Er det en genetisk fejl eller blot en dårl~
Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 16:25

- at sjællændere begynder at tage farten af 5-10 km før de skal dreje
fra ved en afkørsel?

Fandt fredag ud af at det også gælder for sjællandske lastbiler.

- at man ingen hæmninger har med at komme højre om i en sammenfletning?

Hvornår skifter det egentlig mellem lovlig forbikørsel og
klippe-overhaling ved en sammenfletning?

Jeg tænker på situationen som den er, f.eks., hvor E20 og E47 fletter
sammen ved Køge.

Her kommer jeg dagligt fra vest og skal ind til Kbhstrup.

Og næsten hver gang er der en eller flere der lige skal højre om længe
efter at jeg er begyndt at blinke fra 2. spor til 1. spor.

Dem der kommer i 2. spor på E47 (det der fletter sammen med 1. spor på
E20 til midtersporet på Køgebugtmotorvejen) kan oftest godt finde ud af
at holde sig væk.

Det samme gør sig gældende ved Taulov hvor E20 og grenen fra Vejle
fletter sammen. (Der kommer jeg også hver dag.)

--
MVH Finn Flaskehalsproblem? Det eneste flaskehalsproblem jeg kan få
øje på er i overkanten af baglommerne hos arbejdsgiverne. De skulle se

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-06 16:40

Finn Guldmann formulated the question :
> - at sjællændere begynder at tage farten af 5-10 km før de skal dreje fra ved
> en afkørsel?

Det er vist ikke geografisk bestemt. Jeg tror det handler om at folk
tror de ikke kan nå at bremse ellers. Måske fordi de er/har været vant
til afkørsler af den korte slags hvor det kan være et problem hvis man
kører stærkt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 18:57

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> tror de ikke kan nå at bremse ellers. Måske fordi de er/har været vant
> til afkørsler af den korte slags hvor det kan være et problem hvis man

Jo, jeg tror faktisk det er geografisk bestemt, for jo tættere man er på
Kbhstrup jo størrere er problemerne med at de sætter farten ned længe
før de skal dreje fra. Og med at de ikke kan komme op i fart når de
kommer ud på motorvejen.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-12-06 21:13

> [...]
> de skal dreje fra. Og med at de ikke kan komme op i fart når de kommer ud

Nu var det jo der vi fik de første motorveje i DK., og næsten ingen siden,
og som Henrik skriver, er til,fra kørsler ikke efter dagens standart. Men
det er jo svært at forholde sig til, når man kommer lige fra det fine,
ubrugte asfalt i Gylland ;).

--
"Flaskehalsen" findes kun i hovedet på arbejdsgiveren. De vil kun ansætte
folk som er max. 27- , har min. 10 års erfaring, og penge med hjemmefra... .

Fra : Jens G

Dato : 02-12-06 17:39

On Sat, 02 Dec 2006 16:24:41 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>- at sjællændere begynder at tage farten af 5-10 km før de skal dreje
>fra ved en afkørsel?
>
>Fandt fredag ud af at det også gælder for sjællandske lastbiler.

Det må være folk der ikke har lokalkendskab der kører sådan fordi de
er usikre på hvornår de skal af. F.eks. kan det dreje sig om jyder der
er kommet til Sjælland

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 18:59

Jens G skrev:
> Det må være folk der ikke har lokalkendskab der kører sådan fordi de
> er usikre på hvornår de skal af. F.eks. kan det dreje sig om jyder der
> er kommet til Sjælland

Hvordan forklarer du så den lastbil fra Ringsted, der havde holdt
hastigheden fra Korsør til Sorø, men så begynder at "tabe" fart ved
Tuelsø, for så at dreje fra ved Ringsted Ø?

Fra : Mogens...

Dato : 02-12-06 19:08

> Hvordan forklarer du så den lastbil fra Ringsted, der havde holdt
> hastigheden fra Korsør til Sorø, men så begynder at "tabe" fart ved
> Tuelsø, for så at dreje fra ved Ringsted Ø?

GPS'en gået i stykker...
--
/Mogens
www.break.com/index/michael_schumacher_gas_station_prank.html

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 19:23

Mogens... skrev:
> GPS'en gået i stykker...

Ok, må jeg tage det som udtryk for stedsansen hos sjællændere at de skal
bruge gps for at finde af motorvejen fra Sorø til Ringsted,når de bor i
Ringsted?

--
MVH Finn Hører du til dem der ikke ønsker at give plads til at last-
bilerne kan trække uden om noget i nødsporet, skal du huske at ringe

Fra : Leonard

Dato : 02-12-06 19:23

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvordan forklarer du så den lastbil fra Ringsted, der havde holdt
>hastigheden fra Korsør til Sorø, men så begynder at "tabe" fart ved
>Tuelsø, for så at dreje fra ved Ringsted Ø?

Økonomikørsel ...

--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 20:11

Leonard skrev:
> Økonomikørsel ...

Lastbiler er bygget til at køre mest økonomisk ved hastigheder omkring
90 km/t.

Et fakta der kan aflæses på brændstofforbruget, selvom visse "eksperter"
har travlt med at fortælle noget andet.

Så den kan det ikke være.

Så har vi igen kun genfejl eller dårlig vane tilbage.

Fra : Jens G

Dato : 02-12-06 21:15

On Sat, 02 Dec 2006 18:59:07 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvordan forklarer du så den lastbil fra Ringsted, der havde holdt
>hastigheden fra Korsør til Sorø, men så begynder at "tabe" fart ved
>Tuelsø, for så at dreje fra ved Ringsted Ø?

Jysk chauffør?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-12-06 22:39

Jens G skrev:
> Jysk chauffør?

Det er ellers ikke det man oplever hjemme i Hovedlandet.

Fra : Jens G

Dato : 02-12-06 23:15

On Sat, 02 Dec 2006 22:38:40 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det er ellers ikke det man oplever hjemme i Hovedlandet.

Dér er de jo også stedkendte

Fra : Fam. Olsen

Dato : 02-12-06 23:11

> Det er ellers ikke det man oplever hjemme i Hovedlandet.

Hovedlandet?? Hvad f..... er du bornholmer?

MVH Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-12-06 23:44

>Det er ellers ikke det man oplever hjemme i Hovedlandet.

>--

Det kan bl.a. også aflæses på antallet af væltede grisebiler.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 15-12-06 23:54

Folmer Rasmussen skrev:

> Det kan bl.a. også aflæses på antallet af væltede grisebiler.

Den er jeg ikke lige med på hvorfor sker.

I øvrigt må mindst en af dem være udenlandsk, ved ikke af at danske må
køre med dyr i tre lag.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Basil

Dato : 02-12-06 21:07

Jens G skrev:

> Det må være folk der ikke har lokalkendskab der kører sådan fordi de
> er usikre på hvornår de skal af. F.eks. kan det dreje sig om jyder der
> er kommet til Sjælland

Det er bestemt også mit bedste bud.
Hvis jeg endelig gad øffe med på denne dødsyge sang, så er det bestemt
det stikmodsatte jeg oplever.
Kai