VW fox
Fra : RBW

Dato : 17-12-06 21:55

Hej

Jeg har idag været ud for, at kikke på bil til min kone.
Da jeg kørt hjemmefra, var jeg fast besluttet på, at det skulle være en
Toyota yaris år 2001 eller yngre til ca 100.000 kr.
Jeg tog min svorer med han ment at vi skulle prøve at køre ind til VW for
lige at se Foxen.
Jeg blev en smule imponeret over pladsen i den, især fordi jeg er en mand på
198 cm.

Så er der nogen input omkring VW fox vil jeg meget gerne høre dem.

mvh Renee

Fra : Lars Knudsen

Dato : 17-12-06 22:10

On Sun, 17 Dec 2006 21:55:11 +0100, "RBW" <test@mail.dk> wrote:

> [...]
>lige at se Foxen.
>Jeg blev en smule imponeret over pladsen i den, især fordi jeg er en mand på

Jeg undrer mig bare over - hvorfor tager du ikke konen med i stedet
for din svoger?

Kender i øvrigt ikke noget til Fox'en.

** Lars

Fra : Mogens...

Dato : 17-12-06 22:17

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig bare over - hvorfor tager du ikke konen med i stedet
> for din svoger?

Et forstyrrende element i enhver bilhandel ved jeg af erfaring
Iøvrigt har du ret !

> Kender i øvrigt ikke noget til Fox'en.

Kopiprodukt af en dejlig vogn...
Har selv for mange år siden kørt VW Polo 101 hk

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-12-06 23:05

On Sun, 17 Dec 2006 21:55:11 +0100, "RBW" <test@mail.dk> wrote:

>Så er der nogen input omkring VW fox vil jeg meget gerne høre dem.

Den er baseret på enkel og rimelig gennemprøvet teknik.
Hjulophængene er simple konstruktioner, som ikke burde give bøvl af
betydning.
1,2 og 1,4 motorerne er også velkendte maskiner, som erfaringsmæssigt
er uproblematiske. Dog ville jeg undgå 1,2'eren, da det er den 6
ventilede udgave af motoren, som er temmelig tandløs! Da 1,4'eren
samtidig byder på ESP, mener jeg valget er ret let!

Det mest skuffende ved Fox er efter min mening den noget billige
kabine. Jeg synes godt VW kunne ha' haft lidt mere fokus på "lækre"
materialer.

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-06 23:15

> Jeg blev en smule imponeret over pladsen i den, især fordi jeg er en mand
> på 198 cm.

Ja også jeg,det har udnyttet pladsen godt..

> Så er der nogen input omkring VW fox vil jeg meget gerne høre dem.

Min mor købte en for et par mdr siden,den driller med clås, den låser dørene
igen efter hun har låst den op,og er ved at fylde varer i bagagerummet.. VW
næstved har checket den og siger at den ikke melder nogle fejl,men den gør
det stadigt, så den skal derud igen..
Ud over det har der ikke været noget.. hun synes dog at den har for store
A-stolper, så hun skal sidde og rykke sig frem og tilbage for at se vejen..

Mvh
Morten

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-12-06 10:28

Morten Juel wrote:

> [...]
> næstved har checket den og siger at den ikke melder nogle fejl,men den gør

Det er en feature
Den gør det ikke hvis hun åbner en af fordørene. Det er i tilfælde af du
ved en fejl låser bilen op (nøgler ligger i lommen og bliver presset mod
noget). Så låser den automatisk af sig selv efter et minuts tid.
Hvorfor bagagerummet ikke tæller som en åbnet dør ved jeg så ikke. Men
jeg undrede mgi selv over det samme med min Fox.

> Ud over det har der ikke været noget.. hun synes dog at den har for store
> A-stolper, så hun skal sidde og rykke sig frem og tilbage for at se vejen..

Enig... særligt ved kurver kan den være i vejen.

Derudover er jeg overraskende tilfreds med min Fox, her efter små 1000km.
Synes ikke kabinen virker specielt billigere end andre biler (helt
ærligt, kabinen i en Polo/Fabia er sgu heller ikke noget at råbe hurra for).
Ualmindelig grimt betrækt, men derudover synes jeg ikke der er noget at
klage over. Dejlig stort "aflæggerplads" ved forruden, lille ubrugeligt
handskerum (igen, ikke noget man kun ser i en Fox). Ikke færre end 6
kopholdere og behagelige sæder.
Kvik i optrækket (70HK TDI) og dejlig let at dreje rundt med.

De største minusser jeg har ved den er at det kan være ret støjende ved
motorvejskørsel. Ihvertfald i TDI'en. Om benzinen er mere støjsvag ved
ejg ikke. Det er ikke uudholdeligt men en dæmpning kunne være rar (jeg
har fået monteret motordæmpning).
Og så er det stadig et ret lille bagagerum. Der kan lige klemmes en
klapvogn derned men så er det også fyldt op.
Men der er da rigelig plads i hverdagen til 2 voksne og 1 barn.

Er lidt spændt på 14 dages ferietur til Norge. Men der har vi allieret
os med en Thule Easybase

Fra : mr j

Dato : 18-12-06 12:19

> Det er en feature

ikke en min mor er glad for )

> Den gør det ikke hvis hun åbner en af fordørene. Det er i tilfælde af du
> ved en fejl låser bilen op (nøgler ligger i lommen og bliver presset mod
> noget). Så låser den automatisk af sig selv efter et minuts tid.

Det må jo kunne slås fra !

> Derudover er jeg overraskende tilfreds med min Fox, her efter små 1000km.
> Synes ikke kabinen virker specielt billigere end andre biler (helt ærligt,
> kabinen i en Polo/Fabia er sgu heller ikke noget at råbe hurra for).

Nej det var også mit indtryk, det er ikke en bmw man sætter sig ind i, men
det er sq heller ikke en ærgelig nissan micra eller lign

> Ualmindelig grimt betrækt,

Hvad har du valgt, det farvestribede synes jeg sq er frækt til en sort bil
(valgt min mor)..

Mvh
Morten

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-12-06 12:43

mr j wrote:

> ikke en min mor er glad for )

> Det må jo kunne slås fra !

Ja det skulle man jo tro.
Men det er ikke en fejl, så det er derfor jeres værksteds tester ikke
melder nogle fejl.

> [...]
> det er sq heller ikke en ærgelig nissan micra eller lign

> Hvad har du valgt, det farvestribede synes jeg sq er frækt til en sort bil

Det samme stribede.
Der er kun det samme at vælge mellem.

Fra : mr j

Dato : 18-12-06 13:02

> Det samme stribede.
> Der er kun det samme at vælge mellem.

Nej der er da også det grå stribede... det er lidt kedeligt synes jeg..

http://www.volkswagen.dk/data/infoblok/images/2-StamData_Fox-GalleriLarge04-da.jpg

Mvh
Morten

Fra : Kasper Christensen

Dato : 17-12-06 23:16

http://arkiv.tvupdate.dk/nettv_not_ie.asp?video_id=2623&mag=4#2623

Fra : mr j

Dato : 18-12-06 08:43

> http://arkiv.tvupdate.dk/nettv_not_ie.asp?video_id=2623&mag=4#2623

ja FDM har også en test af den..

Mvh
Morten

Fra : Rasmus

Dato : 18-12-06 19:16

"RBW" <test@mail.dk> wrote in message
> [...]
> på 198 cm.
>
> Så er der nogen input omkring VW fox vil jeg meget gerne høre dem.

Min mor prøvekørte Fox'en, hun mente den lå dårligt på vejen og det føltes
som om den var ved at vælte i svingene sagde hun til forhandleren

Hun endte med at købe en Toyota Aygo, bla. fordi Toyota forhandleren ville
give 10.000 (25k vs. 35k) mere for hendes gamle Saxo end alle de andre....

/Rasmus

Fra : Sorensen

Dato : 18-12-06 21:38

Prøv at læse denne tråd:
http://www.bilbasen.dk/forum/forumlistmessage.asp?threadid=42613&forumid=2&parent=

Fra : BJ

Dato : 18-12-06 21:51

"Sorensen" <ibso37@netscape.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv at læse denne tråd:
> http://www.bilbasen.dk/forum/forumlistmessage.asp?threadid=42613&forumid=2&parent=

Jeg kan ikke læse den på min PDA...

Nå, det lyder ikke særlig rart for den brasilianske ræv fra VW.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-06 22:44

> Nå, det lyder ikke særlig rart for den brasilianske ræv fra VW.

Hehe der er jo kun EN der skriver om fox,resten er alle mulige
skrækhistorier.. hehe den tråd kan man da ikke bruge til en skid..

Mvh
Morten

Fra : Mogens...

Dato : 18-12-06 22:48

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> hehe den tråd kan man da ikke bruge til en skid..

Der er da ellers masser af links til test og lignende.
Har du læst tråden?

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 19-12-06 22:22

RBW wrote:
> [...]
> 198 cm.
>
> Så er der nogen input omkring VW fox vil jeg meget gerne høre dem.

Nu skal Fox sørme på værksted..

http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=5199

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-06 22:33

Rasmus Lauritsen skriver:

> http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1?id=5199

Siden svarer:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: '[string: "1?id=5199"]'

/nyheder/default.asp, line 27

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 19-12-06 22:36

> Siden svarer:

....at der er problemer med motorhjælmens lukkemekanisme...

Fra : BJ

Dato : 19-12-06 22:37

KLIP

> Siden svarer:
>
> Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
>
> Type mismatch: '[string: "1?id=5199"]'
>
> /nyheder/default.asp, line 27

http://www.bilmagasinet.dk

Til venstre, den er gul og noget ruster.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-12-06 22:43

BJ skriver:

> Til venstre, den er gul og noget ruster.

De har sku styr på det hos bilmagasiner:
"Bilerne skal nu på værksted, og reparationen består i udskiftning af
den krog, der holder motorhjelmen eller hele lukkemekanismen."

Som det står der, skal der skiftes en krog. Krogen holder enten hjelmen
eller hele lukke mekanismen.

Det er nok ikke det de mener

Fra : BJ

Dato : 19-12-06 23:47

KLIP

> [...]
> den krog, der holder motorhjelmen eller hele lukkemekanismen."
>
> Som det står der, skal der skiftes en krog. Krogen holder enten hjelmen

Tjjaee .. nogen siger/mener/tror det bedste forsvar er angreb...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-06 06:13

BJ skriver:

> Tjjaee .. nogen siger/mener/tror det bedste forsvar er angreb...

Hvor ?

Hvam forsvarer hvad ?

Fra : BJ

Dato : 20-12-06 10:33

KLIP

> Hvor ?

Kan du slet ikke selv læse, dit svar var et rent angreb på Bilbasens
artikel.

Indledning: "De har sku styr på sagerne.."

Afslutning:"Det er nok ikke det de mener "

> Hvam forsvarer hvad ?

Det må du bedst selv vide.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-06 15:31

BJ skriver:

> Kan du slet ikke selv læse, dit svar var et rent angreb på Bilbasens
> artikel.
>
> Indledning: "De har sku styr på sagerne.."
>
> Afslutning:"Det er nok ikke det de mener "

Det var en konstatering af forkert tegnsætning

> Det må du bedst selv vide.

Jeg forsvarer ikke noget, hvad skulle jeg forsvare ?
At VW hjemkalder biler der muligvis har en defekt ?
Det var sku da det mindste de kunne gøre !

Hvorfor i alverden skulle jeg det - det er vidst dig der ser angreb alle
steder.....

Fra : BJ

Dato : 20-12-06 15:32

KLIP

> Hvorfor i alverden skulle jeg det - det er vidst dig der ser angreb alle
> steder.....

Så siger vi da det Klaus.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-06 15:56

BJ skriver:

> Så siger vi da det Klaus.

Det er ved at blive en vane for dig at hugge løs på mig, fordi du der
angreb til højre og venstre, er det så surt at blive gammel selvstændig
?

Fra : BJ

Dato : 20-12-06 15:58

KLIP

> Det er ved at blive en vane for dig at hugge løs på mig, fordi du der
> angreb til højre og venstre, er det så surt at blive gammel selvstændig
> ?

Njaee ... jeg er træt af dig ignorant, bedrevidende og verbalerotiker.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-12-06 17:47

BJ skriver:

> Njaee ... jeg er træt af dig ignorant, bedrevidende og verbalerotiker.

Så kan du da bare undlade at læse det jeg skriver ?

Fra : RBW

Dato : 20-12-06 18:49

Hej igen

Tak for alle jeres input

Fruen min og jeg har idag været ud, at prøve både Toyota Yaris og VW Fox
Vi er efterfølgene blevet enig om, at det skal være en toyota yaris

mvh Renee

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-06 19:28

> [...]
>
> Fruen min og jeg har idag været ud, at prøve både Toyota Yaris og VW Fox
> Vi er efterfølgene blevet enig om, at det skal være en toyota yaris

Godt valg

--
Tom

Fra : Mogens...