Ej samme/ens ejerafgift på Lupo 3L?
Fra : Mogens...

Dato : 20-12-06 00:19

Vi skal ha' købt en '01/'02 VW Lupo TDI 3L, hvor jeg på web-siden
www.hvorlangtpaaliteren.dk ser, at der er forskel på udgaverne?
3L-modellen koster ikke det samme i ejerafgift, så hvorledes identificeres
den billige udgave?
(manglende hattehylde mm.?)

Fra : Mogens...

Dato : 20-12-06 18:17

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.hvorlangtpaaliteren.dk ser, at der er forskel på udgaverne?
> 3L-modellen koster ikke det samme i ejerafgift, så hvorledes identificeres

Hallo - kom nu ud af busken !!

Fra : Leonard

Dato : 20-12-06 18:32

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

> [...]
>www.hvorlangtpaaliteren.dk ser, at der er forskel på udgaverne?
>3L-modellen koster ikke det samme i ejerafgift, så hvorledes identificeres

Den eneste forskel jeg har set udefra er om den 3. stoplygte sidder
indvendigt i overkanten af bagruden eller er monteret lige over ruden
i bagklappen. Men om det er forskellem på en 33,3 og en 31,3 km/l ved
jeg ikke.

--
Leonard

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-12-06 18:44

Leonard <piper28a@gmail.dk> writes:

> [...]
> indvendigt i overkanten af bagruden eller er monteret lige over ruden
> i bagklappen. Men om det er forskellem på en 33,3 og en 31,3 km/l ved

Står der ikke simpelthen Lupo 3L bagpå 3L'erne?

Fra : Mogens...

Dato : 20-12-06 19:05

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvad er hændt med bilen siden forskellenopstår?

> Står der ikke simpelthen Lupo 3L bagpå 3L'erne?

Står der jo på dem alle...

Fra : Leonard

Dato : 20-12-06 20:21

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Hvad er hændt med bilen siden forskellenopstår?

Bagklappen med hul til bremselygten er vist den samme som bruges på de
øvrige Lupoer. Men hvorfor der findes en 3L, der ikke er en ægte 3L,
det aner jeg ikke noget om. Faktisk vidste jeg ikke der var forskel
før du spurgte.

--
Leonard

Fra : Anders Mogensen

Dato : 20-12-06 20:51

Den ene type vejer 25 kg mere end den anden, måske aircon/servo?

Mvh Anders

Fra : Mogens...

Dato : 20-12-06 21:01

"Anders Mogensen" <anders-m@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Den ene type vejer 25 kg mere end den anden, måske aircon/servo?

Ahhh, et godt tip. Vi ser udelukkende på modeller med klima og
orginal soltag, så det er nok der, hunden er begravet...

Fra : Leonard

Dato : 20-12-06 21:13

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Ahhh, et godt tip. Vi ser udelukkende på modeller med klima og
>orginal soltag, så det er nok der, hunden er begravet...

Den oprindelige 33,3 km/l har hverken servo, klima, elruder eller
andet komfortudstyr. Jeg troede slet ikke bilen var stærk nok til at
kunne få et soltag i?

--
Leonard

Fra : Mogens...

Dato : 20-12-06 21:27

"Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev i en meddelelse

> Den oprindelige 33,3 km/l har hverken servo, klima, elruder eller
> andet komfortudstyr. Jeg troede slet ikke bilen var stærk nok til at
> kunne få et soltag i?

Som jeg skriver, køber vi ikke den oprindelige model, idet den
var for ringe. Der skete et skred i bilens udvikling i løbet af 2000.
Markedet har også ændret sig siden starten, idet kunderne kræ-
vede mere udstyr.

Den bil vi finder har servo, klima, soltag og jeg ved ikke hvad.
Du finder den slags uden problemer på mobile.de...

Fra : Leonard

Dato : 21-12-06 10:11

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Den bil vi finder har servo, klima, soltag og jeg ved ikke hvad.
>Du finder den slags uden problemer på mobile.de...

Og så er det sikkert en 31,3 km/l til høj afgift. Skal den på danske
plader er der sikkert heller ikke rabat på reg.-afgiften, som der er
på en ægte 33,3 km/l.
Og så har jeg godt nok svært ved at se fidusen i at købe den.

--
Leonard

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-12-06 13:52

> [...]
> på en ægte 33,3 km/l.
> Og så har jeg godt nok svært ved at se fidusen i at købe den.

Hmm, ja, her er lovteksten:

2)3) I årene 2006 til 2010 gives et nedslag i registreringsafgiften
efter stk. 4 på:

3/5 for dieseldrevne personbiler, der har et brændstofforbrug på
mindst 45 km pr. l, og for benzindrevne personbiler, der har et
brændstofforbrug på over 40 km pr. l,

2/5 for dieseldrevne personbiler, der har et brændstofforbrug på under
45 km pr. l, men ikke under 37,5 km pr. l, og for benzindrevne
personbiler, der har et brændstofforbrug på under 40 km pr. l, men
ikke under 33,3 km pr. l, og

på 1/5 for dieseldrevne personbiler, der har et brændstofforbrug på
under 37,5 km pr. l, men ikke under 32,1 km pr. l, og for benzindrevne
personbiler, der har et brændstofforbrug på under 33,3 km pr. l, men
ikke under 28,6 km pr. l.

Stk. 3. Brændstofforbrug efter stk. 2 opgøres efter § 2 i lov om
afgift efter brændstofforbrug for visse personbiler.

...hvor stk.3 stort set betyder den EU-norm som står i brochurerne (og
som ingen af os kan få bilen til at leve op til). Så 31,3 er "close,
but no cigar".

Fra : Leonard

Dato : 21-12-06 14:57

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote:

>..hvor stk.3 stort set betyder den EU-norm som står i brochurerne (og
>som ingen af os kan få bilen til at leve op til). Så 31,3 er "close,
>but no cigar".

Nå, nå, jeg kan nu godt få min Lupo 3L til at køre længere end 33,3
km/l. Det føles bare som om der er pokkers langt til Kbh. med 85 km/t

Leonard

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-12-06 15:16

> Nå, nå, jeg kan nu godt få min Lupo 3L til at køre længere end 33,3
> km/l. Det føles bare som om der er pokkers langt til Kbh. med 85 km/t

> Leonard

Godt ord igen, det er selvf. 31,3 ved blandet kørsel. På landevej er
det et større tal man ikke kan få den op på...

Fra : Mogens...

Dato : 21-12-06 17:16

> Og så har jeg godt nok svært ved at se fidusen i at købe den.

Tror jeg gerne

Fra : Leonard

Dato : 21-12-06 17:28

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Tror jeg gerne

Det blev jeg jo ikke klogere af

--
Leonard

Fra : Mogens...

Dato : 21-12-06 17:38

> Det blev jeg jo ikke klogere af

Fidusen ligger i, at jeg ikke skal betale afgift for at få plader på vognen.

Fra : Leonard

Dato : 21-12-06 18:05

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>Fidusen ligger i, at jeg ikke skal betale afgift for at få plader på vognen.

OK, er det så danske valutaplader?
Og skal du betale grøn ejerafgift?
- eller kommer den slet ikke på danske plader?

--
Leonard

Fra : Mogens...

Dato : 21-12-06 19:17

> OK, er det så danske valutaplader?
> Og skal du betale grøn ejerafgift?
> - eller kommer den slet ikke på danske plader?

Nej, jeg bor i udlandet...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-12-06 20:21

"Mogens..." <no@reply.dk> writes:

> "Leonard" <piper28a@gmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg bor i udlandet...

Anede mig, men hvorfor interesserede du dig så for ejerafgiften in the
first place? (Sikkert bare for at tirre os herinde...) Der står
forresten noget på Wikipedia om at nogen modeller havde en bagklap af
aluminium på magnesiumramme, mens de senere var af galvaniseret stål,
men det giver vel ikke 25 kg, og det passer heller ikke rigtig at de
to modeller eksisterer parallelt i adskillige årgange.

Fra : Mogens...

Dato : 21-12-06 20:30

> Anede mig, men hvorfor interesserede du dig så for ejerafgiften in the
> first place? (Sikkert bare for at tirre os herinde...)

Vi var ved at kalkulere, hvor mange penge der kunne tjenes på
bilen, som kommer til at køre en del på kørepenge. Derfor fre-
kventerede vi hvorlangtpåliteren for at se km/l. I den sammen-
hæng faldt blikket på ejerafgiften, hvorfor spørgsmålet kom op...

OK...