|
| Det bedste køb i GTI-klassen? Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 10:01 |
| | |
TDN (17-12-2006)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 17-12-06 10:35 |
| | |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 13:37 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45850f3b$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
> VW's Golf GTI 2,0 TFSI 200 hk. er blevet skamros i alle de test jeg har
> set, men den er heller ikke billig.
Det er en VAG
> Opels Astra OPC skulle være en joker i GTI klassen med 200 hk.
Bange for at den slet ikke macher tidligere tiders stjernebiler
Opel Omega 3000 24V
> eller hvis det skal være vildere er der en 240 hk. version.
Okay!
Den sidste er vist kun på tegnebrættet?
> Mazda 3 2,3 MPS med 260 hk skulle også være rimlig kvik.
Men for vild iflg. Mikkel Tomsager...
| |
Brian (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 17-12-06 15:08 |
|
Mogens... wrote:
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
>> Opels Astra OPC skulle være en joker i GTI klassen med 200 hk.
200Hk versionen er ikke en OPC, men bare en "normal" Astra
> Bange for at den slet ikke macher tidligere tiders stjernebiler
> Opel Omega 3000 24V
Nope, den vil halte lidt bagefter... på papiret.
På den anden side har Opel "altid" været noget pessimistiske med deres
performance opgivelser.
>> eller hvis det skal være vildere er der en 240 hk. version.
>
> Okay!
> Den sidste er vist kun på tegnebrættet?
240Hk versionen er OPC - den giver Omega'en røvfuld
/Brian
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 16:47 |
| | |
Brian (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 17-12-06 17:16 |
|
Mogens... wrote:
>> 200Hk versionen er ikke en OPC, men bare en "normal" Astra
>
> Altså GTC?
Jeps - GTC er e udtryk for en 3 dørs, men motoren fås også i en 5-dørs.
>> Nope, den vil halte lidt bagefter... på papiret.
>
> Hvorfor ikke IRL? - Omega'en er 15 år gammel...
Ikke fordi jeg tvivler på Omega'en, men netop fordi det er "umuligt" at tage
udgangspunkt i de kolde tal - især for de ældre Opel'er.
> I know - en Vectra når heller ikke min 3.0i-24 til dørhåndtagene.
> Utroligt at de ikke ka' finde ud af det, når de tidligere kunne...
Svært at skære alle Vectra'er over en kam...
> He he - min Omega sprængte også fabriksopgivelserne
En Vectra A V6'er burde yde 170Hk ifølge papirerne, i virkeligheden yder de
gerne 190-200hk
Jeg fik aldrig målt min, men gutten der købte den, fik den rullet til 208Hk
så vidt jeg husker. Selv med plads til til fejlmargin, er det ganske pænt
>> 240Hk versionen er OPC - den giver Omega'en røvfuld
>
> OK - så må de godt få den fundet frem !
>
> Den findes!
> http://ekstrabladet.bilzonen.dk/bilnyt/artikelvisning:biltest=1:aid=21234
Jeps, IMO har den lige det ekstra kant, som Golf GTI'en mangler - men jeg er
også Opel-mand
/Brian
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 17:31 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45856d52$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg fik aldrig målt min, men gutten der købte den, fik den rullet til
> 208Hk så vidt jeg husker. Selv med plads til til fejlmargin, er det ganske
> pænt
Hvad kører du i nu?
> Jeps, IMO har den lige det ekstra kant, som Golf GTI'en mangler - men jeg
> er også Opel-mand
OK, dét forklarer jo sagen...
| |
Brian (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 17-12-06 17:40 |
|
Mogens... wrote:
> Hvad kører du i nu?
Ironisk nok, Golf GTI TDI. Den oplevelse har på ingen måde gjort mig VW
fanatisk
>> Jeps, IMO har den lige det ekstra kant, som Golf GTI'en mangler -
>> men jeg er også Opel-mand
>
> OK, dét forklarer jo sagen...
Joo... men jeg synes nu det står udenfor diskussion, at Golf'en er trist i
forhold til en OPC.
/Brian
| |
Matthias H Matthiess~ (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 17-12-06 10:43 |
| | |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 13:45 |
|
"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:45851125$0$13681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg ville foretrække en Renault Clio 3,0 v6
Som ny kan den da vist ikke erhverves mere?
www.renault.se
| |
Matthias H Matthiess~ (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 17-12-06 14:19 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:YYahh.26667$E02.10938@newsb.telia.net...
> "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
> news:45851125$0$13681$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Jeg ville foretrække en Renault Clio 3,0 v6
>
> Som ny kan den da vist ikke erhverves mere?
Jo, der er en til salg på mobile.de til 30.590 euro. Det giver nok en pris
på danske plader i nærheden af 700.000,-
Hilsen Matthias
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 14:24 |
|
"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
news:458543a4$0$6266$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Som ny kan den da vist ikke erhverves mere?
> Jo, der er en til salg på mobile.de til 30.590 euro.
Du tænker på denne, som er oplistet under den _gamle_ model
http://autopreisagentur.de/auto-renault-clio--X7168.php
> Det giver nok en pris på danske plader i nærheden af 700.000,-
Sikkert...
| |
Matthias H Matthiess~ (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Matthias H Matthiess~ |
Dato : 17-12-06 16:06 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:Lxbhh.26674$E02.10981@newsb.telia.net...
> "Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> skrev i en meddelelse
> news:458543a4$0$6266$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>> Som ny kan den da vist ikke erhverves mere?
>
>> Jo, der er en til salg på mobile.de til 30.590 euro.
>
> Du tænker på denne, som er oplistet under den _gamle_ model
> http://autopreisagentur.de/auto-renault-clio--X7168.php
>
Netop. Sjovt de har lagt et forkert billede op.
Hilsen Matthias
| |
Hr. Jensen (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 17-12-06 10:43 |
|
On Sun, 17 Dec 2006 09:01:14 GMT "Mogens..." <no@reply.dk> sent the
following smoke signals:
>Hvilken vogn er det bedste køb i GTI-klassen?
>Renault's Megane sport?
> www.renault.se/sv/Modeller/Personbilar/Megane-Renault-Sport.aspx
>
>Eller er Ford Focus ST winner?
> www.focus.de/auto/fahrberichte/ford-focus-st_fbid_528.html
>
>Alternativt?
Lancer Evo IX
BMW 130i
Honda S2000
Seat Leon 2,0 TFSI
Toyota Corolla 1,8 T-Sport
Audi TT 3,2 Quattro (alt. 2,0 TFSI)
En outsider kunne være en Mini Cooper S
Jeg har undladt en Ariel Atom 2,0 SC, da den nok er for dyr, og så vil
den sikkert forrykke din opfattelse af køreegenskaber så meget at din
BMW vil føles som en Lada med dårlige støddæmpere *
*Hvis man skal tro Jeremy Clarkson (men det skal man vel heller ikke...)
--
Send dem bort, send dem bort.
De er grimme, de lugter og er sort'....
| |
Bruno (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Bruno |
Dato : 17-12-06 13:33 |
|
Hr. Jensen wrote:
> On Sun, 17 Dec 2006 09:01:14 GMT "Mogens..." <no@reply.dk> sent the
> following smoke signals:
>
>> Hvilken vogn er det bedste køb i GTI-klassen?
>> Renault's Megane sport?
>> www.renault.se/sv/Modeller/Personbilar/Megane-Renault-Sport.aspx
>>
>> Eller er Ford Focus ST winner?
>> www.focus.de/auto/fahrberichte/ford-focus-st_fbid_528.html
>>
>> Alternativt?
>
> Lancer Evo IX
>
> BMW 130i
>
> Honda S2000
>
> Seat Leon 2,0 TFSI
>
> Toyota Corolla 1,8 T-Sport
>
> Audi TT 3,2 Quattro (alt. 2,0 TFSI)
>
> En outsider kunne være en Mini Cooper S
>
En noget fri fortolkning af GTI klassen, af dem du lister er det da kun
Corolla'en, Seat'en, BMW'en og på sin vis mini'en der passer ind
> Jeg har undladt en Ariel Atom 2,0 SC, da den nok er for dyr, og så vil
> den sikkert forrykke din opfattelse af køreegenskaber så meget at din
> BMW vil føles som en Lada med dårlige støddæmpere *
>
En Atom koster da vist ikke mere end en TT og det med køreegenskaber
tror jeg forøvrigt godt på - den er så let at retningsskift eksempelvis
må være i en klasse helt uden for rækkevide af alm. biler.
Mvh
Bruno
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 13:43 |
|
"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
news:458538e3$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Lancer Evo IX
Nice, men en japser og dermed en riskoger
>> BMW 130i
GTI ?
>> Honda S2000
Nope - virker kun ved "+8.000 omdr."
>> Seat Leon 2,0 TFSI
Jep
>> Toyota Corolla 1,8 T-Sport
LOL
>> Audi TT 3,2 Quattro (alt. 2,0 TFSI)
Forget it
>> En outsider kunne være en Mini Cooper S
Der er noget med, at de sælger en limiteret model med +200 hk pt.?
>> Jeg har undladt en Ariel Atom 2,0 SC, da den nok er for dyr, og så vil
>> den sikkert forrykke din opfattelse af køreegenskaber så meget at din
>> BMW vil føles som en Lada med dårlige støddæmpere *
>>
> En Atom koster da vist ikke mere end en TT og det med køreegenskaber tror
> jeg forøvrigt godt på - den er så let at retningsskift eksempelvis må være
> i en klasse helt uden for rækkevide af alm. biler.
Egoist bil?
| |
Ukendt (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-12-06 16:00 |
|
Øhhhh Hvad er det lige T.Sport mangler
Nu har jeg trillet rundt i den den i 4 år , uden fejl 50000 km og ikke lige
fået de store øretæver endnu , og ja så er det skønt at kunne køre ganske
normal med pæn Benz.økonomi , og når du vil lege så trykker du bare , og så
bliver den sku GAL
Samme anke bare modsat du kan ikke bare trykke ned og så afsted pga. moment
mangel under 6200 omd.
Har man ikke altid sagt at en GTI er en bil med forhold 1 hk til til 10 kg
bil
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 16:17 |
|
"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:45855b84$0$865$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Øhhhh Hvad er det lige T.Sport mangler
At være europæisk...
> Nu har jeg trillet rundt i den den i 4 år , uden fejl 50000 km og ikke
> lige fået de store øretæver endnu , og ja så er det skønt at kunne køre
> ganske normal med pæn Benz.økonomi , og når du vil lege så trykker du bare
> , og så bliver den sku GAL
OK...
> Samme anke bare modsat du kan ikke bare trykke ned og så afsted pga.
> moment mangel under 6200 omd.
Hmm - altså kun ok hvis der køres mellem 6.200 og 7.500 mdr...
> Har man ikke altid sagt at en GTI er en bil med forhold 1 hk til til 10 kg
> bil
Nærmere noget under 10 kg...
| |
.°o.O Thomas O.o°. (17-12-2006)
| Kommentar Fra : .°o.O Thomas O.o°. |
Dato : 17-12-06 22:32 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:4cdhh.26685$E02.11063@newsb.telia.net...
> "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> news:45855b84$0$865$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Samme anke bare modsat du kan ikke bare trykke ned og så afsted pga.
>> moment mangel under 6200 omd.
>
> Hmm - altså kun ok hvis der køres mellem 6.200 og 7.500 mdr...
Så er den nok rustet op ... 6.200 mdr. er over 500 år ...
Du kan få et kit til den, så den "lukker op" før 6.200 rpm.
--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!
http://www.webcamportal.dk - kig med
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff
| |
Ukendt (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-12-06 22:53 |
|
Det har jeg ikke lige set nogen steder , har du et link
Men det gør ikke noget i hverdagen , jo måske at den er svær at holde over
de 6200 omd mellem 1 og 2 gear i skiftet
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
news:4585b74f$0$3519$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> news:4cdhh.26685$E02.11063@newsb.telia.net...
>> "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
>> news:45855b84$0$865$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Samme anke bare modsat du kan ikke bare trykke ned og så afsted pga.
>>> moment mangel under 6200 omd.
>>
>> Hmm - altså kun ok hvis der køres mellem 6.200 og 7.500 mdr...
>
> Så er den nok rustet op ... 6.200 mdr. er over 500 år ...
>
> Du kan få et kit til den, så den "lukker op" før 6.200 rpm.
>
> --
> MVH Thomas
> http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!
> http://www.webcamportal.dk - kig med
> http://www.sjovevarer.dk - cool stuff
>
| |
2rb1 (18-12-2006)
| Kommentar Fra : 2rb1 |
Dato : 18-12-06 02:32 |
|
>> Har man ikke altid sagt at en GTI er en bil med forhold 1 hk til til 10
>> kg bil
>
> Nærmere noget under 10 kg...
>
Yeps..... min har 151hk'er til 1040kg
| |
Leo Jensen (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Leo Jensen |
Dato : 17-12-06 16:20 |
|
"> Har man ikke altid sagt at en GTI er en bil med forhold 1 hk til til 10
kg
> bil
Der er vel lidt flere faktorer, ellers er min Jaguar også en GTI, og det vil
den altså helst ikke være...
Leo
| |
Brian (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 17-12-06 22:18 |
|
"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:45855b84$0$865$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Har man ikke altid sagt at en GTI er en bil med forhold 1 hk til til 10 kg
> bil
Så er der en del GTI'ere der ude. Ford Mondeo 2.0 har da 136hk, hvis den da
ikke vejer mere end 1.8'eren - er det så også en GTI? :) Der er heller ikke
særligt meget GTI over min Octavia 1.8T, 1275kg / 150hk = 8,5kg/hk. Chippet
til små 200hk er det nærmere 6,4kg/hk, men derfor ligner den ikke en GTI
mere af den grund.
| |
Ukendt (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-12-06 22:43 |
|
Jeg undre mig bare over det LOL vedr. T.Sporten
Det var en gammel arktikel i Bilen Motor Sport der havde den udtagelse 1-10
, og har da intet med udseendet at gøre ,og at der er kommet mange flere af
den slags biler ja !!!
Har selv en firma Diesel hakker Toyota Verso 177 hk model og nej det er sku
da heller ikke en GTI slet ikke der skal da være andre køre egenskaber til
Vedr. vægt/kraft så er alt under 0,8 kg - 1 kg da for børn
PE uden TRYK intet RYK
www.kvikteam.dk
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:4585b404$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> news:45855b84$0$865$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Har man ikke altid sagt at en GTI er en bil med forhold 1 hk til til 10
>> kg bil
>
> Så er der en del GTI'ere der ude. Ford Mondeo 2.0 har da 136hk, hvis den
> da ikke vejer mere end 1.8'eren - er det så også en GTI? :) Der er heller
> ikke særligt meget GTI over min Octavia 1.8T, 1275kg / 150hk = 8,5kg/hk.
> Chippet til små 200hk er det nærmere 6,4kg/hk, men derfor ligner den ikke
> en GTI mere af den grund.
>
| |
Ukendt (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-12-06 22:55 |
|
Hmmmmm
0,8 kg til 1 hk
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4585b9e9$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
| |
Hr. Jensen (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 18-12-06 11:34 |
|
On Sun, 17 Dec 2006 22:54:55 +0100 "PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik .
dk> sent the following smoke signals:
>Hmmmmm
>
>0,8 kg til 1 hk
Så mener du vel alt OVER 0,8 kg/hk...?
--
Send dem bort, send dem bort.
De er grimme, de lugter og er sort'....
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 22:59 |
|
"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4585b9e9$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg undre mig bare over det LOL vedr. T.Sporten
Fordi jeg personligt ikke gider flere hurtigt svingende maskiner...
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 23:00 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:b4jhh.26735$E02.10757@newsb.telia.net...
> Fordi jeg personligt ikke gider flere hurtigt svingende maskiner...
Med undtagelse af den Ferrari 550, jeg prøvede forleden.
Jeg troede ikke, at mange omdr. kunne lyde og føles SÅ smukt !
| |
Ukendt (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-12-06 23:17 |
|
Hmmmm
Tror de næsten ens :)))
Tror at T.Sporten er en af de biler der har mindre moment end HK 180 til
192 hk
Kan i finde nogen
Men tro mig den er alså sjov at køre og når jeg skifter fra Versoen med 400
nm ved 2000 omd til Rollaen med 180nm ved 7000 omd så skal man lige omstille
sig
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:Y5jhh.26736$E02.11012@newsb.telia.net...
> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> news:b4jhh.26735$E02.10757@newsb.telia.net...
>
>> Fordi jeg personligt ikke gider flere hurtigt svingende maskiner...
>
> Med undtagelse af den Ferrari 550, jeg prøvede forleden.
> Jeg troede ikke, at mange omdr. kunne lyde og føles SÅ smukt !
>
| |
TDN (17-12-2006)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 17-12-06 14:22 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:uH7hh.26650$E02.11006@newsb.telia.net...
> Hvilken vogn er det bedste køb i GTI-klassen?
> Renault's Megane sport?
> www.renault.se/sv/Modeller/Personbilar/Megane-Renault-Sport.aspx
>
> Eller er Ford Focus ST winner?
> www.focus.de/auto/fahrberichte/ford-focus-st_fbid_528.html
>
> Alternativt?
> --
> /Mogens
> www.break.com/index/michael_schumacher_gas_station_prank.html
>
Toyota Corolla 1.8t Sport 192 hk.
Seat Leon 2.0 TSFI, 200 eller 240 hk.
Renault Clio 2,0 Sport, 197 hk
Mitshubishi Lancer Evo IX, 280 hk
Mini Cooper S, 174 hk
Honda Civic Type R, 201 hk
Citroën C4 2,0 VTS, 177 hk
Audi A3 2,0 TFSI, 200 hk
Audi S3, 265 hk
Audi A3 3,2 V6, 250 hk
Mvh
Thomas
| |
Jesper Hedegaard (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 17-12-06 19:21 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4585445e$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> news:uH7hh.26650$E02.11006@newsb.telia.net...
>> Hvilken vogn er det bedste køb i GTI-klassen?
>> Renault's Megane sport?
>> www.renault.se/sv/Modeller/Personbilar/Megane-Renault-Sport.aspx
>>
>> Eller er Ford Focus ST winner?
>> www.focus.de/auto/fahrberichte/ford-focus-st_fbid_528.html
>>
>> Alternativt?
>> --
>> /Mogens
>> www.break.com/index/michael_schumacher_gas_station_prank.html
>>
>
> Toyota Corolla 1.8t Sport 192 hk.
> Seat Leon 2.0 TSFI, 200 eller 240 hk.
> Renault Clio 2,0 Sport, 197 hk
> Mitshubishi Lancer Evo IX, 280 hk
> Mini Cooper S, 174 hk
> Honda Civic Type R, 201 hk
> Citroën C4 2,0 VTS, 177 hk
> Audi A3 2,0 TFSI, 200 hk
> Audi S3, 265 hk
> Audi A3 3,2 V6, 250 hk
>
> Mvh
> Thomas
>
Hvorfor undlader i at nævne Audi A3 3,5'eren ?
--
Jesper Hedegaard
Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 20:17 |
|
"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse
news:45858a9d$0$20319$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvorfor undlader i at nævne Audi A3 3,5'eren ?
Fordi motorudvalget stopper ved 3,2...
| |
John Sahl (17-12-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 17-12-06 14:24 |
|
Mogens... wrote:
> Alternativt?
Alfa 147 GTA selvfølgelig!
--
John Sahl
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 14:36 |
| | |
TDN (17-12-2006)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 17-12-06 14:47 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:VIbhh.26675$E02.11068@newsb.telia.net...
> "John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse
> news:458544dd$0$137$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Alfa 147 GTA selvfølgelig!
>
> Det er muligt, at jeg er dum, men jeg finder ikke nogen
> '07 Alfa Romeo 147 GTA på nettet -
> www.alfaromeo.se/Templates_alfa/ItemPage.aspx?index=99§ionID=4848&ItemID=1433
>
>
Den sælges ikke mere i DK og er heller ikke med i Bilrevyen 2007, om den
fåes i andre lande ved jeg ikke.
Mvh
Thomas
| |
John Sahl (17-12-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 17-12-06 15:37 |
|
Mogens... wrote:
> Det er muligt, at jeg er dum, men jeg finder ikke nogen
> '07 Alfa Romeo 147 GTA på nettet -
Jeg læste ikke lige nogen steder at der var tale om NYE biler
--
John Sahl
| |
Kent Oldhøj (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-12-06 15:38 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in news:uH7hh.26650$E02.11006
@newsb.telia.net:
> Hvilken vogn er det bedste køb i GTI-klassen?
> Renault's Megane sport?
> Eller er Ford Focus ST winner?
