Tætning af lugekarm
Fra : Erik

Dato : 08-12-06 23:27

På min båd kommer der en anelse vand ned gennem den masse som
maskinrumslugen er lagt i, og det irriterer mig grænseløst. Er der
nogen her, som er istand til at sætte navn på massen. Den kan ses på
billedet her:

http://www.flickr.com/photos/pelikanen/317372438/

Erik

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 10-12-06 12:38

>Er der nogen her, som er istand til at sætte navn på massen. Den kan ses på
>billedet her:
>http://www.flickr.com/photos/pelikanen/317372438/

Hvis du tænker på det gule imellem jernplade og fiber, så er det
polytanskum.
Det er med sikkerhed ikke brugt for at skulle tætne, men for at isoler,
afstive, lyddæmpe og give opdrift.
Man kan desværre ikke det det som en helhed på billede, men sikaflex er
rigtig god til at tætne samlinger (over vandet) osv. på skroget.

Mvh
Leon

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 11-12-06 13:32

Hej Leon,

Sikaflex er skam lige så anvendbar for tætninger under vandet,
bare det laves medens båden er tør og på land.
Et endnu bedre produkt er TEC7, det kan også bruges under vand.

Mvh/Harding