Gad vide hvor gammel han er?
Fra : Mogens...

Dato : 23-12-06 07:54

Nogle mennesker kan ikke håndtere pressede situationer og går i panik.
Her een af dem - han handler da komplet irrationelt:
http://smg.photobucket.com/albums/v67/Sunil_2.0Fiesta/?action=view¤t=stationrdburnham.flv

--
/Mogens
www.break.com/index/michael_schumacher_gas_station_prank.html

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-06 08:08

"Mogens..." skriver:

> Nogle mennesker kan ikke håndtere pressede situationer og går i panik.
> Her een af dem - han handler da komplet irrationelt:
> http://smg.photobucket.com/albums/v67/Sunil_2.0Fiesta/?action=view¤t=stationrdburnham.flv

Var jeg politimand, havde jeg trukket en pistol og fået slået hul på en
af ruderne med en kugle....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-12-06 08:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Mogens..." skriver:

> Var jeg politimand, havde jeg trukket en pistol og fået slået hul på
> en af ruderne med en kugle....

Og ramt ham "ved en fejl"....!

Fra : Mogens...

Dato : 23-12-06 08:50

meddelelse news:458cd9a6$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...

> Og ramt ham "ved en fejl"....!

De har da vist ikke et våben?
Hvorfor går ruden ikke itu?

Fra : Klaus G.

Dato : 23-12-06 10:08

> De har da vist ikke et våben?
> Hvorfor går ruden ikke itu?
En knibbel er så vidt jeg ved noget hårdt gummi med bly indeni. Og eftersom
de sideruder er hærdetglas(derfor de går i bitte små stykker når de går itu)
så skal der stor kraft til at slå det istykker, medmindre man kan bryde
overfladespændningen med en spids genstand. De ville have større chancer for
at smadre vinduet med en lille skruetrækker. Det er derfor man i busser
finder disse spidse små hamre, de skal bare lige bryde overfladespændningen
der er i glasset, og så ramler hele ruden sammen.

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : MD

Dato : 24-12-06 09:51

> de sideruder er hærdetglas(derfor de går i bitte små stykker når de går
> itu) så skal der stor kraft til at slå det istykker, medmindre man kan
> bryde overfladespændningen med en spids genstand.

Enhver voksen mand kan smadre en knytnæve igennem - ingen problem - men der
skal fuld hammer på, for ellers "slår ruden tilbage", og så gør det ondt.

--
MD

Fra : Fam. Olsen

Dato : 24-12-06 12:49

"MD" <MD2000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Enhver voksen mand kan smadre en knytnæve igennem - ingen problem - men
> der skal fuld hammer på, for ellers "slår ruden tilbage", og så gør det
> ondt.

Spørgsmålet er vel bare om enhver voksen mand har så meget tro på at han
kan. Jeg tænker det er lidt ligesom når en kung-fu mester smadrer mursten.

MVH Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-06 10:11

Mogens... skrev:
> De har da vist ikke et våben?

Det skal de nok have. Der findes vist ikke meget politi uden håndvåben mere.

> Hvorfor går ruden ikke itu?

Måske fordi de går løs på sideruderne. Havde de ramt "rigtig" på
frontruden havde den være væk i første hug.

Men med den påkørsel af MC'en går der da vist nogle år inden han får lov
at køre bil igen.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 10:29

"Finn Guldmann" skrev

> Måske fordi de går løs på sideruderne. Havde de ramt "rigtig" på
> frontruden havde den være væk i første hug.

Det er nu ikke rigtigt, en frontrude er lamineret, to lag glas med lim
imellem, man kan slå en revne i den, men ikke mere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 23-12-06 12:33

> Det er nu ikke rigtigt, en frontrude er lamineret, to lag glas med lim
> imellem, man kan slå en revne i den, men ikke mere.

Det er korrekt, i mit tidligere job som mekaniker så jeg en mondeo som man
var gået amok på med en økse (forstå det hvem der kan), det var ikke
lykkedes at gennembryde lamineringen, tag mv. var det lidt anderledes med
:-/

Kent Nielsen

Fra : JBH

Dato : 24-12-06 00:53

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> skrev i en meddelelse

> [...]
> var gået amok på med en økse (forstå det hvem der kan), det var ikke
> lykkedes at gennembryde lamineringen, tag mv. var det lidt anderledes med

Den her fasan klarede det nu meget godt

http://www.yuretz.ru/Vstrecha_s_kuricej_na_skorosti_250_km_chas_p510.html

/JBH

Fra : Fam. Olsen

Dato : 24-12-06 12:52

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den her fasan klarede det nu meget godt
>
> http://www.yuretz.ru/Vstrecha_s_kuricej_na_skorosti_250_km_chas_p510.html

Ja men ruden sidder stadigvæk i bilen. Det samme ville ske med et
pistolskud. Hullet ville bare være mindre.

MVH Niels

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-12-06 13:10

alexbo skrev:
> Det er nu ikke rigtigt, en frontrude er lamineret, to lag glas med lim
> imellem, man kan slå en revne i den, men ikke mere.

Man havde nu nok fået mere ud af at slå på den end på sideruderne.

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 13:41

"Finn Guldmann" skrev i

> Man havde nu nok fået mere ud af at slå på den end på sideruderne.

Nej, en frontrude er stort set umulig at slå hul på, selv om de kunne skyde
igennem den, ville der bare komme et hul, man ikke kunne bruge til noget.

En siderude derimod er hærdet, når den går i stykker ender hele ruden i små
stykker, men som Klaus G skriver er en gummiknippel ikke velegnet, en sten
ville have været bedre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-12-06 22:44

> Det skal de nok have. Der findes vist ikke meget politi uden håndvåben
> mere.

Jo, lige præcis i England er de som standard ikke udstyret med pistol.
Hvis der sker noget, hvor der skal bruges skydevåben skal der udstedes er
særlig tilladelse eller man skal være et af de steder, hvor de har særlige
enheder som hele tiden er udstyret med våben.

Kurt

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-12-06 00:09

Kurt B. Andersen skrev:
> [...]
> særlig tilladelse eller man skal være et af de steder, hvor de har særlige
> enheder som hele tiden er udstyret med våben.

Se, det troede jeg blev lavet om efter 2001.

Fra : JBH

Dato : 24-12-06 00:50

> [...]
> frontruden havde den være væk i første hug.
>
> Men med den påkørsel af MC'en går der da vist nogle år inden han får lov

Det er ikke sikkert han havde lov i forvejen.
Problemet er at Bilerne ikke ved det og at man ud over at bure folk inde,
ikke på anden vis forhindrer de folk som ikke må køre bil i at køre bil
alligevel.

/JBH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-12-06 09:05

JBH skrev:
> [...]
> Problemet er at Bilerne ikke ved det og at man ud over at bure folk inde,
> ikke på anden vis forhindrer de folk som ikke må køre bil i at køre bil

Jeg er ret sikker på at han ikke kun ikke får lov, men også forhindres
idet i så lang tid som det lader sig gøre for politiet at holde på ham.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-12-06 10:31

Morten Fruergaard wrote:

> Og ramt ham "ved en fejl"....!

Efter at han har påkørt motorcyklisten, ville jeg bestemt ikke anklage en
betjent der skød for at dræbe.

Han kan på intet tidspunkt have været i tvivl om at politiet forsøgte at få
ham til at stoppe.

Gør man ikke det, må man i absolut sidste instans forvente at blive beskudt.

At betjentene så normalt (i Danmark) forsøger at løse politiforretningerne
uden unødig vold er selvfølgelig prisværdigt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Per O.

Dato : 23-12-06 12:07

meddelelse news:458cd9a6$0$49199$14726298@news.sunsite.dk...

> Og ramt ham "ved en fejl"....!

Uheld sker jo .. han kunne jo bare holde stille

Fra : Klaus G.

Dato : 23-12-06 10:10

> Var jeg politimand, havde jeg trukket en pistol og fået slået hul på en
> af ruderne med en kugle....
Og så kan du have skrevet rapporter i 7uger :)

Ej, vi kender jo ikke omstændighederne. Hvis det er en knægt på 15år, som er
blevet bange, så trækker de næppe deres våben. Er det derimod en bankrøver
som havde røvet en bank, og skudt to mennesker, så havde de nok skudt en
del...

