Hej
Jeg købte engang en billig dt 125, og var meget opsat på at købe den, så
jeg købte den næsten ubeset. Da jeg så nogle dage senere ville skifte gear
olie så var det tynd som pis, hvlket bestød at pakningen ved krumtappen
var væk. Det eneste problem som jeg havde ved adskilelsen var at
cylindrien ikke vil slippe blokken, pga en masse ir, men det lod sig gøre.
Selve teknikken inde i gearkassen og alt det andet syntes jeg var skide
simpel. Men lav en tegning over hvilken rekkefølge de forskelige skiver og
dimser skal side de forskellige steder. Jeg havde taget nogle digitale
billeder, 7-8 stykker og det var ikke lige nok.
Jeg brugte senere min til let offroad og havde problemer med at forgaflen
var for blød og gik i bund. Dette blev afhjulpet ved at hælde tyk 80-90
grarolie på den, så var det super.
Hilsen Lasse Petersen
Transalp
Thomas Jensen wrote:
> Hejsa,
> for at hygge i vinteren og for at lære lidt, vil jeg renovere en extra motor
> der var med til min DT125LC.
> Cylinder og top skal dog tages fra den motor der kører idag, men det kommer
> senere, de to ting har det nemlig fint.
> Men jeg vil skifte lejer og pakdåser og selvfølgelig nye pakninger til.
> Har bestilt svinghjulsaftrækker og er ved at lave en holder til
> koblingsskålen, når den skal skrues af.
> Jeg har en haynes bog, som fint beskriver det, og jeg vil måle krumtap
> efter, og andet som Haynes anbefaler.
> Men er der nogen der kender denne motor og har prøvet det samme, og som ved
> der er noget spidsfindigt ved opgaven ?
> Jeg har ikke splittet en motor af, siden 2. skoleperiode mekanikker, så det
> er ikke noget jeg har gjort så tit