MC til arbejde (første dag)
Fra : Max Andersen

Dato : 12-12-06 08:50

Jeg har i de sidste 2 år kørt med tog til arbejdet, så forventningerne
var store da jeg så for første gang skulle tage MC'en til arbejdet idag.

Normalt med tog tog det ca. 40 minutter + 10 minutter til stationen,
ialt ca. 50 minutter + evt. ventetid, dog maks 10 minutter med normal
togdrift. Så mellem 50 og 60 minutter

Her til morgen, kørte jeg normal hastighed. Stille og roligt for det
meste, og det tog ca. 30 minutter, inkl. en smøg ved ankomsten.

Og MC-tøjet på og af tog ca. 10 minutter samlet, så 40 minutter ialt, ca.

Minimum 10 minutter sparet totalt hver vej = 20 minutter om dagen. ca.
200 dage om året = 4.000 minutter = 67 timer, hvor jeg kan køre endnu
mere MC :)

Wahoo. og igen spørger man sig selv......Hvorfor har jeg ikke gjort det
noget før.

Max

Fra : m0rt3n

Dato : 12-12-06 10:30

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse
> Wahoo. og igen spørger man sig selv......Hvorfor har jeg ikke gjort det
> noget før.

Fordi vi lever under et kommunistisk regime, hvor vi bliver opdraget til at
tro, at det at eje et køretøj er ondt.
-m0rt3n xt125

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 12-12-06 11:19

Jeg synes det er vældig godt, at vi har valget mellem forskellige
transportmidler. Alternativerne, nemlig 'folkerepublikker' uden private
transportmidler eller ultraliberale samfund, hvor den individuelle transport
går til i kødannelser, fordi alle f.eks. skal have bil og ingen anlægger
fortove, cykelstier eller jernbaner, er efter min mening ikke gode
alternativer.
Da de for ikke så længe siden indførte bompenge i London, var det fordi
gennemsnitshastigheden på gader og veje grundet kødannelse var blevet lavere
end på Sherlock Holmes tid...
Vi må have mere fokus på, hvor fantastisk lidt MC'en fylder i
gadebilledet. Vi oplever det to gange årligt, når vi kører til Bakken, hvor
fantastisk mange maskiner der kan bakkes på få kilometer. Det burde give
lavere registreringsafgifter!
John de Summer-Brason
www.brason.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 12-12-06 11:22

> Wahoo. og igen spørger man sig selv......Hvorfor har jeg ikke gjort det
> noget før.

Hvorfor har du ikke gjort det noget før ?

Btw hvor pendler du hende ?
Men afhængigt af billetpriser osv kan det vise sig at være dyrt købt
"frihed"

/A - mc pendler siden 1998. pt kun ~10000km årligt da jeg ofte kører med en
kollega, men har et par år i streg været over 25000km/årlig

Fra : Max Andersen

Dato : 12-12-06 13:20

Anders Majland wrote:

> Hvorfor har du ikke gjort det noget før ?

Ja. godt spørgsmål. Ingen i min omgangskreds har MC, så det har bare
ligget latent i mange år at jeg ville. Og efter at have fået familie med
3 børn inden jeg nåede at spare op, ja så blev det ikke rigtig til noget.

> Btw hvor pendler du hende ?

Jeg kører fra Hillerød til Nørreport, og har før taget toget. Kan
parkere i en gård herinde, så parkering heldigvis ikke koster.

> Men afhængigt af billetpriser osv kan det vise sig at være dyrt købt
> "frihed"

kr. 1045-, pr. md. for toget, og ca. 500 kr. pr. md. i benzin på
maskinen (+ forsikring, slitage, etc.) Men friheden betaler jeg gerne
den smule for.

> /A - mc pendler siden 1998. pt kun ~10000km årligt da jeg ofte kører med en
> kollega, men har et par år i streg været over 25000km/årlig

Det bliver spændende at se om jeg bliver ved med denne maskine. Jeg
havde tænkt mig vinterkørsel, men ved ikke helt. Nu er det dejligt, men
jeg gider ikke hvis der er isglat.

Max

Fra : Anders Majland

Dato : 12-12-06 13:44

> kr. 1045-, pr. md. for toget, og ca. 500 kr. pr. md. i benzin på maskinen
> (+ forsikring, slitage, etc.) Men friheden betaler jeg gerne den smule
> for.

Det er vel sådan ca 75km/dagen og med 200dage/året ~15000km. Det slider jo
også lidt... Og i forhold til en bil er det sikkert billigere - specielt da
du spare o-udgiften.... Og de første 12500kr/år skulle du jo alligevel have
været af med til toget og når du nu alligevel har købt mc'en er merudgiften
ved at pendle på den jo ikke så stor bla bla osv. Jo jeg ville nok også
kunne argumentere overfor mig selv for at der er fonuftigt at tage mc'en
istedet for toget... Specielt hvis du kan undgå den værste
myldertidstrafik...

Det er en CB500 du fik købt ikke ? Det er jo en slider med et godt ry.
> Det bliver spændende at se om jeg bliver ved med denne maskine. Jeg havde
> tænkt mig vinterkørsel, men ved ikke helt. Nu er det dejligt, men jeg
> gider ikke hvis der er isglat.

På en gennemsnitsvinter er der ikke mange dage hvor de større veje ikke
bliver hurtigt ryddet... Så hvis du har mulighed for at flexe arbejdstiden
lidt og f.eks først møde klokken 10 på dage det har sneet tror jeg ikke du
får brug for toget ret mange dage... Fra sommer 1997 til august 2002 kørte
jeg dagligt valby->søborg og også ofte videre til hillerød. Og det var
yderst sjældent at jeg måtte droppe mc'en...

Problemet med glat føre er ikke at stå fast på mc - men de andre trafikanter
der heller ikke står ordenligt fast og kører efter forholdene... Det er ikke
sjovt at værre den bløde trafikant mellem bilister der kejler rundt .... For
snart 2år siden trorede jeg at føret var fint og jeg tog den ned ad A13 for
at få købt de sidste julegaver. Men når baghjulet så begynder at spinne mens
man følger trafikken med let gas og 80km/t så ved man at der er isglat ....
Så er det ikke sjovt længere når man ved at bilerne bagved ikke har en
chance for at bremse hvis man lægger sig ned ...

Men ellers så klø på og kør de dage du er tryg ved føret...

Jeg er både træt af denne grønne/våde vinter... Hellere frostvejr og klar
himmel end det her søle ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Dr. Enduro

Dato : 12-12-06 17:00

Anders Majland skrev:

> [...]
> Så er det ikke sjovt længere når man ved at bilerne bagved ikke har en
> chance for at bremse hvis man lægger sig ned ...

Har prøvet flere gange at forhjulet (!) er brudt ud ved helt almindelig
kørsel på isglat vej, det var ikke morsomt, nu kører jeg helst bil om
vinteren.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Bo Nielsen

Dato : 13-12-06 01:42

På mc'en - det har han jo skrevet!

ScooterBo
(som får interessante mental-billeder at gå i seng på )

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-12-06 12:39

Max Andersen wrote:

> [...]
>

> Jeg kører fra Hillerød til Nørreport, og har før taget toget. Kan
> parkere i en gård herinde, så parkering heldigvis ikke koster.

Det gør den heller ikke uden gård.
MC'er skal ikke betale P-afgift, så bare du ikke laver en ulovlig
parkering kan du holde gratis lige så længe du vil.

Fra : Armand

Dato : 23-12-06 02:25

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør den heller ikke uden gård.
> MC'er skal ikke betale P-afgift, så bare du ikke laver en ulovlig
> parkering kan du holde gratis lige så længe du vil.

Forudsat at man kán parkere lovligt, hvilket efter min erindring kan være
særdeles kringlet i KBH-området!?

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 23-12-06 08:14

> Forudsat at man kán parkere lovligt, hvilket efter min erindring kan være
> særdeles kringlet i KBH-området!?

Teoretisk ja - I praksis nej, der smider man bare mc'en hvor den ikke er i
vejen ...

Problemet er retstilstanden, hvis man bliver pålagt en bøde alligevel....

Fra : frølårsraketten

Dato : 12-12-06 18:39

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev

> Btw hvor pendler du hende ?

hov,hov... kan vi så få kammertonen!

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 12-12-06 11:51

Hey Max,

De 67 timer du får i overskud, kan du ikke sende dem til mig, evt. bare
nogle af dem - jeg syntes at 24 timer på et døgn er alt for lidt :))

/Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 12-12-06 12:33

> De 67 timer du får i overskud, kan du ikke sende dem til mig, evt. bare
> nogle af dem - jeg syntes at 24 timer på et døgn er alt for lidt :))

Mit oprindelige argument for at tage mc kørekort var jeg ville spare en time
om dagen i transport eller ca 200timer om året i forhold til offenlig
transport

(Og så skulle jeg nok holde min mund med at jeg vil spare >100timer/år ved
at cykle - det tør jeg godt sige højt nu efter at vi er flyttet og det ikke
længere er realistisk at cykle og offenlig transport er ikke eksisterende

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-12-06 21:32

Max Andersen wrote:
> [...]
> mere MC :)
>
> Wahoo. og igen spørger man sig selv......Hvorfor har jeg ikke gjort

Bare vent til det bliver sommer og det bliver rigtig dejligt og behageligt
at køre MC.. Så bliver hjemturen sikkert meget længere og du sparer nok ikke
noget tid

Fra : Svend Augsburg

Dato : 13-12-06 20:17

Anders Houmark <sunsitenews@andersh.dk> skrev:

>Bare vent til det bliver sommer og
>det bliver rigtig dejligt og behageligt
>at køre MC.. Så bliver hjemturen
>sikkert meget længere og du sparer nok ikke
>noget tid

Næh, det er s.. underligt nok. På vej hjem nægter cyklen et
dreje til venstre.... og inden man har set sig om har man rundet
Gilleleje havn

Fra : Thomas Makro

Dato : 13-12-06 12:22

Max Andersen wrote:

> Jeg kører fra Hillerød til Nørreport, og har før taget toget. Kan
> parkere i en gård herinde, så parkering heldigvis ikke koster.

Hmmm hvad med myldretider? det der kan tage laaang tid er kø-kørsel,
medmindre man "vover pelsen" og kører mellem rækkerne. Men du møder
måske før alle andre står op?

Du skal ikke betale for at parkere MC i Kbh på offentlige gader,
modsat visse private p-pladser. Så du sparer p-afgiften. Men bliv du
ved at parkere i jeres gård, så undgår du formentlig også hærværk
og tyveri.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Max Andersen

Dato : 13-12-06 13:11

Thomas Makro wrote:

> Hmmm hvad med myldretider? det der kan tage laaang tid er kø-kørsel,
> medmindre man "vover pelsen" og kører mellem rækkerne. Men du møder
> måske før alle andre står op?

Jeg mødte første dag, kl. 7:00, og kørte hjemmefra ca. kl. 6:30, så det
er lidt tidligt. Prøvede idag at køre 7:00, og tage motorvejen, men det
var dumt, for jeg landede først 7:45, så det koster med motorvej, på det
tidspunkt. Det blæste dog også lidt, så jeg kunne ikke køre så hurtigt,
som jeg kunne igår.

Max

Fra : Frank Horsøe

Dato : 13-12-06 23:55

Ved du hvad?
Hvis du nu kvittede smøgerne ( i hvetfald dem du snupper ved ankomst) så
sparer du:
2 x 5 min om dagen = 10 min./dagen i ca 200 dage/året = 2000 min = 33,5
timer, hvor du kan køre endnu mere MC
Hvorfor har du ikke gjort det noget før

Så er der jo også udgifterne til smøgerne. Brug pengene på højexplosiv væske
og kom så derud af.

Hilsen Frank

Fra : EK

Dato : 14-12-06 01:44

Frank Horsøe <horso@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:458084d5$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> Hvorfor har du ikke gjort det noget før
>
> Så er der jo også udgifterne til smøgerne. Brug pengene på højexplosiv

Disse ord kan da kun komme fra en frelst tidligere ryger )

mvh
Erik

Fra : Armand

Dato : 14-12-06 14:51

"Frank Horsøe" <horso@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvorfor har du ikke gjort det noget før
> Så er der jo også udgifterne til smøgerne. Brug pengene på højexplosiv

Læg dertil forventet mer-levetid p.g.a. forbedret helbred

--
Armand.
(som ellers plejer at ymte at man som motorcyklist ikke behøver at besvære

Fra : Peter

Dato : 14-12-06 17:01

"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote in message

> Læg dertil forventet mer-levetid p.g.a. forbedret helbred

Det bliver det da ikke billigere af

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Armand

Dato : 14-12-06 19:00

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> Det bliver det da ikke billigere af

Det var nu også mere fyld til detaljen med "mer-tid til at køre motorcykel
i"

--
Armand.