ST3000 Autopilot
Fra : Søbjørnen

Dato : 04-01-07 10:44

Godt Nytår til jer alle.

Der skulle vel ikke være nogle her på forumet der har erfaringer med at
sætte en
ST 3000 ratpilot til at styre en hydraulikpumpe i stedet for mit nuværende
remtræk.
Jeg har hydraulisk styring i forvejen og har netop købt en elektrisk
hydraulikpumpe
men vil gerne spare penge til en ny pilot.
Jeg har også købt to relæer for at spare boksen for den store belastning der
er på
den nye pumpe, 30 A i starten.
Kan det lade sig gøre?
PS: det er en Autohelm fra 1989 som styrer udmærket.

MVH
Søbjørnen Thyborøn

PPS: Det blæste 35 m/s her i Thyborøn 1 januar
På Fiskerforum.dk har de nogle gode vejrstationer
Hans.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 04-01-07 12:59

Hej Søbjørnen/Hans,

Jo det kan lade sig gøre; men kan det betale sig?

Det afhænger af din tekniske snilde for om du kan få hhv. SB og
BB signalet frem til dine to nye relæer.

Er det noget som du skal have betalt hjælp til, kan det måske
betale sig at anskaffen en nyere autopilot der tillige kan have
nogle bedre styrende og opfølgende egenskaber.

Mvh/Harding