/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Renovere DT125 motor
Fra : Thomas Jensen


Dato : 13-12-06 18:06

Hejsa,

for at hygge i vinteren og for at lære lidt, vil jeg renovere en extra motor
der var med til min DT125LC.
Cylinder og top skal dog tages fra den motor der kører idag, men det kommer
senere, de to ting har det nemlig fint.
Men jeg vil skifte lejer og pakdåser og selvfølgelig nye pakninger til.
Har bestilt svinghjulsaftrækker og er ved at lave en holder til
koblingsskålen, når den skal skrues af.

Jeg har en haynes bog, som fint beskriver det, og jeg vil måle krumtap
efter, og andet som Haynes anbefaler.
Men er der nogen der kender denne motor og har prøvet det samme, og som ved
der er noget spidsfindigt ved opgaven ?
Jeg har ikke splittet en motor af, siden 2. skoleperiode mekanikker, så det
er ikke noget jeg har gjort så tit

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



 
 
Lasse (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Lasse


Dato : 13-12-06 19:29

Hej
Jeg købte engang en billig dt 125, og var meget opsat på at købe den, så
jeg købte den næsten ubeset. Da jeg så nogle dage senere ville skifte gear
olie så var det tynd som pis, hvlket bestød at pakningen ved krumtappen
var væk. Det eneste problem som jeg havde ved adskilelsen var at
cylindrien ikke vil slippe blokken, pga en masse ir, men det lod sig gøre.
Selve teknikken inde i gearkassen og alt det andet syntes jeg var skide
simpel. Men lav en tegning over hvilken rekkefølge de forskelige skiver og
dimser skal side de forskellige steder. Jeg havde taget nogle digitale
billeder, 7-8 stykker og det var ikke lige nok.

Jeg brugte senere min til let offroad og havde problemer med at forgaflen
var for blød og gik i bund. Dette blev afhjulpet ved at hælde tyk 80-90
grarolie på den, så var det super.

Hilsen Lasse Petersen
Transalp

Thomas Jensen wrote:

> Hejsa,

> for at hygge i vinteren og for at lære lidt, vil jeg renovere en extra motor
> der var med til min DT125LC.
> Cylinder og top skal dog tages fra den motor der kører idag, men det kommer
> senere, de to ting har det nemlig fint.
> Men jeg vil skifte lejer og pakdåser og selvfølgelig nye pakninger til.
> Har bestilt svinghjulsaftrækker og er ved at lave en holder til
> koblingsskålen, når den skal skrues af.

> Jeg har en haynes bog, som fint beskriver det, og jeg vil måle krumtap
> efter, og andet som Haynes anbefaler.
> Men er der nogen der kender denne motor og har prøvet det samme, og som ved
> der er noget spidsfindigt ved opgaven ?
> Jeg har ikke splittet en motor af, siden 2. skoleperiode mekanikker, så det
> er ikke noget jeg har gjort så tit




Thomas Jensen (13-12-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 13-12-06 19:39

Men lav en tegning over hvilken rekkefølge de forskelige skiver og
> dimser skal side de forskellige steder. Jeg havde taget nogle digitale
> billeder, 7-8 stykker og det var ikke lige nok.
>
havde jeg også tænkt på, og håber at Haynes kan hjælpem ed det jeg ikke fik
fotograferet.

> Jeg brugte senere min til let offroad og havde problemer med at forgaflen
> var for blød og gik i bund. Dette blev afhjulpet ved at hælde tyk 80-90
> grarolie på den, så var det super.

angiver haynes faktisk man skal smide i, og det har jeg gjort, hjalp en del
som du siger.

Tak for input.

--
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste