billig nr.2 bil?
Fra : Kim H.

Dato : 22-12-06 21:14

Hej,

Jeg skal ha' skaffet mig en _billig_ bil, da jeg ikke længere gider høre på
konens brok over, at vores bil aldrig er hjemme.

Se vi er jo derhenne hvor skidtet ikke må koste noget i indkøb, den skal
være rimelig driftsikker og vedligeholdelsfri, og så skal det helst være en
stationcar, og gulpladebil er ikke noget problem, hvis ikke der er en eller
anden sindsyg afgift på den, for jeg er ikke inde i afgiftreglerne omkring
gulpladebiler, men er der ikke noget med at hvis bilen er fra før xxxx, så
er afgiften ikke så stor?

Jeg er faldet over en Opel Astra 1,6 STW (75hk) fra '93-'94 på gule plader
til omkring 15.000,-, hvilket for mig virker som en ok pris, men jeg kender
ikke en dyt til Opel, udover at jeg mener at ha' ført om lakproblemer hos
Opel generelt omkring den tid.

Men hvad mener i, er det biler jeg skal kigge nærmere på, eller er det noget
helt andet, jeg skal kigge på, når vi er helt dernede prismæssigt?

Mvh. Kim

Fra : Mogens...

Dato : 23-12-06 08:57

"Kim H." <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kender ikke en dyt til Opel, udover at jeg mener at ha' hørt om
> lakproblemer hos Opel generelt omkring den tid. Men hvad mener i?

Hvor stor er sandsynligheden for, at det er den originale lak, der endnu
er på bilen? - og hvis det ér, må det være et falskt rygte