|
| Moment.... Fra : Peter G C |
Dato : 18-12-06 19:55 |
|
Hej igen.
Så er der købt ny potte.
Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140
hk?
Vil gerne have den
På forhånd tak.
--
http://www.grauslund.com
| |
Brian (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 18-12-06 19:59 |
|
"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse
news:4586e403$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej igen.
>
> Så er der købt ny potte.
>
> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140
> hk?
>
> Vil gerne have den
Er der ikke en i den brochure forhandleren har over vognen? Det er der da på
en Suzuki Swift :)
| |
Peter G C (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 18-12-06 20:02 |
|
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:4586e4ec$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
[klip]
> Er der ikke en i den brochure forhandleren har over vognen? Det er der da
> på en Suzuki Swift :)
Naaaaaaaaarrrrrrrrrjjjjjjjjjj
Det må være sparet væk - :-|
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
Ukendt (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-12-06 20:32 |
|
[snip]
>> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med
>> 140 hk?
>>
>> Vil gerne have den
>
> Er der ikke en i den brochure forhandleren har over vognen? Det er der da
> på en Suzuki Swift :)
Det er ekstraudstyr i en VAG "bil"...
Michael
| |
Brian (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 18-12-06 20:08 |
| | |
Peter G C (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 19-12-06 13:00 |
| | |
Kim Kristensen (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 18-12-06 21:03 |
|
"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse
news:4586e403$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej igen.
>
> Så er der købt ny potte.
>
> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140
> hk?
>
> Vil gerne have den
>
> På forhånd tak.
>
> --
> http://www.grauslund.com
>
>
Tillykke med bilen!
Kurven findes også som før/efter på www.superchips.co.uk og vel mere
relevant målinger på hjulene på www.rototest.com
Med venlig hilsen Kim
| |
Peter G C (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 19-12-06 13:01 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4586f3d4$0$20308$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
[klip]
> Tillykke med bilen!
Tak
> Kurven findes også som før/efter på www.superchips.co.uk og vel mere
> relevant målinger på hjulene på www.rototest.com
Takker! Fornemt.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
BJ (18-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-12-06 21:45 |
|
"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse
news:4586e403$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
KLIP
> Så er der købt ny potte.
O.k., så går det jo ikke helt så ringe endda..
> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140
> hk?
Af hjertet et stort TILLYKKE med potten.
> Vil gerne have den
Kan ikke finde en original.
> På forhånd tak.
Derfor ikke.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Peter G C (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 19-12-06 13:07 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4586fe0d$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
[klip]
> O.k., så går det jo ikke helt så ringe endda..
Tja.... jobbet som fitnessadvokat er pr 1. januar udskiftet til med en anden
stilling, hvor armbevægelserne er lidt større
>> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med
>> 140 hk?
>
> Af hjertet et stort TILLYKKE med potten.
Tak - glæder mig også til at få dyret leveret.
Kører Völlen endnu? Der må da være gang i din Geschäft og dermed tid til en
ny potte
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
BJ (19-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 19-12-06 16:31 |
|
"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse
news:4587d5c8$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
KLIP
>> O.k., så går det jo ikke helt så ringe endda..
>
> Tja.... jobbet som fitnessadvokat er pr 1. januar udskiftet til med en
> anden stilling, hvor armbevægelserne er lidt større
Så har du da snart meget svært ved at få armene ned.
Trods det faktum... endnu en gnag et stort og HJERTELIG TILLYKKE.
> Kører Völlen endnu? Der må da være gang i din Geschäft og dermed tid til
> en ny potte
Jep, den kører faktisk nu upåklageligt.
Vi har jo lige købt en ny(ere) Volvo .... til Kirsten... du ved en S40(n)
2.4i med + 170 Hk mit dass ganze mollevitten ...
Jeg napper 2007 med i den gamle, vi kan ikke sådan rutte med pengene..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 19-12-06 18:19 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:458805cd$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> mit dass ganze mollevitten ...
Findes ikke - "mit" styrer dativ og "dass", som iøvrigt staves "das",
findes ikke i dativgramatikken
> Jeg napper 2007 med i den gamle, vi kan ikke sådan rutte med pengene
Nej for hevlede (som Dirch ville ha' sagt). :)
| |
BJ (19-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 19-12-06 18:23 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:vaVhh.26910$E02.11147@newsb.telia.net...
KLIP
>> mit dass ganze mollevitten ...
>
> Findes ikke - "mit" styrer dativ og "dass", som iøvrigt staves "das",
> findes ikke i dativgramatikken
Af hjertet tak for belæringen.
Nu er jeg da først overbevist om 'mollevitten' er et tysk ord..
>> Jeg napper 2007 med i den gamle, vi kan ikke sådan rutte med pengene
>
> Nej for hevlede (som Dirch ville ha' sagt). :)
Jeg vil nemlig stable..;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Peter Juul (21-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter Juul |
Dato : 21-12-06 20:18 |
|
"BJ" skrev
>
> Jeg vil nemlig stable..;)
>
Hvorfor pengene jo osse er flade.....
VenHils
PeterJ
| |
Peter G C (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 19-12-06 22:46 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:458805cd$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
[klip]
> Så har du da snart meget svært ved at få armene ned.
Det må tiden vise. Man har fremsendt mig lidt at læse på inden opstart .
De mener man skal arbejde for hyren. Fair nok.
> Trods det faktum... endnu en gnag et stort og HJERTELIG TILLYKKE.
>
>> Kører Völlen endnu? Der må da være gang i din Geschäft og dermed tid til
>> en ny potte
>
> Jep, den kører faktisk nu upåklageligt.
> Vi har jo lige købt en ny(ere) Volvo .... til Kirsten... du ved en S40(n)
> 2.4i med + 170 Hk mit dass ganze mollevitten ...
Lyder ikke dårligt
> Jeg napper 2007 med i den gamle, vi kan ikke sådan rutte med pengene..
Nej, vel. Men din S80'er er jo også en meget fin potte så forstår godt den
ikke er udskiftet endnu.
Min Xantia har kørt 40.000 i gennemsnit pr år....
/Peter
| |
Il Duce (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 19-12-06 19:11 |
|
> Så er der købt ny potte.
> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140
> hk?
>
> Vil gerne have den
>
> På forhånd tak.
http://img279.imageshack.us/img279/9162/20tdiqd7.jpg
Den blå kurve må du selv kompensere for. Det er den røde der viser effekt og
moment ab fabric. Bilen havde kørt ca. 100k.
Du kan da kigge forbi hvis du gerne vil se hvad din egen præsterer.
--
MVH
Thomas
| |
Brian (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 19-12-06 19:15 |
|
Il Duce wrote:
> Den blå kurve må du selv kompensere for. Det er den røde der viser
> effekt og moment ab fabric. Bilen havde kørt ca. 100k.
Er det ikke den motor, som en del fik målt til at yde ~160Hk ab fabrik, da
den lige kom på markedet ?
Har de fået rettet op på det ?
/Brian
| |
Il Duce (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 19-12-06 20:11 |
|
>> Den blå kurve må du selv kompensere for. Det er den røde der viser
>> effekt og moment ab fabric. Bilen havde kørt ca. 100k.
>
> Er det ikke den motor, som en del fik målt til at yde ~160Hk ab fabrik, da
> den lige kom på markedet ?
>
> Har de fået rettet op på det ?
Ja rygtet vil vide, at VW har fået rettet op på det. Dog skal det siges, at
den viste Touran var en af de laveste jeg har målt. Jeg måler dem normalt
til 150-155hk på et Dynomet rullefelt. 160hk vil ikke være urealistisk med
en kraftigere blæser - som jeg netop har fået.
De nyeste 2.0TDi'er er med en ny styreboks og de skulle jf. rygterne ligge
nærmere fabriksopgivelserne end dem med den "gamle" styreboks. Men jeg
tvivler ikke på de målinger på 160-165hk jeg har set.
--
MVH
Thomas
| |
Brian (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 19-12-06 20:47 |
|
Il Duce wrote:
> De nyeste 2.0TDi'er er med en ny styreboks og de skulle jf. rygterne
> ligge nærmere fabriksopgivelserne end dem med den "gamle" styreboks.
Ok - alt andet må også siges at være et markeførings selvmål af rang.
/Brian
| |
Peter G C (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 19-12-06 22:44 |
|
"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse
news:45882b28$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
[klip]
> http://img279.imageshack.us/img279/9162/20tdiqd7.jpg
>
> Den blå kurve må du selv kompensere for. Det er den røde der viser effekt
> og moment ab fabric. Bilen havde kørt ca. 100k.
Fornemt. Tak.
Hvem har chippet den ?
/Peter
| |
Mogens... (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 19-12-06 22:48 |
|
"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse
news:45885d1b$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> http://img279.imageshack.us/img279/9162/20tdiqd7.jpg
>> Den blå kurve må du selv kompensere for. Det er den røde der viser effekt
>> og moment ab fabric. Bilen havde kørt ca. 100k.
Hvorledes har den daglige brændstoføkonomi det efter sån en tur?
Jeg tænker ikke på, hvad du kan få den til at gå pr liter - jeg tænker
på, om det gennemsnitlige forbrug nu er anderledes...
> Fornemt. Tak. Hvem har chippet den?
Nej, Peter
| |
Mogens... (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 19-12-06 22:50 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:q6Zhh.26938$E02.11048@newsb.telia.net...
> Hvorledes har den daglige brændstoføkonomi det efter sån en tur?
> Jeg tænker ikke på, hvad du kan få den til at gå pr liter - jeg tænker
> på, om det gennemsnitlige forbrug nu er anderledes...
Det er sgu for dårligt, at VAG ikke engang selv kan rette
kurverne ud, som tuneren tilsyneladende kan !
| |
Henrik B. (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 19-12-06 23:47 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:P7Zhh.26939$E02.10990@newsb.telia.net...
>> Hvorledes har den daglige brændstoføkonomi det efter sån en tur?
>> Jeg tænker ikke på, hvad du kan få den til at gå pr liter - jeg tænker
>> på, om det gennemsnitlige forbrug nu er anderledes...
>
> Det er sgu for dårligt, at VAG ikke engang selv kan rette
> kurverne ud, som tuneren tilsyneladende kan !
Samlebåndsarbejde do', samlebåndsarbejde...
For dyrt at lave individuel justering. Det er ligesom med TV'ene, dér laves
kun individuel justering på Pioneer, og så hos folkene i Struer.
--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...
| |
Mogens... (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 19-12-06 23:54 |
|
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45886bc6$0$3483$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Samlebåndsarbejde do', samlebåndsarbejde...
Jow jow...
> og så hos folkene i Struer.
He he..
| |
BJ (19-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 19-12-06 23:56 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:04_hh.26946$E02.11130@newsb.telia.net...
KLIP
>> Samlebåndsarbejde do', samlebåndsarbejde...
>
> Jow jow...
>
>> og så hos folkene i Struer.
>
> He he..
Ha, de kan altså ikke indstille lortet korrekt ab fabrik.
Det har så ikke ændret sig en tøddel..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-12-06 00:02 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45886e0d$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ha, de kan altså ikke indstille lortet korrekt ab fabrik.
Jow, det er jo netop, hvad manden skriver - og hvad kunden oplever
| |
BJ (20-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-12-06 00:03 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:vb_hh.26948$E02.11148@newsb.telia.net...
KLIP
>> Ha, de kan altså ikke indstille lortet korrekt ab fabrik.
>
> Jow, det er jo netop, hvad manden skriver - og hvad kunden oplever
Så skulle du prøve at tage bagbeklædningen af og så justere på de dertil
indrettede steder.
Det kræver dog, du ved hvor du skal jumpe og skrue...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 20-12-06 00:11 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45886fc4$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så skulle du prøve at tage bagbeklædningen af og så justere på de dertil
> indrettede steder. Det kræver dog, du ved hvor du skal jumpe og skrue...
Nope - "skrædder.bliv ved din læst" :)
| |
Henrik B. (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 20-12-06 00:19 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45886fc4$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jow, det er jo netop, hvad manden skriver - og hvad kunden oplever
>
> Så skulle du prøve at tage bagbeklædningen af og så justere på de dertil
> indrettede steder.
Haaaaallllllååååååååååå...........vi er altså ikke i 1970'erne længere.....
))))
> Det kræver dog, du ved hvor du skal jumpe og skrue...
Ja netop! Det foregår via servicemenu'en og remote'n. ))
--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...
| |
BJ (20-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 20-12-06 00:41 |
|
"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4588736e$0$3557$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> Ja netop! Det foregår via servicemenu'en og remote'n. ))
Det er jo herligt, specielt hvis kunderne ikke selv kan hitte ud af det
eller skal have et eksternt sw-program til at gøre det med..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Il Duce (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Il Duce |
Dato : 20-12-06 09:49 |
| | |
Klaus D. Mikkelsen (20-12-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-12-06 15:39 |
| | |
Peter G C (19-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter G C |
Dato : 19-12-06 23:00 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:q6Zhh.26938$E02.11048@newsb.telia.net...
[klip]
>> Fornemt. Tak. Hvem har chippet den?
>
> Nej, Peter
ROFL - kæmpegriner.
Min nye potte skal ikke chippes - den er faktisk sjov nok til mig som den er
ab fabrik. Der er markant mere power i den motor og momentkurver meget mere
flad end i Xantia'n.
Men når jeg en gang kommer til at kede mig kan jeg jo chippe den.
/Peter
--
http://www.grauslund.com
| |
|
|