|
| Varme i bilen Fra : Tue Jensen |
Dato : 07-12-06 21:16 |
|
Måske jeg er lidt rundforvirret, men jeg pr¸ver.
En dieselmotor vil i forhold til en tilsvarende benzinmotor v¿re l¿ngere
tid om at blive varm. Korrekt?
Men hvordan fungere varmeapparatet i en bil? Jeg k¸rte tidligere i en VW
Golf 2.0 benzin og k¸re nu i en Seat Altea 2.0 TDI. Alteaÿen bruger l¿ngere
tid om at blive driftsvarm i motoren, men jeg skal k¸re under 1 km f¸r jeg
m¿rke varmen komme ud af luftsdysserne. I Golfen tog det gerne flere km. Er
der oliefyr i Alteaÿen eller varmes luften elektrisk? eller??? Hvor går det
galt.
--
Tue
| |
Niels Pein (08-12-2006)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 08-12-06 00:55 |
|
"Tue Jensen" skrev ...
> Men hvordan fungere varmeapparatet i en bil?
Det er vel forskelligt.
I min prioriteres motoren åbenbart. Jeg kan godt aktivere f.eks.
"afdugningsknappen" , men hvis bilen er kold, laver den ikke noget straks
(bl¿seren k¸rer ikke). Ikke f¸r temperaturen er kommet lidt op.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
| |
Ukendt (08-12-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-12-06 07:40 |
|
Er
> der oliefyr i Alteaÿen eller varmes luften elektrisk? eller??? Hvor går
> det
> galt.
jeg ved at de gamles touran har oliefyr, der hj¿lper motoren med at blive
varm.. så mon ikke din altea også har, de er trods alt bror/s¸ster
Mvh
Morten
| |
Tue Jensen (08-12-2006)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 08-12-06 11:39 |
|
On Fri, 8 Dec 2006 07:40:23 +0100, Morten Juel wrote:
> Er
>> der oliefyr i Alteaÿen eller varmes luften elektrisk? eller??? Hvor går
>> det
>> galt.
>
> jeg ved at de gamles touran har oliefyr, der hj¿lper motoren med at blive
> varm.. så mon ikke din altea også har, de er trods alt bror/s¸ster
Tak for svarte. Hvis der er oliefyr, er det så muligt at udnytte det
evt. med fjernbetjæning eller timer? Det ku jo være rart.
--
Tue
| |
mr j (08-12-2006)
| Kommentar Fra : mr j |
Dato : 08-12-06 12:17 |
|
>> jeg ved at de gamles touran har oliefyr, der hj¿lper motoren med at blive
>> varm.. så mon ikke din altea også har, de er trods alt bror/s¸ster
> Tak for svarte. Hvis der er oliefyr, er det så muligt at udnytte det
> evt. med fjernbetjæning eller timer? Det ku jo være rart.
Ja det skal VW kun ha omkring 10K for at lave !!!!!!!!!!!!!!!!!
Men mon ikke det kan fuskes, men det aner jeg intet om, men nogle må jo vide
noget..
Men det korte svar: ja, det kan godt laves så du kan tænde det via remote,
hvis din bil har det..
Mvh
Morten
| |
Klaus D. Mikkelsen (08-12-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 08-12-06 15:11 |
|
Tue Jensen skriver:
>
> Tak for svarte. Hvis der er oliefyr, er det så muligt at udnytte det
> evt. med fjernbetjæning eller timer? Det ku jo være rart.
Jo, du skal lige have en pumpe og en blæser, så du kan få vandet ind i
kabinen (eller i varmeapparatet i det mindste).
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Hehe (08-12-2006)
| Kommentar Fra : Hehe |
Dato : 08-12-06 16:37 |
|
Jeg arbejder her: www.hv-elektro.dk
Og der sælger vi ofte et produkt der kaldes "komfortsæt" til at montere på
bilens eksisterende oliefyr.
Det koster vist ca 3000. men kan ikke laves på alle modeller, selvom de har
orig. tilskudsvarmer...
Men det er altså ikke lige mit speciale, endnu.
Men ring og spørg efter Jesper, så kan han fortælle dig alt...
- Henrik
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4579728C.53ADBB16@du.kan.finde.den...
> Tue Jensen skriver:
>>
>> Tak for svarte. Hvis der er oliefyr, er det så muligt at udnytte det
>> evt. med fjernbetjæning eller timer? Det ku jo være rart.
>
> Jo, du skal lige have en pumpe og en blæser, så du kan få vandet ind i
> kabinen (eller i varmeapparatet i det mindste).
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 759 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.
| |
Klaus D. Mikkelsen (09-12-2006)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 09-12-06 00:41 |
|
Hehe skriver:
>
> Men ring og spørg efter Jesper, så kan han fortælle dig alt...
Ellers tak, jeg har ikek oliefyr i min bil.
> --------------------------------------------------------------------------------
> Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 759 spam-mails
> Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
> Hent en gratis SPAMfighter her.
Kunne man få dig til at afinstallere dansk usenets støreste spammer,
inden den spammer mere ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Tue Jensen (09-12-2006)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 09-12-06 14:44 |
|
On Fri, 8 Dec 2006 16:36:45 +0100, Hehe wrote:
> Jeg arbejder her: www.hv-elektro.dk
> Og der sælger vi ofte et produkt der kaldes "komfortsæt" til at montere på
> bilens eksisterende oliefyr.
> Det koster vist ca 3000. men kan ikke laves på alle modeller, selvom de har
> orig. tilskudsvarmer...
> Men det er altså ikke lige mit speciale, endnu.
> Men ring og spørg efter Jesper, så kan han fortælle dig alt...
>
Takker, Jeg vil ser nærmere på det.
___
Tue
| |
Per Henneberg Kriste~ (11-12-2006)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 11-12-06 07:22 |
|
Tue Jensen wrote:
> Måske jeg er lidt rundforvirret, men jeg pr¸ver.
> En dieselmotor vil i forhold til en tilsvarende benzinmotor v¿re
> l¿ngere tid om at blive varm. Korrekt?
> Men hvordan fungere varmeapparatet i en bil? Jeg k¸rte tidligere i en
> VW Golf 2.0 benzin og k¸re nu i en Seat Altea 2.0 TDI. Alteaÿen
> bruger l¿ngere tid om at blive driftsvarm i motoren, men jeg skal
> k¸re under 1 km f¸r jeg m¿rke varmen komme ud af luftsdysserne. I
> Golfen tog det gerne flere km. Er der oliefyr i Alteaÿen eller varmes
> luften elektrisk? eller??? Hvor går det galt.
Nogle VW har en elektrisk varmer monteret på vandet, som bliver sendt ind i
varmeapparatet. En slags dypkoger.
Jeg ved dog intet som helst om hvilke der har og hvilke der ikke har .. ud
over at det er usandsynligt at en benzinbil har det :)
--
Per, Esbjerg
| |
|
|