11,67 km/l på ferieturen!
Fra : Thomas H.

Dato : 25-12-06 22:49

11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med aircondition for
fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning - eller hvad?

Lidt billeder fra Europa:
www.thhe-foto.dk/Europe2006.htm - det er da lidt bilrelateret

--
God jul og godt nytår
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Flemming

Dato : 25-12-06 22:59

Thomas H. wrote:
> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med
> aircondition for fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning -
> [...]

Flotte billeder !

Mvh. Flemming

Fra : Holten

Dato : 25-12-06 23:02

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med aircondition for
> fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning - eller hvad?

> [...]

Hej Thomas

Hver gang du smider link til billeder, som du har taget må jeg lige kigge.

Det er MEGET imponerende så skarpe og gode billeder du altid tager...

Du får "en stor femtal" af mig, og så er det vist nok ros for i år.

MVH

Holten

Fra : Henrik

Dato : 26-12-06 00:22

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er MEGET imponerende så skarpe og gode billeder du altid tager...
>
> Du får "en stor femtal" af mig, og så er det vist nok ros for i år.

Med et Canon EOS350D går det sjældent helt galt
Flotte billeder.
/Henrik

Fra : Thomas H.

Dato : 26-12-06 09:15

> [...]
>
> Det er MEGET imponerende så skarpe og gode billeder du altid tager...
>
> Du får "en stor femtal" af mig, og så er det vist nok ros for i år.

Tak )

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-06 23:06

In article <45904750$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med aircondition for
> fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning - eller hvad?

Samme forbrug ca. vi havde i SAAB'en med 240Hk over 4300km
DK-Sydfrankrig-DK-

Og ja det er sq okay dit forbrug.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : FBJ

Dato : 26-12-06 00:39

Thomas H. wrote:
> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med
> aircondition for fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning
> - eller hvad?

Nice - vi var 4 voksne i en 607 V6 med hænger i Frankrig og kunne
lige slæbe 6,5 km/l. over de 4000 km., og på grund af hængeren
kørte vi rigtig pænt. De dage vi kørte "lokalt" fik den tæsk.
--
F.B.J.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-12-06 01:37

"FBJ" <flebau@FJERNDETTEgmail.com> wrote in news:4590612c$0$49201$14726298
@news.sunsite.dk:

> lige sl‘be 6,5 km/l. over de 4000 km., og p† grund af h‘ngeren

Shiat... _at_ betale!

Fra : Thomas H.

Dato : 26-12-06 09:16

"FBJ" <flebau@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> slæbe 6,5 km/l. over de 4000 km., og på grund af hængeren kørte vi rigtig
> pænt. De dage vi kørte "lokalt" fik den tæsk.

Det kørte min fætter også da han lånte chefens X5 4,4 til Schweitz

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-12-06 01:50

Thomas H. wrote:

> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med
> aircondition for fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning -
> eller hvad?

Det er også hvad jeg plejer at køre, når jeg er på ferie.

Men jeg har selvfølgelig også en 1200+ kg´s campingvogn med :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas H.

Dato : 26-12-06 09:17

> Det er også hvad jeg plejer at køre, når jeg er på ferie.
>
> Men jeg har selvfølgelig også en 1200+ kg´s campingvogn med :)

I hvilken bil?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-12-06 10:34

Thomas H. wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4590720a$0$20258$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> I hvilken bil?

Min ;)

Golf III TDI 110HK+ 1.9

Den kører 11.5 km/literen ved 90 km/t og 14.5 km/t ved 80 km/t med cv
bagefter :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas H.

Dato : 26-12-06 10:39

> Golf III TDI 110HK+ 1.9
>
> Den kører 11.5 km/literen ved 90 km/t og 14.5 km/t ved 80 km/t med cv
> bagefter :)

Nå ok, ja det kunne jeg nok ikke holde hvis jeg havde campingswogn på

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-12-06 10:04

"Thomas H." skriver:

> Lidt billeder fra Europa:
> www.thhe-foto.dk/Europe2006.htm - det er da lidt bilrelateret

_Lidt_ bilrelateret....

Fuckuing flotte billeder du tager, mener både jeg og konen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas H.

Dato : 26-12-06 10:39

> Fuckuing flotte billeder du tager, mener både jeg og konen.

Tak du

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-12-06 12:38

Thomas H. wrote:

> Lidt billeder fra Europa:
> www.thhe-foto.dk/Europe2006.htm - det er da lidt bilrelateret

Flotte billeder! Bruger du stativ til panoramaerne? Og et Canon
EOS350D, right?

Mvh
Steen

Fra : Thomas H.

Dato : 26-12-06 12:42

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Flotte billeder! Bruger du stativ til panoramaerne? Og et Canon
> EOS350D, right?

Ja i hvert fald til aftenbillederne, dag-panoramerne kan man godt bare tage
i hånden, det program jeg bruge, PTGui, er skide ligeglad med hvad man gør
næsten

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-06 02:27

Thomas H. wrote:
> Ja i hvert fald til aftenbillederne, dag-panoramerne kan man godt
> bare tage i hånden, det program jeg bruge, PTGui, er skide ligeglad
> med hvad man gør næsten

Ja, jeg må også tilslutte mig. Meget lækre billeder!
Hvilket objektiv bruger du? Det er vel næppe et standard kit-objektiv...

MVH Ole

Fra : Thomas H.

Dato : 28-12-06 06:52

"Ole Sørensen" <-> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg må også tilslutte mig. Meget lækre billeder!
> Hvilket objektiv bruger du? Det er vel næppe et standard kit-objektiv...

17-85 IS USM og 70-300 IS USM , men standardlinsen kan nu sagtens tage
lign. billeder

Fra : Verner Johnsen

Dato : 28-12-06 21:39

On Thu, 28 Dec 2006 06:51:47 +0100, "Thomas H."
<thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

>"Ole Sørensen" <-> skrev i en meddelelse

>17-85 IS USM og 70-300 IS USM , men standardlinsen kan nu sagtens tage
>lign. billeder

For s** og h****** mand, det er lige nøjagtig de to, der står øverst
på min ønskeseddel lige nu

Jeg fik en EOS 400D i julegave, og har i dag investeret i en Speedlite
580EX, som forskud på min fødselsdagsgave, så nu skal fruen nok
forkæles i et par måneder, før det bliver min tur igen

For øvrigt nogle Canon gode billeder du laver, men det er der jo ikke
noget nyt i

Nu har jeg det meste af udstyret der skal til, men jeg skal nok gå i
meget skarp træning, før jeg kan præstere noget, der ligner.

Kan I alle have en fortsat god Jul og et godt nytår.
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Thomas H.

Dato : 29-12-06 06:40

"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> For s** og h****** mand, det er lige nøjagtig de to, der står øverst
> på min ønskeseddel lige nu

Ok, kig evt. efter dem brugt

> Jeg fik en EOS 400D i julegave, og har i dag investeret i en Speedlite
> 580EX, som forskud på min fødselsdagsgave, så nu skal fruen nok
> forkæles i et par måneder, før det bliver min tur igen

Har også en 580EX, dog ikke på feriebillederne.

> For øvrigt nogle Canon gode billeder du laver, men det er der jo ikke
> noget nyt i

Tak...

> Nu har jeg det meste af udstyret der skal til, men jeg skal nok gå i
> meget skarp træning, før jeg kan præstere noget, der ligner.

Det kræver også tid og lyst, husk det

> Kan I alle have en fortsat god Jul og et godt nytår.

ILM

Fra : Verner Johnsen

Dato : 30-12-06 22:20

On Fri, 29 Dec 2006 06:39:54 +0100, "Thomas H."

>Ok, kig evt. efter dem brugt

Det vil jeg, men indtil videre klarer jeg mig med de to objektiver,
der var med i pakken, EF-S 18-55 og EF 55-200 USM.
Det er nogle år siden mit gamle SLR kamera blev pakket væk, så jeg er
under genoptræning

Men det var nu lidt pussigt. Umiddelbart før jeg chekkede
nyhedsgruppen forleden dag, sad jeg og studerede Canon's udbud af
objektiver, og var netop kommet til den konklution, at de to
objektiver "to have" lige nøjagtig var de to du nævnte.

For nu ikke at blive helt off topic, vil jeg lige nævne, at grunden
til at jeg især kigger efter "IS" mærket på objektiverne er at jeg har
taget en del billeder på bilmuseer, hvor det ikke altid er velset, at
du slæber rundt på stativ, og på nogle af de flotteste museer, har de
lavet en belysning og baggrundsfarver, der gør det meget svært at få
ret meget med hjem, undtagen man kører med meget lange lukketider.

Det har givet en del rystende oplevelser - det da vist rystede
oplevelser

>Det kræver også tid og lyst, husk det

I know - tid kan blive et problem

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-12-06 12:52

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med aircondition for
> fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning - eller hvad?

Hej

Det kører jeg med campingvogn

Fortsat god "hjul" fra ham der kører 1,9 TDI.

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Per O.

Dato : 26-12-06 21:26

> [...]
>
> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med aircondition for
> fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning - eller hvad?

Flotte billeder og ganske pænt forbrug. Vi kan ikke holde mere end 10,5 i
C-MAX'en (1,8 benzin) med to personer og bagage til Italien og hjem igen.
140 på 'piloten' gennem prøjserlandet, og lidt mindre i Østrig, og 140 igen
når vi når støvlelandet.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-12-06 21:58

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med aircondition for
> fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning - eller hvad?

Helt OK. Det er lige 4 km/l mere end hvad Jag'en kørte i sommers med tagbox
og cykler på krogen. Min 405 1.9 brugte mere (end 11.67) og min Honda Civic
1.6I ES lidt mindre

Leo

Fra : ct

Dato : 26-12-06 19:46

Det må man sige - og flotte billeder.

Kørte nogle år Horsens- Viborg i sådan en svend, og i de gode uger nærmede
jeg mig faktisk 15km/l.

ct

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 27-12-06 21:09

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Lidt billeder fra Europa:
> www.thhe-foto.dk/Europe2006.htm - det er da lidt bilrelateret

Vanvittigt flot fotoarbejde!

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : JS

Dato : 27-12-06 22:39

Thomas H. wrote:
> 11,67 er sgu egentlig ok på 5200 km i mange bjerge og med
> aircondition for fuld smæk, i en Mondeo 1,8 med fuld oppakning -
> [...]

I må da have set det meste fra bilen med alle de km på så kort tid?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-06 01:43

JS wrote:

> I må da have set det meste fra bilen med alle de km på så kort tid?

Vi var i Napoli i april, 2275 km hver vej á 1½ dag - så er der masser af tid
at holde ferie i.

Og vi kørte ikke over 90 km/t :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas H.

Dato : 28-12-06 06:54

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I må da have set det meste fra bilen med alle de km på så kort tid?

Ja og nej, der var alt for varmt til lange ture, så det var meget attraktivt
at komme ind i airconditionen igen.
5200 på 14 dage, ja det er måske meget, men vi fik da slappet en del af også