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-12-06 10:48

Klaus G. wrote:
> Og så kan du have skrevet rapporter i 7uger :)

> Ej, vi kender jo ikke omstændighederne. Hvis det er en knægt på 15år,
> som er blevet bange, så trækker de næppe deres våben.

En knippel er et våben, såhhh ...

> Er det derimod
> en bankrøver som havde røvet en bank, og skudt to mennesker, så havde
> de nok skudt en del...

Det han laver er så farligt for betjentene at han ryger bag tremmer i et
godt stykke tid. Uanset hvad han har lavet før det klip..

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Christensen

Dato : 23-12-06 10:16

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> "Mogens..." skriver:
>
> Var jeg politimand, havde jeg trukket en pistol og fået slået hul på en
> af ruderne med en kugle....

Britisk politi har normalt ikke skydevåben, dog undtaget de
specialpatruljer der futter rundt i lufthavnene bevæbnet til tænderne,
samt enkelte andre ude rundt omkring.

Mener dog de har fået skydevåben i bilerne de kan anmode om lov til at
tage i brug i pressede situationer.

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-06 11:10

> "Mogens..." skriver:

> Var jeg politimand, havde jeg trukket en pistol og fået slået hul på en
> af ruderne med en kugle....

Godt du ikke er politimand.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-12-06 11:50

Tom skriver:

> Godt du ikke er politimand.

Måske.

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 09:59

"Mogens..." skrev

> Nogle mennesker kan ikke håndtere pressede situationer og går i panik.
> Her een af dem - han handler da komplet irrationelt:
> http://smg.photobucket.com/albums/v67/Sunil_2.0Fiesta/?action=view¤t=stationrdburnham.flv

Det er ikke nogen tilfældig trafiksituation, hvor han går i panik.
Han bliver filmet af en politivogn, og betjentene slår på ruden uden særlig
grund, så han må havde været jagtet af politiet gennem længere tid, og har
ikke tænkt sig at stoppe nu, kunne han have maset sig forbi bilen i
viadukten, havde han sluppet fri af politivognene.

mvh
Alex Christensen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-12-06 10:38

> [...]
> ikke tænkt sig at stoppe nu, kunne han have maset sig forbi bilen i
> viadukten, havde han sluppet fri af politivognene.

Ja der må være mere til historien end bare en dårlig chauffør.
Han prøver helt klart at mase sig ud af den fælde han sidder i

Michael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-12-06 10:49

alexbo wrote:
> "Mogens..." skrev

> Det er ikke nogen tilfældig trafiksituation, hvor han går i panik.
> Han bliver filmet af en politivogn, og betjentene slår på ruden uden
> særlig grund,

Han ville ikke stoppe, det er da grund nok uanset hvad der er sket forud for
klippet.

--
Per, Esbjerg

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 11:01

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Han ville ikke stoppe, det er da grund nok uanset hvad der er sket forud
> for klippet.

Klippet viser jo ikke en mand der ikke vil stoppe, det viser en bilist der
kører ind i en viadukt mens den er optaget af en modkørende.
Det er kun fordi situationen udvikler sig at man kan regne ud at så enkelt
er det ikke.
På det klip vi ser er der ingen påviselig grund til at slå hans rude ind, så
derfor må der havde været gået noget forud.
Men så har vi heller ikke en mand der er gået i panik og handler
irrationelt, han forsøger med overlæg at slippe forbi bilen i viadukten.

Hvis der ingen betjente havde vist sig i billedet, ville man undre sig over
at bilisten ikke bare ventende på at den modkørende forlod viadukten.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens...

Dato : 23-12-06 11:24

> [...]
> På det klip vi ser er der ingen påviselig grund til at slå hans rude ind,
> så derfor må der havde været gået noget forud.

ROFL - det er da lige godt den tyndeste argumentation, jeg har hørt længe.
På moderne dansk hedder det: for langt ude.
Kameravognen påkører bilisten, en motorcykelbetjent er der sekundet
efter, betjentene stormer hen til bilisten og slår løs, ligesom en 3.
patruljevogn
kommer flyvende. Og så mener du, at billederne blot viser en situation, der
er tale om en almindelig søndagsbilist, som kommer "for langt frem ift.
spærre-
linien"

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 12:32

"Mogens..." skrev

> [...]
> der
> er tale om en almindelig søndagsbilist, som kommer "for langt frem ift.

Næh, det er heller det jeg skriver,

[...]

Det er dig der mener at det handler om en alm. bilist der går i panik.

Dit første indlæg omtaler en bilist der går i panik, og handler irrationelt.
Der er ikke noget irrationelt ved handlemåden, det var den eneste mulighed
for at slippe væk.
Og var det lykkedes havde han fået lagt afstand til de forfølgende
politivogne.

Hvad synes du han skulle have gjort, stået ud af bilen og givet op?

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens...

Dato : 23-12-06 12:42

> Næh, det er heller det jeg skriver,

Sådan læser jég det...

> Det er dig der mener at det handler om en alm. bilist...

Hvor skriver jeg helt præcist det?

> Hvad synes du han skulle have gjort, stået ud af bilen og givet op?

LOL

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 13:00

"Mogens..." skrev i

> LOL

Det er jo ikke noget svar, det må skyldes at du ikke har et.
Din emnelinie giver heller ikke megen mening, hvad har bilistens alder med
sagen at gøre?

Jeg synes han gjorde det rigtige, set fra hans side, den bedste mulighed for
at slippe væk.
Motorcykelbetjenten er helt ved siden af, ikke alene anbringer han sig et
farligt sted lige bag bilen, men han forhindrer også at politibilen i at
komme frem.
Så den eneste panikagtige og irrationelle opførsel er betjentenes, gad vide
hvor gamle de er.

mvh
Alex Christensen

Fra : blue

Dato : 23-12-06 13:51

> Jeg synes han gjorde det rigtige, set fra hans side, den bedste mulighed
> for at slippe væk.

Altså at klemme en 1½ m bred bil gennem i en sprække på 1 m? Og at skulle
betale et stort erstatningskrav? Og lægge yderligere sigtelser for vold mod
tjenestemand til kontoen?

> Motorcykelbetjenten er helt ved siden af, ikke alene anbringer han sig et
> farligt sted lige bag bilen, men han forhindrer også at politibilen i at
> komme frem.

Kunne det tænkes, at politibilen slet ikke var nået frem til stedet på det
tidspunkt?

> Så den eneste panikagtige og irrationelle opførsel er betjentenes, gad
> vide hvor gamle de er.

Tja, hvor gammel er du...?

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 15:06

"blue" skrev

> Kunne det tænkes, at politibilen slet ikke var nået frem til stedet på det
> tidspunkt?
Næh, for politibilen kører ind i bilen foran inden motorcyklen når frem.

> Tja, hvor gammel er du...?

Jeg er ikke med på filmen.
Mogens har valgt emnelinien, han må mene at alderen på de deltagende parter
har stor betydning for forståelsen af deres opførsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens...

Dato : 23-12-06 15:49

> Mogens har valgt emnelinien, han må mene at alderen på de deltagende
> parter
> har stor betydning for forståelsen af deres opførsel.

Det er ikke en mening - det er sådan, livet er. Erfaring hedder det,
og alle mærker det, efterhånden som de bliver ældre. Det kommer
sikkert også til dig en dag

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-12-06 15:30

On Sat, 23 Dec 2006 12:59:56 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>Jeg synes han gjorde det rigtige, set fra hans side, den bedste mulighed for
>at slippe væk.

Nej! Det eneste rigtige han kunne gøre var ikke at prøve på at slippe
væk!!! Han skulle hive håndbremsen, stoppe motoren, og placere
hænderne over hovedet. Så må man regne med at betjente er voksne nok
til ikke at gennemprygle ham.

>Så den eneste panikagtige og irrationelle opførsel er betjentenes, gad vide
>hvor gamle de er.

Jeg ville hellere vide hvor gammel du er!

