Vores Jeep har længe hylt fra remmen, som driver generator, AC og
serberstyringen, så jeg bestilte i går en ny...
Den skulle så lige smides på i dag. Så af med den gamle, finde den nye -
PIS. De har givet mig en, som var ca. 18 cm for lang.
Nå. Bilen skal jo køre i morgen, så den gamle måtte på igen. Den var godt
nok lidt sværere at få på end af, men sådan er det jo.
Efter en gæv kamp (>1 time - uden det rigtige værktøj) kom den på. Bilen
bliver lige startet op - det ryger fra remmen = hurtig standsning af
motoren. Kigge efter i motoren - kan godt se, at den ene af de 6 tænder er ½
væk. Starter lige op igen for at se, om alle remhjul drejer rundt - det gør
de og det ryger igen. Nu er remmen delt i 2!
HM:
Af med remmen. Undersøge alle remhjul bliver undersøgt. Også det nederste =
en tur under bilen...
ARG.
Bolten til AC'en er gået helt løs, så remmen har været en tur rundt om den =
ikke så underligt, at det røg og den var stram at få på...
Nå. Bolten spændt. Remmen på med 4 ud af 6 tænder - tog ca. 1½ min. I morgen
går den så til Mekonomen igen efter den rigtige rem...
Men nu ved jeg da at det kun tager 5 min af handle i Fakta... ØH. Skifte en
rem på en Jeep - når man blot ikke har en bolt i klemme...
GOD NAT.
--
Mvh. Morten Fruergaard -
www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort