Det er sgu ikke til at overse (www.speedba~
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 03-12-06 20:48

Hej NG,

Jeg ved ikke om denne har været oppe før... http://www.speedbandits.dk/

Puuhaa...

Leon
---
Sejl blyfrit - Sejl Hobie Cat
http://sejlernoerd.spaces.live.com

Fra : Møller

Dato : 03-12-06 21:00

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message
> Hej NG,
>
> Jeg ved ikke om denne har været oppe før... http://www.speedbandits.dk/

jow

Kom du ud og sejle DM i Wayfare?

Møller

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 03-12-06 21:06

Møller wrote:

> jow
>
> Kom du ud og sejle DM i Wayfare?
>
> Møller

Nej det gjorde jeg ikke, jeg hørte ikke yderligere fra ham. Så han fandt nok
en der var mere erfaren i jollen.

-Leon

Fra : Møller

Dato : 03-12-06 21:35

> en der var mere erfaren i jollen.

Han har nok fundet en fra den arrangerende klub, så vidt jeg husker kom han
fra Hellerup, og er nok "havsejler"
DM blev afholdt på Furesø, så det kan være en stor fordel at have en
lokalkendt gast, vinden springer meget på grund af skrænter og en del skov,
samt en slugt som Mølleåen løber gennem og det kan være svært lige at
forudse, hvilket ben man skal tage.

Møller

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-12-06 22:16

"Møller" <mail..sspam@og.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skov,
> samt en slugt som Mølleåen løber gennem og det kan være svært lige at

Ja tak - så sku du prøve på et lille surfboard.
Furesøen har ganske rigtigt nogle "sjove" tendenser med vinden.
Specielt husker jeg 2-3 gange, hvor det har blæst reelt hådt og jeg har
valgt at gå helt ned på 4 kvm sejl. Blot for at opleve at vinden pludselig
har lagt sig så det er umuligt at sejle et lille brædt med så lidt klud på.
Løsning: pak sammen - og svøm hjem !
En kammerat lå en gang så langt ud da vinden lagde sig at han drev helt ned
i Vaserne, før han ku bunde. Valgte at gå langs vandet gennem haverne til
Jægerhytten og hente bilen - og så køre hen og finde brædtet.

Furesøen kræver altså lidt lokalkendskab

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Møller

Dato : 03-12-06 23:11

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> wrote in message

> Furesøen kræver altså lidt lokalkendskab

ja da, jeg har sejlet der i 30 år.
brædt- 420-505-Wayfarer-Yngling m.v. nå ja Optimist
Men det store vand er nu sjovere.

Og det er ikke få jeg i tiden løb har reddet i land fra kæntrede kanoer m.v.
jo i fralandsvind opdager ukyndiger ikke hvor meget det blæser før det er
for sent.
Kropstemperatur under 34 gr.C er ikke at spøge med.
og så er søen 40 m dyb, det er med til at give de "sjove" bølger og ustabil
is, jeg kan egentlig ikke huske, at søen nogensinde har været åben for
issejlads, selvom der sejles i Storekalv.

Ved du, at Svanen, en af de tidligere turbåde, en dampdreven en, kørte på
skinner fra Furesø til Farumsø, medens propellen kørte rundt, det må have
været et syn for guder.

Møller

Møller

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-12-06 23:41

> [...]
> skinner fra Furesø til Farumsø, medens propellen kørte rundt, det må have

Næh- "Furen" er ikke sådan at spøge med.
Bistrup Sejlklub var i visse vindretninger OK, men de blev vidst trætte af
at få så mange besøg.
Fursøbadet havde lidt sjove tilkørselsforhold - du sku bare køre ned ad
cykelstien - i bil !
Jægerhuset er sådan set osse OK - men du lider lidt af læ fra
vandskiklubbens hus og pynten på den anden side af klubben - du kommer let
ret tæt på havnens ydermole. Og ved land er der vindhuller så man tror det
er løgn.

Men at en af turbådene faktisk var en skinnebus er nyt for mig
Til gengæld så vi for et par år siden "Hjejlen" på tæt hold, da vi llå på en
campingplads ved Albuen/Silkeborg søerne. Desværre var den på charter og
ikke i rute i september (da vi var der), så vi ku ikke komme ud at sejle med
den..

Men turbådene på Mølleåen er da forresten osse lidt "spændende" - dem har
jeg nemlig tiest mødt ude på åen - i lejet kano

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-12-06 23:50

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> writes:

> Fursøbadet havde lidt sjove tilkørselsforhold - du sku bare køre ned ad
> cykelstien - i bil !

A hwa? Godt nok er den smal og snoet, men der ligger da en fin
parkeringsplads nede for enden af vejen...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-12-06 23:57

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> A hwa? Godt nok er den smal og snoet, men der ligger da en fin
> parkeringsplads nede for enden af vejen...
>

> --
> O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B

Yep - så smal at det ligner noget, du ikke må køre på i bil

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 05-12-06 00:33

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> writes:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Yep - så smal at det ligner noget, du ikke må køre på i bil

Nå sådan. Det var da godt at jeg ikke tænkte det da jeg trillede
derned, så var vi gået glip af nogen hyggelige gåture og fine udsigter
over søen. (Du havde måske båden med på krogen?)

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-12-06 18:16

> [...]
> c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
> (*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45)

Nej - jeg havde brædtet på taget.

Fra : Møller

Dato : 06-12-06 14:42

> [...]
> campingplads ved Albuen/Silkeborg søerne. Desværre var den på charter og
> ikke i rute i september (da vi var der), så vi ku ikke komme ud at sejle

Se her:

http://www.123hjemmeside.dk/Nordsjaelland/247400

http://www.farum.dk/stdwop/info.asp?infoId=1484668

www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/s088-089.pdf

http://www.google.dk/search?hl=da&q=fures%C3%B8+svanen&btnG=S%C3%B8g&meta=

Møller

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 04-12-06 00:09

> [...]
> skov, samt en slugt som Mølleåen løber gennem og det kan være svært
> lige at forudse, hvilket ben man skal tage.

Ja sådan er det jo at sejle i en sø. Jeg husker som "saltvandssejler", at
det ikke var helt let at sejle optimisten i Sorø. Jollen ligger noget dybere
i ferskvand.
Men det var dengang, med de hastigheder jeg sejler nu, har det ikke den
store betydning.

Mvh
Leon

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-12-06 00:12

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dybere i ferskvand.
> Men det var dengang, med de hastigheder jeg sejler nu, har det ikke den

Ja - min debut på de vilde vover var virkelig vild.
Jeg startede i en optimistjolle på Skt. Jørgens sø - midt i København.
Der var vindforholdene også lidt alternative

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-06 16:43

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG,
>
> Jeg ved ikke om denne har været oppe før... http://www.speedbandits.dk/
>
> Puuhaa...

endelig et godt initiativ som jeg virkelig tror virker.....jeg kan bare ikke
se hvorfor forsøget kun skal køre i københavn......det er faktisk mere på
sin plads her

--
Tom