/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ny udstødning CBR600F4 - gav det noget?
Fra : Peter H Hasselbalch


Dato : 26-06-01 22:45

Der har gennem tiden været mange spørgsmål om udstødninger af det ene &
andet mærke:
Hvad giver det af heste?
Hvad koster det?
Skal man på rullefelt, eller kan man klare sig uden?
Hvilket mærke skal man vælge?
Hvor skal man få det lavet, hvis man ikke vil selv?
o.s.v.

Jeg har fået skiftet den originale ustødning ud nu - og har beskrevet det
relativt detailleret på hjemmesiden.

Hvis det har interesse, kan det ses på www.hasselbalchs.dk under punktet
MC-teknik og videre til "Decibel-Tuning"


--
Mvh
Peter H Hasselbalch
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk






 
 
Carsten (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 27-06-01 08:00

"Peter H Hasselbalch" <phh@danbbs.dk> wrote in message
news:%o7_6.551$mH3.29576@news.get2net.dk...
> Jeg har fået skiftet den originale ustødning ud nu - og har beskrevet det
> relativt detailleret på hjemmesiden.
> Hvis det har interesse, kan det ses på www.hasselbalchs.dk under punktet
> MC-teknik og videre til "Decibel-Tuning"

Hej Peter

Udemærket beskrivelse af forløbet, men jeg savner lidt at få at vide hvordan
din benzin-økonomi er her bagefter ? Det nytter jo ikke at du har fået
(hele)
4 HK mere, hvis din MC bruger det dobbelte i benz...

Carsten
CBR 600 F2 '94, med K&N, Laser og jetkit og ca. 20-22 km/l ved 120/kmt




Peter H. Hasselbalch (27-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 27-06-01 08:37

Benzinøkonomi.....

Den gik ca 15 km/l ved blandet/sjov kørsel, før modifikationerne. Har haft
den oppe på 18 km/l ved længere ture på motorvej.

Da det kun er ca 36 timer siden jeg fik den ændret har jeg ikke et egentligt
billede af økonomien endnu, men jeg vender frygteligt tilbage efter et par
tankfulde.

Jeg arbejder også på et par før/efter lyd-filer, som kommer på hjemmesiden -
det hører jo med i det totale billede af modifikationerne.

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk




m.grewy (27-06-2001)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 27-06-01 16:06


"Peter H Hasselbalch" > wrote in message ...
> Der har gennem tiden været mange spørgsmål om udstødninger af det ene &
> andet mærke:
> Hvad giver det af heste?
> Hvad koster det?
> Skal man på rullefelt, eller kan man klare sig uden?
> Hvilket mærke skal man vælge?
> Hvor skal man få det lavet, hvis man ikke vil selv?
> o.s.v.
>
> Jeg har fået skiftet den originale ustødning ud nu - og har beskrevet det
> relativt detailleret på hjemmesiden.
>
> Hvis det har interesse, kan det ses på www.hasselbalchs.dk under punktet
> MC-teknik og videre til "Decibel-Tuning"
>
>
> --
> Mvh
> Peter H Hasselbalch
> DMCN#2 - CBR600F4
>

Jeg fik sat en scorpion potte + jetkit og kn luftfilter på i marts sidste år
, der blev den målt til 110,4 hk på krumtappen
Og senere på året fik jeg målt den et andet sted 98,39 hk på baghjulet.
Så jeg kan ikke rigtig forstå din ikke har flere heste.

Michael (CBR 600F4)



Peter H. Hasselbalch (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 28-06-01 08:07

Jeg aner det ikke, men kan det være jet-kittet som giver så meget?
Der vil selvfølgelig være en vis måleusikkerhed, når vi ikke har være på
samme testbænk - men 4-5% ??


--
Mvh
Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4



Mads Lund (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-06-01 08:37

> Jeg aner det ikke, men kan det være jet-kittet som giver så meget?
> Der vil selvfølgelig være en vis måleusikkerhed, når vi ikke har være på
> samme testbænk - men 4-5% ??

Sagtens. Selv på samme målebænk kan målingerne svinge 5% afh af vejret (hvis
man glemmer at kalibrere), og selv om man er omhyggelig med kalibreringerne
er der forskel på målinger morgen og aften.

Desuden er det interassant om i har været på samme mærke testbænk. Eks. har
rydberg tit oplevet at cykler som bliver målt på hans MJP bænk, har
væsentligt færre hk nå de få dage efter bliver målt på DOT's Dynojet bænk.

Mads Lund
Ninja9RT, som glæder sig til den skal i testbænk til skagenstræffet (og må
deltage i std. klassen).



Peter H. Hasselbalch (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter H. Hasselbalch


Dato : 28-06-01 12:23

snip...

> Sagtens. Selv på samme målebænk kan målingerne svinge 5% afh af vejret
(hvis
> man glemmer at kalibrere), og selv om man er omhyggelig med
kalibreringerne
> er der forskel på målinger morgen og aften.

Jeg så at John kalibrerede inden vi startede øvelsen på hans
Dynojet-testbænk.
Der blev dog ikke kalibreret om resten af dagen, selv om det strakte sig fra
kl 9 til 17:15, hvor man må formode at temperatur/luftfugtighed har ændret
sig.

> Desuden er det interassant om i har været på samme mærke testbænk. Eks.
har
> rydberg tit oplevet at cykler som bliver målt på hans MJP bænk, har
> væsentligt færre hk nå de få dage efter bliver målt på DOT's Dynojet bænk.

Jeg vil i bund og grund heller ikke tillægge det den store betydning om
resultatet er det ene eller det andet.
Hovedsagen er at kurverne er blevet "pænere"; mere træk i bunden og mere
træk i toppen - altsammen i et mere jævn forløb.
Altså er min pointe at før/efter er mere interessant end det faktiske tal
for ydelsen.

--
Mvh
Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4



Morten Dahl (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 28-06-01 15:02


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:W6B_6.110$Sg5.4294@news.get2net.dk...

> Mads Lund
> Ninja9RT, som glæder sig til den skal i testbænk til skagenstræffet (og må
> deltage i std. klassen).


Damn det da også kun nordjyder der kan se det retfærdige i at have
steroidecykler i std. klassen... Men om ikke andet bliver det sjovt at se..
Jesper får leveret hans CBR600 på mandag så vi er klar til Skagen.. Har i
plads ovre i jeres Camp?? Vi skal nok bygge min om til et pakæsel og slæbe
nogle grønne royaler med

-
Morten Dahl
- morten vs tyngdeloven 0-1, shit....



Mads Lund (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 28-06-01 15:08

> Damn det da også kun nordjyder der kan se det retfærdige i at have
> steroidecykler i std. klassen...

min ser da ganske std. ud

> Jesper får leveret hans CBR600 på mandag så vi er klar til Skagen.. Har i
> plads ovre i jeres Camp?? Vi skal nok bygge min om til et pakæsel og
slæbe
> nogle grønne royaler med

Selvfølgelig, hvornår kommer i opad ? Jeg regner med at entre Skagen fredag
eftermiddag.

> Morten Dahl
> - morten vs tyngdeloven 0-1, shit....

hvad har du nu lavet ??

Mads Lund
Ninaj9RT



Brian Lænø (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 28-06-01 17:34


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:mRG_6.266$Sg5.8031@news.get2net.dk...
> > Damn det da også kun nordjyder der kan se det retfærdige i at have
> > steroidecykler i std. klassen...
>
> min ser da ganske std. ud

Undtagen når den smider olie/kølevand udover det hele
Jeg så den sidste år i Skagen, var det ikke kølevandet den smed der?

--
Brian
Cagiva Elefant 750




Steen S. Schmidt (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 28-06-01 19:59

> Undtagen når den smider olie/kølevand udover det hele
> Jeg så den sidste år i Skagen, var det ikke kølevandet den smed der?

Dét kan ikke passe, da den også gjorde det i Randers

Mvh
Steen



Mads Lund (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-06-01 07:21

> > Undtagen når den smider olie/kølevand udover det hele
> > Jeg så den sidste år i Skagen, var det ikke kølevandet den smed der?
>
> Dét kan ikke passe, da den også gjorde det i Randers

HHHMMPPRRFFF...

Nå, i Skagen havde ventilatoren vibreret et lille hul i en køleribbe, så der
stor en fin stråle af vand ud på udstødningsmanifolden. Ikke det store
problem at fikse, men lidt irriterende at skulle hælde vand på 2 gange fra
Skagen til Sæby.
I Randers sprang toppakningen, hvilket medfører at der kommer
forbrændingsgas ud i kølersystemet, hvilket får trykket til at stige, og
vandet bliver presset ud af overløbet.

Men nu har jeg sat en næsten sprit ny, og 100% trimmet motor i. Køleren er
stadig den samme, men den er blevet lappet så mon ikke det går.

Mads Lund
Ninja9RT



Morten Dahl (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 29-06-01 07:28


"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:HfK_6.55$c63.8927@news000.worldonline.dk...
> > Undtagen når den smider olie/kølevand udover det hele
> > Jeg så den sidste år i Skagen, var det ikke kølevandet den smed der?
>
> Dét kan ikke passe, da den også gjorde det i Randers

Øhh nu var jeg ikke i Skagen sidste år, men med min kendskab til mads´køler
lyder det sandsynligt den også har gjort det i skagen

-
Morten




Morten Dahl (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 29-06-01 07:26


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:mRG_6.266$Sg5.8031@news.get2net.dk...
> > Damn det da også kun nordjyder der kan se det retfærdige i at have
> > steroidecykler i std. klassen...
>
> min ser da ganske std. ud

ja ja..


