Import af biler - BMW ?
Fra : pkc

Dato : 03-12-06 12:08

Der har været en del indlæg om import fra fx. Tyskland. Jeg regner selv med
at få brug for en BMW 320D E46 2002 - 2004 i løbet af "sen" - foråret 2007 -

Hvis nu jeg godt vil betale lidt for at få en anden til at klare import og
måske udvælgelse - ud fra mine kriterier - er der så et par rigtig gode her
i DK som der er nogen af jer der kan anbefale ?

mvh
Per Krabbe
pkc snabel A scanboat punktum com

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-12-06 12:25

http://www.autohenter.dk/

Fra : Henrik Platz

Dato : 03-12-06 14:39

Jeg hentede i efteråret 2004 en Ford Galaxy hjem fra Frankfurt.
Mit største arbejde bestod i at vælge en klargjort bil fra en forhandler på
enten autoscout.de eller mobile.de.

Jeg fik en fyr til at stå for køb, papirarbejde og transport, men stod selv
for arbejdet med Told&Skat, motor- og synskontor.
Bilen blev leveret på privatadressen med en autotransporter, lidt ligesom
med hjemis-bilen .

Samlet gav jeg 312.500 inden bilen stod i indkørslen med plader på.
Alternativer i DK med samme udstyr/km stod dengang til 349.000, så min
besparelse var absolut til at tage og føle på. Mit arbejde tog sammenlagt
under en arbejdsdag.

Jeg betalte da absolut for mandens og transportørens arbejde, men sparede så
kørsel og brug af fritid. Jeg mener at prisen til transportør og
mellemhandler lå på omkring 1.500 EUR. Mange penge, men regn selv på de
samlede omkostninger på afhentning, overnatning etc.

Jeg kan arrangere kontakten hvis du har nogle konkrete biler du er
interesseret i.

Mvh

Henrik Platz, Varde