Erfaringer med Askeladden 505/525 søges
Fra : Ukendt

Dato : 09-01-07 20:09

Jeg overvejer køb af en af nedenstående modeller fra Askeladden.

505 Excel
525 Excel

Kvaliteten er jeg bekendt med, men vil gerne høre fra folk som ejer, har
ejet eller bare prøvesejlet disse 2 modeller.

Jeg er især interesseret i at vide om den meget vægt der er agter på 505 har
noget at sige mht. sejlegenskaberne. (80l indbygget tank, motor ca. 100hk,
batteri og styrmand m.m)

Men generelt for begge modeller søges godt som skidt omkring
sejlegenskaberne, motorstørrelse, indretning, håndtering på trailer osv.

På forhånd tak

/Martin - Odense

Fra : NG

Dato : 09-01-07 06:49

"Martin Nielsen [5220]" <nospamSNABELAgalnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men generelt for begge modeller søges godt som skidt omkring
> sejlegenskaberne, motorstørrelse, indretning, håndtering på trailer osv.

BådNyt har tilsyneladende lavet en test af Askeladden 505 -
http://www.allerpay.dk/search.aspx?searchword=askelad&searchcatid=28

mvh
www.scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 09-01-07 18:07

Jeg har ingen af de to modeller, men en 475 chaser, min første båd, jeg
syntes kvaliteten er fin og den sejler godt. jeg kender en der har haft en
605 explorer, som nu har skiftet til Z7, også meget tilfreds. Gedint og gode
løsninger.

Hvis du kunne overveje andre modeller er/var der sidst jeg kiggede en 605
exp. med trailer, topline, gps, fendere, etc etc etc. for 229 på dba. ja
havde man bare haft mønten så havde jeg squ slået til... ;)

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-07 18:31

"Anders Jacobsen" <anders@baekkelundenSKALFJERNES.dkFJERNES> skrev

> [...]
> exp. med trailer, topline, gps, fendere, etc etc etc. for 229 på dba. ja
> havde man bare haft mønten så havde jeg squ slået til... ;)

605 er en rigtig lækker båd, men jeg er begrænset i størrelsen (og i
økonomien) bl.a af hensyn til de slæbesteder jeg bruger og så skal jeg også
lige kunne have det efter bilen.

475 kan jeg ikke rigtig sammenlige med 505 da den har en fremskudt pult,
hvor den på 505 stadig er så langt bagud at man sidder på agtertoften.
Derfor er jeg nervøs for at den megen vægt bagud vil gøre stævnen urolig ved
sejlads, samt lettere planingsproblemer ved start.

/Martin