Lokale vindforhold
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 31-12-06 07:48

Da jeg alligevel vågnede af vinden der ruskede i huset, checkede jeg lige
DMI og blev forbavset over hvor lokal kulingen var her til morgen. Tog et
par snapshop og lagde dem på dk-binaer.

Sjovt at se hvordan der er hård kuling i Roskilde (og hvor jeg bor) medens
der er almindelig vind i Dragør og kun let vind i Gilleleje. Altsammen inde
for en radius af 50 km.

Siger lidt om at man skal huske BÅDE at se op på himlen og i vejrudsigten
inden man sejler .... Det kan snyde det vejr ...

Bemærk iøvrigt også at vejr situationen er meget mere lokal end man kan læse
af farvandsudsigterne for sammen tidspunkt.

Bjarke

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 31-12-06 09:20

Lagt screenshots på:
http://www.maximalt.dk/temp/vind311206b.jpg og
http://www.maximalt.dk/temp/farvandsuds311206b.jpg

hvis dk.binaer driller nogle ...

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-06 10:01

skrev i en meddelelse news:45975d41$0$176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> Bemærk iøvrigt også at vejr situationen er meget mere lokal end man kan
> læse af farvandsudsigterne for sammen tidspunkt.

Hej Bjarke (og andre)

jeg var på Brøndby havn kl. 08 - og der var vinden såmænd rimeligt heftig -
specielt i vindstødene. Der er lidt lavere vandstand p.t.

Og skulle det have interesse for nogle, så er her et link der kan bruges når
DMI "hænger i bremsen" - det er vindmølleparken ved Middelgrunden - og giver
et glimrende øjebliksbillede for sejlere i dén region.

http://www.middelgrund.com/dataview.asp?dataview=onlineallturbinestatushotel

venlig hilsen og godt nytår

JN

Fra : Ole Pagh

Dato : 31-12-06 10:22

JN forklarede:

> [...]
> DMI "hænger i bremsen" - det er vindmølleparken ved Middelgrunden - og giver
> et glimrende øjebliksbillede for sejlere i dén region.

Og for os der sejler i Roskilde Fjord er dette link fra Risø også
ganske brugbart og med mange informationer:

http://veaonline.risoe.dk/Rodeo/GraphicsPage.aspx?&Project=5&Rnd=810642

Linket vil give graferne for i dag (2006-12-31), men fremover så bare
klik på "current" for at få aktuelle grafer.

Også godt nytår til alle herfra.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 02:27

Jeg har tidligere haft stor glæde af:

http://www.helsingoerhavn.dk/htmlDK/vejrstation.htm#

men pt. er den desværre ude af drift grundet reparation ... og det har
den været i mange måneder ... Mon det skyldes at kommunen har overtaget
driften fra Statshavnen? ... ... Håber den bliver sat i drift igen
til foråret ...

Siden har været rigtig god til at vise aktuelle og historiske strøm- og
vindforhold lige ved færgehavnen, og det kan være nyttigt, hvis man skal
forbi der ...ikke mindst for sejl ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Per Svendsen

Dato : 01-01-07 23:01

Mange tak for link

"JN" <jnsnabelalightstorm.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.middelgrund.com/dataview.asp?dataview=onlineallturbinestatushotel

mvh Per

Fra : TOSB

Dato : 01-01-07 22:09

Bjarke M. Christensen wrote:
Klip

> Bemærk iøvrigt også at vejr situationen er meget mere lokal end man
> kan læse af farvandsudsigterne for sammen tidspunkt.
>
> Bjarke

Herligt med disse lokale links til lokale vejrmeldinger. Jeg bruger selv
denne her som supplement til DMI og andre vejrstationer i området.

Her er et link, hvis nogen skulle ende op i denne ende af landet -
Nykøbing-Rørvig/Isefjorden

http://www.vejrhanen.dk/havnen/

Mvh
Torben

Data fra vejrhanen benyttes af DR-regionalen

--
Husk at hvis du vågner, så er det den første
dag i resten af dit liv ELLER: Lev livet i dag,

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 23:28

Hej Torben,

Det er da en fantastisk side! Flot grafik - relevant information. Den
ryger straks ind i mine foretrukne.
Min gamle, nu afdøde, onkel formulerede din - tilsynealdende ubehagelige
oplevelse for nyligt (jf. din signatur ...) således: "Flemming! Husk at
tygge bøffen mens du kan!" - og det prøver jeg så at efterleve ...

Fra : Anders G. Rasmussen

Dato : 04-01-07 21:39

> [...]
> denne her som supplement til DMI og andre vejrstationer i området.
>
> Her er et link, hvis nogen skulle ende op i denne ende af landet -

KLIP
Her er en god side hvor du selv kan bestemme de parametere du vil se.
http://www.frv.dk/nyheder/nyheder.htm#135
her er en beskrivelse af hvad det kan bruges til og til hvem.
http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=PLEASURE
linket direkte til fritidssejlads.
Mvh. Anders

Fra : Torben Henriksen

Dato : 02-01-07 00:59

Hej Bjarke

Ja der ret meget forskel på vejret, her er et link som kan lidt af hvert
http://www.webvejr.dk/ hvis du skulle komme til Smålandsfarvandet
Langelandsbælt, måske en tur til Sverige eller vil du bare se vejr
over Greve og nærmeste omegn.-;)
Det vil være kanon hvis der er flere der vil lægge links til vejrstationer.

Mvh/Torben H.

Fra : TheNoWherePerson

Dato : 02-01-07 01:28

Hej.

Flere links? Dette hos DMi er ganske anvendeligt, hvis man f.eks.
indstiller parameteren til at vise vind-målingssteder:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm

Mange sejlerhilsner.

Posted with NewsLeecher v2.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : SørenH

Dato : 03-01-07 17:55

Jeg er især imponeret over deres avancerede måleudstyr i Nakskov,
- se nederst på websiden
Mvh
Søren H.
Marie af Næstved