Brugt dyrere end ny?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 23-12-06 01:51

Hej.

Konen har forelsket sig i en Toyota Sportsvan, hvor de åbenbart kan gøre det
muligt at man kan sidde med to børn + føreren. (altså gulplade)

I denne søde juletid (som altid) handler det jo om, at føje den bedre
halvdel... ellers går det jo ud over en selv Så hvis det er, hvad hun
vil, må det jo blive sådan.

Er der noget der taler imod en Sportsvan? Det er jo ellers en ret så pæn
bil... vi var ude og se den forleden.... og den er blevet peppet noget op,
siden den "gamle" sportsvan jeg kender (den gl. model). Udstyret er
imponerende. Jeg har selv en MB E220 CDi fra 2002, og der er sku ikke noget
i min, som Toyotaen ikke kan gøre bedre

Min første tanke efter vi havde set den spitnye bil, var at man sagtens
kunne få en 1-2 år gl. bil, der lige havde taget toppen af prisen. Men
nej...når jeg søger på bilbasen.dk hedder priserne 200.0000 - 230.000
(diesel). Prisen for en helt ny incl. metallak + lev. er ca. 210.000,- Så
hvorfor er en bil der er op til 1½ år gammel og har kørt 10-30.000 km.
dyrere end en ny? Er der noget jeg har overset.... Det er ikke fordi bilerne
på bilbasen.dk har fået monteret navigation eller fælge til 30.000,-

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Morgan Jones

Dato : 23-12-06 08:37

> dyrere end en ny? Er der noget jeg har overset.... Det er ikke fordi
> bilerne
> på bilbasen.dk har fået monteret navigation eller fælge til 30.000,-

Måske leveringstiden? Sådan var det med min Aygo ihvertfald. Demo model
kostede det samme som ny. Men en ny kunne de *måske* levere før sommer. ;)

Herudover har jeg bemærket at der er mange priser på BB der ikke bliver
korrigeret når der kommer kampagner/nye listepriser. Derfor er der også en
hel del af det inventory der er på BB som reelt set har en helt anden pris
når man ringer på det.

Morgan

Fra : p.jarnbak

Dato : 23-12-06 10:00

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message

> [...]
> hel del af det inventory der er på BB som reelt set har en helt anden pris

Ellers kan det være at prisen er plus moms?(på den nye),da det er en
gulpladebil.Sådan er det ofte
med varebiler, da det kun er til privat salg at priser skal opgives med
moms.
Hej Palle.

Fra : Total-Rex

Dato : 23-12-06 13:21

On Sat, 23 Dec 2006 01:50:55 +0100, Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Min første tanke efter vi havde set den spitnye bil, var at man sagtens
> kunne få en 1-2 år gl. bil, der lige havde taget toppen af prisen. Men
> nej...

Har gjort samme erfaring, og forstår det heller ikke. For mig ser det ud
til at forhandleren scorer en god avance, for vedkommendet der sælger sin
1-2 år gamle bil, får en betydeligt tab. Det er nok forhandlerannoncer som
du har set. Find en privat og køb kontant.

/Rex

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 24-12-06 01:39

> [...]
> 1-2 år gamle bil, får en betydeligt tab. Det er nok forhandlerannoncer som
> du har set. Find en privat og køb kontant.

Jeg håber da ikke at forhandlerne tror at vi er så snotdumme at vi ikke
tjekker nypriser? Det mest mærkværdige er næsten at de nedenunder den pris
de forlanger for en 2005 model til 225.000,- står nyprisen oplyst til
"sølle" 201.000,- Underligt at de ikke selv synes at det ser lidt
mistænkeligt ud? Eller tager de mon bare indkøbs / bytteprisen og ganger
summen med 130% eller hur?

/Jasper