|
| Hmmm Tempra part IIII (og sidste!) Fra : mfn |
Dato : 20-12-06 15:14 |
|
Efter mange forvisninger om at jeg stod overfor en meget dyr reparation
(tandremmen var hoppet af og man frygtede bukkede ventiler osv) lykkedes det
forledes at skabe liv i den igen ved hjælp af en ny tandrem. Ventilerne kan
altså godt være der. Undrer mig lidt. Min far har i 12 år haft en Fiat tipo
som han dog ikke har haft den slags problemer med, men han er mekaniker til
hverdag og garantede mig nærmest at jeg havde bukket ventiler på sådan en
kværn.
Ligger der samme motor i 1,6IE Tempra og Tipo fra 92? Jeg lånte nemli deres
bil i går og jeg synes nu at deres er noget sløvere selvom bilen er mindre.
Tipoen har så også gået 100000 mere end Tempraen men har altid været passet
og plejet osv?
Og til sidst: Er 1000 kr i arb-løn dyrt for et tandrems- og
remstrammerhjul-skift?
| |
Martin Bak (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 20-12-06 15:18 |
|
"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45894539$0$877$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Efter mange forvisninger om at jeg stod overfor en meget dyr reparation
> (tandremmen var hoppet af og man frygtede bukkede ventiler osv) lykkedes
> det
> forledes at skabe liv i den igen ved hjælp af en ny tandrem. Ventilerne
> kan
> altså godt være der.
Hjerteligt tillykke. Havde spekuleret over, hvordan det mon gik med den
>
> Og til sidst: Er 1000 kr i arb-løn dyrt for et tandrems- og
> remstrammerhjul-skift?
>
>
Bestemt ikke. Nej.
Martin
| |
Brian (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-12-06 18:03 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:embgmc$27g$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Og til sidst: Er 1000 kr i arb-løn dyrt for et tandrems- og
>> remstrammerhjul-skift?
>>
>>
> Bestemt ikke. Nej.
Autodata siger ellers 1,35timer for afmontering og montering...
| |
Martin Bak (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 20-12-06 18:18 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:45896cc8$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:embgmc$27g$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> Og til sidst: Er 1000 kr i arb-løn dyrt for et tandrems- og
>>> remstrammerhjul-skift?
>>>
>>>
>> Bestemt ikke. Nej.
>
> Autodata siger ellers 1,35timer for afmontering og montering...
>
ok..De har nok brugt næsten det dobbelte. Men i dette tilfælde har motoren
været kørnet og der er forsøgt mange ting. Jeg ville være glad for at slippe
med en tusse.
Martin
| |
Brian (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-12-06 18:33 |
|
"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:embr7o$6o4$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Autodata siger ellers 1,35timer for afmontering og montering...
>>
> ok..De har nok brugt næsten det dobbelte. Men i dette tilfælde har motoren
> været kørnet og der er forsøgt mange ting. Jeg ville være glad for at
> slippe med en tusse.
Helt sikkert, det er billigt, men selve operationen at skifte tandrem og
strammer burde tage knap 1,5... Er det hos SMC så passer det sådan set godt
nok :)
| |
Ib Jakobsen (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 20-12-06 22:36 |
|
Brian skrev:
> Helt sikkert, det er billigt, men selve operationen at skifte tandrem og
> strammer burde tage knap 1,5...
Du husker lige at de tider skal ganges med enten 1,4 eller 1,9 i følge
gældende regler. De tider Autodata og andre oplyser er de tider
fabrikkerne siger det tager at skifte tandrem, når bilen er klargjort
til reparation til den er køreklar igen. Der ligger en del tid før og
efter som der kun er kunden til at betale. Det skal lige med. Så i alt
passer regningen meget godt.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Brian (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 20-12-06 22:48 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4589accb$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Brian skrev:
>
>> Helt sikkert, det er billigt, men selve operationen at skifte tandrem og
>> strammer burde tage knap 1,5...
>
> Du husker lige at de tider skal ganges med enten 1,4 eller 1,9 i følge
> gældende regler. De tider Autodata og andre oplyser er de tider
> fabrikkerne siger det tager at skifte tandrem, når bilen er klargjort til
> reparation til den er køreklar igen. Der ligger en del tid før og efter
> som der kun er kunden til at betale. Det skal lige med. Så i alt passer
> regningen meget godt.
Okay, det vidste jeg ikke. Hvilke regler er det du omtaler?
| |
Ib Jakobsen (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 20-12-06 22:53 |
|
Brian skrev:
>
> Okay, det vidste jeg ikke. Hvilke regler er det du omtaler?
Åh det kan jeg ikke lige huske. Om det var online i programmet eller det
var en kursusmappe til samme jeg så det. Men det er da til at finde.
De 1,4 var hvis det var en almindeligt holdt vogn. Og det andet var hvis
det var en gammel misligholdt møgspand, som kunne være svær at
diagnostisere og reparere.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
|
|