Hjælp jeg har skal have en baby, men mangl~
Fra : Elvispresley77

Dato : 13-12-06 22:24

Jeg har lige fået at vide jeg skal være far, i øjeblikket har vi en
peugeot 106, og der ikke plads til en barnevogn nogle steder.

Vi skal i stedet have en familiebil og vi har cirka 100.000 kr. at
gøre godt med. Vi kører cirka 7000 km årligt. Mest ture på 30-40
km. til vores familie eller ned i det nærmeste supermarked.

Nogle herinde der har ideer til hvilken bil, som er mest fornuftig,
hvis man skal have plads til en sammenklappet barnevogn i bagagerummet
og et barnesæde bagi.

Mvh.

Arne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-12-06 22:28

Elvispresley77 wrote:
> Jeg har lige fået at vide jeg skal være far, i øjeblikket har vi en
> peugeot 106, og der ikke plads til en barnevogn nogle steder.

Klokken er mange og du er taget til fange...

Tillykke!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-06 22:28

Elvispresley77 skriver:

> Jeg har lige fået at vide jeg skal være far, i øjeblikket har vi en
> peugeot 106, og der ikke plads til en barnevogn nogle steder.

Hvad mener du ?
Jeg har en kammerat der kører Lupo med barnevogn og barnesæde....

Du mener da ikke at en 106'er er mindre end en Lupo ?

> Vi skal i stedet have en familiebil og vi har cirka 100.000 kr. at
> gøre godt med. Vi kører cirka 7000 km årligt. Mest ture på 30-40
> km. til vores familie eller ned i det nærmeste supermarked.

Hvor dyrt kan du gøre det i taxa ?

Mine forældre har en Mazda Demio, den æder også en barnefogn og har
plads til 2 børnesæder.

> Nogle herinde der har ideer til hvilken bil, som er mest fornuftig,
> hvis man skal have plads til en sammenklappet barnevogn i bagagerummet
> og et barnesæde bagi.

En 5 dørs Toyota Corolla der er undervoggns og hulrumsbehandlet

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-06 22:31

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Klaus

Keyboardspasser, nu skal du i seng...

Fra : Kasper Christensen

Dato : 13-12-06 22:40

> [...]
>
> Nogle herinde der har ideer til hvilken bil, som er mest fornuftig,
> hvis man skal have plads til en sammenklappet barnevogn i bagagerummet

Tillykke.

Vi har indtil på onsdag en Skoda Fabia Combi og der er rimelig plads til
det hele.

Mvh

Kasper

Fra : Elvispresley77

Dato : 13-12-06 22:53

Kasper Christensen skrev:

> Tillykke.
>
> Vi har indtil på onsdag en Skoda Fabia Combi og der er rimelig plads til
> det hele.
>
> Mvh
>
> Kasper

Hmm... har også haft den i tankerne eller en Xantia fra 1999-2000, men
man bliver hurtigt forvirret. Synes bare at Xantia'en ser federe ud og
føles bedre end fabia'en (som jeg har kørt en del rundt i spanien i)

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-12-06 01:07

>Hmm... har også haft den i tankerne eller en Xantia fra 1999-2000, men
>man bliver hurtigt forvirret. Synes bare at Xantia'en ser federe ud og
>føles bedre end fabia'en (som jeg har kørt en del rundt i spanien i)

Det var også derfor jeg spurgte, hvor gammel din kommende gamle bil måtte
være?
For en Xantia havde jeg også i tankerne til dig... Har selv haft en
stationcar med automatgear... Fed bil, med masser af plads... Men lidt dyr i
drift... En 2.0'er koster omkring 6500 i grøn afgift om året. Forsikringen
kostede ca 3000 kr mere om året i forhold til den Colt jeg har nu. Bare ved
at have den lille nuværende bil sparer jeg ca 8000 kr om året, derudover
kommer besparelsen på benzin som jeg skyder på bliver omkring 4000 kr ved
20.000 km årligt...

Mvh

Emil Jensen
Nuværende: '06 Mitsubishi Colt 1,3
Tidligere: '98 Citroen Xantia 2.0i 16v Weekend Automatic

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 08:43

"Elvispresley77" <ArneGren@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hmm... har også haft den i tankerne eller en Xantia fra 1999-2000, men
>man bliver hurtigt forvirret. Synes bare at Xantia'en ser federe ud og
>føles bedre end fabia'en (som jeg har kørt en del rundt i spanien i)

Hva så med en C5'er? Afløser for xantiaen - kører overdrevet godt. Og du kan
få en der har kørt lidt mange km (>150) som kun er nogle få år gammel. Siden
jeres kørselsbehov er så lille, så gør det jo ikke noget den har kørt lidt,
når den så er det nyere...

Mvh Tommy

Fra : JS

Dato : 14-12-06 17:31

TBJ wrote:
> "Elvispresley77" <ArneGren@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hva så med en C5'er? Afløser for xantiaen - kører overdrevet godt.

Lækre motorer og ok køreegenskaber, men det er da noget af en hæmoridegynge
i de første modeller.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 18:04

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lækre motorer og ok køreegenskaber, men det er da noget af en
> hæmoridegynge i de første modeller.

Ja, det er rigtigt. Hvis ikke de var sænket, så var det en værre gynge. Men
jeg syntes nu generelt at det er en god idé at holde sig fra 1. generation
af nye biler...

Mvh Tommy

Fra : TDN

Dato : 14-12-06 06:09

[...]

En brugt Skoda Octavia:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/22A447C2-0C0A-4ECF-B32D-984001F619BF/0/6467.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 14-12-06 06:26

> Vi skal i stedet have en familiebil og vi har cirka 100.000 kr. at
> gøre godt med. Vi kører cirka 7000 km årligt. Mest ture på 30-40
> km. til vores familie eller ned i det nærmeste supermarked.

En ting du måske skulle overveje, er om der skal være en kant ved
bagagerummet som man altid skal have sin barnevogn og dagligevare over, det
ses tit på VAG biler(Skoda, VW, Seat, Audi), hvor imod f.eks. Ford har helt
plan bund, så det er noget nemmere at smide tunge ting bagi bilen, hvilket
fruen nok vil sætte stor pris på? :)

--
Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 14-12-06 09:45

Elvispresley77 skrev:
> Jeg har lige fået at vide jeg skal være far, i øjeblikket har vi en
> peugeot 106, og der ikke plads til en barnevogn nogle steder.

Stort tillykke. :) Det er fantastisk, I tell you that! Jeg har i
øvrigt også haft en 106'er FØR jeg blev daddy.

> Vi skal i stedet have en familiebil og vi har cirka 100.000 kr. at
> gøre godt med. Vi kører cirka 7000 km årligt. Mest ture på 30-40
> km. til vores familie eller ned i det nærmeste supermarked.

Det lyder kedeligt (og det er det vel også), men jeg vil meget
anbefale dig en Citroën Berlingo / Peugeot Partner. Har sådan en, og
er enormt glad for at køre familien og barnevognen rundt i den. Dette
billede siger det hele:
http://www.citronik.dk/userimg/06-10-10/255/Billede_001.jpg

--
HTP

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-06 10:20

"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Men den er vel tæt på at være verdens grimmeste bil? Kun overgået af fiast
multpla(ge)

Og vindmodstanden er jo også til at mærke på (den amnglende) trækkraft...

Mvh Tommy

Fra : Benny

Dato : 14-12-06 22:28

> [...]

> anbefale dig en Citroën Berlingo / Peugeot Partner. Har sådan en, og
> er enormt glad for at køre familien og barnevognen rundt i den. Dette

Sådan en bil turde jeg ikke køre i med børn. Havde en ven der kørte i
grøften med en Berlingo og 2 børn på bagsædet. Selv om farten var beskeden
så faldt skyde-døren af fordi det firkantede lastrum gik ud af form.

Benny

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-06 11:08

Elvispresley77 wrote:
> [...]
>
> Nogle herinde der har ideer til hvilken bil, som er mest fornuftig,
> hvis man skal have plads til en sammenklappet barnevogn i bagagerummet

Peugeot 306 er gode biler til en fornuftig pris.
Det samme er Citroen Xantia og til dels Xsara.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-12-06 11:24

Elvispresley77 wrote:
> [...]
> gøre godt med. Vi kører cirka 7000 km årligt. Mest ture på 30-40
> km. til vores familie eller ned i det nærmeste supermarked.

Tillykke :) Man kommer hurtigt til at køre mere når man har fået barn.
Jeg vil anbefale en Citroën Xantia st.car fra 1999,2000 eller 2001.
Benzinversionerne er ganske rigtigt lidt dyre i grøn afgift. Til gengæld
deler den teknik med Peugeot 406 og reservedele er rimeligt billige. Og
så er den rigtig rummelig og enormt komfortabel at køre i.
Hvis du vælger en 'Exclusive' (der er masser af dem) så får du
klima-anlæg oven i hatten, og det er guld værd at baby ikke sidder og
koger omme på bagsædet på varme sommerdage.
De har et temmeligt stort bagagerum og tre gange trepunkts-seler bagi,
hvis I skulle få brug for at have mormor og farmor med (eller hvis der
kommer flere børn til).

Mvh.

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 14-12-06 11:55

On 14 Dec., 10:20, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
> Men den er vel tæt på at være verdens grimmeste bil? Kun overgået af fiast
> multpla(ge)

Det er jo en smagssag. Personligt synes jeg den er mere heldig end eks.
Roomster.

> Og vindmodstanden er jo også til at mærke på (den amnglende) trækkraft...

Næh?

--
HTP

Fra : Benny

Dato : 14-12-06 22:28

> [...]
> multpla(ge)

Det er jo en smagssag. Personligt synes jeg den er mere heldig end eks.

Åhhhh ja lige mine ord.

Benny

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 14-12-06 11:58

On 14 Dec., 11:24, "Lars L. Hansen" <hop_i_ha...@hotmail.com> wrote:
> Jeg vil anbefale en Citroën Xantia st.car fra 1999,2000 eller 2001.

Det kan jeg godt uderstøtte! Utroligt meget bil for pengene, og et ret
godt køb for Elvis' relativt beskedne kørselsbehov. Og bagagerummets
gode bredde (som følge af manglende støddæmpertårne) gør det nemt
at smide en barnevogn ind bagi.

--
HTP

Fra : Elvispresley77

Dato : 14-12-06 12:29

Hans Tosti Pedersen skrev:

> [...]
> godt køb for Elvis' relativt beskedne kørselsbehov. Og bagagerummets
> gode bredde (som følge af manglende støddæmpertårne) gør det nemt

Tusind tak for jeres velkvalificerede svar, valget kommer til at stå
mellem en Fabia Combi, Xantia eller Octavia'en

Lige et sidste spørgsmål, kan jeg som ikke-medlem af FDM, se de
brugtbilstest som der blev linket til herinde? Jeg kunne godt se PDF
filen, men ikke selv gå ind på www.fdm.dk og søge.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 14-12-06 13:22

Elvispresley77 skrev:

> Tusind tak for jeres velkvalificerede svar, valget kommer til at stå
> mellem en Fabia Combi, Xantia eller Octavia'en

Her ville jeg vælge en Octavia.

Men seriøst, overvej en Corolla, det er en bil med meget få
problemer.

> Lige et sidste spørgsmål, kan jeg som ikke-medlem af FDM, se de
> brugtbilstest som der blev linket til herinde? Jeg kunne godt se PDF
> filen, men ikke selv gå ind på www.fdm.dk og søge.

Kun, hvis andre linker til testene.

Klaus

Fra : Benny

Dato : 14-12-06 22:33

> "Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppe@post6.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:1166098940.326202.133400@f1g2000cwa.googlegroups.com...

> Her ville jeg vælge en Octavia.

> Men seriøst, overvej en Corolla, det er en bil med meget få
> problemer.

Selv i en Corolla stc. er bagagerummet lille hvis du sammenligner med en af
de andre nævnt. Har prøvet.

Hold du dig til en gammel flådebil, det er nok der du får mest for pengene.

Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-12-06 14:59

Benny skriver:

> Selv i en Corolla stc. er bagagerummet lille hvis du sammenligner med en af
> de andre nævnt. Har prøvet.

En Corolla er rigeligt, hvad skal man bruge al pladsen til ?
Det eneste man får ud af at købe en stor bil er at man begynder at slæbe
al muligt unødigt skrammel med.

En Golf V er rigeligt.
http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html

> Hold du dig til en gammel flådebil, det er nok der du får mest for pengene.

Ellers tak.
En gammel flådebil er der mange udgifte på løbende, en "Tomota" er
dødkedelig, men fandens stabil.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-12-06 19:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> En Golf V er rigeligt.
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html

Nej det er ej. Lige gyldigt hvor mange gange du siger det.
Golf hatchback - One size fits all? Næppe :)

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-06 19:53

"Lars L. Hansen" skriver:

> Nej det er ej.

Jo

> Lige gyldigt hvor mange gange du siger det.
> Golf hatchback - One size fits all? Næppe :)

Det er _rigeligt_. En tidligere kollega kørte med 3 unger i en ældre
corolla.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-12-06 20:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:
>
> Jo

Næh. En Golf er for lille. Jeg er sikker på at pladsen i den er udnyttet
åh-så-fantastisk. Men det slår ikke til når der både er barnevogn og
weekend-seng, pusletasker og -puder, tøj, festtøj, computertaske osv.

> Det er _rigeligt_. En tidligere kollega kørte med 3 unger i en ældre
> corolla.

Vanrøgt! Og i dag ville det vel også være ulovligt at tage konen med,
eftersom en sele ville mangle.

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-06 20:13

"Lars L. Hansen" skriver:

> Næh. En Golf er for lille. Jeg er sikker på at pladsen i den er udnyttet
> åh-så-fantastisk. Men det slår ikke til når der både er barnevogn og
> weekend-seng, pusletasker og -puder, tøj, festtøj, computertaske osv.

Hos os rækker det rigeligt.

Nu har vi ikke en weekendseng vi slæber med, det behøves vi ikke,
Knægten kan fint sove andre steder end i en weekendseng. Resten er der
_fint_ plads til.

> Vanrøgt! Og i dag ville det vel også være ulovligt at tage konen med,
> eftersom en sele ville mangle.

Næh, Corolla fås med 3 seler på bagsædet.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-12-06 21:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hos os rækker det rigeligt.
>
> Nu har vi ikke en weekendseng vi slæber med, det behøves vi ikke,
> Knægten kan fint sove andre steder end i en weekendseng. Resten er der
> _fint_ plads til.

Godt for dig - forskellige folk har forskellige behov. Nogle kan bo 4
mennesker i en 2-værelses. Nogle kan klare sig med mindre plads, andre
kan ikke.
Jeg ville være indlæggelsesklar efter 5 minutter, hvis jeg skulle presse
vores weekend-oppakning ind i en Golf.

> Næh, Corolla fås med 3 seler på bagsædet.

Hovhov - du skrev en 'ældre' Corolla. De ældste Corolla'er jeg kan huske
havde knap nok seler på bagsædet.

Mvh.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-12-06 21:42

"Lars L. Hansen" skriver:

> Godt for dig - forskellige folk har forskellige behov. Nogle kan bo 4
> mennesker i en 2-værelses. Nogle kan klare sig med mindre plads, andre
> kan ikke.

Netop.

Og netop derfor viser jeg den side af behovet der hedder "hvad i
alverden skal jeg have en stationcar for?" .

> Jeg ville være indlæggelsesklar efter 5 minutter, hvis jeg skulle presse
> vores weekend-oppakning ind i en Golf.

Hvorfor i alverden slæber i så meget "lort" med ?

> Hovhov - du skrev en 'ældre' Corolla. De ældste Corolla'er jeg kan huske
> havde knap nok seler på bagsædet.

Så må man jo undvære....

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 17-12-06 22:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:
>
> Hvorfor i alverden slæber i så meget "lort" med ?

Fordi vi har, eller kan få, brug for det. Når der er plads nok, er der
ingen særlig grund til at begrænse sig. Og plads nok var en af
prioritenerne da vi skulle vælge bil - ligesom for så mange andre.

> Så må man jo undvære....

Indtil 1. maj 2009 hvor det vil være ulovligt. Og hvis det er et barn
der skal undvære selen, er det slet ikke lovligt nu.

Mvh.

Fra : funkpost

Dato : 15-12-06 12:49

Hej Arne.

Jeg har selv lige måtte skifte bil af samme årsag - dog var min
tidligere bil en gulplade, og det var der problemet lå, nærmere end i
pladsen.

Jeg har købt en 3 år gammel Opel Astra Classic Wagon 1.6 16V
(Twinport). Det er en fantastisk dejlig bil, med ret god plads bilens
størrelse taget i betragtning.

Jeg fandt en meget velholdt dec. 2003 med 80.000 km på bagen til
139.900,- men de fås selvfølgelig også billigere. Set i forhold til
nyprisen holder disse biler priserne overraskende godt. Min - som lå i
den billige ende af hvad der var på markedet - har således tabt
omkring 75 øre pr. kørt kilometer.

Køb en Astra, og du bliver glad