> Selvfølgelig, hvornår kommer i opad ? Jeg regner med at entre Skagen
fredag
> eftermiddag.

Lyder som en plan, må også hellere høre lau om han er på (så kan han
slæbe


>
> hvad har du nu lavet ??

Kombineret wheelie/undvigelsesmanøvre.. ikke det mest smarte stunt, emn
cyklen overlevede uden særligt mange flere ridser og et bukket greb. Jeg
blev siddende så jeg tog skraldet og havde en hjelp siddende bagpå. Så jeg
kurrede på min skulder og hjelmen bagpå..

-
morten



Mads Lund (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-06-01 09:37

> Kombineret wheelie/undvigelsesmanøvre..

GRILL ........... hvilken side står det på i teoribogen, ......i denne
kritiske situation kan det ikke anbefales at lave en bremse/undvige manøvre,
lav istedet en wheelie/undvigemanøvre....

Er den øvelse for øvrigt med på bronzekurset ?

Og så siger du jeg er for underlig


Mads Lund
Ninja9RT




Morten Dahl (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 29-06-01 10:38


"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
news:E5X_6.34$e36.3436@news.get2net.dk...
> > Kombineret wheelie/undvigelsesmanøvre..
>
> GRILL ........... hvilken side står det på i teoribogen, ......i denne
> kritiske situation kan det ikke anbefales at lave en bremse/undvige
manøvre,
> lav istedet en wheelie/undvigemanøvre....

ROFLMAO !!

>
> Er den øvelse for øvrigt med på bronzekurset ?

Øhh, det øhh det ved Per vel sagtens, men det var da værd at overveje
dog kræver det en hel del at mestre denne fortrinelig disiplin, skal nok
holde dig opdateret om hvornår jeg lærer den..

Dog skal det siges at Stoppie/hård nedbremsning kan sagtens kombineres med
nedlægning, dog bliver den lidt træg styrende, men det holder evt
kammersjukker på behørig afstand

>
> Og så siger du jeg er for underlig

Jeg har aldrig påstået du var underlig, men meget beslutsom, en hver anden
ville give slip på en vandskiline når man har benene i 90gr. men ikke Mads






Mads Lund (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 29-06-01 11:39

> Jeg har aldrig påstået du var underlig, men meget beslutsom, en hver anden
> ville give slip på en vandskiline når man har benene i 90gr. men ikke Mads
>

Fighter instinkt. Skal vi for øvrigt ikke snart lege med Jespers båd igen ?

Mads Lund
Ninja9RT



Mikkel Christensen (29-06-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 29-06-01 12:36

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<ITY_6.70$e36.4384@news.get2net.dk>...
> > Jeg har aldrig påstået du var underlig, men meget beslutsom, en hver
anden
> > ville give slip på en vandskiline når man har benene i 90gr. men ikke
Mads
> >
>
> Fighter instinkt. Skal vi for øvrigt ikke snart lege med Jespers båd igen
?

Skal du ikke hellere koncentrere dig om at få dit knæ til at virke igen, så
du kan komme med ud og køre ræs?

Vi savner sådan din Mercedes...

--
Mikkel
AF1RR
MZ 251

Tom Karlsson - Remov~ (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Tom Karlsson - Remov~


Dato : 28-06-01 08:43



m.grewy (28-06-2001)
Kommentar
Fra : m.grewy


Dato : 28-06-01 13:52


"Peter H. Hasselbalch" > wrote in message ...
> Jeg aner det ikke, men kan det være jet-kittet som giver så meget?
> Der vil selvfølgelig være en vis måleusikkerhed, når vi ikke har være på
> samme testbænk - men 4-5% ??
>
>
> --
> Mvh
> Peter HH
> http://www.hasselbalchs.dk
> DMCN#2 - CBR600F4


Den første testbænk var en fuchs og nummer 2 ka jeg ikke lige huske det ka
være der er andre der ved hvad for en der stod til skagen træf sidste år

Michael



Jens Jacob Bager Jen~ (28-06-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 28-06-01 14:05

> Den første testbænk var en fuchs og nummer 2 ka jeg ikke lige huske det ka
> være der er andre der ved hvad for en der stod til skagen træf sidste år

Det var en MJP 2000
Og min tidligere XJ 600 havde 54,6Hk på baghjulet, så kom ikke her....

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408696
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste