UPS - syn NU.
Fra : Herman Persson

Dato : 03-12-06 05:07

Tjekkede på http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp

Jeg vidste godt, at det var snart, men det er om en uge. Der er ikke kommet
brev om det, så hvad gør jeg?

Det er et ganske almindelig syn, fordi bilen er fire år gammel.

Hilsen Herman.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-06 08:15

"Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vidste godt, at det var snart, men det er om en uge. Der er ikke
> kommet brev om det, så hvad gør jeg?

Venter til den bliv indkaldt.

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

Fra : Herman Persson

Dato : 03-12-06 11:02

> "Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse

> Venter til den bliv indkaldt.

Er det da normalt, at de er sådan bagud?
Jeg bor et sted, hvor en del post forsvinder, så jeg frygter, at der ER
kommet en indkaldelse.

Hilsen Herman.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-12-06 11:37

> Er det da normalt, at de er sådan bagud?
> Jeg bor et sted, hvor en del post forsvinder, så jeg frygter, at der ER
> kommet en indkaldelse.
>
> Hilsen Herman.

Tilmeld det til eboks, så får du indkaldelsen deri fremover , og den
forsvinder ikke.
Alternativt meld dig selv til periodisk syn nu, man behøver ikke vente på et
brev man tror er forsvundet.

Niels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-06 20:18

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt meld dig selv til periodisk syn nu, man behøver ikke vente på
> et brev man tror er forsvundet.

Også en mulighed, på den måde kan man rykke datoen et ½ år. Jeg har
overvejet det, fordi min "dato" er i Marts md., og det er #¤%&!§ at ligge i
perlegruset og pilleroderave på den tid :(.

Fra : Brian

Dato : 03-12-06 20:20

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Også en mulighed, på den måde kan man rykke datoen et ½ år. Jeg har
> overvejet det, fordi min "dato" er i Marts md., og det er #¤%&!§ at
> ligge i perlegruset og pilleroderave på den tid :(.

Jamen dog - en gut som dig, ligger vel ikke og roder i bilen, bare fordi den
skal til syn... er den ikke altid istand til at klare sådan en omgang ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-06 20:25

> Jamen dog - en gut som dig, ligger vel ikke og roder i bilen, bare fordi
> den skal til syn... er den ikke altid istand til at klare sådan en omgang
> ?

Safty First, man skal være klar til at være parat. Der kan jo være gået et
nr.pladelys :( ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-12-06 08:21

Herman Persson skriver:

> Jeg vidste godt, at det var snart, men det er om en uge. Der er ikke kommet
> brev om det, så hvad gør jeg?

Venter på at du får et brev.

For øvrigt, er bilen ikek mere end 4 år gammel, kører du bare direkte
til syn uden at haev den på værksted først. Det har jeg gjort de gange
jeg har haft bil til syn.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Herman Persson

Dato : 03-12-06 11:02

> [...]
>
> For øvrigt, er bilen ikek mere end 4 år gammel, kører du bare direkte
> til syn uden at haev den på værksted først. Det har jeg gjort de gange

Det var også min tanke, da jeg ved bilen er i orden.

Hilsen Herman.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-12-06 11:51

> Det var også min tanke, da jeg ved bilen er i orden.

Du kan foretage det der i fagsproget kaldes "frivilligt syn", hvis det sker
indtil 6 måneder før normal periodisk syn, erstatter det "frivillige syn"
det normale "periodiske syn".

Kig på din reg. atest, på den fremgår første registreringsdato/md/år.
indkaldelse tager udgangspunkt måneden for første registrering.

Der er i dag ikke som tidligere efterslæb med indkaldelser, som du selv er
inde på kan det naturligvis forkomme at post forsvinder, dog er min erfaring
at det sker yderst sjældent.

Du kan også ringe til Færdselsstyrelsen (tlf.:33929100) og få oplyst om
køretøjet er indkaldt eller ikke.

--
MVH Hans

Fra : Herman Persson

Dato : 03-12-06 14:41

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Du kan foretage det der i fagsproget kaldes "frivilligt syn", hvis det
> sker indtil 6 måneder før normal periodisk syn, erstatter det "frivillige

Tak, den vil jeg så bruge.

> Kig på din reg. atest, på den fremgår første registreringsdato/md/år.
> indkaldelse tager udgangspunkt måneden for første registrering.

Jeg har tjekket - på nettet - og det er fire år siden om nogle dage.

> Der er i dag ikke som tidligere efterslæb med indkaldelser, som du selv er
> inde på kan det naturligvis forkomme at post forsvinder, dog er min
> erfaring at det sker yderst sjældent.

Ikke her! Jeg bor i et sommerhus, og i området er der stor udskiftning af
beboere - og postbude. Jeg VED med sikkerhed, at der forsvinder breve. Dels
har jeg haft tillid til afsendere, og dels har jeg selv bragt en del
fejlafleveret post rundt.
Et brev til mig, som er endt hos en af dem, der kun er her om sommeren må
anses for tabt

> Du kan også ringe til Færdselsstyrelsen (tlf.:33929100) og få oplyst om
> køretøjet er indkaldt eller ikke.

Hvorfor ikke Centralregisteret for Motorkøretøjer i Hvidovre?

Hilsen Herman.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-12-06 15:34

"Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke Centralregisteret for Motorkøretøjer i Hvidovre?

Det er Færdselsstyrelsen der i modsætning til tidligere, hvor det var
SBI/Færdselsstyrelsen som stod for indkaldelserne, og kanne derfor bruge
elastikken i forbindelse med "synspukler".

Denne mulighed skulle angiveligt være fjernet fra 1. jan. 2005 i forbindelse
med privatiseringen, en del i branchen tvivler dog fra tid til anden.

F.eks. fjernede Færdselstyrelsen ca.

Fra : Herman Persson

Dato : 04-12-06 10:41

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan også ringe til Færdselsstyrelsen (tlf.:33929100) og få oplyst om
> køretøjet er indkaldt eller ikke.

Det var næsten rigtigt, for de henviste til Færdselsstyrelsens kundeservice,
70129040, hvor man oplyste, at brev var sendt, og sidste frist for syn var
23. november.

Så det bliver en tur en af dagene.

Tak for hjælpen til jer alle.

Hilsen Herman.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 04-12-06 12:54

> [...]
>
> Det var næsten rigtigt, for de henviste til Færdselsstyrelsens
> kundeservice, 70129040, hvor man oplyste, at brev var sendt, og sidste

Ja de bliver da også mere og mere firkantede, for få måneder siden kunne de
fint lave omstilling til kundeservice.

> Så det bliver en tur en af dagene.

Fra sidste retidig synsdato, går ca. 9 uger, der modtager du så en
påmindelse hvori de skriver at din bil endnu ikke er godkendt (hvis da
posten vil ;-( ), du får herefter 3 uger til at få bilen synet, først
herefter bliver det kriminelt.

--
MVH Hans

Fra : funkpost

Dato : 03-12-06 10:27

> For øvrigt, er bilen ikek mere end 4 år gammel, kører du bare direkte
> til syn uden at haev den på værksted først. Det har jeg gjort de gange
> jeg har haft bil til syn.

Ja, med internet booking hos APPLUS er det næsten blevet til "Drive in
syn". Jeg bookende 2 dage før, kørte ind, fik synet - færdig på
arbejd!

/Gunnar

Fra : Herman Persson

Dato : 03-12-06 11:03

"funkpost" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, med internet booking hos APPLUS er det næsten blevet til "Drive in
syn". Jeg bookende 2 dage før, kørte ind, fik synet - færdig på

Vi har en 'applaus' lige om hjørnet, så den bliver det.

Hilsen Herman.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 03-12-06 11:36

> [...]
> arbejd!
>
> Vi har en 'applaus' lige om hjørnet, så den bliver det.

Ja og - Apluss reklamerer også med drive in syn, _pas_på_ - i flere af deres
synshaller kræver de 150 kr i gebyr for drive in syn ;-(

--
MVH Hans

Fra : Tyfon

Dato : 04-12-06 20:32

> [...]

Ja, med internet booking hos APPLUS er det næsten blevet til "Drive in
syn". Jeg bookende 2 dage før, kørte ind, fik synet - færdig på

Køre normalt bare derned da den lokale ikke har tidsbestilling og så og
sige altid plads (Give)

OZ3BTO