hjulkapsler med spinner
Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 20:30

Hej,

Er
http://thansen.dk/product.asp?c=784686458&n=1199147585&pn=1225994651
lovligt at køre med på offentlig vej?

Fra : Bo Velschow

Dato : 10-12-06 20:51

"jacob" <ni> skrev i en meddelelse
news:457c601e$0$145$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Er
> http://thansen.dk/product.asp?c=784686458&n=1199147585&pn=1225994651
> lovligt at køre med på offentlig vej?

Niks! Jeg er helt sikker på, at der et eller andet sted i lov-junglen gemmer
sig en "Lov om grimhed", som forbyder _så_ grimme kapsler (sorry, kunne ikke
lade være!).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-12-06 21:41

Bo Velschow wrote:

> Niks! Jeg er helt sikker på, at der et eller andet sted i lov-junglen
> gemmer sig en "Lov om grimhed", som forbyder _så_ grimme kapsler

Spøjst at alt gejl udstyr fra thansen falder ind under den lov.

mvh
Henning

Fra : Basil

Dato : 10-12-06 21:43

Henning Præstegaard formulerede søndag:

> Spøjst at alt gejl udstyr fra thansen falder ind under den lov.
>
> mvh
> Henning

Endnu mere spøjst er det at der rent faktisk kommer kunder i den butik.
Har de andet end sådan noget ubrugeligt gøjl?
Kai

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-12-06 21:56

Basil submitted this idea :
> Endnu mere spøjst er det at der rent faktisk kommer kunder i den butik. Har
> de andet end sådan noget ubrugeligt gøjl?

De sælger faktisk en del ting der ikke er noget galt med - f.eks.
sælger de Haynes bøgerne. Men generelt sælger de masser af varer der
ikke fejler noget som helst.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-12-06 08:01

Sun, 10 Dec 2006 21:55:55 +0100, skrev Henrik Stidsen, på 15 linier, i
<mn.55237d6c29f6d7b4.34878@news.hs235.dk>, :

>Basil submitted this idea :
>
>De sælger faktisk en del ting der ikke er noget galt med - f.eks.
>sælger de Haynes bøgerne. Men generelt sælger de masser af varer der
>ikke fejler noget som helst.

Ja folk er sgu specielle.
Selv hayens kan jo fåes meget billigere andre steder selv med porto.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-12-06 10:15

On Sun, 10 Dec 2006 21:42:53 +0100 Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za>
sent the following smoke signals:

>Endnu mere spøjst er det at der rent faktisk kommer kunder i den butik.
>Har de andet end sådan noget ubrugeligt gøjl?

Ork ja, jeg har købt en svanehals med sugekop, da den originale til MIO
168'eren knækkede....den virker stadig.
Et værkstedssædeovertræk og et sæt Valeo-vinduesviskere er det da også
blevet til.

Men elektronik og noget maskimekanisk hos Svandsen? Aldrig i livet!

Hov, jeg glemte en advarselstrekant og en selvlysende vest...

--
All that I just wrote is true...except the false bit.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-12-06 11:18

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Men elektronik og noget maskimekanisk hos Svandsen? Aldrig i livet!
>
> Hov, jeg glemte en advarselstrekant og en selvlysende vest...

Hvis bilen går i stykker/punkterer eller hvad der nu måtte ske.
Så tør du godt sætte dit liv på spil i en vest fra samme firma?
Det giver da ikke særlig meget mening.
Jeg vil da meget gerne have en vest jeg ved andre kan se.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Bruno

Dato : 11-12-06 00:05

jacob wrote:
> Hej,
>
> Er
> http://thansen.dk/product.asp?c=784686458&n=1199147585&pn=1225994651
> lovligt at køre med på offentlig vej?

Det er sikkert lovligt, men hvor er de dog irriterende. De spindende
kapsler ses nemlig let som om hjulene kører rundt selv når bilen faktisk
holder tilbage, altså bliver man snydt til at tro en bil er på vej ud
foran en!

Det er selvfølgelig kun i et splitsekund, men alligevel ikke rart. Noget
andet er forøvrigt det synes kun og være de værste smadrekasser som
f.eks. en gamel rusten Lada der kører rundt med den slags knald.

Mvh
Bruno

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-12-06 09:17

Bruno wrote:

> [...]
> kapsler ses nemlig let som om hjulene kører rundt selv når bilen faktisk
> holder tilbage, altså bliver man snydt til at tro en bil er på vej ud

Enig, har selv prøvet det i en rundkørsel i Randers. Jeg kommer
kørende rundt i rundkørslen og ser bare en bil lige lidt ude over
hajtænderne hvor hjulene drejede rundt.
En hård opbremsning, og så opdagede jeg det.
Godt der ikke var nogen bagved, og idioten med fælgene synes sikkert
det er toppen af morskab at se folk bremse for hans latterlige fælge.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 12:10

Uffe Bærentsen wrote:
> Jeg vil da meget gerne have en vest jeg ved andre kan se.

Så du køber den i Kvickly istedet ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-12-06 12:47

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så du køber den i Kvickly istedet ?

Nej, det blev Biltema

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 12:10

Karsten Andersen wrote:

> Selv hayens kan jo fåes meget billigere andre steder selv med porto.

Kan de nu det eller gætter du bare ? Sidst jeg kiggede var prisen
nogenlunde den samme som jeg kunne finde den til andre steder.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-12-06 12:48

> Kan de nu det eller gætter du bare ? Sidst jeg kiggede var prisen
> nogenlunde den samme som jeg kunne finde den til andre steder.

Har du kigget på Amazonen?

Du ved, www.amazon.com

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 13:59

Uffe Bærentsen wrote:

> Har du kigget på Amazonen?
> Du ved, www.amazon.com

17$ + moms + told + porto + fortoldningsgebyr til PostDK - det nærmer
sig de svjh 250kr THansen tager for det gør det ik ?

Amazon.co.uk - hvorfra der ikke skal betales told - er dyrere end den
amerikanske, helt op til 18£ pr bog.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-12-06 14:09

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> [...]
> sig de svjh 250kr THansen tager for det gør det ik ?
>
> Amazon.co.uk - hvorfra der ikke skal betales told - er dyrere end den

OG: Der skal stadigvæk betales moms oveni! (Momsen på bøger er 0% i UK
og Amazon kan ikke løbe fra at have så stor en omsætning at de er
forpligtede til at opkræve dansk moms).

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-12-06 16:15

11 Dec 2006 04:59:08 -0800, skrev Henrik Stidsen, på 15 linier, i
<1165841947.944217.210770@j44g2000cwa.googlegroups.com>, :

> [...]
>sig de svjh 250kr THansen tager for det gør det ik ?
>
>Amazon.co.uk - hvorfra der ikke skal betales told - er dyrere end den

Eller direkte ved Hayens mellem 15 og 19 pund incl porto.
Man behøver jo heller ikke og købe mælk på tankstationen.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 18:47

Karsten Andersen laid this down on his screen :
> Eller direkte ved Hayens mellem 15 og 19 pund incl porto.
> Man behøver jo heller ikke og købe mælk på tankstationen.

Og hvor meget er det der kommer på til told så ? Eller sender de
internt i EU ?

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-12-06 13:54

Mon, 11 Dec 2006 18:46:59 +0100, skrev Henrik Stidsen, på 14 linier, i
<mn.5c667d6c5568e997.34878@news.hs235.dk>, :

>Karsten Andersen laid this down on his screen :
>
>Og hvor meget er det der kommer på til told så ? Eller sender de
>internt i EU ?

Min regning sidst lød på 165 kr incl porto...

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-06 14:13

Karsten Andersen was thinking very hard :

> Min regning sidst lød på 165 kr incl porto...

Dvs, der var ikke ekstra told eller moms på ? I så fald er det jo en
del billigere, specielt hvis engelsk-dansk ordbogen fulgte med.

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-12-06 18:51

> Karsten Andersen was thinking very hard :

> Dvs, der var ikke ekstra told eller moms på ? I så fald er det jo en del
> billigere, specielt hvis engelsk-dansk ordbogen fulgte med.

Sidst jeg købte, blev det 389 kr. inkl alt for to bøger, med ordbog og alt.

- Martin

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-12-06 15:57

Tue, 12 Dec 2006 18:51:09 +0100, skrev "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk>, på 28 linier, i
<457eec1f$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, :

>Sidst jeg købte, blev det 389 kr. inkl alt for to bøger, med ordbog og alt.

Ja det er ikke alle bøger de sælger for 15£

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 13-12-06 15:58

Tue, 12 Dec 2006 14:13:11 +0100, skrev Henrik Stidsen, på 19 linier, i
<mn.63557d6c89062afe.34878@news.hs235.dk>, :

>Karsten Andersen was thinking very hard :

>Dvs, der var ikke ekstra told eller moms på ? I så fald er det jo en
>del billigere, specielt hvis engelsk-dansk ordbogen fulgte med.
Ja og engelsk-svensk engelsk-norsk du kan da få alle 3 med for samme
pris.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 14:09

Uffe Bærentsen wrote:

> Nej, det blev Biltema

Og der ved vi jo at der kun sælges reflekser godkendt til offshore
redningsudstyr ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-06 15:02

Peter Dalgaard wrote:

> OG: Der skal stadigvæk betales moms oveni! (Momsen på bøger er 0% i UK
> og Amazon kan ikke løbe fra at have så stor en omsætning at de er
> forpligtede til at opkræve dansk moms).

Ja og fragt - så der er ikke langt op til THansens 300kr (298kr iflg.
deres hjemmeside). Iøvrigt får man jo en engelsk->dansk ordbog over
fagudtryk med når man køber hos THansen, det gør man nok ikke fra
Amazon...

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-12-06 16:16

11 Dec 2006 06:01:45 -0800, skrev Henrik Stidsen, på 14 linier, i
<1165845705.797809.143930@j44g2000cwa.googlegroups.com>, :

> [...]
>deres hjemmeside). Iøvrigt får man jo en engelsk->dansk ordbog over
>fagudtryk med når man køber hos THansen, det gør man nok ikke fra
måske ikke, men det gør der når du køber direkte ved hayens

--
MVH Karsten
Horsens