TMC
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-12-06 15:02

P3 og P4 sender TMC ud. Men hvor tit?

Jeg mener at have læst et eller andet sted at meldingerne kommer ud hvert 4.
minut, men nu kan jeg ikke lige finde ud af hvor jeg har læst det?

Nogen der har informationen opbevaret i hjernen? :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-12-06 16:14

> [...]
> 4. minut, men nu kan jeg ikke lige finde ud af hvor jeg har læst det?
>
> Nogen der har informationen opbevaret i hjernen? :)

Nu stiller du store krav
Er der ikke noget med at de kun sendes ud efter behov - altså når der sker
en ændring.
Jeg mener at huske at en del at TMC-meldingen er "varighed" så de enkelte
modtagere ved hvor længe den er gældende.
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=2190 angiver (under
"Hvor kommer meldingerne fra?") at en TMC-melding indeholder en hændelse, et
sted og en periode.
Jeg synes så at kunne huske at den enkelte modtager får listen over
hændelser når modtageren aktiveres, og der derefter kun kommer meldinger når
der er noget nyt.
Det lyder bare ikke særligt logisk. Hælder mere til dine "hvert fjerde
minut", men kan ikke lige finde noget om det.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Eliasen

Dato : 08-12-06 16:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> det?
>
> Nogen der har informationen opbevaret i hjernen? :)

TMC udsendes i en cyklus på 120 sekunder. Det kan tage 5-15 minutter at
få en helt opdateret pakke ud, men derefter vil ændringer være synlige
hvert andet minut.

--
Eliasen
www.tomtom-user.dk - Europas største TomTom-forum.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-12-06 17:19

Eliasen wrote:

> TMC udsendes i en cyklus på 120 sekunder. Det kan tage 5-15 minutter
> at få en helt opdateret pakke ud, men derefter vil ændringer være
> synlige hvert andet minut.

Hvad vil det sige? Bliver alle data sendt ud i løbet af 2 minutter, - eller
hvad?

Så burde en modtager kunne modtage dem på een gang ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Eliasen

Dato : 09-12-06 20:42

> Hvad vil det sige? Bliver alle data sendt ud i løbet af 2 minutter, -
> eller hvad?
>
> Så burde en modtager kunne modtage dem på een gang ...

Nok ikke når det tager 5-15 minutter at modtage en helt opdateret pakke.
Du kan nå at modtage de ændringer der kommer hvert andet minut (i
cyklus), men pakkerne er for store til at du kan nå det hele på 120
sekunder.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 09-12-06 21:47

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Flere end 24.000 har allerede valgt at blive medlem - GRATIS!
> Hent POI'er og konverter dem til bl.a. Garmin og Destinator med POIEdit

Men Eliasen - kan du så forklare hvorfor TT6 på en Nokia E61, placeret på
Amager, kun henter trafikoplysninger fra sydsverige?

Bevares - de første forsøg var jeg nærig med - og bad den bruge mit eget
trådløse net at forbinde til TMC-tjenesten med.
Så tænkte jeg at det var fejlen - og at det muligvis endda var uden
GPS-antennen tændt - og prøvede at tænde antennen og opdatere via
GSM/GPRS/UMTS nettet (ved faktisk ikke lige hvilket net, den opdaterer
over).

Men jeg får stadig kun en masse oplysninger for sydsverige...gud fader - fik
lige zoomet kortet helt ud - jeg får jo TMC-info så langt nordpå som at der
er et vejarbejde ved Stora Sjöfjället. Det er 1.824 km nord for Amager - og
23:05 køretimer.
Men ikke een meddelelse for DK.....

--
Jesper Hedegaard