|
| Mandagsproblemet var ikke kølevæske Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-12-06 00:34 |
|
Noget tyder på at kølevæsken ikke har noget som helst med mandagens
problem (blinkende stoplampe) at gøre.
Det viser sig at lampen kun begynder at blinke når aircondition er
tændt. Når aircondition så slukkes stopper lampen med at blinke med det
samme.
Efter at have fået den mistanke lavede jeg her til aften et forsøg.
Efter at have kørt ~15km blandet kørsel, motoren var blevet "varm" (75
grader), tændte jeg for aircondition. Efter knap 1 km kørsel begyndte
STOP at blinke. Slukkede aircondition og lampen holdt op med at blinke
med det samme. Det kan jeg kun tolke som at der er en sammenhæng mellem
AC og fejlen.
AC anlægget er skiftet 2 gange på garanti i sommers - jeg går ud fra
det betyder at jeg kan læne mig tilbage og forvente gratis udbedring af
en evt. fejl på anlægget. Men, jeg vil da gerne lige høre om nogen kan
skyde sig ind på hvad fejlen kan være før jeg konfronterer Peugeot med
problemet.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Peter Dalgaard (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 03-12-06 01:34 |
|
Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:
> Noget tyder på at kølevæsken ikke har noget som helst med mandagens
> problem (blinkende stoplampe) at gøre.
>
> Det viser sig at lampen kun begynder at blinke når aircondition er
> tændt. Når aircondition så slukkes stopper lampen med at blinke med
> det samme.
>
> Efter at have fået den mistanke lavede jeg her til aften et forsøg.
> Efter at have kørt ~15km blandet kørsel, motoren var blevet "varm" (75
> grader), tændte jeg for aircondition. Efter knap 1 km kørsel begyndte
> STOP at blinke. Slukkede aircondition og lampen holdt op med at blinke
> med det samme. Det kan jeg kun tolke som at der er en sammenhæng
> mellem AC og fejlen.
>
> AC anlægget er skiftet 2 gange på garanti i sommers - jeg går ud fra
> det betyder at jeg kan læne mig tilbage og forvente gratis udbedring
> af en evt. fejl på anlægget. Men, jeg vil da gerne lige høre om nogen
> kan skyde sig ind på hvad fejlen kan være før jeg konfronterer Peugeot
> med problemet.
Prøv lige at kikke på
http://groups.google.dk/group/alt.autos.peugeot/browse_thread/thread/c0eda9c6764aa3c6/7ff47b3d23f28083?lnk=st&q=peugeot+stop+warning+light&rnum=27&hl=da#7ff47b3d23f28083
alias
http://kortlink.dk/3dhs
Godt nok fra en 406'er, men det lyder ret ens...
> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
>
>
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Henrik Stidsen (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-12-06 02:39 |
|
Peter Dalgaard formulated the question :
> http://kortlink.dk/3dhs
> Godt nok fra en 406'er, men det lyder ret ens...
Jo det lyder godt nok som det samme problem. Men spørgsmålet er jo så
netop om det virker på samme måde og bare er et stik der er korroderet
eller om det er noget helt andet der giver problemet.
Men hvis det er et korroderet stik så skal jeg jo nok ikke sætte næsen
op efter en reperation på værkstedets regning :(
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Finn Guldmann (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 03-12-06 07:37 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>> http://kortlink.dk/3dhs
>> Godt nok fra en 406'er, men det lyder ret ens...
> Jo det lyder godt nok som det samme problem. Men spørgsmålet er jo så
> netop om det virker på samme måde og bare er et stik der er korroderet
> eller om det er noget helt andet der giver problemet.
> Men hvis det er et korroderet stik så skal jeg jo nok ikke sætte næsen
> op efter en reperation på værkstedets regning :(
>
Er det ellers ikke dem de har det med at skifte i tide og utide, for at
undgå brand?
--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe
næste gang du selv holder og skal skifte venstre baghjul. Så skal vi nok
arrangere at der kommer lastbiler forbi 5 cm (+/-10 cm) fra din bagdel.
| |
Henrik Stidsen (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-12-06 12:27 |
|
Finn Guldmann presented the following explanation :
>> Men hvis det er et korroderet stik så skal jeg jo nok ikke sætte næsen op
>> efter en reperation på værkstedets regning :(
> Er det ellers ikke dem de har det med at skifte i tide og utide, for at undgå
> brand?
Kun på de nyere modeller, 306eren er fra før de rigtig slog sig på
brandbiler :)
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-12-06 15:21 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> Jo det lyder godt nok som det samme problem. Men spørgsmålet er jo så
> netop om det virker på samme måde og bare er et stik der er korroderet
> eller om det er noget helt andet der giver problemet.
Istedet for at sidde og spekulere i om det nu er samme opbygning, ville det
da være noget hurtigere at fedte ud og tjekke det.
Da det er samme motortype og fabrikant som din egen, er der sikkert ikke den
store variation.
Som bonusinfo kan jeg fortælle, at Autodata angiver at en 306 fra 2000 med
HDI motor, har et par relæer siddene ude foran omkring blæseren - fedt nu ud
at kigge efter
/Brian
| |
Henrik Stidsen (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-12-06 15:39 |
|
Brian wrote :
> Som bonusinfo kan jeg fortælle, at Autodata angiver at en 306 fra 2000 med
> HDI motor, har et par relæer siddene ude foran omkring blæseren - fedt nu ud
> at kigge efter
For det første er jeg ikke ligefrem født mekaniker...
Men, på min sidder blæseren ude foran MELLEM kofanger og køler, det er
ikke lige et sted der er til at komme til ret nemt - og nå ja, det
regner lige nu så jeg gider ikke stå og fedt rundt derude lige nu...
Men må da lige kigge på det når det bliver tørvejr.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Brian (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 03-12-06 15:48 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> For det første er jeg ikke ligefrem født mekaniker...
Det er der vist ingen der er...
> Men, på min sidder blæseren ude foran MELLEM kofanger og køler, det er
> ikke lige et sted der er til at komme til ret nemt
Hvis der vitterligt sidder en lille relæboks, har de nok placeret den, så
den er til at komme til. Bilen er da fra før den tid, hvor man afmonterer
hele lygten og kofangeren, for at skifte en pære
> - og nå ja, det
> regner lige nu så jeg gider ikke stå og fedt rundt derude lige nu...
> Men må da lige kigge på det når det bliver tørvejr.
Okay, vi har ikke samme slags nysgerrighed omking den slags ting.
/Brian
| |
Henrik Stidsen (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-12-06 16:08 |
|
Brian presented the following explanation :
>> For det første er jeg ikke ligefrem født mekaniker...
> Det er der vist ingen der er...
Næ, men nogen er mere end andre...
>> Men, på min sidder blæseren ude foran MELLEM kofanger og køler, det er
>> ikke lige et sted der er til at komme til ret nemt
> Hvis der vitterligt sidder en lille relæboks, har de nok placeret den, så den
> er til at komme til. Bilen er da fra før den tid, hvor man afmonterer hele
> lygten og kofangeren, for at skifte en pære
Jo jo, det er den da, pæreskift tager ikke mange minutter, slet ikke
for dem der har øvelsen i det. Men altså, for en som mig er det ikke
sikkert boksen overhovedet er til at finde - jeg aner jo ikke hvad jeg
skal kigge efter og motorrummet på sådan en karet er altså rimelig godt
fyldt op.
>> - og nå ja, det
>> regner lige nu så jeg gider ikke stå og fedt rundt derude lige nu...
>> Men må da lige kigge på det når det bliver tørvejr.
> Okay, vi har ikke samme slags nysgerrighed omking den slags ting.
Ikke hvis du har lyst til at stå i regnvejr og halvmørke for at lede
efter en lille boks i motorrummet. For det har jeg ikke, slet ikke når
jeg ikke ved hvordna den ser ud og hvad jeg rent faktisk skal kigge
efter...
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
Jørgen M. Rasmussen (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 03-12-06 08:22 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
..
>
> AC anlægget er skiftet 2 gange på garanti i sommers - jeg går ud fra det
> betyder at jeg kan læne mig tilbage og forvente gratis udbedring af en
> evt. fejl på anlægget.
Hvorfor ikke bare vente på den brænder? :). Ku' ikke la' vær'. Man skal
reklamere lige så snart fejlen opdages, man må ikke "samle til bunke", den
kan jo udløse en anden.
BTW har du checket der stadig er væske nok?
--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .
De vil ikke betale for løn eller uddannelse. Endnu mindre ansætte folk som
vil behandles ordentligt, og tør sige det .
| |
Henrik Stidsen (03-12-2006)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 03-12-06 12:26 |
|
Jørgen M. Rasmussen submitted this idea :
>> AC anlægget er skiftet 2 gange på garanti i sommers - jeg går ud fra det
>> betyder at jeg kan læne mig tilbage og forvente gratis udbedring af en evt.
>> fejl på anlægget.
> Hvorfor ikke bare vente på den brænder? :). Ku' ikke la' vær'.
Nu er 306eren ikke ligefrem en brandbilsmodel, men ellers en
nærliggende tanke :)
> Man skal
> reklamere lige så snart fejlen opdages, man må ikke "samle til bunke", den
> kan jo udløse en anden.
Helt sikkert, men fejlen er jo også først lige opstået (eller i hvert
fald først lige opdaget).
> BTW har du checket der stadig er væske nok?
Jeg har kigget og så vidt jeg kan se er der nok på.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
|
|