kia cee´d i Danmark??
Fra : jenny og søren

Dato : 07-12-06 16:32

Hej Ng

er der nogen der ved hvad den nye kia cee´d kommer til at koste i Danmark ??

jeg har læst på nettet at de engelske motor journalister skulle være ret
beggestret for den 7 års/150000 km fulle garanti på den...

mvh

Søren

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-12-06 16:39

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> writes:

> [...]
>
> jeg har læst på nettet at de engelske motor journalister skulle være ret
> beggestret for den 7 års/150000 km fulle garanti på den...

Primo 2007, iflg.

http://www.kiamotors.dk/ceed/

> Den har indtil videre sparet mig for at få 0 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Them's fightin' words 'round these parts, stranger!!
(Spammende spamfilter!)

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 16:50

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Primo 2007, iflg.
>
> http://www.kiamotors.dk/ceed/

Det store spørgsmål er blot, hvad "det eneste krav er naturligvis, at
serviceeftersynene overholdes i henhold til fabrikkens standarder. " koster.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-12-06 18:03

> Det store spørgsmål er blot, hvad "det eneste krav er naturligvis, at
> serviceeftersynene overholdes i henhold til fabrikkens standarder. "
> koster.

Det bestemmer du jo selv. Hvis du lader den servicere hos SMC, kan det nok
ikke svare sig- det vil være billigere med en nu bil. Hint; du bestemmer
selv hvem som servicere, bare det er en moms reg. mekaniker ifht.
garanti*/købeloven. det er derfor de finder på altmuligt "ekstra",
mobilitetsservice, udvidet garanti etc., for der kan de tvinge kunden til
det skal være aut. .

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 18:04

KLIP

> [...]
> garanti*/købeloven. det er derfor de finder på altmuligt "ekstra",
> mobilitetsservice, udvidet garanti etc., for der kan de tvinge kunden til

Hvis ikke KIA har hånd i hanke med servicen, tror jeg ikke man skal regne
med nævnte garantiordning i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-12-06 18:31

> Hvis ikke KIA har hånd i hanke med servicen, tror jeg ikke man skal regne
> med nævnte garantiordning i Danmark.

Måske ikke, jeg vil ihvertfald kigge på den, når den kommer i en stc.version
+ med et ordentligt "oliefyr" i fronten. Køre pt. 160 km. om dagen, det kan
kun løbe rundt, fordi Skodaaen er betalt, den er 10 år og har kun kørt ~120
kKm.. Jeg vil tabe for meget ifht. et nyt "oliefyr".

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 18:48

KLIP

> [...]
> dagen, det kan kun løbe rundt, fordi Skodaaen er betalt, den er 10 år og
> har kun kørt ~120 kKm.. Jeg vil tabe for meget ifht. et nyt "oliefyr".

Det kan jeg godt forstå.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 18:53

Den ser jo ud til at være ganske fiks:

http://www.kia-ceed.com/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 07-12-06 19:48

BJ sendte dette med sin computer:
> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den ser jo ud til at være ganske fiks:
>
> http://www.kia-ceed.com/

Den er fandme flot, den bil.
Jeg kunne godt risikere at blive fristet, hvis prisen falder i mit
leje, og hvis Susien skulle skiftes ud (hvilket den ikke skal).
Kai

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 19:52

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den er fandme flot, den bil.

Jep.

> Jeg kunne godt risikere at blive fristet, hvis prisen falder i mit leje,
> og hvis Susien skulle skiftes ud (hvilket den ikke skal).

Er du til diesel, kommer der jo en fin en på 140 Hk..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Basil

Dato : 07-12-06 19:55

Følgende er skrevet af BJ:
> "Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jep.

> Er du til diesel, kommer der jo en fin en på 140 Hk..

Så vil jeg jo pissefryse når jeg kører min korte tur på arbejde, men
jeg gad godt momentet.
Kai

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 20:03

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så vil jeg jo pissefryse når jeg kører min korte tur på arbejde, men jeg
> gad godt momentet.

O.k. så må du nøjes med en 140 Hk benziner eller alternativt investere i et
fyr.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Søren Hansen

Dato : 07-12-06 23:04

jenny og søren skrev:
> [...]
>
> jeg har læst på nettet at de engelske motor journalister skulle være ret
> beggestret for den 7 års/150000 km fulle garanti på den...

Der er opsamlet en del information om Kia cee'd på
http://kiaklub.dk/viewforum.php?f=18

Der er rimeligt bred enighed i diverse tests om, at det generelt er en
meget fin bil, omend ikke helt på højde med Golf, Focus og Civic, når
det gælder køreglæden, som jeg fortolker det.

Politiken gætter på en startpris mellem 185.000 og 195.000

Mvh
Søren
http://kiaklub.dk/

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 23:10

"Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Politiken gætter på en startpris mellem 185.000 og 195.000

Tyskerne har endnu ikke prissat den, så jeg tør ikke gætte:

http://www.kia4u.de/modelle/ceed/index.php

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-12-06 23:13

"jenny og søren" skriver:

> jeg har læst på nettet at de engelske motor journalister skulle være ret
> beggestret for den 7 års/150000 km fulle garanti på den...

7 år er kun på nogle dele, her er hvad tyskerne skriver:

7 Jahre/150.000 km für den Antriebsstrang und 5 Jahre/150.000 km für das
komplette Fahrzeug. Gültig für den Kia cee’d in allen EU-Staaten (plus
Norwegen, Schweiz, Island und Gibraltar).

7 år på drivlinjen og 5 år på hele bilen. Men maksimalt 150kkm.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 23:17

KLIP

> 7 år på drivlinjen og 5 år på hele bilen. Men maksimalt 150kkm.

Det er i og for sig også imponerende og helt enestående på markedet.

De må have stor tiltro til kvaliteten ... det er der ingen andre
fabrikanter, der har ... i samme grad.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Søren Hansen

Dato : 07-12-06 23:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> Norwegen, Schweiz, Island und Gibraltar).
>
> 7 år på drivlinjen og 5 år på hele bilen. Men maksimalt 150kkm.

Ifølge Politiken har Kia Motors i Danmark besluttet at udvide de syv års
garanti til hele bilen.
http://politiken.dk/forbruger/biler/article208047.ece

/Søren
http://kiaklub.dk/

Fra : BJ

Dato : 07-12-06 23:33

"Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ifølge Politiken har Kia Motors i Danmark besluttet at udvide de syv års
> garanti til hele bilen.
> http://politiken.dk/forbruger/biler/article208047.ece

Intet mindre end dybt imponerende.

Spændende at se, hvad alle de andre i det segment kommer op med.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-12-06 05:48

Søren Hansen skriver:

> Ifølge Politiken har Kia Motors i Danmark besluttet at udvide de syv års
> garanti til hele bilen.
> http://politiken.dk/forbruger/biler/article208047.ece

Det er sku flot.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-12-06 09:02

On Thu, 7 Dec 2006 16:32:03 +0100 "jenny og søren"
<jennyogsoren@mail.dk> sent the following smoke signals:

>Hej Ng
>
>er der nogen der ved hvad den nye kia cee´d kommer til at koste i Danmark ??

Fra ca. 190.000 til 250.000 hvis man tro Bilbasens forsigtige (men dog
realistiske) bud.

Jeg er nu mere lun på kusinemodellen Hyundai Arnejs, med mindre at
Hyundai ikke vil give den samme garanti.

--
All that I just wrote is true...except the false bit.

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 10:36

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fra ca. 190.000 til 250.000 hvis man tro Bilbasens forsigtige (men dog
> realistiske) bud.
>
> Jeg er nu mere lun på kusinemodellen Hyundai Arnejs, med mindre at
> Hyundai ikke vil give den samme garanti.

De kommer jo fra samme koncern, så muligheden foreligger.

Som jeg tidligere har nævnt, de vil fremad, de Koreanere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-12-06 12:35

On Fri, 8 Dec 2006 10:35:55 +0100 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> sent
the following smoke signals:

>De kommer jo fra samme koncern, så muligheden foreligger.
>
>Som jeg tidligere har nævnt, de vil fremad, de Koreanere.

Fremad? Så kunne det være sjovt med 3,3 V6'eren fra Sonata'en i
Arnejs'en...og så lige en 6-trins gearkasse.

Men det sker nok næppe da Hyundai ikke engang vil smide den i Coupé'en.

--
All that I just wrote is true...except the false bit.

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 12:37

> On Fri, 8 Dec 2006 10:35:55 +0100 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> sent
> the following smoke signals:

> Fremad? Så kunne det være sjovt med 3,3 V6'eren fra Sonata'en i
> Arnejs'en...og så lige en 6-trins gearkasse.

Ja, de vil sælge biler.

> Men det sker nok næppe da Hyundai ikke engang vil smide den i Coupé'en.

Man skal aldrig sige aldrig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 08-12-06 12:56

Den ser faktisk ret nice ud, så mon ikke den are nice....:

http://worldwide.hyundai-motor.com/popup_arnejs_4_1.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-12-06 13:11

On Fri, 8 Dec 2006 12:56:16 +0100 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> sent
the following smoke signals:

>"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>Den ser faktisk ret nice ud, så mon ikke den are nice....:
>
>http://worldwide.hyundai-motor.com/popup_arnejs_4_1.html

Men 19"-fælgene er næppe standard, og når man tænker på hvad Kia
sandsynligvis vil kræve for 140 hk diesel-udgaven ad cee'd, så bliver
den næppe billig. Men 2,0 benz kan vel også gøre det...

Gad vide om målene holder....1,84 m i bredden (Damn!).

--
All that I just wrote is true...except the false bit.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-12-06 17:26

In article <45793220$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> Som jeg tidligere har nævnt, de vil fremad, de Koreanere.

Og de gør det dælme godt..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding