Peugeot 206 HDI
Fra : Sren Fonnesbek Niels~

Dato : 08-12-06 13:16

Hej jeg overvej at køber en Peugeot 206 HDI er der nogle særlig ting jeg
skal kigge efter ?

Mvh Søren

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-06 13:59

Sren Fonnesbek Nielsen wrote:
> Hej jeg overvej at køber en Peugeot 206 HDI er der nogle særlig ting jeg
> skal kigge efter ?

Som altid ved Peugeot - kig efter om det elektriske virker.

Ellers er der gode råd på http://hi-speed.dk/206.html

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-06 13:59

Fra : Janner

Dato : 08-12-06 17:25

"Sren Fonnesbek Nielsen" <SFNielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg overvej at køber en Peugeot 206 HDI er der nogle særlig ting jeg
> skal kigge efter ?
>

> Mvh Søren

Ja om du virkeligt vil ha sådan en eller ike du skulle se dig omkring efter
noget der stof VAG og TDI på ...

Har haft Pug 3 gange .. mm en 206 XS fra ny fååg en gang lort og problemer
.... Så en 307 HDI ... sløv skøjte der kørte 14-15 km. literen efter et skift
til Octavia TDI blev det til 19-21 km. literen trods en festlig chipning

Så ikke et ondt ord om HDI , men er det virkeligt nødvendigt ?

/Jan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-12-06 17:57

Janner used his keyboard to write :
> Så ikke et ondt ord om HDI , men er det virkeligt nødvendigt ?

Er det ikke noget med TDI er på vej ud til fordel for HDI teknologien
fordi TDI forurener for meget ?

Fra : Brian

Dato : 08-12-06 20:16

Henrik Stidsen wrote:

> Er det ikke noget med TDI er på vej ud til fordel for HDI teknologien
> fordi TDI forurener for meget ?

Nej, men der er noget med at "alle" (læs; VAG gruppen hopper også ombord)
vil holde sig til commonrail, fremfor pumpe/dyse.

/Brian

Fra : Martin Kristensen

Dato : 08-12-06 21:43

Dem der køber det franske lort, de kommer tit på værksted...

Fra : Kim H

Dato : 09-12-06 08:33

"Martin Kristensen" <automakkeren@FJERNMIGmail.dk> skrev i en meddelelse
> Dem der køber det franske lort, de kommer tit på værksted...
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

Pumpe/dyse systemet havde fordele tidligere, med højere pumpetryk bl.a , nu
er Commmonrail blevet lige så godt og er så billigere at producere, derfor
vil VAG nok gerne kunne spare nogle penge
Mvh. KimH

Fra : JS

Dato : 09-12-06 11:42

Martin Kristensen wrote:
> Dem der køber det franske lort, de kommer tit på værksted...
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse

Jeg har aldrig været så lidt på værksted som efter at jeg har fået peugeot.

Fra : JS

Dato : 09-12-06 11:42

Janner wrote:
> [...]
> trods en festlig chipning .......
>
> Så ikke et ondt ord om HDI , men er det virkeligt nødvendigt ?

Jeg har en billig billig problemfri 206 1,4 HDI, ok hurtig i forhold til
motoren, kører 20-24 km/l ved frisk blandet kørsel. Eneste minus er at
sæderne er lidt for korte til en voksen mand.

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 09-12-06 11:16

Hvis det er en ældre model:

Hvis der er fjernbetjent centrallås, så tjek at nøglen kan drjes i låsene
(så bruges de nemlig sjældent, og kan med tiden gro helt fast). Tjek
endvidere at evt. sædevarme virker.

Det siges ofte at der er mange elektriske problemer. Det er nok oftest
børnesygdomme på de tidlige modeller. Jeg har haft en fra 2003 (igennem 3
år), som aldrig gav nogen problemer - hverken af den ene eller anden art.

1,4 Hdi er efter min mening for sløv.

Mvh Michael

Fra : JS

Dato : 09-12-06 11:44

Michael Nørgaard Andersen wrote:
> [...]
> børnesygdomme på de tidlige modeller. Jeg har haft en fra 2003
> (igennem 3 år), som aldrig gav nogen problemer - hverken af den ene

Den er fin til 1-2 personer - også til miotorvejskørsel. Svarer i optræk til
en 1,6 benzin. Men selvfølgelig er det sjovere med en større motor.

Fra : westmus

Dato : 09-12-06 12:54

Sren Fonnesbek Nielsen skrev:
> Hej jeg overvej at køber en Peugeot 206 HDI er der nogle særlig ting jeg
> skal kigge efter ?
>

> Mvh Søren

Hvis det er en "gammel" 2.0 så er remhjulet et svagt sted og du er
ikke i tvivl om når det er galt. Hjulet begynder hamre og banke
højere og højere, efterhånden som vulkaniseringen slipper. 70.000km
er almindelig levetid, nyt koster omkring 1500,-, men er temmeligt
hurtigt at skifte. Biler med H7 lygter er glade for pærer, men det er
der altså fundet løsninger på. Om vinteren skal man lige overveje
hvor store sne/is klumper man pløjer igennem eller bliver det hurtigt
dyrt i nye bundskjold, som er i plastik og ikke holder til alt for
voldsom snerydning.

Så går der historier om masser af fejl ved el og hjulophæng, men jeg
har selv været 206 2.0HDI ejer siden Maj 2000 og nu 135.000km senere
kniber det altså med at genkende dem. Eneste el-fejl har været et
låsetøj i en bagdør og der er skiftet en bærearm. Der ud over har
bilen nærmest været helt problemfri ud over alm. service og jeg er
alt for glad for den til at der er planer om at den skal udskiftes lige
foreløbig.