VBG aftagelig træk - hvordan?
Fra : Knud

Dato : 23-12-06 14:50

Der sidder et aftageligt træk på min nyindkøbte bil - og det sidder godt
fast. Mærket er VBG, og det har et grønt plastik-håndtag der skal bruges til
at løsne krogen. Er der en der kan forklare hvordan jeg gør, evt. et link
til vejledning? (har prøvet vbg.dk men det er tilsyneladende kun til store
køretøjer)

Mvh
Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-06 16:52

Knud skriver:

> [...]
> at løsne krogen. Er der en der kan forklare hvordan jeg gør, evt. et link

Fulgte der ikke en vejledning emd bilen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knud

Dato : 23-12-06 17:27

> Fulgte der ikke en vejledning emd bilen ?

Nope - ingen vejledning... Jeg har drejet det grønne håndtag 1/4 omgang, men
ved ikke hvad der yderligere skal ske.

Knud

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-12-06 17:50

"Knud" <famkarkov"sletdette"@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> link til vejledning? (har prøvet vbg.dk men det er tilsyneladende kun til

Er det en ny bil? Aftagelig træk har det med at ruste fast hvis de bare får
lov at sidde.

Fra : Knud

Dato : 23-12-06 18:48

"Michael Rasmussen" <you@dont.know> skrev i en meddelelse

> Er det en ny bil? Aftagelig træk har det med at ruste fast hvis de bare
> får lov at sidde.

Den er brugt - den tidligere ejer fortalte at det har siddet på i ca. 1-2
mdr.

Fra : Møller

Dato : 23-12-06 22:12

> Den er brugt - den tidligere ejer fortalte at det har siddet på i ca. 1-2
> mdr.

Måske for elementært: har du prøvet at trykkehåndtaget ind og dreje videre?
Det skal jeg på mit træk.
Møller

Fra : Knud

Dato : 25-12-06 19:51

En Dåse WD40 og et 1 meter langt jernrør fik kuglen løs: Det grønne håndtag
drejes 45 grader med uret. Kuglen drejes 45 grader med uret og trækkes ud.
Enkelt!

Fra : Henrik B.

Dato : 27-12-06 00:59

> En Dåse WD40 og et 1 meter langt jernrør fik kuglen løs: Det grønne
> håndtag drejes 45 grader med uret. Kuglen drejes 45 grader med uret og
> trækkes ud. Enkelt!

Normalt skal man trække ud (mod højre) i det grønne håndtag, så er det lige
til at dreje....

Rigtige biler har over 420 Nm...