Mandagsproblemet var ikke kølevæske
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 00:34

Noget tyder på at kølevæsken ikke har noget som helst med mandagens
problem (blinkende stoplampe) at gøre.

Det viser sig at lampen kun begynder at blinke når aircondition er
tændt. Når aircondition så slukkes stopper lampen med at blinke med det
samme.

Efter at have fået den mistanke lavede jeg her til aften et forsøg.
Efter at have kørt ~15km blandet kørsel, motoren var blevet "varm" (75
grader), tændte jeg for aircondition. Efter knap 1 km kørsel begyndte
STOP at blinke. Slukkede aircondition og lampen holdt op med at blinke
med det samme. Det kan jeg kun tolke som at der er en sammenhæng mellem
AC og fejlen.

AC anlægget er skiftet 2 gange på garanti i sommers - jeg går ud fra
det betyder at jeg kan læne mig tilbage og forvente gratis udbedring af
en evt. fejl på anlægget. Men, jeg vil da gerne lige høre om nogen kan
skyde sig ind på hvad fejlen kan være før jeg konfronterer Peugeot med
problemet.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-12-06 01:34

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> [...]
> af en evt. fejl på anlægget. Men, jeg vil da gerne lige høre om nogen
> kan skyde sig ind på hvad fejlen kan være før jeg konfronterer Peugeot

Prøv lige at kikke på

http://groups.google.dk/group/alt.autos.peugeot/browse_thread/thread/c0eda9c6764aa3c6/7ff47b3d23f28083?lnk=st&q=peugeot+stop+warning+light&rnum=27&hl=da#7ff47b3d23f28083

alias

http://kortlink.dk/3dhs

Godt nok fra en 406'er, men det lyder ret ens...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 02:39

Peter Dalgaard formulated the question :
> http://kortlink.dk/3dhs

> Godt nok fra en 406'er, men det lyder ret ens...

Jo det lyder godt nok som det samme problem. Men spørgsmålet er jo så
netop om det virker på samme måde og bare er et stik der er korroderet
eller om det er noget helt andet der giver problemet.

Men hvis det er et korroderet stik så skal jeg jo nok ikke sætte næsen
op efter en reperation på værkstedets regning :(

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-12-06 07:37

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> Men hvis det er et korroderet stik så skal jeg jo nok ikke sætte næsen
> op efter en reperation på værkstedets regning :(

Er det ellers ikke dem de har det med at skifte i tide og utide, for at
undgå brand?

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 12:27

Finn Guldmann presented the following explanation :

> Er det ellers ikke dem de har det med at skifte i tide og utide, for at undgå
> brand?

Kun på de nyere modeller, 306eren er fra før de rigtig slog sig på
brandbiler :)

Fra : Brian

Dato : 03-12-06 15:21

Henrik Stidsen wrote:

> Jo det lyder godt nok som det samme problem. Men spørgsmålet er jo så
> netop om det virker på samme måde og bare er et stik der er korroderet
> eller om det er noget helt andet der giver problemet.

Istedet for at sidde og spekulere i om det nu er samme opbygning, ville det
da være noget hurtigere at fedte ud og tjekke det.

Da det er samme motortype og fabrikant som din egen, er der sikkert ikke den
store variation.

Som bonusinfo kan jeg fortælle, at Autodata angiver at en 306 fra 2000 med
HDI motor, har et par relæer siddene ude foran omkring blæseren - fedt nu ud
at kigge efter

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 15:39

Brian wrote :
> Som bonusinfo kan jeg fortælle, at Autodata angiver at en 306 fra 2000 med
> HDI motor, har et par relæer siddene ude foran omkring blæseren - fedt nu ud
> at kigge efter

For det første er jeg ikke ligefrem født mekaniker...

Men, på min sidder blæseren ude foran MELLEM kofanger og køler, det er
ikke lige et sted der er til at komme til ret nemt - og nå ja, det
regner lige nu så jeg gider ikke stå og fedt rundt derude lige nu...
Men må da lige kigge på det når det bliver tørvejr.

Fra : Brian

Dato : 03-12-06 15:48

Henrik Stidsen wrote:

> For det første er jeg ikke ligefrem født mekaniker...

Det er der vist ingen der er...

> Men, på min sidder blæseren ude foran MELLEM kofanger og køler, det er
> ikke lige et sted der er til at komme til ret nemt

Hvis der vitterligt sidder en lille relæboks, har de nok placeret den, så
den er til at komme til. Bilen er da fra før den tid, hvor man afmonterer
hele lygten og kofangeren, for at skifte en pære

> - og nå ja, det
> regner lige nu så jeg gider ikke stå og fedt rundt derude lige nu...
> Men må da lige kigge på det når det bliver tørvejr.

Okay, vi har ikke samme slags nysgerrighed omking den slags ting.

/Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 16:08

Brian presented the following explanation :

> Det er der vist ingen der er...

Næ, men nogen er mere end andre...

> Hvis der vitterligt sidder en lille relæboks, har de nok placeret den, så den
> er til at komme til. Bilen er da fra før den tid, hvor man afmonterer hele
> lygten og kofangeren, for at skifte en pære

Jo jo, det er den da, pæreskift tager ikke mange minutter, slet ikke
for dem der har øvelsen i det. Men altså, for en som mig er det ikke
sikkert boksen overhovedet er til at finde - jeg aner jo ikke hvad jeg
skal kigge efter og motorrummet på sådan en karet er altså rimelig godt
fyldt op.

> Okay, vi har ikke samme slags nysgerrighed omking den slags ting.

Ikke hvis du har lyst til at stå i regnvejr og halvmørke for at lede
efter en lille boks i motorrummet. For det har jeg ikke, slet ikke når
jeg ikke ved hvordna den ser ud og hvad jeg rent faktisk skal kigge
efter...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-12-06 08:22

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
..

> AC anlægget er skiftet 2 gange på garanti i sommers - jeg går ud fra det
> betyder at jeg kan læne mig tilbage og forvente gratis udbedring af en
> evt. fejl på anlægget.

Hvorfor ikke bare vente på den brænder? :). Ku' ikke la' vær'. Man skal
reklamere lige så snart fejlen opdages, man må ikke "samle til bunke", den
kan jo udløse en anden.
BTW har du checket der stadig er væske nok?

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-12-06 12:26

Jørgen M. Rasmussen submitted this idea :

> Hvorfor ikke bare vente på den brænder? :). Ku' ikke la' vær'.

Nu er 306eren ikke ligefrem en brandbilsmodel, men ellers en
nærliggende tanke :)

> Man skal
> reklamere lige så snart fejlen opdages, man må ikke "samle til bunke", den
> kan jo udløse en anden.

Helt sikkert, men fejlen er jo også først lige opstået (eller i hvert
fald først lige opdaget).

> BTW har du checket der stadig er væske nok?

Jeg har kigget og så vidt jeg kan se er der nok på.