Bane MC
Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 10-12-06 22:37

Jeg skal have anskaffet mig en MC til lidt bane kørsel, mens jeg ledte på
DBA på faldt jeg over denne MC:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47444618

Den passer perfekt til mit formål, men jeg godtnok meget ulden overfor de
"manglende" papirer, er det et reelt problem eller er det bare mig??

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-12-06 23:15

"Martin Guld Thomsen" <sneware@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Den passer perfekt til mit formål, men jeg godtnok meget ulden overfor de
> "manglende" papirer, er det et reelt problem eller er det bare mig??

Det er nok manglende papirer som i at den er uden DK reg.afgift

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 11:27

"Martin Guld Thomsen" <sneware@FJERNtiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den passer perfekt til mit formål, men jeg godtnok meget ulden overfor de
> "manglende" papirer, er det et reelt problem eller er det bare mig??

Det er bare dig

Det kan være en maskine importeret fra udlandet uden afgift eller en
totalskade fra et forsikringsselskab.

Alle banemaskiner, du finder, har som regel ingen papirer.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-06 19:11

On Mon, 11 Dec 2006 11:26:43 +0100, Poul B-H wrote:

> "Martin Guld Thomsen" <sneware@FJERNtiscali.dk> wrote in message

> Det er bare dig

Næeh, det er det nu ikke :-/

> Det kan være en maskine importeret fra udlandet uden afgift eller en
> totalskade fra et forsikringsselskab.

Udlandscykler og forsikringscykler har også papirer, og cykler uden papirer
kan pludselig vise sig at være en "andens", når de opdages.

> Alle banemaskiner, du finder, har som regel ingen papirer.

Som regel ? Mener Du ikke undtagelsesvis ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-12-06 20:22

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:z06sn4shq7ww$.1hpo4up5ufna9$.dlg@40tude.net...

> Næeh, det er det nu ikke :-/

Nej en gademaskine med en "lille skade" uden papirer virker lidt lumsk.

> Udlandscykler og forsikringscykler har også papirer, og cykler uden
> papirer
> kan pludselig vise sig at være en "andens", når de opdages.

Undtaget er engelske forsikringscykler i cat. a/b disse er uden papirer, men
med kvitt. fra forsikringsselskab.

> Som regel ? Mener Du ikke undtagelsesvis ?

Se det er både og... det er i udlandet meget normalt for folk på Club niveau
at sælge stellet og reg.bevis fra til fordel dor et res. stel.. det
indbringer mange penge (nye modeller typisk 25.000kr)

Så jo mange baneræcere er uden papirer.. og de rigtigt dyre typer er bygget
fra nye af.. der er ingen reg. attest, men til gengæld den fra fabrikken
medfølgende typeattest. (så der kan skaffes en reg..)

--

Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 14-12-06 12:28

"Morten Dahl" <Morten@dahl.mail.XX> skrev i en meddelelse

> [...]
> stellet og reg.bevis fra til fordel dor et res. stel.. det indbringer
> mange penge (nye modeller typisk 25.000kr)

Nu er der ikke stelnummer på reservedelsstel, så dén detalje skulle være til
at gennemskue!

> Så, jo mange baneræcere er uden papirer.. og de rigtigt dyre typer er
> bygget fra nye af

Nu er det en simpel GSXR600K3'er, så det argument skyder langt over målet!

> .. der er ingen reg. attest, men til gengæld den fra fabrikken medfølgende
> typeattest. (så der kan skaffes en reg..)

Jup!
Netop for at imødegå hæleri vil der altid være én eller anden form for papir
på en motorcykel (stel)!

I pågældende sag tror jeg nu nok at der vil være samme og at sælger kun
snubler i definitionerne :-/

--
Armand.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 11-12-06 20:29

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Næeh, det er det nu ikke :-/

> Udlandscykler og forsikringscykler har også papirer, og cykler uden papirer
> kan pludselig vise sig at være en "andens", når de opdages.

Selv en totalskade har papirer her i gennemregistrerede Danmark

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Morten Holst

Dato : 11-12-06 19:17

Hej Martin.

Jeg mener at det nemmeste er så få fat i stelnummeret og tjekke den hos
policeen...så er din røv fri.
De vil nok bare gerne have at du fortæller hvor den står hvis det nu viser
sig at den er stjålet.

Morten Holst
<<Honda CBR 600F2>>