Moment....
Fra : Peter G C

Dato : 18-12-06 19:55

Hej igen.

Så er der købt ny potte.

Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140
hk?

Vil gerne have den

På forhånd tak.

--
http://www.grauslund.com

Fra : Brian

Dato : 18-12-06 19:59

"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så er der købt ny potte.
>
> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140

Er der ikke en i den brochure forhandleren har over vognen? Det er der da på
en Suzuki Swift :)

Fra : Peter G C

Dato : 18-12-06 20:02

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Er der ikke en i den brochure forhandleren har over vognen? Det er der da
> på en Suzuki Swift :)

Naaaaaaaaarrrrrrrrrjjjjjjjjjj

Det må være sparet væk - :-|

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-06 20:32

[snip]

> Er der ikke en i den brochure forhandleren har over vognen? Det er der da
> på en Suzuki Swift :)

Det er ekstraudstyr i en VAG "bil"...

Michael

Fra : Brian

Dato : 18-12-06 20:08

Peter G C wrote:
> Hej igen.
>
> Så er der købt ny potte.

Tillykke med den

> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI
> med 140 hk?

Abt har før/efter målinger på de fleste VAG motorer:
http://www.abt-shop.de/Downloads/Datenblaetter/Vw/Golf_5/BKD_170/8P0_120_170_BKD.pdf

/Brian

Fra : Peter G C

Dato : 19-12-06 13:00

[klip]

> Abt har før/efter målinger på de fleste VAG motorer:
> http://www.abt-shop.de/Downloads/Datenblaetter/Vw/Golf_5/BKD_170/8P0_120_170_BKD.pdf

Super ! Tak.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Kim Kristensen

Dato : 18-12-06 21:03

> [...]
>
> Så er der købt ny potte.
>
> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140

Tillykke med bilen!

Kurven findes også som før/efter på www.superchips.co.uk og vel mere
relevant målinger på hjulene på www.rototest.com

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter G C

Dato : 19-12-06 13:01

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Tillykke med bilen!

Tak

> Kurven findes også som før/efter på www.superchips.co.uk og vel mere
> relevant målinger på hjulene på www.rototest.com

Takker! Fornemt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 18-12-06 21:45

"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er der købt ny potte.

O.k., så går det jo ikke helt så ringe endda..

> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140
> hk?

Af hjertet et stort TILLYKKE med potten.

> Vil gerne have den

Kan ikke finde en original.

> På forhånd tak.

Derfor ikke.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter G C

Dato : 19-12-06 13:07

[klip]

> O.k., så går det jo ikke helt så ringe endda..

Tja.... jobbet som fitnessadvokat er pr 1. januar udskiftet til med en anden
stilling, hvor armbevægelserne er lidt større

> Af hjertet et stort TILLYKKE med potten.

Tak - glæder mig også til at få dyret leveret.

Kører Völlen endnu? Der må da være gang i din Geschäft og dermed tid til en
ny potte

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : BJ

Dato : 19-12-06 16:31

"Peter G C" <peter@SLETgrauslund.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Tja.... jobbet som fitnessadvokat er pr 1. januar udskiftet til med en
> anden stilling, hvor armbevægelserne er lidt større

Så har du da snart meget svært ved at få armene ned.

Trods det faktum... endnu en gnag et stort og HJERTELIG TILLYKKE.

> Kører Völlen endnu? Der må da være gang i din Geschäft og dermed tid til
> en ny potte

Jep, den kører faktisk nu upåklageligt.

Vi har jo lige købt en ny(ere) Volvo .... til Kirsten... du ved en S40(n)
2.4i med + 170 Hk mit dass ganze mollevitten ...

Jeg napper 2007 med i den gamle, vi kan ikke sådan rutte med pengene..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 19-12-06 18:19

> mit dass ganze mollevitten ...

Findes ikke - "mit" styrer dativ og "dass", som iøvrigt staves "das",
findes ikke i dativgramatikken

> Jeg napper 2007 med i den gamle, vi kan ikke sådan rutte med pengene

Nej for hevlede (som Dirch ville ha' sagt). :)

Fra : BJ

Dato : 19-12-06 18:23

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Findes ikke - "mit" styrer dativ og "dass", som iøvrigt staves "das",
> findes ikke i dativgramatikken

Af hjertet tak for belæringen.

Nu er jeg da først overbevist om 'mollevitten' er et tysk ord..

> Nej for hevlede (som Dirch ville ha' sagt). :)

Jeg vil nemlig stable..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Juul

Dato : 21-12-06 20:18

"BJ" skrev

> Jeg vil nemlig stable..;)

Hvorfor pengene jo osse er flade.....

VenHils
PeterJ

Fra : Peter G C

Dato : 19-12-06 22:46

[klip]

> Så har du da snart meget svært ved at få armene ned.

Det må tiden vise. Man har fremsendt mig lidt at læse på inden opstart .
De mener man skal arbejde for hyren. Fair nok.

> [...]

> Vi har jo lige købt en ny(ere) Volvo .... til Kirsten... du ved en S40(n)
> 2.4i med + 170 Hk mit dass ganze mollevitten ...

Lyder ikke dårligt

> Jeg napper 2007 med i den gamle, vi kan ikke sådan rutte med pengene..

Nej, vel. Men din S80'er er jo også en meget fin potte så forstår godt den
ikke er udskiftet endnu.

Min Xantia har kørt 40.000 i gennemsnit pr år....

/Peter

Fra : Il Duce

Dato : 19-12-06 19:11

> Så er der købt ny potte.

> Hvem kan i forlængelse heraf skaffe en momentkurve på VW's 2,0 TDI med 140
> [...]

http://img279.imageshack.us/img279/9162/20tdiqd7.jpg

Den blå kurve må du selv kompensere for. Det er den røde der viser effekt og
moment ab fabric. Bilen havde kørt ca. 100k.

Du kan da kigge forbi hvis du gerne vil se hvad din egen præsterer.

--

MVH

Thomas

Fra : Brian

Dato : 19-12-06 19:15

Il Duce wrote:

> Den blå kurve må du selv kompensere for. Det er den røde der viser
> effekt og moment ab fabric. Bilen havde kørt ca. 100k.

Er det ikke den motor, som en del fik målt til at yde ~160Hk ab fabrik, da
den lige kom på markedet ?

Har de fået rettet op på det ?

/Brian

Fra : Il Duce

Dato : 19-12-06 20:11

> Er det ikke den motor, som en del fik målt til at yde ~160Hk ab fabrik, da
> den lige kom på markedet ?
>
> Har de fået rettet op på det ?

Ja rygtet vil vide, at VW har fået rettet op på det. Dog skal det siges, at
den viste Touran var en af de laveste jeg har målt. Jeg måler dem normalt
til 150-155hk på et Dynomet rullefelt. 160hk vil ikke være urealistisk med
en kraftigere blæser - som jeg netop har fået.
De nyeste 2.0TDi'er er med en ny styreboks og de skulle jf. rygterne ligge
nærmere fabriksopgivelserne end dem med den "gamle" styreboks. Men jeg
tvivler ikke på de målinger på 160-165hk jeg har set.

--

MVH

Thomas

Fra : Brian

Dato : 19-12-06 20:47

Il Duce wrote:

> De nyeste 2.0TDi'er er med en ny styreboks og de skulle jf. rygterne
> ligge nærmere fabriksopgivelserne end dem med den "gamle" styreboks.

Ok - alt andet må også siges at være et markeførings selvmål af rang.

/Brian

Fra : Peter G C

Dato : 19-12-06 22:44

"Il Duce" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> http://img279.imageshack.us/img279/9162/20tdiqd7.jpg
>
> Den blå kurve må du selv kompensere for. Det er den røde der viser effekt
> og moment ab fabric. Bilen havde kørt ca. 100k.

Fornemt. Tak.

Hvem har chippet den ?

/Peter

Fra : Mogens...

Dato : 19-12-06 22:48

> [...]

Hvorledes har den daglige brændstoføkonomi det efter sån en tur?
Jeg tænker ikke på, hvad du kan få den til at gå pr liter - jeg tænker
på, om det gennemsnitlige forbrug nu er anderledes...

> Fornemt. Tak. Hvem har chippet den?

Nej, Peter

Fra : Mogens...

Dato : 19-12-06 22:50

> Hvorledes har den daglige brændstoføkonomi det efter sån en tur?
> Jeg tænker ikke på, hvad du kan få den til at gå pr liter - jeg tænker
> på, om det gennemsnitlige forbrug nu er anderledes...

Det er sgu for dårligt, at VAG ikke engang selv kan rette
kurverne ud, som tuneren tilsyneladende kan !

Fra : Henrik B.

Dato : 19-12-06 23:47

> Det er sgu for dårligt, at VAG ikke engang selv kan rette
> kurverne ud, som tuneren tilsyneladende kan !

Samlebåndsarbejde do', samlebåndsarbejde...

For dyrt at lave individuel justering. Det er ligesom med TV'ene, dér laves
kun individuel justering på Pioneer, og så hos folkene i Struer.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Mogens...

Dato : 19-12-06 23:54

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Samlebåndsarbejde do', samlebåndsarbejde...

Jow jow...

> og så hos folkene i Struer.

He he..

Fra : BJ

Dato : 19-12-06 23:56

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow jow...

> He he..

Ha, de kan altså ikke indstille lortet korrekt ab fabrik.

Det har så ikke ændret sig en tøddel..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 20-12-06 00:02

> Ha, de kan altså ikke indstille lortet korrekt ab fabrik.

Jow, det er jo netop, hvad manden skriver - og hvad kunden oplever

Fra : BJ

Dato : 20-12-06 00:03

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow, det er jo netop, hvad manden skriver - og hvad kunden oplever

Så skulle du prøve at tage bagbeklædningen af og så justere på de dertil
indrettede steder.

Det kræver dog, du ved hvor du skal jumpe og skrue...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 20-12-06 00:11

> Så skulle du prøve at tage bagbeklædningen af og så justere på de dertil
> indrettede steder. Det kræver dog, du ved hvor du skal jumpe og skrue...

Nope - "skrædder.bliv ved din læst" :)

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-06 00:19

> Så skulle du prøve at tage bagbeklædningen af og så justere på de dertil
> indrettede steder.

Haaaaallllllååååååååååå...........vi er altså ikke i 1970'erne længere.....
))))

> Det kræver dog, du ved hvor du skal jumpe og skrue...

Ja netop! Det foregår via servicemenu'en og remote'n. ))

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 20-12-06 00:41

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja netop! Det foregår via servicemenu'en og remote'n. ))

Det er jo herligt, specielt hvis kunderne ikke selv kan hitte ud af det
eller skal have et eksternt sw-program til at gøre det med..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Il Duce

Dato : 20-12-06 09:49

> Det er sgu for dårligt, at VAG ikke engang selv kan rette
> kurverne ud, som tuneren tilsyneladende kan !

Em 1.9TDi er værre:

http://img215.imageshack.us/img215/1518/19tdisk2.jpg

--

MVH

Thomas

Fra : Peter G C

Dato : 19-12-06 23:00

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nej, Peter

ROFL - kæmpegriner.

Min nye potte skal ikke chippes - den er faktisk sjov nok til mig som den er
ab fabrik. Der er markant mere power i den motor og momentkurver meget mere
flad end i Xantia'n.

Men når jeg en gang kommer til at kede mig kan jeg jo chippe den.

/Peter

--
http://www.grauslund.com