/Kent Glerup

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 15:36

"Kent Glerup" skrev i

> Nej! Det eneste rigtige han kunne gøre var ikke at prøve på at slippe
> væk!!!

Tja, så havde han slet ikke været der, og så kunne vi ikke diskutere filmen
for den var der heller ikke.

Det eneste "rigtige" er selvfølgelig at vi alle altid gør det "rigtige".

Jeg skal til at lave julemiddag, her i familien holder vi tidlig jul i år.

God jul
Alex Christensen

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-12-06 16:46

On Sat, 23 Dec 2006 15:36:24 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

>"Kent Glerup" skrev i

>Tja, så havde han slet ikke været der, og så kunne vi ikke diskutere filmen
>for den var der heller ikke.

Præcis!

>Det eneste "rigtige" er selvfølgelig at vi alle altid gør det "rigtige".

Nemlig. Og så kan vi gå igang med den alenlange diskussion om hvilke
regler "alle" trafikanter overtræder dagligt... Men jeg håber dog at
vi allesammen kan gå ind for at man ikke bevidst skal prøve at køre
hinanden ned!

>Jeg skal til at lave julemiddag, her i familien holder vi tidlig jul i år.

Håber det smager!

>God jul

Ligeover :)

/Kent Glerup

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-12-06 12:47

alexbo wrote:

> [...]
> politivogne.
>
> Hvad synes du han skulle have gjort, stået ud af bilen og givet op?

Er der andre ansvarlige muligheder?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 13:07

"Uffe Ravn" skrev

> Er der andre ansvarlige muligheder?

Er man i panik fordi man ikke handler ansvarligt?

Er det ansvarligt at køre for stærkt?
Er man i panik når man kører beruset?

Mener du bilisten handlede irrationelt?
Hvem af de optrædende på filmen handlede rationelt og fornuftigt?

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-12-06 14:09

alexbo wrote:

> Er man i panik fordi man ikke handler ansvarligt?

Ikke nødvendigvis, man kan skam ligge på sofaen og være uansvarlig, fordi
man ikke handler.

> Er det ansvarligt at køre for stærkt?

Normalt ikke.

> Er man i panik når man kører beruset?

Ikke nødvendigvis

> Mener du bilisten handlede irrationelt?

Ja i den grad, han torpedere eksempelvis 2 køretøjer vel vidende at han
derved kan slå mennesker ihjel.

En vandvidsbillist som ham skal stoppes med alle nødvendige midler, inden
han han får dræbt nogen, for klippet viser med al tydelighed, at han ikke er
tøver med at bruge bilen som våben.

Men det er da i allerhøjeste grad irrationelt ikke at stoppe, når politiet
giver tegn til at man skal stoppe.

Eksempelvis ville hans straf være blevet mindre,hvis han var stoppet i
starten af klippet, og han ikke havde forsøgt at dræbe motorcykelbetjenten.

> Hvem af de optrædende på filmen handlede rationelt og fornuftigt?

Eksempelvis føreren af den politibil der til sidst kører helt op bag i
flugtbillisten, for at blokkere for yderligere flugtforsøg.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : alexbo

Dato : 23-12-06 15:05

"Uffe Ravn"

> [...]
> han han får dræbt nogen, for klippet viser med al tydelighed, at han ikke

Det er jeg ikke enig i, han bakker ikke for at skade betjenten men for at få
tilløb til sit forsøg på at komme igennem.
Han forsøger ikke at køre nogen betjent over, han forsøger bare at komme
væk.

>Eksempelvis føreren af den politibil der til sidst kører helt op bag i
>flugtbillisten, for at blokkere for yderligere flugtforsøg.

Ja, han er stort set den eneste af betjentene der gør noget fornuftigt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 23-12-06 15:27

alexbo wrote:

> Han forsøger ikke at køre nogen betjent over, han forsøger bare at
> komme væk.

Hvilket nu også er kriminelt nok.

Og han er da ualmindelig dum, hvis han ikke kan regne ud, at han meget nemt
kan komme bringe andres liv i fare ved sin vandvidskørsel.

Mvh. Uffe Ravn