Ombygning FZ1-S
Fra : Knud Dam

Dato : 24-12-06 09:47

Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
ombygget til venstrehåndskørsel.

Meget lettere at ombygge end Banditten !

http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1487

; - )

KD FZ1-S

Fra : MortenP

Dato : 24-12-06 10:25

Knud Dam skrev:
> [...]
> ombygget til venstrehåndskørsel.
>
> Meget lettere at ombygge end Banditten !

Det er squ sejt Knud..

Håber jeg får den at se i kommende sæson

MortenP

Fra : Knud Dam

Dato : 24-12-06 12:42

"MortenP" <mpannen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Håber jeg får den at se i kommende sæson
>
> MortenP

Det kan du være sikker på !

; - )

KD

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 24-12-06 11:38

Knud Dam skrev:
> Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
> ombygget til venstrehåndskørsel.
>
> Meget lettere at ombygge end Banditten !
>
> http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1487

Flot Knud, og tilykke med cykel forresten

Kan sådan en Ymerhakker også køre på baghjul ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Knud Dam

Dato : 24-12-06 12:44

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> Flot Knud, og tilykke med cykel forresten

Tak !

> Kan sådan en Ymerhakker også køre på baghjul ?

Hmm, jeg vil tro, den kan lokkes ......

; - )

KD

Fra : Armand

Dato : 24-12-06 12:26

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
> ombygget til venstrehåndskørsel.
>
> Meget lettere at ombygge end Banditten !

Hæ!
Let sagt med et el-orakel indenfor familien

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 24-12-06 12:48

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hæ!
> Let sagt med et el-orakel indenfor familien

Netop !

Poul og jeg plejer at fordele arbejdet således, at jeg adskiller og han
samler ....

Man skal gøre det, man er go' til !

; - )

KD

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-12-06 14:23

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Netop !
>
> Poul og jeg plejer at fordele arbejdet således, at jeg adskiller og han

så så, det bærer bræg af en DanskeBank reklame...

tilykke med den nye yams..

--

Morten Dahl

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-06 00:19

On Sun, 24 Dec 2006 09:46:51 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

Hej Knud.

>Sådan en Yamaha, den er vist konstrueret med det primære formål at blive
>ombygget til venstrehåndskørsel.

Det ligner nu ikke venstrehåndsarbejde
Meget flot.
Jeg lurede lidt på den med integralbremsen.
OK nok at du flytter forbremsen ned i foden sammen med bagbremsen, men
hvordan søren stiller du forholdet mellem de to bremser?
Tillykke med resultatet og god Jul.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 25-12-06 01:23

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Sun, 24 Dec 2006 09:46:51 +0100, "Knud Dam"
> <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

> Det ligner nu ikke venstrehåndsarbejde
> Meget flot.

Tak !

> Jeg lurede lidt på den med integralbremsen.
> OK nok at du flytter forbremsen ned i foden sammen med bagbremsen, men
> hvordan søren stiller du forholdet mellem de to bremser?
> Tillykke med resultatet og god Jul.

Tak igen og i lige måde !

Der monteres to hovedcylindre. Den ene giver tryk direkte til de forreste
kalibre.
Den anden går via en reduktionsventil til den bagerste kaliber.
Det er Kim Phillip, der står for bremseprojektet. Han lavde det samme på
Banditten og det fungerer optimalt.

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-06 01:29

On Mon, 25 Dec 2006 01:22:59 +0100, "Knud Dam"
> [...]

>Den anden går via en reduktionsventil til den bagerste kaliber.
>Det er Kim Phillip, der står for bremseprojektet. Han lavde det samme på

AHA - Det giver mening
Er det ikke svært at få ballance i det system under bremsning og
samtidig nedgearing?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 25-12-06 01:46

> AHA - Det giver mening
> Er det ikke svært at få ballance i det system under bremsning og
> samtidig nedgearing?

Ikke umiddelbart. Bagbremsen justeres til et begrænset bremsetryk, så der
kun kan forekomme blokade i ekstreme situationer (på tør, ru vej, hvor
baghjulet stort set løfter sig ved nedbremsning)

Vi har målt bremselængder fra 100 km/t. Poul på Blackbirden og min kammi på
ZX9'er bruger samme bremselængde som jeg bruger på Banditten.

Fra høje hastigheder tror jeg, de bremser bedre end mig.

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-12-06 02:00

On Mon, 25 Dec 2006 01:45:34 +0100, "Knud Dam"
> [...]

>kun kan forekomme blokade i ekstreme situationer (på tør, ru vej, hvor
>baghjulet stort set løfter sig ved nedbremsning)

Det var den situation jeg tænkte på.
OK, vi andre bruger sjældent bagbremsen til andet end at rette cyklen
ud med, og så er den næsten ude igen

>Vi har målt bremselængder fra 100 km/t. Poul på Blackbirden og min kammi på
>ZX9'er bruger samme bremselængde som jeg bruger på Banditten.

Det er meget godt gået.
Jeg håber du får samme ballance på Yamaha'en.

>Fra høje hastigheder tror jeg, de bremser bedre end mig.

Det håber jeg ikke du får brug for at demonstrere

Der kører for resten en MC her i området der er ombygget til højre
hånd.
Den har både bremse og kobling på højre side - Lidt tæt, men det ser
ud til at gå fint.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Knud Dam

Dato : 25-12-06 02:17

> Der kører for resten en MC her i området der er ombygget til højre
> hånd.
> Den har både bremse og kobling på højre side - Lidt tæt, men det ser
> ud til at gå fint.

Det lyder da meget spændende !

Jeg kunne ikke få godkendt bremse og kobling ved styret, fordi mc'en vil gå
i stå efter en max. nedbremsning til standsning. Dermed ville man ikke have
mulighed for efterfølgende, at komme væk i en fart, hvis der var behov for
det.

Er det en gut, du kender eller kan få navnet på ?

; - )

KD

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-12-06 17:05

On Mon, 25 Dec 2006 02:17:24 +0100, "Knud Dam"
<danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> wrote:

Hej Knud.

>Er det en gut, du kender eller kan få navnet på ?

Ja, ska' nok.
Der kan godt gå lidt tid.
Jeg tager et billede når den en dag kommer forbi.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo