Opel Astra fra 92', slingrer en anelse
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-06 19:41

Hej gruppe,

Efter en tur fra Kolding til Kbh. bemærkede jeg og mine passagerer, at det
er som om bilen "dalrer" en lille smule fra side til side. Det er opstået
for nylig, og jeg mener at kunne mærke at det bliver værre og værre.

Så vidt jeg kan mærke opstår vibrationerne fra baghjulene (eller i hvert
fald den bagerste del af bilen). Rystelserne passer lige med én pr.
hjulomdrejning, så det *må* have noget at gøre med dem.

Nogen, der har en idé om hvad der kan være galt?

Jacob

Fra : alexbo

Dato : 09-12-06 20:30

"jacob" <ni> skrev

> [...]
> hjulomdrejning, så det *må* have noget at gøre med dem.
>
> Nogen, der har en idé om hvad der kan være galt?

En bule i et dæk, det mærkes nemmest ved meget lav hastighed på plan vej, en
vuggen hver gang bulen rammer vejen.

Få det undersøgt og skiftet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 19:12

> "jacob" <ni> skrev

> En bule i et dæk, det mærkes nemmest ved meget lav hastighed på plan vej,
> en vuggen hver gang bulen rammer vejen.
>
> Få det undersøgt og skiftet.

Jeg takker for tippet til begge. Der var ganske rigtigt en ordentlig bule i
venstre bagdæk, så det skal lige en tur til dækmanden.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-12-06 19:42

jacob skriver:

> Jeg takker for tippet til begge. Der var ganske rigtigt en ordentlig bule i
> venstre bagdæk, så det skal lige en tur til dækmanden.

Det er sikkert på randen af at eksplodere, påmonter reservehjulet...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-06 20:03

> jacob skriver:

> Det er sikkert på randen af at eksplodere, påmonter reservehjulet...

Det blev gjort da jeg opdagede hvad der er galt... så ingen ko på isen
længere

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-12-06 20:57

"jacob" <ni> skrev :

>Nogen, der har en idé om hvad der kan være galt?

et defekt dæk ?
--
Jan_stevns