Kent wrote:
> De andre to biler jeg har haft med Aircon var en Hyundai Accent 1,5
> fra 2000 og en Hyundai Elantra fra 2002. Som med min nuværende bil
> med Aircon/halvautomatisk klimaanlæg, Fabia 1,9 TDI, nyder/nød jeg at
> kunne bruge anlægget til hurtigt at fjerne dug fra ruderne om
> vinteren.
Well... jeg kan også gøre det om vinteren - men vil jeg have hjælp af
kompressoren, skal der stadig være 5 grader udenfor.
Jeg har lige tjekket manualen igen. Der står en række grunde til, hvorfor
klimaanlægget ikke virker - den ene er den med 5 grader.
Måske den kan tvinges til at starte, ved at vælge recirkulation ?
> Min bror har en Peugeot 406 med Aircon. Han snakker også om hvor
> dejligt det er at kunne fjerne dug fra ruderne om vinteren.
>
> En kammerat har en Ford C-max. Han bruger også Aircon i frostgrader.
Og i begge tilfælde kører kompressoren også ?
> Jeg har aldrig hørt om din påstand før - nogensinde
Tjek din manual
> - men når du siger det, må jeg da tro dig.
Det er nu ikke bare noget jeg har fundet på til lejligheden
> Det fjerner bare en stor del af fordelen ved
> Aircon, da det jo så næsten kun kan bruges om sommeren.
Igen - muligvis man kan tvinge kompressoren igang kortvarigt ?
Min manual nævner intet om dette, så der må nok en lille test til.
> Igen - heldigvis forholder det sig ikke sådan med min dyt
.
Jeg glæder mig på dine vejne
Måske en ny tråd, hvor flere kommer med input om _deres_ aircon/klia, kunne
rette lidt op på min forvirring. Jeg har altid fundet argumentet, omkring at
kondensvandet kan fryse, som et gyldigt argument.
/Brian