Høj piven fra motoren
Fra : Morten

Dato : 14-12-06 20:50

Hej

Jeg har købt en brugt Renault 19 fra 1996 men den har en ting der genere
lidt.

Når man starter den så "hyler den" - det er en høj pive-lød (lidt som den de
laver i TV når bilerne laver hjulspin) - hvis jeg gasser højt op forsvinder
den, men den kan så godt komme igen når jeg holder stille, hvorefter jeg
skal gasse højt op igen for at komme af med den igen.

Ham jeg købte den af sagde at den havde været på værksted flere gang (de
havde vist skiftet remmen) men de havde sagt at de ikke kunne gøre noget ved
det.

Nogen der kan hjælpe? - det ser ud til at blive værre og værre...

/Morten

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 14-12-06 20:59

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved det.
>
> Nogen der kan hjælpe? - det ser ud til at blive værre og værre...

Hejsa
Det lyder præcis som en slap / opslidt kilerem.
Mvh
Niels

Fra : Sidse

Dato : 14-12-06 21:18

"Niels Kallehauge" <kallehauge@email.dk> skrev i en meddelelse

> "Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Prøv som en start at slukke alt hvad der hedder elbagrude, sædevarme, blæser
osv og se om det hjælper.
Hjælper dette er det enten så simpelt som en slidt/slap rem eller et defekt
batteri eller generator.

Henrik
www.hs-ts.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-12-06 00:44

Morten wrote:

> [...]
> op forsvinder den, men den kan så godt komme igen når jeg holder
> stille, hvorefter jeg skal gasse højt op igen for at komme af med den

Kilrem?

Generatorleje?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-12-06 20:55

>Kilrem?
>Generatorleje?

Også her
Find lige ud af om den er for stram og trækker skævt på generatoren, eller
for slap ,, så den glider på remskiven/remskiverne.
Den skal kunne trykkes ca. 1 cm ned , på det længste stykke.
Er den lige tilpas, så giv den noget "rem-vox"
Ligesom det snot man gav symaskinerne i gamle dage