Tændrørstype, hjælp ?
Fra : Dragster

Dato : 27-12-06 14:43

Hej
Jeg købte nogle platin tændrør og først ved hjemkomsten og udpakningen
så jeg at de var anderledes. Butikken havde valgt dem for mig, og jeg
kontrollerede dem ikke før ved hjemkomsten.
Midterkernen (platin stiften) er slebet på det yderste lille stykke,
således at diameteren på stiften er halvdelen i diameter, end resten af
stiftens diameter, men kun lige den yderste femtedel af stiftens synlige
længden.
Elektrodeafstanden var også mindre end foreskrevet til min bil.

Varmetallet for tændrøret ser ud til at være det rigtige, så det er nok
hverken for koldt eller for varmt.
Men hvad betyder den specielt slebne kerne og kan jeg bruge tændrørene
alligevel eller skal de byttes ?

Fra : Bruno

Dato : 27-12-06 15:39

Dragster wrote:
> Men hvad betyder den specielt slebne kerne og kan jeg bruge tændrørene
> alligevel eller skal de byttes ?

Hvilken bil og hvad hedder tændrørene?

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 19:26

"Dragster" <.@.> skrev i en meddelelse news:emtuhk$rtu$1@aioe.org...
> [...]
> hverken for koldt eller for varmt.
> Men hvad betyder den specielt slebne kerne og kan jeg bruge tændrørene

Umiddelbart er der ikke noget der lyder forkert. Det er ved f.eks nogle
biler sådan at det er tændrørsfabrikanten der foreskriver elektrodeafstanden
og ikke bilfabrikanten.

--
Tom