Hjælp jeg har skal have en baby, men mangl~
Fra : Elvispresley77

Dato : 13-12-06 22:25

Jeg har lige fået at vide jeg skal være far, i øjeblikket har vi en
peugeot 106, og der ikke plads til en barnevogn nogle steder.

Vi skal i stedet have en familiebil og vi har cirka 100.000 kr. at
gøre godt med. Vi kører cirka 7000 km årligt. Mest ture på 30-40
km. til vores familie eller ned i det nærmeste supermarked.

Nogle herinde der har ideer til hvilken bil, som er mest fornuftig,
hvis man skal have plads til en sammenklappet barnevogn i bagagerummet
og et barnesæde bagi.

Mvh.

Arne

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-12-06 22:39

>Jeg har lige fået at vide jeg skal være far, i øjeblikket har vi en
>peugeot 106, og der ikke plads til en barnevogn nogle steder.

Tillykke!

>Vi skal i stedet have en familiebil og vi har cirka 100.000 kr. at
>gøre godt med. Vi kører cirka 7000 km årligt. Mest ture på 30-40
>km. til vores familie eller ned i det nærmeste supermarked.

Et godt påskud, til at skifte bil ;)
Lige et spørgsmål, hvor gammel må bilen være? 2-3-4-5-6-7-8 år?

>Nogle herinde der har ideer til hvilken bil, som er mest fornuftig,
>hvis man skal have plads til en sammenklappet barnevogn i bagagerummet
>og et barnesæde bagi.

Undersøg om et anhængertræk og cykelholder opfylder jeres behov?
Ingen grund til at skifte bil, hvis en cykelholder og anhængertræk kan klare
det...

Mvh

Emil

Fra : Benny

Dato : 14-12-06 22:13

> [...]
>
> Nogle herinde der har ideer til hvilken bil, som er mest fornuftig,
> hvis man skal have plads til en sammenklappet barnevogn i bagagerummet

Hej og tillykke herfra.

Havde samme problem (næsten) Vi havde en lille Corolla (3 dørs), og jeg
havde cykelholder på til barnevognen.

1: Fik ondt i ryggen af at placere ham i barnesædet gennem fordøren. Det kan
ikke anbefales.
2: For satan en barnevogn ruster hurtigt efter en vinter bag på bilen i støv
af saltvand fra vejen.

Så ville skæbnen at vi havde et lille ups og så blev konen sku gravid igen.
Jeg havde et lille møde med mekanikeren, og vi blev enig om at se efter en
gammel flåde bil (der får du mest for pengene). Nu kører jeg med en mondeo
st. car. Der er plads til både barnesæde og lift på bagsædet, og der er
plads til både barnevogn og klapvogn i varerummet samtidig. Prøv bare at
putte det i en Golf eller lignende.

Jeg købte som sagt en mondeo årgang 96 med 1,8 motor for små 30 kkr. Det er
ikke nogen superbil men vi er ikke kræsne. Den kan holde i 4 år uden de
væsentlige overraskelser. Jeg er erklæret Toyota fan, og Forden kommer
aldrig op i samme driftsikkerhed, det kan ikke diskuteres. Der er mere plads
i Mondeoen end en Avensis og en Avensis med samme alder koster det dobbelte.
WV kom aldrig på tale. Der får du for lidt for pengene, og driftsikkerheden
er ikke bedre end Forden.

Benny

Fra : Jesper

Dato : 18-12-06 18:31

Hvad med den her eller anden af forrige generation af nissan primera ?
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=280100720&page=1

Velkørende, pålidelige (som toyota) og ikke særligt efterspurgte, så
priserne er absolut rimelige.
Få den set grundigt efter for rust. Man kan godt leve med 1.6eren´, men
1.8 ville være rart ;)

Mvh

Jesper