Polere bilen?
Fra : Jorn

Dato : 29-12-06 08:05

Hej
Jeg har købt en gl.bil, for år tilbage husker jeg med gru, at det var en
mindre rædsel, at polere biler. Er der en nemmere måde nu om dage? anden end
bare knofedt og polerklude?

Jørn

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-12-06 08:28

Jorn wrote:
> [...]
> mindre rædsel, at polere biler. Er der en nemmere måde nu om dage? anden end

Det tog min kammerat (der er klargøringsmand) et par timer med de rette
midler. En god polérmaskine, og professionel polervoks fungerede. Jeg
havde vasket grundigt på forhånd, og slutrengøring fik jeg ikke med i
prisen

Thansen og Harald Nyborg polermaskiner bliver du sikkert ikke glad for.
Denneher, til gengæld :
http://www.ebvaerktoj.dk/dansk/Productdetail.asp?ProductID=898

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-12-06 08:32

Jorn skriver:

> Jeg har købt en gl.bil, for år tilbage husker jeg med gru, at det var en
> mindre rædsel, at polere biler. Er der en nemmere måde nu om dage? anden end
> bare knofedt og polerklude?

Ja, lad andre gøre det for dig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-06 21:57

"Jorn" <jornhansen_2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg har købt en gl.bil, for år tilbage husker jeg med gru, at det var en
> mindre rædsel, at polere biler. Er der en nemmere måde nu om dage? anden
> end bare knofedt og polerklude?

Bortset fra, du er blevet ældre, så bør besværet om du vil, være
den samme.
Alt afhænger af, hvor peneffen(?) man er, og om man gider
gå i deltajen.
Sæt noget godt musik på, ha' noget drikkelse klar, og gå så igang.
Helst i garage hvor der er lunt og 'stille vejr'.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-07 11:04

Jorn wrote:
> [...]
> Jeg har købt en gl.bil, for år tilbage husker jeg med gru, at det var
> en mindre rædsel, at polere biler. Er der en nemmere måde nu om dage?

Hej Jorn,

Hvis det skal være ordentligt, så er der kun 1 vej, og det er op med ærmerne

Men når nu det ikke er så sjovt, så findes der faktisk et produkt, som
holder i minimum 12 måneder, så skal man i det mindste ikke kaste sig over
det så tit. Produktet er hverken voks eller silicone baseret, men det giver
en overflade som får bilen til at stå helt blank som var den nylakeret.
Samtidigt lukker behandlingen lakken, så den bliver vandtæt. Flyindustrien
bruger det også, for at mindske luftmodstanden.
Det er desværre ikke mindre besværligt at påføre, i forhold til voks, men
det holder meget længere.

læs evt. mere om det her www.aglaze.com

Mvh

David