|
| Hva' er der galt med Golf'en? Fra : Mogens... |
Dato : 10-12-06 18:19 |
|
En nabo i huset har en '02 VW Golf 1,6 16V. Efter bilvasken kører
de en tur og når hjem, hvor bilen pludselig går ud som et lys. Ingen
power overhovedet - heller ikke i instrumentgruppens lamper.
Bilen listes ned i garagen, hvor den efter et par timer får lys i den røde
lysdiode i døren og har låst alle døre (bilen kunne ikke låses, da den
blev stillet i garagen). En fornyet start giver samme resultat: Ingen lys
i nogen lamper og ingen liv i motoren. Heller ikke lysdioden blinker mere,
men der er 12,1 volt, målt på batteriet.
Hva' fejler den?
| |
alexbo (10-12-2006)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 10-12-06 18:36 |
|
"Mogens..." skrev
> En nabo i huset har en '02 VW Golf 1,6 16V. Efter bilvasken kører
> de en tur og når hjem, hvor bilen pludselig går ud som et lys. Ingen
> power overhovedet - heller ikke i instrumentgruppens lamper.
>
> Bilen listes ned i garagen, hvor den efter et par timer får lys i den røde
> lysdiode i døren og har låst alle døre (bilen kunne ikke låses, da den
> blev stillet i garagen). En fornyet start giver samme resultat: Ingen lys
> i nogen lamper og ingen liv i motoren. Heller ikke lysdioden blinker mere,
> men der er 12,1 volt, målt på batteriet.
På trods af de 12,1 v. tror jeg batteriet er faldet sammen, kan de også
måles med tænding på eller lyset tændt.
En anden mulighed er den stik modsatte, at batteriet er godt nok, men kørt
tør for strøm p.g.a. manglende ladning.
Det nemmeste er at prøve at starte med kabler eller batteri fra en anden
bil, og så tage det derfra.
mvh
Alex Christensen
| |
Mogens... (10-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 10-12-06 18:54 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:457c45d0$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> På trods af de 12,1 v. tror jeg batteriet er faldet sammen, kan de også
> måles med tænding på eller lyset tændt.
> En anden mulighed er den stik modsatte, at batteriet er godt nok, men kørt
> tør for strøm p.g.a. manglende ladning.
OK!
> Det nemmeste er at prøve at starte med kabler eller batteri fra en anden
> bil, og så tage det derfra.
Jeg vil ikke lægge bil til den slags... - måske hans Toyota kan anvendes.
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-12-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-12-06 19:45 |
|
"Mogens..." skriver:
>
> Bilen listes ned i garagen, hvor den efter et par timer får lys i den røde
> lysdiode i døren og har låst alle døre (bilen kunne ikke låses, da den
> blev stillet i garagen). En fornyet start giver samme resultat: Ingen lys
> i nogen lamper og ingen liv i motoren. Heller ikke lysdioden blinker mere,
> men der er 12,1 volt, målt på batteriet.
Dålig stelforbindelse ?
Vand i sikringsboksen ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Mogens... (10-12-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 10-12-06 19:54 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:457C55AC.DAB14435@du.kan.finde.den...
> Dålig stelforbindelse ?
Jeg hev og sled i forbindelsen - det så okay ud.
> Vand i sikringsboksen ?
Kunne det være...
| |
Klaus D. Mikkelsen (10-12-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 10-12-06 20:00 |
| | |
|
|