Varme i bilen
Fra : Tue Jensen

Dato : 07-12-06 21:16

Måske jeg er lidt rundforvirret, men jeg pr¸ver.
En dieselmotor vil i forhold til en tilsvarende benzinmotor v¿re l¿ngere
tid om at blive varm. Korrekt?
Men hvordan fungere varmeapparatet i en bil? Jeg k¸rte tidligere i en VW
Golf 2.0 benzin og k¸re nu i en Seat Altea 2.0 TDI. Alteaÿen bruger l¿ngere
tid om at blive driftsvarm i motoren, men jeg skal k¸re under 1 km f¸r jeg
m¿rke varmen komme ud af luftsdysserne. I Golfen tog det gerne flere km. Er
der oliefyr i Alteaÿen eller varmes luften elektrisk? eller??? Hvor går det
galt.
--
Tue

Fra : Niels Pein

Dato : 08-12-06 00:55

"Tue Jensen" skrev ...

> Men hvordan fungere varmeapparatet i en bil?

Det er vel forskelligt.
I min prioriteres motoren åbenbart. Jeg kan godt aktivere f.eks.
"afdugningsknappen" , men hvis bilen er kold, laver den ikke noget straks
(bl¿seren k¸rer ikke). Ikke f¸r temperaturen er kommet lidt op.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-06 07:40

Er
> der oliefyr i Alteaÿen eller varmes luften elektrisk? eller??? Hvor går
> det
> galt.

jeg ved at de gamles touran har oliefyr, der hj¿lper motoren med at blive
varm.. så mon ikke din altea også har, de er trods alt bror/s¸ster

Mvh
Morten

Fra : Tue Jensen

Dato : 08-12-06 11:39

On Fri, 8 Dec 2006 07:40:23 +0100, Morten Juel wrote:

> Er
>
> jeg ved at de gamles touran har oliefyr, der hj¿lper motoren med at blive
> varm.. så mon ikke din altea også har, de er trods alt bror/s¸ster
Tak for svarte. Hvis der er oliefyr, er det så muligt at udnytte det
evt. med fjernbetjæning eller timer? Det ku jo være rart.

--
Tue

Fra : mr j

Dato : 08-12-06 12:17

> Tak for svarte. Hvis der er oliefyr, er det så muligt at udnytte det
> evt. med fjernbetjæning eller timer? Det ku jo være rart.

Ja det skal VW kun ha omkring 10K for at lave !!!!!!!!!!!!!!!!!

Men mon ikke det kan fuskes, men det aner jeg intet om, men nogle må jo vide
noget..

Men det korte svar: ja, det kan godt laves så du kan tænde det via remote,
hvis din bil har det..

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-12-06 15:11

Tue Jensen skriver:

> Tak for svarte. Hvis der er oliefyr, er det så muligt at udnytte det
> evt. med fjernbetjæning eller timer? Det ku jo være rart.

Jo, du skal lige have en pumpe og en blæser, så du kan få vandet ind i
kabinen (eller i varmeapparatet i det mindste).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hehe

Dato : 08-12-06 16:37

Jeg arbejder her: www.hv-elektro.dk
Og der sælger vi ofte et produkt der kaldes "komfortsæt" til at montere på
bilens eksisterende oliefyr.
Det koster vist ca 3000. men kan ikke laves på alle modeller, selvom de har
orig. tilskudsvarmer...
Men det er altså ikke lige mit speciale, endnu.
Men ring og spørg efter Jesper, så kan han fortælle dig alt...

- Henrik

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-12-06 00:41

Hehe skriver:

> Men ring og spørg efter Jesper, så kan han fortælle dig alt...

Ellers tak, jeg har ikek oliefyr i min bil.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 759 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Kunne man få dig til at afinstallere dansk usenets støreste spammer,
inden den spammer mere ?

Fra : Tue Jensen

Dato : 09-12-06 14:44

On Fri, 8 Dec 2006 16:36:45 +0100, Hehe wrote:

> [...]
> Men det er altså ikke lige mit speciale, endnu.
> Men ring og spørg efter Jesper, så kan han fortælle dig alt...

Takker, Jeg vil ser nærmere på det.
___
Tue

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-12-06 07:22

Tue Jensen wrote:
> [...]
> Golfen tog det gerne flere km. Er der oliefyr i Alteaÿen eller varmes
> luften elektrisk? eller??? Hvor går det galt.

Nogle VW har en elektrisk varmer monteret på vandet, som bliver sendt ind i
varmeapparatet. En slags dypkoger.

Jeg ved dog intet som helst om hvilke der har og hvilke der ikke har .. ud
over at det er usandsynligt at en benzinbil har det :)

--
Per, Esbjerg