato : 31-12-06 11:14

> Hun har vel bare været for langsom på aftrækkeren. Den anden bilist kan da
> ikke sidde og vente på, at hun bestemmer sig til hvor hun vil ind.
> Jeg havde gjort det samme, hvis chancen var der.

Og endnu engang bekræfter du blot, at du uden sammenligning er gruppens
absolutte største 100 % asshole. Der er nok en grund til, at du bliver nødt
til at findet nyt navn hver 14. dag for at undslippe alverdens killfiltre,
ikke hr. KT, K+T, K T og hvad du nu kalder dig? Jeg håber seriøst, at du en
dag snupper en plads for næsen af mig og springer ud og siger at du hedder
Knud. Burn mothafucka.....

--

MVH

Thomas

Fra : KxT

Dato : 31-12-06 11:52

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> seriøst, at du en dag snupper en plads for næsen af mig og springer ud og
> siger at du hedder Knud. Burn mothafucka.....

Bare fordi man ikke har samme mening som du er man et ashhole!

Tja - lydhør er du i hvert fald ikke.

Knud

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-12-06 12:36

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber seriøst, at du en dag snupper en plads for næsen af mig og
> springer ud og siger at du hedder Knud. Burn mothafucka.....

Uhadada... lille lunte, hva! *S*
Stor eller hurtig bil som kompensation måske?

Fra : Broegger

Dato : 30-12-06 16:08

> [...]

> Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men
> på den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til

Søm ved dækkene? En nøgle langs døren?`Der er da mange muligheder.

Eller den jeg selv bruger. Trække på skuldrene og tænke sikke en idiot.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars

Dato : 30-12-06 16:16

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> "HB" <mail(snabela)hbejendomsservice.dk> skrev

> Søm ved dækkene? En nøgle langs døren?`Der er da mange muligheder.
>
> Eller den jeg selv bruger. Trække på skuldrene og tænke sikke en idiot.

Den benytter jeg også.
Folks dumheder i trafikken _kan_ ikke pisse mig af.

- Lars

Fra : JBH

Dato : 30-12-06 16:16

> [...]
> Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men på
> den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til

Få et pludseligt "motorstop" bag idioten så vedkommende ikke kan komme ud
igen. før man selv skal derfra igen ?

/JBH

Fra : Kent Glerup

Dato : 30-12-06 16:47

On Sat, 30 Dec 2006 16:16:00 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Få et pludseligt "motorstop" bag idioten så vedkommende ikke kan komme ud
>igen. før man selv skal derfra igen ?

Kendte nogen der havde en reserveret plads til deres butik. De brugte
samme trick når nogen havde stjålet deres plads.
Men flinke var de! Når folk kom ind og spurgte til bilen, så blev de
da pænt informeret om hvornår butikken lukkede og bilen derved blav
flyttet

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 16:39

On Sat, 30 Dec 2006 15:27:17 +0100, "HB"
<mail(snabela)hbejendomsservice.dk> wrote:

> [...]
>Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men på
>den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til

Ikke ret meget - jeg gider ikke. Men på den anden side virker det som
om din kæreste har siddet og sovet lidt, hvis det skal kunne lade sig
gøre - men det gør det ikke mindre flabet. Hvorfor skulle folk opføre
sig bedre på P-pladsen end ude i trafikken? Hvis der er den mindste
chance møver man bare ind/ud hvor det nu ser ud til at være bedre.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 16:52

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Ikke ret meget - jeg gider ikke. Men på den anden side virker det som
> om din kæreste har siddet og sovet lidt, hvis det skal kunne lade sig
> gøre -

Det behøver overhovet ikke være tilfældet. Det kan også have noget at gøre
med hvor man selv holder i forhold til ham der lige bakker ud af båsen .....

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 17:07

On Sat, 30 Dec 2006 16:52:01 +0100, "Tom"
> [...]

>med hvor man selv holder i forhold til ham der lige bakker ud af båsen .....

Man kan noget nemt blive snydt af en der kommer fra modsat side, det
er klart - men jeg læser det som om "tyven" møvede sig omkring offeret
og "klemte" sig ind.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Morgan Jones

Dato : 30-12-06 17:04

>AMen på
> den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til
> vedkommende?

Smil igen, og tab derefter nøglerne ned af siden på deres spand.

Morgan

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 17:24

Kom lige til at tænke på noget.
De ego-hoveder der stresser over personer der er 0,7 sek. langsommere til at
køre bilen ind i en bås, mon de inden de foretager sig den manøvre - lige
skal lure af hvad køn og hvilken slags person det er der sidder i bilen.
Det kunne jo være at det var en 209 cm høj tonser psyko-rocker der liige har
lyst til at hilse på efter at være blevet snydt for den plads han havde
ventet på.
Hvis du er heldig spørger han måske bare : "Hva såe dèr makker - SLAM!?!".

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-12-06 19:17

"HB" <mail(snabela)hbejendomsservice.dk> skrev i en meddelelse

> De ego-hoveder der stresser over personer der er 0,7 sek.
> langsommere til at køre bilen ind i en bås,

Man skal altså ikke kun være 0.7 sekunder langsommere for at det beskrevne
kan lade sig gøre.

Fra : Klaus G.

Dato : 30-12-06 17:31

> Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men på
> den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til
> vedkommende?
Måske man skulle få fremskaffet sig nogle små dimser som man lige hurtigt
kan skrue på hans ventiler, så luften fiser ud, og så lige tage dem af igen
når luften er væk :) Ja jeg ved godt man bare kan trykke på den stift i
midten, men det tager jo tid, så sådan en specielt ventil lige at skrue på
må da være sagen :D Og så lige efterlade en seddel i viskeren hvor der står
"tak fordi du tog min P-plads, nu kan du så rende 34gange frem og tilbage
til den nærmeste tankstation for at få luft!"

Har også selv en lille historie, som dog endte godt for mig:) Jeg skulle
lave en 3 punkts vending nede ved det lokale posthus i en gammel bulet MB
Sprinter, fordi jeg skulle holde i modsatte side. Inden jeg gik igang med at
vende kunne jeg se en person som var ved at sætte sig ind i sin bilen for at
køre væk, "så den plads var da min" tænkte jeg. Jeg får vendt bilen(lige
bagved den parkede bil, hvis plads jeg skal overtage, og mangler bare lige
at sætte i 1.gear for sidste gang). Han køre, og jeg sætter i 1.gear, og da
jeg lige får snuden af bilen ind i båsen, så kommer der en dum kælling
brølende fra modsatte vejbane, og halvvejs ind i min bås. Det var
fuldstændigt tydeligt hun prøvede at nuppe min plads, for den måde bilen var
svinget ind på, så kunne hun slet ikke få bilen på plads i båsen, uden at
ramme kantsten, og så et par gange frem og tilbage. Så det var bare heeelt
tæt på hende, og så hornet i bund, indtil hun fik fundet sit bakgear. Så den
kamp vandt jeg, men sikkert kun fordi jeg var i et stort gammelt bulet
skrummel af en firmabil :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-12-06 18:10

> [...]

> vente på en plads. Idet der så er en anden bil bakker ud fra en plads og
> kører.. kommer der en f...... billist bagfra og rundt om hende og tager

Hvis man er så lang tid om at komme ind på pladsen ville jeg nok også
konkludere, at hun holder stille og pudser næse.

Mindes scenen fra filmen "Stegte grønne tomater", hvor to unge sild napper
en P-plads for næsen af en mere sat madamme. Nogen, der kender den? Den gik
som vandrehistorie mange år før den dukkede op i filmen *LOL*

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 18:17

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man er så lang tid om at komme ind på pladsen ville jeg nok også
> konkludere, at hun holder stille og pudser næse.

Nu mindes jeg ikke at have skrevet at hun var lang tid om at komme ind på
pladsen..

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 19:14

> "Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse

> Nu mindes jeg ikke at have skrevet at hun var lang tid om at komme ind på
> pladsen..

Det ER hun vidst allerede dømt til

--
Tom

Fra : PMH

Dato : 30-12-06 19:11

> [...]
> meddelelse

> Nu mindes jeg ikke at have skrevet at hun var lang tid om at komme ind på

Men du skriver tilgengæld, at det skete 2 gange på en uge.
Der ud af må man konkludere, at hun skal være hurtigere
til at komme ud af starthullerne..
Men det retfærdiggør selvfølgelig ikke den andens opførsel.

Godt Nytår.

PMH

Fra : KxT

Dato : 30-12-06 19:21

> [...]
> meddelelse

> Nu mindes jeg ikke at have skrevet at hun var lang tid om at komme ind på

Har der været tid for en anden at komme først har hun i hvert fald holdt der
mindst ½ sekund for længe.

Knjud

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-12-06 19:16

"HB" <mail(snabela)hbejendomsservice.dk> skrev i en meddelelse

> Nu mindes jeg ikke at have skrevet at hun var lang tid om at
> komme ind på pladsen..

Du skriver, at hun holder og venter på en plads, som en anden er ved at
forlade. Og så kommer der en BAGFRA, kører rundt om hende og tager pladsen.

Når det overhovedet er muligt at gøre det, så ER hun så nølende, at jeg også
tror, at jeg ville konkludere, at hun ikke har til sinds at tage pladsen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 20:02

> [...]
>
> Når det overhovedet er muligt at gøre det, så ER hun så nølende, at jeg
> også tror, at jeg ville konkludere, at hun ikke har til sinds at tage

Hmm fysikkens love siger ellers at acceleration tager TID. Så hvis en der er
i fart konkurrerer med en der holder stille, så ))

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-12-06 20:26

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> writes:

> [...]
> tror, at jeg ville konkludere, at hun ikke har til sinds at tage pladsen.

Eller også (lad os sige at den ønskede bås ligger til venstre og der
er ensrettet med to vognbaner) placerer hun sig venligt
(uforudseende!) så langt bagud og til venstre at andre kan komme højre
om, samtidig med at den tidligere "indbygger" kan bakke ud til venstre.
Han bakker ud, slynglen lægger sig på siden af og lidt foran hende og
klemmer sig ind foran i det øjeblik der bliver plads. Hvis man har sin
forlygte kær, er der ikke andet for end at klodse bremsen.

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 30-12-06 22:02

On Sat, 30 Dec 2006 18:10:12 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> wrote:

>Mindes scenen fra filmen "Stegte grønne tomater", hvor to unge sild napper
>en P-plads for næsen af en mere sat madamme. Nogen, der kender den? Den gik
>som vandrehistorie mange år før den dukkede op i filmen *LOL*

Folk er også så dumme i den virkelig verden:
http://www.nothingtoxic.com/media/1164084379/Never_Steal_This_Lunatic_Womans_Parking_Space

/Jesper

Fra : Per O.

Dato : 30-12-06 20:05

> [...]
> Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men på
> den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til

Nu kan vi af gode grunde ikke se hvordan den pågældende situation har
udviklet sig, men personligt kører jeg så tæt på en 'kommende ledig'
parkeringsbås, at ingen andre har mulighed for at køre ind i den, når den
bliver ledig. Samtidig er jeg ikke bange for at køre frem, hvis der kommer
en fra den anden side, og forsøger med en 'hurtig' manøvre. Det har hidtil
været en meget succesfuld måde at klare den sag på. Men lad være med at
holde 10 meter væk fra båsen og vente på at den anden skal køre væk.
Og man kan ikke rigtig gøre noget ved at åæadsen bliver snuppet, ud over de
verbale tæsk. Alt andet vil jo være i konflikt med lovgivningen.
--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-06 21:01

On Dec 30, 3:27 pm, "HB" <mail(snabela)hbejendomsservice.dk> wrote:
> [...]
> vedkommende!...Det er så det mest flabede.
> Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med?

Måske fordi hun glemmer at blinke? Det er ikke nemt at se forskel på
én som venter på en ledig plads, og én som bare sidder i bilen og
venter.

Bortset fra det synes jeg da, at man bør vente længe nok, til man kan
være sikker på, at den første ikke vil have pladsen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Cyber.

Dato : 30-12-06 21:14

"HB" <mail(snabela)hbejendomsservice.dk> wrote in message
> [...]
> Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men på
> den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til

nu kunne det jo tænkes at der var en forskel på hvad der skete i
virkeligheden og hvad kvinder mener der sker .

Fra : SB

Dato : 30-12-06 22:31

"Cyber." <unvalid@(CVXdf)cyber.dk> skrev i en meddelelse

> "HB" <mail(snabela)hbejendomsservice.dk> wrote in message

> nu kunne det jo tænkes at der var en forskel på hvad der skete i
> virkeligheden og hvad kvinder mener der sker .

Sidst koblede jeg en gammel maskintrailer af hvor der var en 1½ tons
gravmaskine på og satte den så vedkommende ikke kunne andet end kigge på
den, hvis han da ikke ville have buler i sin bil, under forsøget på at køre
over eller under den.
Ventede også på en plads, og da den blev ledig ville jeg bakke traileren
derind, og koble den af, så jeg kunne få varevognen om i baggården og læsse
den, men da jeg begyndte at bakke var der en der kørte ind og nuppede
pladsen, med et smørret grin på.
Han var ret sur da jeg kom tilbage 3 kvarter efter, havde egentlig forventet
han havde ringet efter politiet, men underlig nok ikke

Søren

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-06 21:57

On Dec 30, 9:46 pm, "KxT" <xkt.bl...@baat.dk> wrote:
> Hun skal vel ikke bruge mere tid på den orientering og tekniske forberedelse
> end jeg skal - så hvis hun vil have pladsen må hun se at få lettet røven.

Ja, hvis det er en konkurrence, og almindeligt hensyn er udelukket.

Narrehat.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Benny

Dato : 30-12-06 23:05

> [...]
> Så er det jeg også spørger - Hvorfor sker det ikke når jeg er med? Men på
> den anden side, hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til

Hej

En af mine venner gjorde samme en lørdag vi skulle ind og handle. Det
kostede et nyt dæk.

Tror ikke at han gør det igen.

Benny

Fra : Per O.

Dato : 31-12-06 14:30

"Benny" <findes ikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej
>
> En af mine venner gjorde samme en lørdag vi skulle ind og handle. Det

Mener du at han fik ødelagt sit dæk?

Fra : Rune Larsen

Dato : 31-12-06 03:40

HB wrote:
> [...]hvad kunne man gøre udover en gang verbal klø til vedkommende?

Køre med lidt mere myndighed. Dvs. være bedre til at vise hvilken
intention man selv har og hvordan man forventer de andre trafikanter
gør. Fx ved at blinke, få øjenkontakt eller placere vognen, så der ikke
åbnes for utilsigtede ting, som det der skete.

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 09:17

On Jan 1, 1:05 pm, "Sættenissen" <sattenis...@bat.lk> wrote:
> Du har nogen dårlige øjne!

Når man er nyt til at skifte ID konstant, for at komme uden om folks
filtre, så ER man ynkelig!

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-01-07 10:34

> Når man er nyt til at skifte ID konstant, for at komme uden om folks
> filtre, så ER man ynkelig!

Måske den, der har behov for at sætte den ene og anden i filtre, også kan
være lidt ynkelig?

Mvh. Lisbeth

Fra : Sættenissen

Dato : 02-01-07 10:52

> "Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Måske den, der har behov for at sætte den ene og anden i filtre, også kan
> være lidt ynkelig?

Tak - det er netop et problem at mange kun vil høre deres egen mening - alle
andre sættes i filteret.

Knud

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 09:19

On Jan 2, 9:17 am, "Niels Andersen" <niels-use...@myplace.dk> wrote:
> Når man er nyt til at skifte ID konstant, for at komme uden om folks
> filtre, så ER man ynkelig!

Hovsa, NØDT til, selvfølgelig...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 11:01

On Jan 2, 10:33 am, "Lisbeth Jacobsen"
> Måske den, der har behov for at sætte den ene og anden i filtre, også kan
> være lidt ynkelig?

Det er da en af de gode ting ved usenet - dem er er irriterende er
nemmere at ignorere, end i den virkelige verden. Og når der er
personer der bare ikke bliver bedre efter at være ramt i ansigtet af
den ene vognstang efter den anden, (eller man bare ikke kan lide dem)
er den bedste løsning så ikke at ignorere dem? Og hvis man alligevel
ignorerer dem, er det så ikke praktisk at softwaren kan håndtere det?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-01-07 11:51

> Det er da en af de gode ting ved usenet - dem er er irriterende er
> nemmere at ignorere, end i den virkelige verden.

Tjah.... så du sætter dem i et filter og slipper behændigt uden om at
forholde dig til din egen tolerancetærskel.

> Og når der er personer der bare ikke bliver bedre efter at være ramt
> i ansigtet af den ene vognstang efter den anden,

SKAL folk da forbedre sig eller skifte mening, fordi vi er uenig med dem?
SKAL vi befries for at mærke vores ligtorne?

> (eller man bare ikke kan lide dem) er den bedste løsning så ikke at
> ignorere dem?

Måske for dig!

Men en endnu bedre løsning kunne måske være at se på, hvad der er årsag til,
at du lader dig irritere. Altså at vende blikket indad i stedet for udad.
Men dét er også langt sværere end at bruge et killfilter *S*

> Og hvis man alligevel ignorerer dem, er det så ikke praktisk at
> softwaren kan håndtere det?

Tjoh.... men eftersom vi ikke har den mulighed ude i den såkaldt virkelige
verden, er vi pressede til at tilpasse os og udvikle os, så vi bliver bedre
til at tackle det, vi har svært ved at tackle. Er dét ikke mere praktisk?
*S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 11:05

On Jan 2, 10:52 am, "Sættenissen" <sattenis...@bat.lk> wrote:
> Tak - det er netop et problem at mange kun vil høre deres egen mening - alle
> andre sættes i filteret.

Problemet er altså ikke, at du har en anden mening. Hvis vi alle havde
samme mening, var der ikke meget at diskutere. Det er det, at du er
skide træls, der får folk til at ignorere dig!

Måske også det, at dine meninger til tider er temmeligt upopulære,
men jeg tror det er mest det andet, og at dine upopulære meninger bare
er en konsekvens af at du er en upopulær person.

Bruger du egentlig stadig ytringsfriheden som en årsag til at kæmpe
dig uden om folks filtre, eller var det måske en anden?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-01-07 11:45

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-07 12:39

On Jan 2, 11:50 am, "Lisbeth Jacobsen"
> Tjah.... så du sætter dem i et filter og slipper behændigt uden om at
> forholde dig til din egen tolerancetærskel.

Når der er hundredevis af folk der føler sig generet af én mand, så
er det den ene mand der er problemet. Ja, problemet kunne også løses
ved at ændre folks tolerancetærskel. Det kunne man vel sige om de
fleste love vi har her i landet. Hvorfor dog brokker dig over at folk
bryder ind i dit hjem og tager nogle ting? Du kan da bare få dit
vindue repareret, og glæde dig til at købe nogle nye ting.

> [...]

ikke engang hans irriterende person. Det er hans opførsel. Og ja, gu
pokker skal folk forbedre sig, når de opfører sig ekstremt uhøfligt

Hvem ikke? Er det ikke det samme, som det du kalder at "tolerere"?

> Men en endnu bedre løsning kunne måske være at se på, hvad der er årsag til,
> at du lader dig irritere. Altså at vende blikket indad i stedet for udad.
> Men dét er også langt sværere end at bruge et killfilter *S*

Nu begynder jeg at tvivle på om vi snakker netikette eller filosofi.
> [...]

> til at tackle det, vi har svært ved at tackle. Er dét ikke mere praktisk?

Den praktiske løsning er et killfilter. Skal det være mere praktisk
end det, så skal vi have opdraget Knud, men det kan tydeligvis ikke
lade sig gøre.

Forskellige medier giver forskellige muligheder. Mødte jeg ham på
fortovet, ville jeg have gået min vej for længe siden. Men så ville
jeg jo ikke forlade tusindvis af flinke mennesker på samme fortov.
[...]

parkering. Hvordan skal jeg så komme af med ham? Skal jeg spærre mig
inde hjemme, og lægge mit liv om, eller skal jeg melde ham til
politiet?
Eller skal vi droppe sammenhængen med "den virkelige verden", og indse
at usenet også er en virkelig verden, men ganske anderledes i forhold
til et fortov?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 02-01-07 13:05

> [...]

Love regulerer objektive forhold.
Men nu taler vi om subjektive oplevelser og reaktioner på ting, der er alt

Spørg ti mennesker, hvornår en bilist er irriterende. Du får forskellige
svar. Nogle bliver irriterede over folk, der kører for hurtigt. Det gør jeg
sjældent. Jeg lader mig mere irritere over dem, der kører for langsomt.

> [...]

Vil det sige, at hvis JEG nu synes, at din reaktion på Knud er
pisseirriterende og intolerant, så ændrer du adfærd? *S*

Eller skal jeg først finde nogle, der er enig mig?

> [...]

> Hvordan skal jeg så komme af med ham? Skal jeg spærre mig
> inde hjemme, og lægge mit liv om, eller skal jeg melde ham til

Overse ham! Eller ignorer ham. Men behøver du delagtiggøre alle vi andre i
din irritation?

Mvh. Lisbeth