Nu skriver du ikke så meget om hvad du ligger vægt på ved sådan en GTI'er,
men tager jeg helt fejl hvis det du søger er en bil til 2 og lidt
håndbagage, lækker motor, præstationer der kan holde enhver familie
turbodiesel på afstand men uden at komforten bliver sat helt over styr?
Af de 2 du nævner ville jeg klart vælge Focus, alene for dens sprøde 5-
cylindrede Volvo turbo motor.
> Alternativt?
Andre har nævnt den: BMW 130i. Baghjulstræk er bare sjovere, og den lille
BMW har svingegenskaber der sætter hele GTI klassen på plads. Kombineret
med den lækreste 6 benede rækkemotor, har du en lidt vel dyr herrebil.
Måske er det værd at vente på Volvos C30 der vil kunne fås med samme motor
som Focus'en. Så er der et alternativt udseende at vælge imellem.
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 17:40 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns989C9F1F44A0Ekentoldhoj@oldhoj.dk...
> Nu skriver du ikke så meget om hvad du ligger vægt på ved sådan en GTI'er,
Det er jo det sportslige islæt - stram undervogn, direkte styring,
lynhurtig samt med sportssæder og dén slags...
> men tager jeg helt fejl hvis det du søger er en bil til 2 og lidt
> håndbagage, lækker motor, præstationer der kan holde enhver familie
> turbodiesel på afstand men uden at komforten bliver sat helt over styr?
Jow jow...
> Af de 2 du nævner ville jeg klart vælge Focus, alene for dens sprøde 5-
> cylindrede Volvo turbo motor.
Volvo måhelst ikke nævnes her - det betyder jo hamrende elendig
brændstoføkonomi. Ikke at det betyder noget, men målt ift. kon-
kurenterne...
> Andre har nævnt den: BMW 130i. Baghjulstræk er bare sjovere, og den lille
> BMW har svingegenskaber der sætter hele GTI klassen på plads. Kombineret
> med den lækreste 6 benede rækkemotor, har du en lidt vel dyr herrebil.
OK - troede ikke den var GTI-agtig. En kollega har fået een (den mindste)
> Måske er det værd at vente på Volvos C30 der vil kunne fås med samme motor
> som Focus'en. Så er der et alternativt udseende at vælge imellem.
Jég skal ikke ha' en Volvo !
Og hvis jeg skulle, blev det en S60R... -
www.volvocars.se/models/s60/which/Variant/#item6
a.. 0 till 100 km/h på 5,7 sekunder
a.. 300hk - 400 Nm fra 1.950 omdr/min (manuell)
a.. Dobbelt intercooler
| |
MD (17-12-2006)
| Kommentar Fra : MD |
Dato : 17-12-06 18:50 |
|
> Hvilken vogn er det bedste køb i GTI-klassen?
Seat Leon med 240 hk ab Fabrik.
Eller en Astra OPC.
En OPC rykker en gammel Omega midt over - og det gælder dem alle.
--
MD
| |
Kent Oldhøj (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-12-06 21:26 |
|
"MD" <MD2000@gmail.com> wrote in news:45858302$0$179$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:
> Eller en Astra OPC.
> En OPC rykker en gammel Omega midt over - og det gælder dem alle.
Er du nu heeeeelt sikker på det?
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 21:28 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns989CD9FD5E02kentoldhoj@oldhoj.dk...
>> En OPC rykker en gammel Omega midt over - og det gælder dem alle.
> Er du nu heeeeelt sikker på det?
2 forskellige biler - hele vejen igennem...
| |
MD (17-12-2006)
| Kommentar Fra : MD |
Dato : 17-12-06 22:09 |
|
> Er du nu heeeeelt sikker på det?
På samme måde som en Golv V Gti rykker stort set alle de andre gamle kvikke
biler rundt, når man først kommer ud på en bjergvej, og det skal gå stærkt.
De fleste bliver meget forbavsede hvis de prøver de gamle biler de havde. De
var jo lige så gode...
--
MD
| |
Kent Oldhøj (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 17-12-06 23:14 |
|
"MD" <MD2000@gmail.com> wrote in
news:4585b1c0$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk:
>> Er du nu heeeeelt sikker på det?
> På samme måde som en Golf V Gti rykker stort set alle de andre gamle
> kvikke biler rundt, når man først kommer ud på en bjergvej, og det
> skal gå stærkt. De fleste bliver meget forbavsede hvis de prøver de
> gamle biler de havde. De var jo lige så gode...
Det skal nu være nogle MEGET snoede bjergveje, hvis den skal rykke fra en
Lotus Omega.
| |
BJ (17-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-12-06 23:16 |
|
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns989CEC467671Akentoldhoj@oldhoj.dk...
KLIP
>>> Er du nu heeeeelt sikker på det?
>> På samme måde som en Golf V Gti rykker stort set alle de andre gamle
>> kvikke biler rundt, når man først kommer ud på en bjergvej, og det
>> skal gå stærkt. De fleste bliver meget forbavsede hvis de prøver de
>> gamle biler de havde. De var jo lige så gode...
>
> Det skal nu være nogle MEGET snoede bjergveje, hvis den skal rykke fra en
> Lotus Omega.
Den kører da fint, da jeg kørte i sådan en Lotus Omega, men jeg tror ikke
den kan hamle op med nutidens potter.
Hvad sider du Mogens, du har også kørt i en Lotus Omega?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 23:21 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4585c1c6$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den kører da fint, da jeg kørte i sådan en Lotus Omega, men jeg tror ikke
> den kan hamle op med nutidens potter.
> Hvad sider du Mogens, du har også kørt i en Lotus Omega?
Jeg var meget overrasket over, hvor blød den elektriske undervogn
i Lotus Omega'en egentlig var (blev kørt hårdt på bane). Enig...
| |
Mogens... (17-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 17-12-06 23:47 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:apjhh.26738$E02.11076@newsb.telia.net...
> Jeg var meget overrasket over, hvor blød den elektriske undervogn
> i Lotus Omega'en egentlig var (blev kørt hårdt på bane). Enig...
Lidt af samme skuffe - tænk lige på, at bilen er fra '91:
www.fastdrive.org/1/p/car-videos/car-videos.php?view.130.0.20
| |
BJ (17-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 17-12-06 23:52 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:dNjhh.26741$E02.11062@newsb.telia.net...
KLIP
> Lidt af samme skuffe - tænk lige på, at bilen er fra '91:
> www.fastdrive.org/1/p/car-videos/car-videos.php?view.130.0.20
Det var en fantastisk potte af sin tid.
Lidt li´som de gamle Ferrarier og Porscher.
De kan heller ikke måle sig med nutidens i vejbeliggenhed/vedhæftningsevne.
Det er vel ingen kunst blot at køre lige ud og med power nok.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 18-12-06 00:00 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4585ca2e$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det var en fantastisk potte af sin tid.
Jep, ubetinget...
> Lidt li´som de gamle Ferrarier og Porscher.
Knap så sporty - når man sidder i den, IMO...
> De kan heller ikke måle sig med nutidens i
> vejbeliggenhed/vedhæftningsevne.
Nej, den har jo ikke alt det der elektronik-halløj - bortset
fra undervognens affjedringssystem...
> Det er vel ingen kunst blot at køre lige ud og med power nok.
Nøh, sikkert ikke.
De er iøvrigt steget i prisen, siden jeg sidst fulgte udviklingen....
(blot 4 til salg - der var tidligere konstant nogle flere)
| |
BJ (18-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-12-06 00:02 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:FZjhh.26742$E02.11136@newsb.telia.net...
KLIP
>> Det er vel ingen kunst blot at køre lige ud og med power nok.
>
> Nøh, sikkert ikke.
Det ved du jo selv af erfaring.
Slige potter hører hjemme på en race way..
> De er iøvrigt steget i prisen, siden jeg sidst fulgte udviklingen....
> (blot 4 til salg - der var tidligere konstant nogle flere)
Det er vel naturligt, da vognen er et ikon af sin tid og jo færre der er
tilbage, des mere værdifuld vil den være for samlere/entusiaster.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 18-12-06 00:17 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4585cc7e$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det ved du jo selv af erfaring.
Jow jow :)
> Slige potter hører hjemme på en race way..
Altså den tyske Autobahn
> Det er vel naturligt, da vognen er et ikon af sin tid og jo færre der er
> tilbage, des mere værdifuld vil den være for samlere/entusiaster.
Har din ven den endnu - eller er den fløjet?
| |
BJ (18-12-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 18-12-06 00:20 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:Cdkhh.26743$E02.11091@newsb.telia.net...
KLIP
>> Slige potter hører hjemme på en race way..
>
> Altså den tyske Autobahn
Det var nu ikke lige _det_ , jeg mente med en race way.
Hvis jeg var den lykkelige ejer af af en Porsche/Ferrari, ville jeg køre på
bane hver eneste ene weekend..
>> Det er vel naturligt, da vognen er et ikon af sin tid og jo færre der er
>> tilbage, des mere værdifuld vil den være for samlere/entusiaster.
>
> Har din ven den endnu - eller er den fløjet?
Det ved jeg ikke, da jeg ikke har talt med ham siden, jeg solgte min MV6.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
MD (18-12-2006)
| Kommentar Fra : MD |
Dato : 18-12-06 17:58 |
|
> Det skal nu være nogle MEGET snoede bjergveje, hvis den skal rykke fra en
> Lotus Omega.
Nu var det ikke lige en sjælden ekstrembil med dobbelt så mange kræfter
lavet i ganske få eksemplarer jeg tænkte på. Men de gamle biler kommer stort
set altid totalt til kort. Det er unfair at sætte dem op mod nye biler. Man
skal se dem med de klassiske briller på, og her er Omega altså snart 20 år
gammel.
--
MD
| |
Mogens... (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 18-12-06 18:05 |
|
"MD" <MD2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4586c85f$0$178$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Nu var det ikke lige en sjælden ekstrembil med dobbelt så mange kræfter
> lavet i ganske få eksemplarer jeg tænkte på. Men de gamle biler kommer
> stort set altid totalt til kort. Det er unfair at sætte dem op mod nye
> biler. Man skal se dem med de klassiske briller på, og her er Omega altså
> snart 20 år gammel.
Du har kørt een? - altså 3000 24V eller Lotus Omega.
Eller "taler" vi med een, der blot tror eet eller andet
En Omega iøvrigt (ale de andre modeller inkl. 3.0i-24 st car)
har INTET med 3000 24V'eren at gøre. Intet...
| |
MD (18-12-2006)
| Kommentar Fra : MD |
Dato : 18-12-06 18:11 |
|
> Du har kørt een? - altså 3000 24V eller Lotus Omega.
Nej.
> Eller "taler" vi med een, der blot tror eet eller andet
Kald det hvad du vil. Du ser aldrig stort set aldrig en gammel bil, der har
en chance mod en ny bil. Var det ikke Bilmagasinet, der testede en Astra mod
en Ferrari forleden. Kæmpe baghjul til Ferrarien. En normal Omega ville få
endnu mere baghjul. (Tænker ikke på Lotus-moellen)
--
MD
| |
Mogens... (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 18-12-06 18:16 |
| | |
MD (18-12-2006)
| Kommentar Fra : MD |
Dato : 18-12-06 18:28 |
|
> OK - tænkte det nok
Tillykke med at en eller anden har kørt en flot tid hvis der er tale om
sådan en. Det er sikkert en fin nok bil, men det rokkerikke ved det jeg
siger.
--
MD
| |
Ukendt (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-12-06 21:23 |
|
"MD" <MD2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4585b1c0$0$183$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Er du nu heeeeelt sikker på det?
> På samme måde som en Golv V Gti rykker stort set alle de andre gamle
> kvikke biler rundt, når man først kommer ud på en bjergvej, og det skal gå
> stærkt. De fleste bliver meget forbavsede hvis de prøver de gamle biler de
> havde. De var jo lige så gode...
> --
> MD
Måske man ikke altid skal være så skråsikker!!
Lige lidt fra TG
http://www.youtube.com/watch?v=_fHViU27-Ms
/HB
| |
Mogens... (18-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 18-12-06 22:00 |
|
> HB" <mail(snabela)hbejendomsservice.dk> skrev i en meddelelse
> news:4586f87e$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> På samme måde som en Golv V Gti rykker stort set alle de andre gamle
>> kvikke biler rundt
> Måske man ikke altid skal være så skråsikker!!
> Lige lidt fra TG
> www.youtube.com/watch?v=_fHViU27-Ms
LOL
| |
|
|