Danske bådejere.
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 04-12-06 13:58

Dansk Sejlunion er kommet med et nyt tiltag der med tiden kan udvikle
sig til sejlsportens FDM.

Danske Bådejere er en klub i klubben, hvor alle som er medlem af en
sejlklub under DS, automatisk kan være medlemmer af Danske Bådejere.

Tiltaget er koncentreret om en portal der løbende bliver udbygget.
Der vil bl.a. blive en interaktiv del med dele som vi kender her på
dk.sejlads.
På bagsiden af Sejlerbladet som lige er udkommet, findes dit
medlemsnummer.
Det benytter du for at komme igang med adgangen til Danske Bådejere,
start med:
http://danskebaadejere.dk/
og følg adgangsproceduren.

Mvh/Harding

Fra : Per Nordahl

Dato : 04-12-06 17:10

"Harding E. Larsen (slet LYM5J)" <harding@LYM5Jlarsen.tdcadsl.dk> skrev
i en meddelelse news:11652373730.899450805794281@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> medlemsnummer.
> Det benytter du for at komme igang med adgangen til Danske Bådejere,

Har jeg prøvet. men linket duer ikke. (at komme videre på) i hvert fald
ikke i går?
Eller også går jeg det aldeles forkert
Mvh. "Thulfen"

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 04-12-06 19:39

Hej Per,

Det skulle fungere, jeg har lige klikket på adressen som jeg
skrev.
Du kan skrive både danskebaadejere.dk og danskebådejere.dk
Når du er kommet ind på siden skal du klikke på selve teksten:
Klik først her
så bliver du ledt ind på en ny side hvor du skriver dit
brugernavn (medlemsnummer) og din e-mailadresse.
I løbet af et sekund modtager du så et adgangs password som du
så indsætter og efterføldende ændrer til noget som du synes
bedre om.
I fremtiden anvender du brugernavn (medlemsnummer) og din
adgangskode for at komme ind på siden.

Mvh/Harding

Fra : SørenH

Dato : 04-12-06 21:13

Har oprettet mig og snuset lidt omkring.
Vi må X'e fingrene for at det bliver det samlingssted for det danske
bådfolk som der er lagt op til.
Jeg har dog en sund portion skepsis når det gælder DS, - der er nok af
gode viljer og intentioner, men måske blir det let for stort og
firkantet, - jeg husker endnu med gru Tursejlerhåndbogen.
Desuden er der allerede et antal hjemmesider om sejlads, oprettet af
ildsjæle, og jeg håber at DS vil lægge op til samarbejde med dem fremfor
konkurrence.
Er der iøvrigt interesse for en oplistning/udveksling af gode sejlerlinks?

Mvh
Søren H
Marie af Næstved

PS
Desuden er der vistnok osse en velfungerende news-gruppe om sejlads

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 05-12-06 10:11

Hej Søren,

Ja det er rigtigt at det kan udvikle sig til samlingsstedet for
bådfolket.
Som du så rigtigt skriver har ildsjælene oprette mange
informationssider, med for forskelligt indhold og de er hurtige til at
tilføje og tilpasse
indholdet.
En mastodont som DS har det svært, efter åbningen af siden, som
indtil videre kun er en facade, er der ikke sket meget med indholdet.
For at det skal kunne fungere skal der meget mere op at stå i forhold
til de mange intentioner som er stillet i udsigt.
Her gengives DS egne intentioner for sidens indhold indtil videre:
   2004-05: Fokusgrupper anbefaler at Dansk Sejlunion udvider sine
aktiviteter til at yde mere service til de medlemmer som ejer en båd.
   2005: Generalforsamlingen vedtager, at Dansk Sejlunion skal lave en
undersøgelse af, hvorledes man kan realisere projektet.
   2006: Generalforsamlingen vedtager at igangsætte projektet Danske
Bådejere.

Eksisterende bådejer services:
   150 turbøjer
   Emner på nettet for bådejere
   Foredrag og kurser
   Int. Certifikater
   Tursejlerhæfter
   Kanalbeviser
   Forsikringsordning
   Nyhedsbreve

Formål med Danske Bådejere:
   ”At øge servicen overfor bådejerne, synliggøre værdien af et
medlemskab af en klub under Dansk Sejlunion for herigennem at
fastholde og tiltrække
medlemmer i klubberne, samt skabe økonomisk værdi for sejlerne,
klubber og Dansk Sejlunion”

Målgruppe:
   Målgruppen er bådejere i klubben inklusive bådejere i havnen som
endnu ikke er medlem af klubben
–   Hvilken båd man har og hvad man bruger båden til er underordnet –
ALLE er velkomne!

   Danske Bådejere er for medlemmer af en klub under Dansk Sejlunion

Hvad vil vi med Danske Bådejere?
   Sikre at nuværende medlemmer af klubberne får flere services end de
modtager i dag
   Vi vil styrke klubbernes argumentation for medlemskab
   Gennem flere medlemmer vil vi styrke klubbernes position lokalt og
klubbens økonomi
   Vi vil give bådejerne mere valuta for kontingentet
   Danske Bådejere er gratis og eksklusiv for medlemmer af en klub
under Dansk Sejlunion

   Hjørnestenen i Danske Bådejere er en hjemmeside
   Den er eksklusiv – man skal logge sig ind
   Det nye er bl.a. flere muligheder for kommunikation:
•   bådejer til bådejer
•   bådejer til Dansk Sejlunion
•   bådejer til fagfolk

   Høj kvalitet af information via fagfolk
   Oftest stillede spørgsmål fra medlemmer vil blive samlet op og lagt
på hjemmesiden
   Nyhedsbreve – et personligt tilvalg
   Fra Sejlunionen
   Sejlerbladet (Artikler til bådejere)
   Artikler (klubblade + hjemmesider)

Eksempler på informationer:
   Køb, salg, forsikring
–   Juridiske aspekter (Valg af båd, før køb, selve købet)
–   Finansiering, forsikring, bådpladser

   Rundt om båden
–   Skrog, Motor, Sikkerhedsudstyr
–   Vand, varme, el, søtoilet
   Til søs
–   Sejladsplanlægning
–   Sikkerhed til søs
–   Sejlads i udlandet – regler

Kommunikation:
   Dialog medlemmerne imellem (forum)
   Tips & tricks, gør-det-selv input fra bådejere
   Inddragelse af medlemmer i udvikling af Danske Bådejere

   På sigt dialog mellem fagfolk og bådejer i online brugerfora

Rådgivning:
   Køb/Salg af båd
–   Valg af båd (sejl, motor, trailerbåd)
–   Herunder købskontrakt for brugtbåd samt bådfælleseje kontrakt
   Bådforsikringer – hvad skal jeg have?
–   Hvad dækker ansvar og hvad dækker kasko?
   Valg af bådvarme (luft, vand, el)
   Valg af finansieringsform

Medlemsfordele:
   Kurser for bådejere
   Bådforsikring
   Tilbud på udvalgte sejlershop produkter

   På sigt målrettet tilbud –> ”Fordels klub”
–   Personlige services: Ekspertrådgivning, gennemgang af båd før køb,
andre forsikringer, rådgivning indenfor juridiske og finansielle
spørgsmål mv.
–   Dette betyder brugerbetaling

Fordele for klubber:
   Styrke klubbernes argumentation for medlemskab overfor eksisterende
og nye medlemmer
   Mere synlighed på værdien af medlemskab af en klub under Dansk
Sejlunion

Hvad gør den aktive klub?
   Informerer om Danske Bådejere i klubblad og hjemmeside
   Opretter links og logo på lokale hjemmeside
   Orienterer nye klubmedlemmer om fordelene ved Danske Bådejere
   Markedsfører klubben og Danske Bådejere overfor ikke-medlemmer i
deres havn
   Sikrer at medlemsadresserne til SejlerBladet er opdateret
   Har brochure materialer om Danske Bådejere i klubben – hvor det ses!
Evt. opslagstavler
   Er ambassadør for Danske Bådejere

Hvad gør Dansk Sejlunion?
   Danske Bådejere folder
   Fremsender løbende informationsmateriale til klubbernes klubblad og
hjemmeside

   Deltager på bådudstillinger

   Nyhedsbreve til medlemmer

   Presseinformation

Projektet søsættes ultimo november:
   Med næste nummer af SejlerBladet (23. november) får alle sejlere et
personligt login.
   Tilmelding via www.danskebaadejere.dk
   Herefter genererer du din egen adgangskode
   Du er nu klar til at ”surfe” rundt på siderne og få mere viden

[...]

Det er rigtigt at det kan forekomme at være en stor mundfuld.
Indholdet skal bare være tilstede på siderne når portalen startes,
eller i hvert fald meget kort tid efter for at den vil være
vedkommende.
På B-31 klubbens hjemmesider er der mange tusind siders information,
som medlemmerne let kan finde rundt i. Det er den lethed i adgangen
som skal være
tilstede for at en portal kan være vedkommende for sejlerfolket.

På B-31 klubbens hjemmeside samler vi sejlerlinks under fanebladet
"Hyperlinks", vi vil meget gerne udveksle links.

Mvh/Harding

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 15-12-06 21:03

Nu har jeg siddet og kigget indholdet igennem. Det er jo meget fint, men der
er jo ikke noget derinde man ikke kan finde andre steder. Og jeg forstår
slet ikke hvorfor det kræver sin egen web, sit eget logo og sit eget navn.
Hvorfor har de ikke bare lagt det ind på DS alm hjemmeside ?? Spilder de
ikke tiden med "formalia" istedet for at skaffe noget content og nogle
fordele for medlemmerne ??

Bjarke

"Harding E. Larsen (slet 3FB9O)" <harding@3FB9Olarsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:11653101310.145665051722066@dtext.news.tele.dk...

Fra : Sverre Stokke

Dato : 04-12-06 22:52

SørenH <soren@FJERNhelefamilien.dk> den 4. december 2006 kl. 21:13 +0100
skrev:
>Er der iøvrigt interesse for en oplistning/udveksling af gode sejlerlinks?

Der er jo nogle stykker i forvejen bl.a. http://www.maritimelinks.dk/

Hilsen Sverre.