Hva' er der galt med Golf'en?
Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 18:19

En nabo i huset har en '02 VW Golf 1,6 16V. Efter bilvasken kører
de en tur og når hjem, hvor bilen pludselig går ud som et lys. Ingen
power overhovedet - heller ikke i instrumentgruppens lamper.

Bilen listes ned i garagen, hvor den efter et par timer får lys i den røde
lysdiode i døren og har låst alle døre (bilen kunne ikke låses, da den
blev stillet i garagen). En fornyet start giver samme resultat: Ingen lys
i nogen lamper og ingen liv i motoren. Heller ikke lysdioden blinker mere,
men der er 12,1 volt, målt på batteriet.

Hva' fejler den?

Fra : alexbo

Dato : 10-12-06 18:36

"Mogens..." skrev

> [...]
> i nogen lamper og ingen liv i motoren. Heller ikke lysdioden blinker mere,
> men der er 12,1 volt, målt på batteriet.

På trods af de 12,1 v. tror jeg batteriet er faldet sammen, kan de også
måles med tænding på eller lyset tændt.
En anden mulighed er den stik modsatte, at batteriet er godt nok, men kørt
tør for strøm p.g.a. manglende ladning.

Det nemmeste er at prøve at starte med kabler eller batteri fra en anden
bil, og så tage det derfra.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 18:54

> [...]
> måles med tænding på eller lyset tændt.
> En anden mulighed er den stik modsatte, at batteriet er godt nok, men kørt

OK!

> Det nemmeste er at prøve at starte med kabler eller batteri fra en anden
> bil, og så tage det derfra.

Jeg vil ikke lægge bil til den slags... - måske hans Toyota kan anvendes.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-06 19:45

"Mogens..." skriver:

> [...]
> i nogen lamper og ingen liv i motoren. Heller ikke lysdioden blinker mere,
> men der er 12,1 volt, målt på batteriet.

Dålig stelforbindelse ?

Vand i sikringsboksen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 10-12-06 19:54

> Dålig stelforbindelse ?

Jeg hev og sled i forbindelsen - det så okay ud.

> Vand i sikringsboksen ?

Kunne det være...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-06 20:00

"Mogens..." skriver:

> Jeg hev og sled i forbindelsen - det så okay ud.

Det er også for tidligt, med mindre at den har været i slatvand.

> Kunne det være...

Mål spænding over batteriet. sæt en forlygtepære direkte over, hvad er
spændingen så ?

Derefter skal der måles i sikringsboksen og evt bundstykket af
tændingslåsen.

Prøv evt at hente
http://volkswagen.msk.ru/vw_doc2/golf4-bora_ffp.zip