Fabia - comfort, ambiente og des lige
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 26-12-06 21:54

Hey

Vi har kig på en nyere Fabia og blevet lettere forvirret oven i hatten over
de forskellige betegnelser.

Vi skal have fat i stationcar modellen - altså en combi. Men ud over dette,
så findes den tilsyneladende som en ambiente og en comfort (og en mere?).
Hvad er forskellen? Det er noget med udstyr eller hur? Derudover har Fabia
noget med en 75 og 64 - hvad skal det nu sige?

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-06 22:10

On Tue, 26 Dec 2006 21:53:58 +0100, Bo Kamp Dudek
<bo@FJERNfamiliendudek.dk> wrote:

> [...]
>Hvad er forskellen? Det er noget med udstyr eller hur? Derudover har Fabia
>noget med en 75 og 64 - hvad skal det nu sige?

Prøv Skodas hjemmeside, der er i hvert fald beskrevet udstyret på de
nye. Den præcise rækkefølge og hvad det dækker over kender jeg ikke,
men ambiente og comfort er udstyrsniveau. 75 er en 1.4 på 75 HK, 64 er
den "hidsige" 1.2'er - 3 cylindre, 12 ventiler. Der findes også en 54
HK variant. Derudover er der en 101 HK 1.4'er på programmet - og måske
en sportsmodel. Diesel findes i 1.4 (75 HK tror jeg nok) og 1.9 (100
HK).
Der er iøvrigt noget med, at ESP og anti-spin er standard på de to
"hidsige" (100 HK).
Iøvrigt handles brugte Fabia'er til priser, som gør en ny temmelig
attraktiv
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Torben

Dato : 27-12-06 09:05

<Ivan Madsen> wrote in message

> Iøvrigt handles brugte Fabia'er til priser, som gør en ny temmelig
> attraktiv

Hej Ivan,

hvorfor handles de brugte Fabia'er egentlig til så høje priser?

mvh
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 09:36

On Wed, 27 Dec 2006 09:04:57 +0100, "Torben" <real_anonym@hotmail.com>
wrote:

><Ivan Madsen> wrote in message

>Hej Ivan,
>
>hvorfor handles de brugte Fabia'er egentlig til så høje priser?

Det er vel ganske let - der er købere til dem Lidt mere uddybende,
så er det vel en kombination af følgende:
- Fabia har meget plads til pengene
- den har vist sig driftssikker og billig at servicere
- der er attraktive forsikringstilbud hos Skoda-forhandlerne
- "alle" anser den for verdens ottende vidunder som brugtkøb
- Skoda har generelt fået et knaldgodt renomme i befolkningen, vel
nærmest på Toyota-niveau

Men det kan ikke rigtigt passe, at du kan få en noget nyere Punto,
Corsa ell. lign til samme penge som en Fabia. Både Punto og Corsa er
faktisk også ganske hæderlige brugtvogne iflg. FDM, men de har jo ikke
Skodas fantastiske "brand".
Hvis jeg stod og skulle købe en Fabia i dag ville jeg nok være ret
bekymret for, om den høje brugtpris holder eller ejer nr. 2 skal tage
skraldet økonomisk. En 10 år gammel jævnt godt vedligeholdt bil er
ikke meget værd uanset mærket på kølergrillen, når vi snakker de helt
små.
Jeg synes også, Fabia er en fin lille bil, men guld kan købes for
dyrt
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Anders Majland

Dato : 27-12-06 10:48

I 2004/2005 skiftede de navngivning. De har vist stadig grundlæggende tre
udstyrniveauer hvor begger herover er det midterste. Men der er forskellige
på udstyret i forskellige årgange - så noter dig hvilket udstyr der er
vigtigt og check at det er der og virker ... F.eks kørte der i slutningen af
2004 en kompagne der gav fartpilot og aircon for 5kkr.

Helt enig - derfør købte vi også en ny i 2004 istedet for en brugt. Ser man
på totaløkonomien er de fleste brugte ved forhandlere simpelthen for
dyre....

> Jeg synes også, Fabia er en fin lille bil, men guld kan købes for
> dyrt

Nu har jeg selvfølgelig ikke rigtigt fuldt med de sidste 2år (Læs bevidst
valgt at lukke øjnene for hvad der måske ville have været et bedre køb
Men i 2004 var udvalget i nye stationcars med stort bagagerum ikke stort
under 200kkr. Specielt ikke da "postmand per" biler sorteret fra på forhånd,
ligesom suzuki og koreanere.

Vi har nu kørt 63000km i den uden større problemer og er stadig tilfredse
med den.

Fra : Torben

Dato : 27-12-06 11:30

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> [...]
> udstyr der er vigtigt og check at det er der og virker ... F.eks kørte der
> i slutningen af 2004 en kompagne der gav fartpilot og aircon for 5kkr.

Og i midten af 2003 havde de en "Breeze", ligeledes med fartpilot og aircon.
Denne købte vi, og har den stadigvæk - den har nu kørt 80.000 uden
problemer.

> Helt enig - derfør købte vi også en ny i 2004 istedet for en brugt. Ser
> man på totaløkonomien er de fleste brugte ved forhandlere simpelthen for
> dyre....

Den høje brugtpris har også fået mig til at tænke på at købe ny bil. Vi
planlægger barn nr. 3 og så begynder det at knibe med pladsen. Ærgeligt da
jeg stadigvæk er "småforelsket" i min Fabia

mvh.
Torben

Fra : Torben

Dato : 27-12-06 11:38

> Det er vel ganske let - der er købere til dem Lidt mere uddybende,

Ja, jeg havde faktisk selv tænkt på noget i den retning

> [...]
> - "alle" anser den for verdens ottende vidunder som brugtkøb
> - Skoda har generelt fået et knaldgodt renomme i befolkningen, vel

Og det er faktisk utroligt hvordan Skoda har fået ændret dette renomme - som
jo, før i tiden, var genstand for mange drillerier og vittigheder. Hvordan
f..... har de båret sig ad med det?

> [...]
> skraldet økonomisk. En 10 år gammel jævnt godt vedligeholdt bil er
> ikke meget værd uanset mærket på kølergrillen, når vi snakker de helt

Nu er det jo nok begrænset hvor meget "økonomisk skrald" der kan forekomme i
denne prisklasse.

> Jeg synes også, Fabia er en fin lille bil, men guld kan købes for
> dyrt

Enig - jeg synes også at det er underligt med de høje brugtpriser. Men det
kommer jo mig til gode

Tak for dit udførlige svar.

mvh
Torben

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-12-06 12:47

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og det er faktisk utroligt hvordan Skoda har fået ændret dette renomme -
> som jo, før i tiden, var genstand for mange drillerier og vittigheder.
> Hvordan f..... har de båret sig ad med det?

De lod sig indlemme i et samarbejde med VAG.

Ikke at jeg har specielle præferencer for VAG, nærmere aversioner

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Mogens...

Dato : 27-12-06 18:48

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De lod sig indlemme i et samarbejde med VAG.
> Ikke at jeg har specielle præferencer for VAG, nærmere aversioner

I firmaet har vi et antal Skoda Octavia - det siges at drillerierne
fortsætter, ligesom dette også er blevet bekræftet her i gruppen.
Eksempelvis af Lars, der for en månedstid siden skiftede fra BMW
til Skoda...

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-12-06 12:48

[...]

tak for alle svar.. meget nyttige :)

Mvh
Bo Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-12-06 18:48

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fortsætter, ligesom dette også er blevet bekræftet her i gruppen.
> Eksempelvis af Lars, der for en månedstid siden skiftede fra BMW
Mest fra VW-ejere-wonder why? ;).

Fra : Mogens...

Dato : 29-12-06 19:08

> Mest fra VW-ejere-wonder why? ;).

Nøh, det er nu ikke min oplevelse...
Iøvrigt tror jeg, man får ret meget for pengene i en Fabia,
hvor jég ville vælge en Seat istedet.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-12-06 19:39

> hvor jég ville vælge en Seat istedet.
Jeg vil ikke købe ny VAG igen, med de nuv. modeller, der kan købes ~tilsv.
andre steder. Som bekendt har jeg et "horn i siden" på SMC.- gode biler,
elendig&dyr service, support ;).

Fra : Lars Knudsen

Dato : 29-12-06 20:06

On Wed, 27 Dec 2006 17:47:51 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]
>fortsætter, ligesom dette også er blevet bekræftet her i gruppen.
>Eksempelvis af Lars, der for en månedstid siden skiftede fra BMW

Hehe ...

Det er så omkring 3 måneder siden.. Men i øvrigt kan jeg bekræfte
udsagnet omkring drillerier....

** Lars