Mælkehvide vinduer i kaleche hvad kan man ~
Fra : Per Christiansen

Dato : 24-12-06 08:29

Det er nok pga. vand at plastikruderne på min kaleche
er blevet mælkehvide.

Det blev opdaget for et par dage siden da båden
kom hjem fra USA.

Båden er fra 2001 så kalechen er ca.6år gammel
jeg mener ikke det er solen der over som har gjort
dem hvide men mener det er pga. de har ligget meget
våde og fugtige på hjemturen for de var våde da de
blev taget op af stuverummet under sædet.

Hvad kan man gøre, eller fortager det sig efter et stykke
tid, jeg har hørt at lampeolie skulle være godt og gøre
dem bløde men om det tager det mælkehvide ved jeg
ikke.

Hvis der ikke er noget at gøre kan man så få skiftet
vinduerne i kalechen eller er det en ny kaleche,det
er bare ærgerligt for kalechen er lige som ny på nær
vinduerne, stoffet er noget rigtigt kraftigt og tykt stof,
ikke som de kalecher der bliver syet her hjemme.

Og hvad vil det koste at få dem skiftet, det er en
Sea ray sundancer 270 med fuld kaleche.

God jul og godt nytår.

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-06 13:45

Hej Per,

Priser har jeg ingen anelse om.

Men på vores gamle sprayhood (> 10) år på en Ballad gav vi "ruderne"
lugtfri petroleum med en klud, og det gav en pæn, blød, glat og klar
"rude" ...

Men om det er samme materiale og om vores ruder var lige så matte som
dine ved jeg jo ikke ... Men det fungerede for os ...

En af bådene på "vores" bro fik skiftet ruder hos 'kalechesmeden'. Jeg
ved som nævnt ikke, hvad det kostede.

Glædelig Jul og Godt Nytår til alle! - og måtte vi få en sejlsæson a la
2006 ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Per Christiansen

Dato : 25-12-06 09:10

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men på vores gamle sprayhood (> 10) år på en Ballad gav vi "ruderne"
> lugtfri petroleum med en klud, og det gav en pæn, blød, glat og klar

Det er jo til at prøve, men de er helt hvide li som mælk.

> [...]
> som nævnt ikke, hvad det kostede.
>
> Glædelig Jul og Godt Nytår til alle! - og måtte vi få en sejlsæson a la

I lige måde, og ja det ville være dejligt med en 2006 sæson igen.

Fra : Niels & Astrid

Dato : 25-12-06 21:16

> [...]
>salmiak/ammoniakvand. Luden tager alt "fedtet" i ruden og efterlader ruden
>mat. bare så fænomenet ikke gentager sig. mvh Niels F.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jan A

Dato : 26-12-06 12:31

> [...]
> ikke som de kalecher der bliver syet her hjemme.
>
> Og hvad vil det koste at få dem skiftet, det er en

Hej Per

Vi har før prøvet at ruderne blev totalt hvide ved vask, men da kalechen
havde tørret nogle dage blev ruderne klare igen.

MVh Jan

Fra : Ole

Dato : 08-01-07 16:23

Hej Per

Prøv at kontakte mig enten på mail eller mobil nr. 4020 7366 jeg har
samme båd som dig og fik i 2006 en ny original kaleche direkte fra USA
- importøren af Sea Ray i DK kunne ikke hjælpe, de yder generelt en
dårlig service.
Jeg har mail / hjemmeside på den fabrik som laver kalecher for Sea Ray