/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp til vurdering af reservedele?
Fra : Ulrik


Dato : 11-12-06 16:04

Hej Gruppe.

Min GS500 fra 2001 står overfor udskiftning af kædekit, bremseklodser og
dæk. Jeg kender ikke til de forskellige mærker indenfor reservedele, så ber´
jer om hjælp til vurdering af følgende, som er oplæget fra mit værksted:

DID kæde og CHT tandhjul (ialt 1095 kr.)
SBS bremseklodser (250 kr. for og 226 kr. bag)
Metzler dæk (kender ikke modellen) (849 kr. for og 699 kr bag)

På forhånd tak

Mvh. Ulrik



 
 
tom \(cordoba sdi\) (11-12-2006)
Kommentar
Fra : tom \(cordoba sdi\)


Dato : 11-12-06 16:24

> Min GS500 fra 2001 står overfor udskiftning af kædekit, bremseklodser og
> dæk. Jeg kender ikke til de forskellige mærker indenfor reservedele, så
> ber´ jer om hjælp til vurdering af følgende, som er oplæget fra mit
> værksted:
>
> DID kæde og CHT tandhjul (ialt 1095 kr.)
> SBS bremseklodser (250 kr. for og 226 kr. bag)
> Metzler dæk (kender ikke modellen) (849 kr. for og 699 kr bag)


Spørger du om kvaliteten. Tip top. Spørger du om priserne? Lyder
fornuftigt

Mvh TB



Jens Jacob Bager Jen~ (11-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-12-06 16:26

> Min GS500 fra 2001 står overfor udskiftning af kædekit, bremseklodser og
> dæk. Jeg kender ikke til de forskellige mærker indenfor reservedele, så
> ber´ jer om hjælp til vurdering af følgende, som er oplæget fra mit
> værksted:
>
> DID kæde og CHT tandhjul (ialt 1095 kr.)
> SBS bremseklodser (250 kr. for og 226 kr. bag)
> Metzler dæk (kender ikke modellen) (849 kr. for og 699 kr bag)

Hej Ulrik

Jeg vill først besøge www.louis.de og købe følgende:
10044292 SAITO BREMSBELAEGE ORGAN. SUZ/KAWA/HONDA DIVERSE 14,95 (113kr)
10044370 SAITO BREMSBELAEGE SINTER KAWASAKI/SUZUKI DIVERSE 19,95 (150kr
10041704 KETTENSATZ REGINA O-RING GS500E 94-03 (110/16/39) 79,95 (600Kr)
Porto 60Kr

Jeg kan selv bedre lide DID kædekit, men 80? er meget billigt for et kædekit
og Louis tager 133? for et DID kædekit, og det er ikke merprisen værd.

Med hensyn til dæk, så havde jeg også købt dem i Tyskland ved
www.reifenversand.com
130/70-17TL 62H ME550 METZELER ? 71,92
110/70-17TL 54H ME330 METZELER ? 53,65
Ialt: ? 125,5 + Porto 12,5? = 138? (1040Kr)

Derudover kommer der montering og afbalancering. Www.soborgmc.dk gør det for
125Kr hvis man kommer med løse fælge.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Mads Stetter (11-12-2006)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 11-12-06 17:16

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>
> Hej Ulrik
>
>Louis
>
> Derudover kommer der montering og afbalancering. Www.soborgmc.dk gør
> det for 125Kr hvis man kommer med løse fælge.

Men hvis men SLET ikke er "gør det selv mand" lyder de nævnte priser fra han
værksted vel ikkehelt hen i vejret?

MVH Mads Stetter
Med ølkage i ovnen....



Jens Jacob Bager Jen~ (11-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-12-06 17:23

>> Derudover kommer der montering og afbalancering. Www.soborgmc.dk gør
>> det for 125Kr hvis man kommer med løse fælge.
>
> Men hvis men SLET ikke er "gør det selv mand" lyder de nævnte priser fra
> han værksted vel ikkehelt hen i vejret?

Hej Mads

Hvis man bare smider cyklen, men selv har dæk med, så betaler man alm.
timepris (ca 400Kr), hvilket er helt ok, da man fratager dem muligheden for
at tjene på dækkene, så skal de tjene på timerne. Det er jo ikke en gavebod
men en forretning. Køber man dækkene hos dem, så tror jeg monteringen er med
i prisen, men det er jeg ikke helt sikker på.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



tom \(cordoba sdi\) (11-12-2006)
Kommentar
Fra : tom \(cordoba sdi\)


Dato : 11-12-06 17:35

> Hej Mads
>
> Hvis man bare smider cyklen, men selv har dæk med, så betaler man alm.
> timepris (ca 400Kr), hvilket er helt ok, da man fratager dem muligheden
> for at tjene på dækkene, så skal de tjene på timerne. Det er jo ikke en
> gavebod men en forretning. Køber man dækkene hos dem, så tror jeg
> monteringen er med i prisen, men det er jeg ikke helt sikker på.


Ja og det er best case. Jeg har en meget dårlig erfaring fra Feldballe MC,
som tog ikke mindre end 600kr for 35 mins arbejde. Han synes det var
rimeligt at jeg skulle betale hans tabte fortjeneste ?!?!?! Skal siges at
jeg året før gav 200kr samme sted for det samme, og at jeg inden jeg tog
derud havde aftalt 300kr, såeeeeee regn ikke med at de gider hjælpe med den
slags.

Har oplevet lignende episoder fra bilværksteder...

Mvh TB



Jens Jacob Bager Jen~ (11-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-12-06 17:39

> Ja og det er best case. Jeg har en meget dårlig erfaring fra Feldballe
> MC, som tog ikke mindre end 600kr for 35 mins arbejde. Han synes det var
> rimeligt at jeg skulle betale hans tabte fortjeneste ?!?!?! Skal siges at
> jeg året før gav 200kr samme sted for det samme, og at jeg inden jeg tog
> derud havde aftalt 300kr, såeeeeee regn ikke med at de gider hjælpe med
> den slags.

Hej Tom

Man aftaler naturligvis i forvejen om det er ok, og det hjælper da at være
god kunde der i forvejen. Det hjælper også meget at komme med fælgene løse,
da det er meget nemt at skifte dæk og afbalancere (jeg gør det på 10
minutter), men at monterer tager ngoet tid og er den døbelde del af
operationen. Et sæt gode for og baghjulsløftere er hurtigt tjent hjem.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



René O. Nielsen [363~ (12-12-2006)
Kommentar
Fra : René O. Nielsen [363~


Dato : 12-12-06 12:09

Havde selv en "underlig" oplevelse i går....

Ringede til Mazi motor for at høre en pris på udskiftning af et dæk, fik at
vide at det kostede ½ time (260.-) -afleverede fælg og dæk, og gik rundt en
halv times tid og så på deres udstilling. Da han var færdig langede han
hjulet op på disken og sagde 385.-

Resten var for afbalancering+ forbrugsstoffer (60.- + moms) det er en dyr
sæbe de bruger dernede i Holbæk!

Jae, så ved jeg da hvor jeg IKKE skal købe min nye Kawa 1400.

/René



Armand (14-12-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-12-06 13:15


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:457d7882$0$49207$14726298@news.sunsite.dk...
>>
> Jeg vill først besøge www.louis.de og købe følgende:
> 10044292 SAITO BREMSBELAEGE ORGAN..... 10044370 SAITO BREMSBELAEGE SINTER
> ....

Et afde tyske MC-magaziner har for nyligt testet bremseklodser og SBS var
for en gangs skyld representeret: De topscorede i alle detaljer og vandt
testen og lå i midtersegmentet med prisen, så hvorfor begynde at købe Louis'
billigste løsning når man kan købe danskproduceret topprodukt for en hund
mere

> 10041704 KETTENSATZ REGINA O-RING GS500E 94-03 Jeg kan selv bedre lide
> DID kædekit, men 80? er meget billigt for et kædekit og Louis tager 133?
> for et DID kædekit, og det er ikke merprisen værd.

Dét kommer så sandelig an på hvilken styrke pågældende Reginakæde indeholder
:-|
Lige netop Regina's trækstyrker er ofte svært gennemskuelige og mindst lige
så ofte stærkt overvurderet :-|
På Orla's hjemmeside (mine link's ligger på min nedbrudte HD ) er der
en formidabel liste over kæder og specifikationer, men gå først ind på RK
eller DID's hjemmeside og find dén kæde(styrke) dé anbefaler til GS500'eren
og brug derefter det tal for sammenligning!

Til mellemklasse-motorcykler sværger især sjællændere (importør i Roskilde)
til CZ-kæder der er billige herhjemme, så overvej især det alternativ!

--
Armand.




Anders Majland (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-12-06 13:07

>> Jeg vill først besøge www.louis.de og købe følgende:
>> 10044292 SAITO BREMSBELAEGE ORGAN..... 10044370 SAITO BREMSBELAEGE SINTER

> Et afde tyske MC-magaziner har for nyligt testet bremseklodser og SBS var
> for en gangs skyld representeret: De topscorede i alle detaljer og vandt
> testen og lå i midtersegmentet med prisen, så hvorfor begynde at købe
> Louis' billigste løsning når man kan købe danskproduceret topprodukt for
> en hund mere

Var der lucas klodser med i den test ? (Dem har jeg i årevis være rigtig
godt tilfreds med - og mere tilfreds end det sæt SBS jeg også kørte af på
aprilia'en)



KOP (11-12-2006)
Kommentar
Fra : KOP


Dato : 11-12-06 19:59


Hej Ulrik!

De anførte priser lyder rigtig fornuftigt, og hvis du ikke er den store "gør
det selv mand" er der vel en del fornuft i at støtte din lokale mc-pusher.
Det ku' jo være du fik brug for gode råd og lidt hjælp (kaldes service) det
jo faneme ikke alt der skal gøres op i discount.

kop



MKS - 74 (12-12-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-12-06 12:33

On Mon, 11 Dec 2006 19:59:11 +0100, "KOP" <kop@post.tele.dk> wrote:

>
>Hej Ulrik!
>
>De anførte priser lyder rigtig fornuftigt, og hvis du ikke er den store "gør
>det selv mand" er der vel en del fornuft i at støtte din lokale mc-pusher.
>Det ku' jo være du fik brug for gode råd og lidt hjælp (kaldes service)

Enig det ser ikke helt skævt ud for en forhandler...

>det
>jo faneme ikke alt der skal gøres op i discount.

Det behøver dog ikke være dårligere kvalitet, bare fordi det er
billigere, når man får lidt mere erfaring og kan skifte lidt selv,
samt ved hvor man skal lede kan det godt gøres lidt billigere.

En lille sjov sammenligning (andet er det ikke) til tråden iøvrigt,
fra mine sidste tilsvarende skift på en CBR600....

DID X-rings kædekit 400,- selv monteret
Org. Honda bremseklodser hele vejen rundt (3 sæt) 200,- selv monteret
Et sæt Pilot Power 1150,- monteret for 100,- af den lokale dæksmølf






--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

Ulrik (12-12-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik


Dato : 12-12-06 15:33

Hej alle.

Mange tak for jeres svar og råd. Jeg vil finde finde regnmaskinen frem og se
om jeg skal sende GS´eren til det lokale værksted eller om jeg skal igang
med Haynes og lidt "gør-det-selv".

Mvh. Ulrik



tom \(cordoba sdi\) (12-12-2006)
Kommentar
Fra : tom \(cordoba sdi\)


Dato : 12-12-06 16:06

> En lille sjov sammenligning (andet er det ikke) til tråden iøvrigt,
> fra mine sidste tilsvarende skift på en CBR600....
>
> DID X-rings kædekit 400,- selv monteret
> Org. Honda bremseklodser hele vejen rundt (3 sæt) 200,- selv monteret
> Et sæt Pilot Power 1150,- monteret for 100,- af den lokale dæksmølf


hvor fanden (ja undskyld får du stumper til den pris?!?!? en løs kæde
burde da koster 500 i sig selv, og så tandhjulene...



MKS - 74 (12-12-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-12-06 16:23

On Tue, 12 Dec 2006 16:05:32 +0100, "tom \(cordoba sdi\)"
<skodskod@yahoo.com> wrote:

>hvor fanden (ja undskyld får du stumper til den pris?!?!? en løs kæde
>burde da koster 500 i sig selv, og så tandhjulene...

He-he, ja det er jo ligesom det der er tricket (= i could tell you but
then i would have to kill you . Men der er flere (lovlige)
muligheder, fidusen er i vid udstrækning at købe de dele man kan
forudsige at man får brug for senere, når man falder over
knaldtilbuddet (org. prisen på kædekittet var ca.160 Euro, de org.
Hondaklodser koster normalt 4-500 kr pr. sæt og et sæt Pilot Power
ca.250 Euro, så der kan være mange penge at spare...). Som sagt var
eksemplet mest som et lille kuriosum, man skal nok ikke forvente at
kunne replikere de priser (hver gang) .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

Jens Jacob Bager Jen~ (12-12-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-12-06 16:47

> He-he, ja det er jo ligesom det der er tricket (= i could tell you but
> then i would have to kill you . Men der er flere (lovlige)
> muligheder, fidusen er i vid udstrækning at købe de dele man kan
> forudsige at man får brug for senere, når man falder over
> knaldtilbuddet (org. prisen på kædekittet var ca.160 Euro, de org.
> Hondaklodser koster normalt 4-500 kr pr. sæt og et sæt Pilot Power
> ca.250 Euro, så der kan være mange penge at spare...). Som sagt var
> eksemplet mest som et lille kuriosum, man skal nok ikke forvente at
> kunne replikere de priser (hver gang) .

Jeg plejer max at give 500kr for DID X-rings kæder til min CBR. Igen lige
som Michael ved at slå til når tilbuddet er der.

Det at Michael opgiver priserne i Euro burde give dig et hint.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Hekto (12-12-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-12-06 16:45

tom (cordoba sdi) wrote :
> hvor fanden (ja undskyld får du stumper til den pris?!?!? en løs kæde
> burde da koster 500 i sig selv, og så tandhjulene...

Der er ingen naturlov der siger noget om hvad en
kæde skal koste. Forhandlernes grådighed og
vanens magt hos kunderne, gør det dog let at
tjene penge her!

Kæder, kædesmørelse og olie er jo de ting der er
brændt ind i folks bevidsthed som 'dyr = godt'.

Som Michael gør opmærksom på, kan man shoppe lidt
rundt.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!



Ulrik (12-12-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik


Dato : 12-12-06 17:08

Kan jeg, når vi alligevel er ved emnet, lige få den korte forklaring af
forskellen mellem X- og O-rings kæder?

Tak på forhånd

Ulrik



MKS - 74 (12-12-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-12-06 17:20

On Tue, 12 Dec 2006 17:08:17 +0100, "Ulrik" <sulfo@clanbug.dk> wrote:

>Kan jeg, når vi alligevel er ved emnet, lige få den korte forklaring af
>forskellen mellem X- og O-rings kæder?

D.I.D har lavet en glimrende - http://www.didchain.com/xring1.htm

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/

Ukendt (12-12-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-12-06 17:54

On Tue, 12 Dec 2006 17:08:17 +0100, Ulrik wrote:

> Kan jeg, når vi alligevel er ved emnet, lige få den korte forklaring af
> forskellen mellem X- og O-rings kæder?

Levetid, og friktion som det væsentlige. O-ringe = én tætningsflade, X-
eller Z-ringe = flere tætningsflader til at holde smøremiddel inde/vand ude
af leddene.

Og i øvrigt sammenligne fabrikater, og nødvendig trækstyrke på
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain/types.html

Og hvad der kan ske når kæden ikke lever op til forventet styrke
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/chain

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste